verenpainearvoista

kyselisin...

Eli kuinka korkeilla arvoilla teille on määrätty lääkitys ja kauan verenpainetta seurattiin ennen, kun lääkitys päätettiin aloittaa?

3

987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -klup-

Mulla paineet alkoivat olla likempänä 160/120, kun lääkitys aloitettiin. Kyllä sitä taidettiin aika pitkään seurata, mutta tolla tasolla ei annettu olla kovin pitkään.

• Yksi monista

Mulla on nyt seurattu arvoja puolisen vuotta kahden viikon välein. Sinä aikana korkeimmillaan on ollut 192/97 ja se oli viimeisimmän mittauksen eka kerta. Mulla mitataan joka käynnillä kaksi kertaa. Matalin on ollut 131/86, mutta vain kerran ovat arvot olleet niin matalat puolen vuoden aikana.
        140/90 ovat ne arvot, joiden yli ei saisi mennä.
        Tiistaina menen lääkäriin, kun terveydenhoitaja sanoi, että eiköhän nyt ole seurattu jo tarpeeksi kauan. Kela nimittäin vaatii jonkun määrätyn määrän tai ajan mittauksia. Toivon saavani lääkityksen.

• -klup-
        Yksi monista kirjoitti:

Mulla on nyt seurattu arvoja puolisen vuotta kahden viikon välein. Sinä aikana korkeimmillaan on ollut 192/97 ja se oli viimeisimmän mittauksen eka kerta. Mulla mitataan joka käynnillä kaksi kertaa. Matalin on ollut 131/86, mutta vain kerran ovat arvot olleet niin matalat puolen vuoden aikana.
        140/90 ovat ne arvot, joiden yli ei saisi mennä.
        Tiistaina menen lääkäriin, kun terveydenhoitaja sanoi, että eiköhän nyt ole seurattu jo tarpeeksi kauan. Kela nimittäin vaatii jonkun määrätyn määrän tai ajan mittauksia. Toivon saavani lääkityksen.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/laake205
        mallia kelan vaatimuksista erityiskorvaukselle.
        Minulle kävi alussa niin, että lääkäri sanoi että lääkitys olisi kyllä tarpeen, mutta kelalle on turha anomusta näillä arvoilla laittaa. Olin ollut lääkityksellä likemmäs kolme vuotta, kun satuin puhumaan asiasta toiselle lääkärille, joka tutkaili nuo ehdot ja sanoi, että pannaan paperit sisään. Reilussa viikossa siitä mulla oli uusi kela-kortti.
        Eihän mullakaan kovin kalliit lääkkeet ole noin kertakohtaisena juttuna, mutta jos niitä nyt vielä useamman kymmenen vuotta popsii, niin kyllähän siitä jonniinmoinen rahasumma kertyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe