Miten on? On EOS 400D ja kittiputki ja huonohko telezoom, 90-300. Houkuttaisi tuo EF 28-135 kun yltää 135:een ja on kuvanvakaaja. 28 mm:ssä 3.5.
Miksi on niin halpa, Verkkokaupassa 445e? Huono objektiivi? Onko kokemuksia?
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
8
1064
Vastaukset
- nimimerkki
ko. objektiivin laatuun en ota kantaa, sillä itselläni ei ole siitä kokemuksia.
Varmasti aivan hyvä ostos, vaikka ikää tuolla objektiivilla jo onkin. Kun kerran omistat sen kittiputken, niin laajispään puute (laajin kuvakulma n. 45mm) ei ole ongelma. Valovoimaa ei löydy riemuksi asti, mutta kuvanvakaaja ja kohtalaisen hyvät herkkyydet auttavat.- myötäpimeä
Kiitos kommentistasi!
Kuvaan lähinnä maisemia, rakennuksia ja toisinaan tilannekuvia, harvemmin esim. muotokuvausta harrastan, kun en siitä de facto mitään ymmärrä. Koiranäyttelyissä voisi olla kiva ottaa kuvia, kohteet max. n. 10-15m päässä, usein pienessä liikkeessä, sisäkuvausta talvella. Mutta pikkunätteihin maisemiin, kun sommittelunäkemystä väitän jonkin verran omaavani.
Onko muilla kokemuksia/näkemyksiä ko. objektiivista? - ekeke
myötäpimeä kirjoitti:
Kiitos kommentistasi!
Kuvaan lähinnä maisemia, rakennuksia ja toisinaan tilannekuvia, harvemmin esim. muotokuvausta harrastan, kun en siitä de facto mitään ymmärrä. Koiranäyttelyissä voisi olla kiva ottaa kuvia, kohteet max. n. 10-15m päässä, usein pienessä liikkeessä, sisäkuvausta talvella. Mutta pikkunätteihin maisemiin, kun sommittelunäkemystä väitän jonkin verran omaavani.
Onko muilla kokemuksia/näkemyksiä ko. objektiivista?allekirjoittaneella oli ko. objektiivi lyhyen aikaa. oli tarkoitus pitää sitä peruszoomina mutta laajispää osoittautui kuitenkin ikävän pitkäksi (28mm->kino 45mm) joten hankin satasen kalliimman 17-85. siihen olen ollut enemmän tyytyväinen. pimeiltä nuo tuntuivat molemmat varsinkin sisällä, kun muutoin olen käyttänyt kiinteäpolttovälistä f/1,4.. :)
- myötäpimeä
ekeke kirjoitti:
allekirjoittaneella oli ko. objektiivi lyhyen aikaa. oli tarkoitus pitää sitä peruszoomina mutta laajispää osoittautui kuitenkin ikävän pitkäksi (28mm->kino 45mm) joten hankin satasen kalliimman 17-85. siihen olen ollut enemmän tyytyväinen. pimeiltä nuo tuntuivat molemmat varsinkin sisällä, kun muutoin olen käyttänyt kiinteäpolttovälistä f/1,4.. :)
Kiitos ekeke!
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_28135_3556_is/index.htm
piirto ei siis ton mukaan ole kovinkaan hyvää, koska vaan 28mm kohalla yltää exellenttiin asti.
17-85mm taas piirtää aina loistavasti
www.photozone.de/8Reviews/
Tuolta voi vertailla noita objektiivien piirtoja ym.
Tietenkin on saksalainen sivusto, joten luotettavuudesta en mene takuuseen.
Mutta mitä oon muiden putkien vertailuja lukenu, ni kyllä noitten pitäs ihan hyvää tietoa olla.- 2,8 valovoimaista
"17-85mm taas piirtää aina loistavasti"
Tarkoitat varmaan 2,8/17-85 mm, sillä 4-5,6/17-85 IS on täysi susi. Se vinjetoikin niin, että naapurille tuli poru, kun lumista maisemaa kuvasi. 2,8 valovoimaista kirjoitti:
"17-85mm taas piirtää aina loistavasti"
Tarkoitat varmaan 2,8/17-85 mm, sillä 4-5,6/17-85 IS on täysi susi. Se vinjetoikin niin, että naapurille tuli poru, kun lumista maisemaa kuvasi.Taisi tulla.. Niin siis vinjentoi jne.. Mutta sehän ei varsinaisesti tarkoita, etteikö putken piirto olisi tarkkaa, vaikka tekisi tyynyä ja tynnyriä yhtäaikaa.
Noiden testin pykälien mukaan piirto on yli 1800LW/PH, kun taas 28-135mm se on vain 28mm kohdalla samalla tasolla.
Toki se 17-85mm 4-5.6 on myös suttua sekin ainakin testikuvien perusteella, joten tiedä häntä mihin nuo testikäyrät perustuvat.- Myötäpimeä
Yesse kirjoitti:
Taisi tulla.. Niin siis vinjentoi jne.. Mutta sehän ei varsinaisesti tarkoita, etteikö putken piirto olisi tarkkaa, vaikka tekisi tyynyä ja tynnyriä yhtäaikaa.
Noiden testin pykälien mukaan piirto on yli 1800LW/PH, kun taas 28-135mm se on vain 28mm kohdalla samalla tasolla.
Toki se 17-85mm 4-5.6 on myös suttua sekin ainakin testikuvien perusteella, joten tiedä häntä mihin nuo testikäyrät perustuvat.Kiitos Yesse linkistä ja tiedoistasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331