Jälkilämmityksen säätö?

MUH Ilmava 100 OK

Koneeni on MUH Ilmava 100 OK. Missä asteessa jälkilämmitys pitää olla säädettynä, ja kuin paljon sähköä se kuluttaa?

9

7915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin 15 - 17 riittää

viehän se sähköä pakkasilla 100 euroa kuussa helpostikin.

• Tyhmä kuin saapas!

24h x 31pv x 0,55kW x 0,08€/kWh = 32,7€
        Yksinkertaisestin sanottuna,tarkoittaa, että jälkilämmitys on koko ajan päällä, niin silloin menee tuo edellä mainittu määrä!
        Tokihan sitten menee enemmän jos on 1kW patteri(voit itse laskea sen, kun tuossa ylhäällä on malli valmiina!)

• kuitenkin
        Tyhmä kuin saapas! kirjoitti:

Yksinkertaisestin sanottuna,tarkoittaa, että jälkilämmitys on koko ajan päällä, niin silloin menee tuo edellä mainittu määrä!
        Tokihan sitten menee enemmän jos on 1kW patteri(voit itse laskea sen, kun tuossa ylhäällä on malli valmiina!)

oikea eli lämmitys maksaa ainakin 100 kuussa teki sen millä tavalla tahansa. Ja oli tyhmä tai ei.

• Asentaja-1
        kuitenkin kirjoitti:

oikea eli lämmitys maksaa ainakin 100 kuussa teki sen millä tavalla tahansa. Ja oli tyhmä tai ei.

Ko laiteessahan on lämmöntalteenottokenno ennen sähköpatteria ,joten sähköä kuluu vain silloin kun lämmöntalteenotto ei riitä esim aseteltuun arvoon 15-17 ast,..
        eli puheet sadan euron kuukausikulutuksesta olisi syytä lopettaa tähän.

• first timer
        Asentaja-1 kirjoitti:

Ko laiteessahan on lämmöntalteenottokenno ennen sähköpatteria ,joten sähköä kuluu vain silloin kun lämmöntalteenotto ei riitä esim aseteltuun arvoon 15-17 ast,..
        eli puheet sadan euron kuukausikulutuksesta olisi syytä lopettaa tähän.

Osta semmonen kulutusmittari virtajohdon väliin. Meinaa tulee yllätys kun näkee paljonko se oikeasti syö sähköä.

• otsooni
        Tyhmä kuin saapas! kirjoitti:

Mahtaako toimia täysteholla 500W kun on lämmitystarvetta, esim. tuloilman lämmitys 13 asteesta 15 asteeseen? Vai onko tuossa laitteessa olemassa osatehoja?

• Anonyymi
        first timer kirjoitti:

Osta semmonen kulutusmittari virtajohdon väliin. Meinaa tulee yllätys kun näkee paljonko se oikeasti syö sähköä.

Tarkoitit koko laitteen kulutusta. Onhan siellä kaksi puhallinta mitkä kuluttaa virtaa Eikä pelkkä jälkilämmitys. Itse mittasin että saman kokoinen laite kulutti euron vuorokaudessa siis koko laite. Jos nyt joku on säätänyt vastuksen liian lämpimälle niin sittenhän se pieni vastus lämmittää koko taloa. Eli, patterit eivät mene päälle niin herkästi kun venttiileistä puskee lämmintä. Onko sillä siis kovin paljoa merkitystä lämpeneekö talo hieman enemmän ilmanvaihdolla vai pattereilla.

• Säätöohje

Säädä niin että sisällä tuloilmaventtiilistä mitattuna (jos säätimessä on asteikko, niin se on korkeintaan suuntaa antava) lämpötila on pari astetta huoneilmaa kylmempi. Tällä tavalla 'tuore' ilma on hiukan sisällä jo olevaa painavampaa, eikä jaa katonrajaan. Älä nyt kuitenkaan alle 18 asteen säädä.

• Anonyymi

Mulla muh ilmava . Mistä saitte tuollaisia lukuja huh huh . Mulla 108nelilinen talo sähkön kulutus 9200kwh vuodessa sähkö/takka. Muhin moottorit 0,26kwh patteri 500w jollain laskupää ei ole kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      37
      2421
    2. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      36
      2416
    3. Onko kaivattusi perään

Moni muukin?
      Ikävä
      95
      1731
    4. Olen aina vain

Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1300
    5. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      86
      1281
    6. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      5
      1175
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      267
      1029
    8. Nainen jos pitää sanoa

Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      52
      976
    9. Kumpi teistä rakastui ensin?

Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi
      Ikävä
      36
      747
    10. Niin se vain on

Haluatko kuulla salaisuuden mies rakastan sua.
      Ikävä
      27
      740
    Aihe