Protopic

sara

Lääkärini määräsi minulle vaihtoehtoiseksi voiteeksi Protopicia, Eloconin sijaan. Onko kellään kokemuksia ko. voiteesta? On sen verran hintavaa määräänsä nähden, että mietityttää, onko sen rahan arvoista...?

47

21794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulle sopii

      ... siis ei kaikille ole apua tästäkään. Kokeile ihmeessä, olet kiitollinen jos toimii! Joillekin tulee sivuoireita; kuumotusta ja kihelmöintiä. Olen itse pahasti atooppinen ja Protopic sekä Elidel joka on myös "muusivoide" pelastivat elämäni!

    • :-)

      En vaihtaisi Protopicia enää mihinkään! Alussa kuumotteli, mutta ei juurikaan enää. Joudun tosin käyttämään sitä vain pienehkölle alueelle. Se on parasta kun ei tarvitse laskeskella viikkoja niin kuin kortisonivoiteissa. Että kaksi viikkoa käyttöä ja kaksi ilman. Tätä saa käyttää jatkuvasti ja iho ei ohene!

    • Mullakin

      Olen sitä käyttänyt nyt sen pienemmän tuubin verran ja juuri ostin tämän isomman. Se on ainoa rasva jonka olen atooppisen ihottuman puhkeamisen jälkeen huomannut minulle sopivan. Kaikki muut rasvat oikeastaan vaan pahentavat ihottumaa ja kuivaavat lisää. Protopicin ainoa haittapuoli minulla on se että se lisää aluksi kutinaa, mutta vain pariksi tunniksi rasvauksen jälkeen. Kaikille se ei kuulemma tee sitäkään..

      • joulupupu

        Hei!

        Sain ihopäivillä Lahdessa hyvää tietoa sairaanhoitajalta protopic-voiteesta.
        Se toimii parhaiten kasvojen ja kaulan alueella.
        Aluksi se kuumottaa, ja iho näyttää rasvaiselta ja punaiselta. Muutaman tunnin päästä alkaa jo hilseily eli iho alkaa uusiutumaan. Pari kertaa päivässä pikku pisara rittää ihottuma alueelle. Joten voidetuubi voi hyvinkin kestää vuoden kaksi.
        Ja naamaa kehtaa näyttää ulkona. Suosittelen...vaikka kyllähän se lomppakoa lohkaiseen...mutta niin tekee muutkin ihmevoiteet, jotka auttavat hetken ja loppuvat kesken.


    • Ei omlla

      Itse käytän Protopicia n. tuubin kuukaudessa. Aikoinaan olin n. 2 viikkoa HUS:n ihotautiosastolla hoidossa ja siellä käytettiin n. tuubi päivässä. Tuolloin iho oli kaikkialta kunnossa, mutta vaikka tuohon saa sen paremman hinnan, niin tuskinpa noita määriä kukaan pystyy kotioloissa käyttämään.

      Pieniä viitteitä on myös ihosyövän lisääntymisestä näiden voiteiden käyttäjien keskuudessa.

      Itse olen pohtinut, että mahtaako tämän voiteen käyttö myös vähentää seksuaalisia haluja.

      • atoopikko myös

        aika kaukaa haettu...


      • ProtopicEiAiheuta

        Protopicin tehoaine on takrolimuusi. Käytän itse takroa 5mg suun kautta joka päivä hylkimisenestona (olen elinsiirtopotilas, mies).

        En ole silläkään hoidolla huomannut mitään hormonaalisia muutoksia ja vaikka lääkkeen tiedoissa on lueteltu kaikki mahdolliset haittavaikutukset käsien tärinästä sydänpysähdykseen niin mitään seksuaaliterveyden muutoksia ei ole mainittu. Ole siis protopicin suhteen aika lailla huoleti.


    • atopiakasvoissa

      Paljonko tuollainen protopic/elidel tuubi maksaa jos kelalta saa jotain korvausta? Voiko sellaista määrätä tavallinen lääkäri vai pitääkö mennä käymään ihotautilääkärillä?

      Minulla on atooppiset kasvot ja olen tähän asti joka talvi koittanut parantaa niitä korttareilla mutta nyt löysin tietoa erillaisimmista hoitokeinoista. Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä ja he jälleen määräsivät sipicorttia, mutta se ei auta kuin muutaman päivän ajan.

      • astma+atopia+allerg.

        täältä:

        http://www.yliopistonapteekki.fi KELA korvausta siihen ei saa, kukaan. Mutta se on riittoisaa, eli kannattaa kokeilla.

        Ja kuka tahansa lääkäri voi kirjoittaa sille reseptin. Itse olen omani kyllä aina ihot.lääkäriltä hakenut/uusinut, siis reseptini. Viimeksi ostin Protopicin 0,1 mg 60 gr satsin, maksoi muistaakseni n. 90 euroa, en ihan tarkalleen muista, ostin muutakin samalla. Mutta on tosiaan riittoisaa. Ja ainakin auttaa oman ihoni hoidossa.


      • atoopikko
        astma+atopia+allerg. kirjoitti:

        täältä:

        http://www.yliopistonapteekki.fi KELA korvausta siihen ei saa, kukaan. Mutta se on riittoisaa, eli kannattaa kokeilla.

        Ja kuka tahansa lääkäri voi kirjoittaa sille reseptin. Itse olen omani kyllä aina ihot.lääkäriltä hakenut/uusinut, siis reseptini. Viimeksi ostin Protopicin 0,1 mg 60 gr satsin, maksoi muistaakseni n. 90 euroa, en ihan tarkalleen muista, ostin muutakin samalla. Mutta on tosiaan riittoisaa. Ja ainakin auttaa oman ihoni hoidossa.

        Ei sitä yhtä tuubia saa mitenkään riittämään "vuodeksi tai pariksi" ja jos saa niin nostan kyllä hattua... Itsellä koko vartalossa päästä varpaisiin atopia (kämmenissä sisäpuolella ei, ei myöskään jalkapohjissa mut muuten). Protopicin käyttö vaatii sitä että kärsii niistä "sivuoireista" aluksi, eli kuumottelusta, kutinasta, kihelmöinnistä ja punoituksesta. Mut kun sitä hoitoa vaan jatkaa niin voidaan saavuttaa tosi hyviä tuloksia... Suosittelen.


      • 13+8
        astma+atopia+allerg. kirjoitti:

        täältä:

        http://www.yliopistonapteekki.fi KELA korvausta siihen ei saa, kukaan. Mutta se on riittoisaa, eli kannattaa kokeilla.

        Ja kuka tahansa lääkäri voi kirjoittaa sille reseptin. Itse olen omani kyllä aina ihot.lääkäriltä hakenut/uusinut, siis reseptini. Viimeksi ostin Protopicin 0,1 mg 60 gr satsin, maksoi muistaakseni n. 90 euroa, en ihan tarkalleen muista, ostin muutakin samalla. Mutta on tosiaan riittoisaa. Ja ainakin auttaa oman ihoni hoidossa.

        Mulle ihotautilääkäri sanoi kirjoittavansa kelaan todistuksen kunhan ensin olen käyttänyt protopicia puolisen vuotta jotta nähdään onko siitä minulle apua. Käsitin todistuksen olevan juuri siksi että saisi voiteen apteekista hieman pienemmällä omavastuulla. Todistus siis lähetetään kelaan ja sieltä sitten saa kelakorttinsa takapuolelle numerosarjan joka oikeuttaa jonkinlaiseen kelakorvaukseen eli siis maksat voiteesta jonkin suuruisen omavastuun ostaessasi ja kela maksaa loput.
        Automaattisestihan näitä kelakorvauksia ei saa vaan ne pitää erikseen anoa lääkärintodistuksella, mutta onko sinulla tietoa siitä ettei kela myöntäisi näitä protopic-korvauksia lainkaan vaikka kuinka hakisit ja anoisit?


      • Anonyymi

        moi,se maksaa iso tuubi alle 50e,kuka lääkäri vaan voi määrätä,suosittelen


    • Ei koskaan enää

      Mä käytin Protopicia muutama vuosi sitten ihottumaani. Se auttoi ihanasta, mutta se polttelu oli ihan helvetillistä, paljon pahempaa kuin kutina. Sitten luin lehdestä Protopicin käyttöön liittyvästä syöpävaarasta ja lopetin käytön heti. Sen jälkeen oli piru irti. Ihottuma alkoi riehua pahempana kuin ikinä ennen ja levisi paikkoihin, joissa sitä ei ennen ollut. Iho rauhoittui vasta omatoimisella ilmastohoitomatkalla ja kokonaisuudessa minulla meni puoli vuotta toipua tästä Protopicin lopettamisen aiheuttamista ongelmista.
      Nykyisin olen saanut ihoni kuntoon muilla konsteilla ja kaduin pitkään sitä, että aloitin takrolimuusin käytön. Olisin todennäköisesti romahtanut ihottuman takia henkisesti ilman sitä muinaisen etelän matkan tuomaa apua.

      • atoopikko myös

        mulla kirjoitettu resepti,en vielä hakenut.iho rauhoittui valohoitokuurilla jonka ihotautilääkäri määräsi.15 kertaa kapeakaista-uvbvaloa 3 kertaa viikossa.kallista kyllä 105 euroa kelan osuuden kanssa mutta suosittelen lämpimästi.sain b.lausunnon jo protobicin takia eli halvempaa olisi nyt.en aio hakea jos ei ole muita vaihtoehtoja.syksyt aina pahoja,nyt iho kurissa perusvoiteet,tarvittaessa apolar--joskus elidel---elocon---mutta vain kuureina jos tarvii,onneksi pääsee etelän aurinkoon vuoden alusta,parasta lääkettä,kosteus,aurinko ja lämpö. en ole kyllä kuullut syöpää kys.rasvan aiheuttavan mutta jos sille epäilylinjalle lähtee niin mikäpä täällä ei syöpää ja muuta sairauksia aiheuttaisi..!!!asialinjalla.haluasin minä olla,tarpeeksi kutinaa ollut elämässä,48 vuotta!


    • *saaga*

      protopiciä. poikani sai anafylaktisen reaktion rasvasta..pelottava kokemus :(( valmistajalle on lähetetty tiedoite tapahtuneesta!

      • riikah

        Hei kaikki atoopikot! Olen kärsinyt atopiasta koko ikäni ja 20 v sitten sain avun homeopatiasta. Söin kasviskeittoa 2vko ja join vettä 2l pvä.Ensin iho paheni mutta sitten yhtäkkiä parani ja olin pitkään täysin oireeton ja miten kaunis iho olikaan! Nyt sain kortisonia sisäisesti ja protopic voidetta joka tepsii hyvin vaikka onkin inhottavaa kuumotuksineen ja kutinoineen. Ihoni oli jostain syystä niin huonossa jamassa että en oikein tiedä mikä oli sen aiheuttanut. Yritän syödä terveellisesti ja juoda paljon vettä päivittäin. Nyt on taas suvanto vaihe ja iho on ihanassa kunnossa.Saa nähdä koska taas räjähtää käsiin. Olen myös menossa allegia testeihin joissa katsotaan olenko allergisoitunut töissä käsittelemilleni aineille. Toiv. en ole koska viihdyn työssäni enkä tiedä mitä tekisin jos joutuisin ammatistani luopumaan. On lohdullista tietää että ei ole yksin tämän viheliäisen taudin kanssa vaan on muitakin joilta saa tukea ja vinkkejä jaksaa elämän vaikeiden hetkien yli. Ja puolison tuki on se tärkein! Tsemppiä kaikille! Ja toivotaan että lääketiede löytää uusia tehokkaita hoitoja meille kärsiville...


    • Atoopikko

      Omat kokemukseni protopicista eivät ole kehuttavia. Olen kärsinyt atooppisesta ihosta jo pitkään. Aluksi sitä oli vain taipeissa, mutta ylä-asteelle tultua sitä alkoi ilmetä silmänympäryksissä. Talvella ihottuma aina paheni. Tänä vuonna silmänympärysihottumani oli erittäin inhottavaa ja halusin ihottumaan parannuksen. Niimpä varasin ajan ihotautilääkärille. Valitin lääkärille atooppisesta ihottumastani ja aknestani. Lääkäri määräsi minulle vahvaa aknevoidetta ja protopicia. Toiveikkaana aloitin näiden rasvojen käytön jo heti samaisena päivänä. Aluksi ne tuntuivat toimivan, mitä nyt protopic vähän poltteli ja kutitti, mutta se hellitti parin käyttökerran jälkeen. Viikon jälkeen ihottuma oli poissa. Ihoni alkoi kuitenkin kiristyä ja kuivua aknerasvan takia, joten lopetin sen käytön. Protopicin ohjeissa sanottiin, että kaksi viikkoa riittäisi ja sitten pitäisi pitää taukoa. Niimpä tein. Silmänympärykseni kuivuivat kuitenkin uudelleen. Aloitin taas protopicin käytön. Sitä ei kuitenkaan olisi ikinä pitänyt tehdä. Ihottumani levisi otsaan, josta se levisi poskiin ja pian koko naamaan. Tällä hetkellä se näyttäisi olevan levinnyt jo kaulaankin! Protopic pilasi ihoni täysin. Julkisilla paikoilla olo on kauheaa. En viitsisi meikata, koska naamani näyttää ihan hilseilevältä, mutta ilman meikkiä naamani on todella kirjava:s Eli minun osaltani protopic ja aknevoiteet saavat jäädä!

    • Kauan atoopikko

      Itselläni esiintyy atooppista ihottumaa päästä varpaisiin asti.. protopicia käytin noin vuoden verran ja tuntui vain pahentavan kutinaa. Nyt käytin Elocon- voidetta viikon ja tadaaa kaikki ihottumat hävisivät eikä kutinaa ole esiintynyt ollenkaan. Itse opiskelen, joten tuo protopicin hinta ei oikeen sovi budjettiini, mutta Eloconin hinta on vaivaiset 15 e/ 100 g :) Kerrankin voi elää pitkästä aikaa huolehtimatta kokoajan inhottavan kutisevasta ihosta. Thank god!

    • Psoriaatikko

      Protopic, -reseptilääke maksaa n. 90€ 60gr. tuubi, suurempia tuubeja ei ole myynnissä. Kela ei korvaa tästä lääkkeestä mitään.
      Asian voi tarkistaa täältä jokainen itse: http://www.yliopistonapteekki.fi

    • Helvetillinen atopia

      Itsellä juurikin kyseistä rasvaa laitettu naamaan ja kaulaan ja tunnehan on järkyttävä,tekis mieli repiä nahka irti. Olen jo pitemmän aikaa käyttänyt kyseistä rasvaa tosin aika epäsäännöllisesti kun iho aina paranee sen toimesta mutta tuntuu kyllä että ihottuma tulee aina sitten pahempana ja laajemmalle alueelle takaisin. Juuri luin vaan tosta että jollakin oli tullut otsaan jne. ihottumaa.. itsellä sama, ei ole ennen otsassa ollut eikä monessa muussakaan paikassa..mut voiko ihottuma levitä rasvan käytöstä, epäilen ???

      • Ihan järkky ihottuma

        Minulla Protopic paransi kasvojen alueella olleen pahan ihottuman. Nyt ihottumaa lähes koko vartalolla - vain kasvoissa ei juurikaan ole. Elocon tepsi enää ollenkaan, aikaisemmin se auttoi melko hyvin. Kutina on kamalaa ja iho aivan rupinen, melkein kuin kilpikonnan panssari. Onko kukaan käyttänyt Protopicia koko vartalolle? Kun Kelan lääkekatto tulee täyteen, sitähän pitäisi saada 1,50 eurolla kolmen kuukauden satsi.


    • FARMIS

      Psoriaatikko : isoimmista pakkauksista saa kela-korvauksen (-42%) , jos kela-kortissa on korvausnumero 317. Se kerrotan myös apteekkimme nettisivuilla.

    • Atopia

      Psoriaatikko: Kela-korvausta voi hakea Kelasta ihotautilääkärin kirjoittamalla b-todistuksella, sen saako sitä korvausta Kelalta sen jälkeen, on eri asia. Korvaus on voimassa viisi vuotta, jonka jälkeen jatkoa voi hakea myös yleislääkärin kirjoittamalla b-todistuksella.

      Itsellä kolme vuotta sitten hylättiin hakemus, koska ei ollut Kelan mukaan riittävää näyttöä kortisonivoiteiden tehosta ihottumaani (ihottuma pääosin kasvoissa, silmienympäryksissä ja liikkuvalla luomella eli ei kortisoni kyllä silti sovellu..). Olen nyt useamman vuoden kärsinyt vaikeahoitoisesta atopiasta. Nyt uusi b-todistus vetämässä, kun ei kolmen vuoden aikana ole ollut hetkeäkään etteikö olisi atooppista ihottumaa jossain. Pahalla ihottumalla on lähes kolmasosa kehosta, Protopic auttaa TODELLA hyvin ja on ilman korvausta ollut mulla käytössä kasvoille ja kaulalle, että kehtaa naamansa näyttää ulkona, muut ihoalueet sit vaan koko ajan peitettynä.. Jos korvaus kilahtaa Kelasta niin ehdottomasti alan käyttää koko keholle!

      *saaga*: saman allergisen reaktion voi saada mistä tahansa, itse olen saanut anafylaktisen reaktion Buranasta...

    • Stellax

      Itse olen käyttänyt Protopicia pari vuotta. Kasvojen ja kaulan alueella voide auttaa mielestäni parhaiten, haittapuolia ovat kuitenkin siitä aiheutuvat näppylät. Käytän voidetta tarvittaessa koko keholla. Varsinkaan vaikeista talvista en olisi selvinnyt ilman tätä voidetta, se on ollut korvaamaton apu!
      Hinta on kyllä korkea, mutta itse sain siihen kela-korvausta lääkärin lausunnon ansiosta. Korvaus pitäisi saada, jos on kokeillut aiemmin muitakin vahvempia voiteita ja iho on todella huonossa kunnossa.

    • deejey

      Itselleni koko iän ihottumasta kärsineenä Protopic auttoi todella hyvin, mutta suurimman avun olen kuitenkin saanut TREXAN nimisistä tableteista.Ja suosittelen sitä kaikille. Mutta senkään kanssa kaikki ei tapahdu hetkessä, Mutta PROTOPICIN kanssa yhdessä sen ajan kestää.

    • stressfree

      Huomaakos muut stressin ja iho-oireiden yhteyden? Itsellä iho aina suoraan sanoen räjähtää milloin mistäkin kun stressi iskee. Eikä siihen ole koskaan auttaneet mitkään salvat, ei vaikka miten paljon olisi maksanut. Stressittömämpi elämä sen sijaan on tehonnut todella hyvin. Miettiminen mikä oikeasti stressaa. Asioiden käsittely jne.

    • neuroottinen

      Ite oon käyttäny protopicia silmäluomille, kun olivat kuivat ja hilseilevät tai vaihtoehtoisesti märkivät. Sitä oli kestäny jo puol vuotta. Käytin vaan pari kertaa ja luomet muuttu täysin normaaleiks. Eipä oo sen jälkeen tarvinnu oikeestaan käyttää, kun on pysyny hyvänä siitä asti. :) Muutaman kerran oon sitä käyttänyt sen jälkeen, jos luomet on ollu kovassa rasituksessa (esim. käyttäny useamman päivän ajan hieman raskaampaa meikkiä). Mutta oli todellakin hintansa väärti! :)

    • happy end

      hirveen kalliita voiteita käytätte.mulla atooppinen ihottuma/iho poskissa ja krooninen ekseema kämmenessä.nyt MOLEMMAT poissa ja mikäpä siihen autto..vauvan sinkkivoide,eikä maksanut kun kolme euroo abc:llä.siitä kai se sanontakii et iho kun vauvan peppu=) mut hyvin toimi mulla,vei otsastakii tulehtuneet finninäpyt mennessää.ostan siis jatkossakin.

    • Ihottumalapsen äiti

      Voide on äärettömän kallis ja sivuvaikutuksiltaan hieman pelottava. Ei ollut apua pojalleni, joskin poikani ihottuman aiheuttaja on tuntematon.

      • leif2

        Minulla on myöskin ollut lapsesta asti ihottumaa.Kummallisin asia oli että oli päällekkäin yksi kuivattava ihottuma ja yksi vuotva ja märkivä ihottuma.Eli kun sai tisen aisoihin ,niin toinen paheni.
        Nyt olen käyttänyt protopciä 3 pvä.ja iho on lähes palautunut.
        Sen opin kuitenkin että sitä ei kannata laittaa ensimmäisellä kerralla runsaasti joka paikkaan,sillä siitä seuraa helvetinmoinen polte.
        Laitoin pienehköt alueet seuraavana pvn:ä ja uusille pienille alueilla vähän ,jpoltetta ei tullut.
        Eli järki käteen.


    • yeah

      Protopicin ainoo ongelma on löytää sopiva ihon kunnon ylläpitävä ratkasu, eli joku rasva protopic kuurin jälkeen, joka mun kohalle ei ole ollut helppoa..koska jos se on oikeesti atopiasta se ihottuma varsinki herkällä ihoalueella/ohuella niinku silmänympärykset nii se useimmiten menee vaan pahemmaks noin 4 pv protopic kuurin jälkeen vaik katoaisi, monella on käyny näin. Mikään ei tunnu toimivan, perusvoiteet kokeiltu, physiogel, ceralan ...tällä hetkelle teen kookosöljystä ja pakurista voidetta ja testaan jos se skulaa

    • Ansetti

      Olen käyttänyt Protopicia jo useamman vuoden. Sivuvaikutuksina on kutina pari tuntia rasvan laiton jälkeen, alkoholia juodessa kasvon kuumotus ja ihon herkistyminen kuumalle. Näistä huolimatta voin sanoa, että Protopic on antanut elämäni takaisin! Nuo sivuvaikutukset ovat pientä siihen verrattuna, että koko vartalo on ihottuman peitossa.

      Useita muita hoitokeinot on kokeiltu (se oli ehto siihen, että saan ylipäätänsä Protopicin): kortisoni vain pahensi kuurin jälkeen, valohoitojen ansiosta ihottuma levisi jalkoihini.

      Kun ihottuma on pahimmillaan, käytän voidetta joka päivä, kun se helpottuu, jatkan ylläpitohoitona pari kertaa viikossa. Kallistahan se on, etenkin opiskelijalle, mutta pieni hinta siitä että ulkona kehtaa kävellä. Kela-korvauksen kanssa se on n.50e/60g ja niitä menisi helposti parikin kuukaudessa jos vain olisi varaa ostaa niitä niin paljon. Hintakatto on kuitenkin, eli kun on maksanut 700e/vuosi, saa loppuvuoden voiteet pilkkahintaan (1,5e/3kk annos, josta ei ole edes standardia. Itse kerroin apteekissa, kuinka paljon menee kolmessa kuukaudessa ja apteekin henkilökunta antoi vastaavan määrän).

      • pelottaa tuollainen

        tietämättömyys takrolimus voiteista.

        "Nuo sivuvaikutukset ovat pientä ....."

        Protopic voi aiheuttaa syövän!!

        Ottakaa ihmeessä selvää rasvoista ja muista tuotteista, joita käytätte.


    • Ihottumainen

      Olen itse venyttänyt protopicin käyttöönottoa, koska viimeksi sitä kokeillessani tein sen virheen, että levitin voidetta todella rusaasti koko kasvojeni alueelle ennen nukkumaan menoa. Polte oli uskomaton, niin etten sitten koko yöhön nukkunutkaan. Kokeilu loppui siihen.

      Minulle koritsonivoiteista ei ole juurikaan ollut minkäänlaista hyötyä, päinvastoin iho kuivuu, hilseilee ja punoittaa. Nyt kokeilin illalla protopiciä pienelle aluelle taipeeseen ja yön aikana koko ihottuma kohta oli hävinnut eikä mitään kutinaa tai poltetta tullut. Aion siis jatkaa kokeilua pieni alue kerrallaan ja ohuella kerroksella voidetta, josko sitten kasvojenkin alueella onnistuisi tämä hoito. Pahin ihottuma on juuri kasvoilla ja sen laukaisee yleensä stressi tai histamiinia sisältävät ruoka-aineet. (vaikka allergia testit itsessään ovat kaikki negatiivisiä)Aion kyllä jatkaa tätä varoivaista kokeilua eilisen hyvän kokemuksen innostamana.
      '
      Mitä noihin sivuvaikutuksiin tulee, niin niitä ei tule kaikille ja vaikka tuoteselosteessa mainitaan ihosyövän mahdollisuus ei yhteyttä siihen ole tieteellisesti todistettu. Mahdollisuus voi siis olla, mutta kuka tietää mistä kaikista mahdollisista aisoista nykymaailmassa syövän voi saada? (saasteista, prosesoidusta ruuasta, joita syömme joka päivä, auringon liiallisesta otosta jne jne) Toivottavasti kukin tahollaan löytää itselle sopivan hoidon tähän inhottavaan vaivaan!

    • Prinsessa R.

      Kun aikanaan aloitin Protopicin, se poltti naamassa niin, että meinasi pakokauhu tulla. Ja se reaktio tuli pari viikkoa joka kerta, kun sitä voidetta laittoi. Ja naama lehahti punaiseksi ja sykkiväksi.
      Ajattelin, ettei nyt tällaisesta ainakaan mitään hyvää seuraa.
      Mutta kyllä se auttoi tosi hyvin! Silloin otsassa oli atooppista ihottumaa eniten.
      Sittemmin se polttelu jäi pois ihan kokonaan.

      Nykyään Protopicia menee ruusufinniin (rosacea) yhdessä Rozec 0.75% -voiteen kanssa.
      Eli Protopicin on todettu auttavan myös ruusufinniin, lähinnä siihen punoituspuoleen.

      • atoopikko pienestä pitäe

        Olen pariinkin otteeseen ollut Helsingin Iho- ja allergiasairaalassa osastolla. Siellä lätkivät Protopicia iholle huolella. Tosin puoli tuntia ennen lääkevoiteen levitystä antoivat 500mg parasetamolia. Jeesaa tuohon kuumotukseen ja kutinaan. Kotonakin otan tabletin, jos olen pidemmän tauon Protopicissä pitänyt.

        Ja oon ihan samaa mieltä, et pieni hinta maksettavaksi siitä, et kehtaa käyskennellä kaduilla, koulussa, työpaikalla yms..


    • huuhaarasvaa

      Haloo ihmiset, jos lääke on kivulias ja aiheuttaa reaktioita se pitää lopettaa heti, sillä ihmisen keho varoittaa myrkyistä heti.
      Uskomatonta uskoa, lääkkeisiin, osoittaa em. kokemukset protopicin tehosta vaikka pari viikkoa oli helvettiä.
      Tämä on lumelääke ehdottomasti, jos ihminen uskoo siihen, se kärsii vaikka mitä ja paranee!
      Engannin kielisissä julkaisuissa ko. lääke pitkään??? käytettynä aiheuttaa syöpää koe eläimille.
      Ei saa antaa ko. julkaisujen mukaan missään nimessää pienille lapsille.
      Siis jos joku sattuu, se on vaarallista, maalaisjärkee medikalisaatio bisneksen propagandaa vastaan.

      • 897y8697y8

        ei minun iho-ongelmat kyllä ajatuksen voimalla parane.

        On lyhytaikaista kokemusta voiteesta. En ole vielä pitkään käyttänyt eikä ole tarkotus pitkään käyttääkään. Aluksi muutaman viikon ajan laitoin kerran päivässä, nyt pari kertaa viikossa. Kyseistä lääkevoidetta kirjoitetaan niin erilaisiin iho-ongelmiin. Omani voi itsessään aiheuttaa syöpää, joten pakko saada iho kuntoon. Paremmassa kunnossa jo onkin. Omasta kukkarosta en joudu maksamaan lääkettä, joten hinta ei este.


    • Tupe

      Haluaisin tietää onko kukaan käyttänyt huulen sisäpintaan ja onko siitä
      ollut apua?

    • moi1

      Hei, Syöpää ei ole koskaan todettu ihmisillä, jotka ovat tätä käyttäneet.
      Hiiren ihoa ei voi verrata ihmiseen...

    • ratian3

      Lääkäri määräsi minulle atoopikolle,nainen 53 v, Protopicia ensimmäisen kerran. Päivän voidetta käytettyäni silmän ympäristön iho parani. Sitä kun voi siis käyttää myös sinne. mitään kortisonia ei. Oma ihoni oireili vahvasti työpaikan remontin takia. Rakennuspölyä kulkeutui kaikkialle.

    • Jyvaskylamies

      Jos jollakin jäi käyttämättä Protopiccia niin ostaisin mieluusti sinulta loput! Laita mailia [email protected]
      Kiitos!

    • Mitenlopetan

      Kaipaisin kokemuksia protopicin lopettamisesta. Sain ihoni 0,1% voiteella kuntoon mutta vain silloin kun käytän voidetta. Heti kun lopetan, iho menee jälleen huonoksi. Aikaisemmin aurinko ja kesä paransivat ihottumani, nyt ei tunnu tapahtuvan samaa parantumista jos jatkan voiteen käyttöä. En uskalla oleskella auringossa protopic:iä käyttäessä.

    • freeatlast

      Itse olen kärsinyt atooppisesta ihosta lapsesta saakka, nyt olen 60 v. On käytetty kortisonia ja jossain vaiheessa lyhyen aikaa protopiia eloconin tilalla.

      Mutta nyt en tarvitse mitään kortisonia enkä muita lääkevoiteita. Kaksi tekijää paransi ihoni: aloin ottaa oliiviöljy-kamomilla-kylpyjä joka päivä. Minulla oli iso saavi, jossa saatoin istua. Nyt olen hommannut oikean kylpyammeen, kun asutaan ok-talossa ja pukkariin mahtui.

      Idean sain kun sain lähetteen keskussairaalan ihopolille ja ne laittoi minut siellä öljykylpyyn. Ajattelin, että tätä voin tehdä kotonakin. Puoli vuotta tai silleen, alko iho olla kunnossa. Nyt käyn öljyvesikylvyssä harvakseltaan.

      Toinen ehkä vaikuttanut seikka on se, että jätin maitotuotteet kokonaan. Olin sitä ennenkin jo kasvissyöjä, mutta käytin juustoa.

    • samanainen

      siis sitä öljyä laitetaan veden sekaan ehkä n. puoli dl, kylmäpuristettua.

    • Anonyymi

      Lääkäri on määrännyt Protopic 0,03 % "ohuelti poskien limakalvojen punajäkäläalueelle aamuin illoin 2 vko". Mutta kun ohjeissa kielletään laittamasta limakalvoille tai suuhun. Suusta tai limakalvoista tulee huuhdella heti pois.

      Onkohan lääkäri jotenkin erehtynyt ja määrännyt väärää lääkettä vai miten on ?

    • Anonyymi

      Olen kärsinyt vuosikaudet ihottumasta. Ensin pysyi kurissa vahvalla kortisonivoiteella ja antihistamiinilla. Lopulta nekään eivät auttaneet. Ihotautilääkäri määräai Protopicia kahdesti päivässä kahden viikon ajan. Se,tehosi. Ihottuma lähes,poissa, nyt vain kaksi kertaa viikossa,ylläpitohoitona. Suosittelen. Eivät lääkärit ehdoin tahdoin syöpää mahdollisesti aiheuttavaa lääkettä määräisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe