kissaviha

Nimetön

mulla on välillä semmonen tunne et oon ainut joka RAKASTAA kissoja!

tuntuu et koko ajan vaa enemmän ja enemmän haukutaa kisuja, kun ne kulkee vapaana, ym. tuhoja tekee...tosi surullista... kissa on kuitenkin, todella ihana lemmikki ja jollekkin koko elämä

4

422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A rapurinne

Minä olen miettinyt että MIKSI JOTKUT VIHAA KISSOJA ?
      Onko niille opetettu lapsena vihaamaan?
      Vai onko jotain kokemuksia kissoista. luulisin että isä useimmiten lapselleen haukkunut että nuo kissat ei tee muuta kun kusee nurkkiin ja haisee joka paikka. Sehän ei pidä paikkaansa.
      ei pidä yleistää.
      Mulla on kissoja ollut 60 ja 70 luvulla lapsena ja 1988 on kissa joka nyt on vanhemmilla. Mnun kissani jo 10 vuotta joten jotain kokemusta löytyy eikä ole tarvinnutVIHATA YHTÄKÄÄN OMAA EIKÄ VIERASTA KISSAA.
      jonkun verran pienet koirat ärsyttää mutta kyllä voisin hankkia koiran heti kun käy elämäntilanteeseeen. Myös hamsteri ollut. ehkä voisin vaikka käärmeen ottaa mutta kissa ei sitä
      siedä. kaneista ja kesystä variksesta on kokemusta. en kyllä kania ottas liian rankkaa huolehtia että pysyy siistinä paikat.
      linnut aika äänekkäitä jotkut eikä voi silittää joten en laita.
      Minipossu ois kiva jos viihtis ottaa huolehdittavaksi, mitenköhän pärjäis kissan kanssa?

• Jenxi

miettinyt usein itsekin ja ihan kysellyt asiasta vihaajilta.

Yksi kissavihaa aiheuttava tekijä on kissan itsenäinen luonne ja se, että kissa ei ole läheskään koiran tavoin lahjottavissa ja sen kiintymyksen osoitukset tilattavissa sormen napautuksesta. Kissalla on voimakas oma tahto jota ei voi puoliksikaan hallita, toisin kuin koiran. Se pelottaa ja epäilyttää monia ihmisiä.

Kissalla on myös huono maine sen tähden, että se ei ole koskaan ollut erityisen arvostettu lemmikki. Se on ollut aikoinaan vain hiirenpyytäjä joka on tehnyt läjäpäin ei-toivottuja pentuja kerta toisensa jälkeen ja niistä "ylimääräisistähän" piti päästä aina eroon mitä kuvottavimmilla tavoilla. Kissoista oli niin paljon ylitarjontaa, että siitä ei voinut pyytää mitään.

• voi saada aikaan

kuten kävi meille, että käytiin kissan kanssa vierailulla perheessä, jossa ei niin kissoista piitattu. Kun kehräävä mirrimme yöllä hiippaili nukkumaan perheen äidin sänkyyn, niin johan sydämet sulivat =))))))

• laura-kissafani

En ole koskaan ymmärtänyt koiraihmisiä. Koirat ovat ihmisten orjia. Sanoisin samaa hevosistakin. Arvostan kissoissa niiden viisautta. :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe