Seurustelu yh-äidin kanssa

Kauhuissaan oleva mies

Olen tapaillut jo jonkin aikaa erästä nuorta yh-äitiä. Olemme vasta satunnaisella tapailuasteella ja haluaisinkin vähän kommentteja siitä, että minkälaisia käytännön ongelmia yh-äidin kanssa seurustellessa oikein törmää? Eli ti todellakaan olla muuttamassa yhteen eikä edes seurustella.

Yhteisen ajan puute on ilmiselvä ongelma kun se lapsi tarvitsee äitiään.

Entäs isä? Saako keskimäärinen isä sätkyn kun ex alkaa seurustelemaan?

Montako kertaa viikossa voi odottaa tapaavansa tällaisen naisen? Miten äidin kaverit ja sukulaiset yleensä suhtautuvat uuteen mieheen? Pitääkö henkisesti varautua jonkinlaiseen hyljeksyntään vai otetaanko uusi tulokas samalla tavalla vastaan kuin normaalisti?

Tiedän että kaikki on niin yksilöllistä, mutta olisi kuitenkin kiva kuulla vähän kokemuksia.

Ajattelinkin että tässä vaiheessa pitäisi vähän funtsia näitäkin asioita ennenkuin on kaulaa myöten suossa...tosin veikkaan että meidän juttu kuivuu kasaan ennen kuin ongelmat realisoituvat ;)

44

7521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhman.

      Vähän kunnioitusta tyyliin,ihan kuin olisit koiraa ostamassa.Mitä käytännön ongelmia ja montako kertaa viikossa..voi h....tti.Luepas oma kirjoituksesi uudestaan, niin ehkä oivallat mitä tarkoitan.Jos ollaan, mut sähän et ole, vakavissaan aloittamassa seurustelua/parisuhdetta, ja tunteet on molemminpuoliset, niin siinä tulee mukaan moninaisia juttuja jotka pitää hyväksyä.Toivottavasti meitä kaikkia miehiä ei yleistetä käsityksiesi perusteella.

      • Äiti2:llemurkulle

        Kiitos viestistäsi tämän keskustelun aloittajapojulle! Itsekin luin (tällaisena huumorintajuisena ihmisenä) lähinnä huvittuneena moisen arkajalan kirjoitelmaa... :)

        Sain siis päivän naurut! Mutta oikeasti. Jos aikuisella "miehellä" on tuollainen asenne, niin kannattaisi ehkä miettiä, ettei lähde sotkemaan kenenkään yksinhuoltajan elämää. Lapsetkin siinä kärsivät, jos tuollainen mies tulee "käsittelemään" heidän äitiään eli myös heitä ja heidän koko elämäänsä.

        Huh. Onneksi itsellä on iän ja kokemuksen myötä melkoinen ihmistuntemus. Ettei tule "törmättyä" tuollaisiin henkilöihin kuin keskustelun aloittaja.

        Sulle kivaa vuodenalkua! Kuten muillekin yksinhuoltajille - sukupuoleen katsomatta!


      • mielin..
        Äiti2:llemurkulle kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi tämän keskustelun aloittajapojulle! Itsekin luin (tällaisena huumorintajuisena ihmisenä) lähinnä huvittuneena moisen arkajalan kirjoitelmaa... :)

        Sain siis päivän naurut! Mutta oikeasti. Jos aikuisella "miehellä" on tuollainen asenne, niin kannattaisi ehkä miettiä, ettei lähde sotkemaan kenenkään yksinhuoltajan elämää. Lapsetkin siinä kärsivät, jos tuollainen mies tulee "käsittelemään" heidän äitiään eli myös heitä ja heidän koko elämäänsä.

        Huh. Onneksi itsellä on iän ja kokemuksen myötä melkoinen ihmistuntemus. Ettei tule "törmättyä" tuollaisiin henkilöihin kuin keskustelun aloittaja.

        Sulle kivaa vuodenalkua! Kuten muillekin yksinhuoltajille - sukupuoleen katsomatta!

        kiitoksesi vastaan ja olen tyytyväinen siitä että, tukitsit fiksuna ihmisenä minut oikein.Ja sinäkin varmaan ketjua seuranneena olet huomannut että ihmissuhde asiantuntijoita riittää.Yhdyn myös toivotukseesi tulevasta vuodesta kaikille, ja snulle eritoten.


      • Anonyymi
        Äiti2:llemurkulle kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi tämän keskustelun aloittajapojulle! Itsekin luin (tällaisena huumorintajuisena ihmisenä) lähinnä huvittuneena moisen arkajalan kirjoitelmaa... :)

        Sain siis päivän naurut! Mutta oikeasti. Jos aikuisella "miehellä" on tuollainen asenne, niin kannattaisi ehkä miettiä, ettei lähde sotkemaan kenenkään yksinhuoltajan elämää. Lapsetkin siinä kärsivät, jos tuollainen mies tulee "käsittelemään" heidän äitiään eli myös heitä ja heidän koko elämäänsä.

        Huh. Onneksi itsellä on iän ja kokemuksen myötä melkoinen ihmistuntemus. Ettei tule "törmättyä" tuollaisiin henkilöihin kuin keskustelun aloittaja.

        Sulle kivaa vuodenalkua! Kuten muillekin yksinhuoltajille - sukupuoleen katsomatta!

        Mä oon yhteishuoltaja...


      • Anonyymi
        Äiti2:llemurkulle kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi tämän keskustelun aloittajapojulle! Itsekin luin (tällaisena huumorintajuisena ihmisenä) lähinnä huvittuneena moisen arkajalan kirjoitelmaa... :)

        Sain siis päivän naurut! Mutta oikeasti. Jos aikuisella "miehellä" on tuollainen asenne, niin kannattaisi ehkä miettiä, ettei lähde sotkemaan kenenkään yksinhuoltajan elämää. Lapsetkin siinä kärsivät, jos tuollainen mies tulee "käsittelemään" heidän äitiään eli myös heitä ja heidän koko elämäänsä.

        Huh. Onneksi itsellä on iän ja kokemuksen myötä melkoinen ihmistuntemus. Ettei tule "törmättyä" tuollaisiin henkilöihin kuin keskustelun aloittaja.

        Sulle kivaa vuodenalkua! Kuten muillekin yksinhuoltajille - sukupuoleen katsomatta!

        Ihan totta. Suhde on kahden aikuisen yhteinen sopimus, oli kuvassa mukana lapsia tai ei.
        Ja paras kun lopetat jo alkuunsa koko homman kun kerran veikkaat ettei suhde tule kestämään.
        Ja sitten se mitä muut nyt muka tykkää siitä että olet jonkun kanssa on se ja sama ,pää asia että ne jotka ovat suhteessa tykkäävät olla yhdessä

        Joten kasva vielä muutama vuosi , ei kenenkään kanssa mennä yhteen niillä ajatuksilla mitä sinulla on. Sellaiset ajatukset ovat ominaisia lakelmoivlle luonteelle , rakkaudessa ei lasketa mitään vaan ongelmat ratkotaan yhdessä .


    • on yh-äitejä ............

      ja "uusia puolisoita". Meillä on mennyt 7-vuotta hyvin, mutta uudella puolisolla pitää olla paljon luonetta, etenkin kärsivällisyyttä ja mikä tärkeintä sinun tulee olla lähes järjiltään rakastunut tähän yh- äitiin :). Ihan oikeasti, suhteen täytyy perustua rakkauteen. Haluun pitää huolta ja vaalia suhdetta. Silloin sitä ei voi kaataa entinen mies, vaikka keksikin laittaa kapuloita rattaisiin. Useesti keksivät. Hmmmm, käy kyllä naisiltakin, ettei tarvitse tuosta kenenkän pillastua. Mustasukkaisuudenkin kanssa sinun on osattava elää. Se on kuvioissa taatusti joskus. Ole oma itsesi alusta asti. Lapset vaistoavat, jos pelaat jotain peliä. Yh-äiti on jo pettynyt ainakin kerran todella pahasti eikä uusia yllätyksiä kaivata. Siksi on tärkeää kertoa millä mielellä suhteeseen lähtee. Kaikki on mahdollista samalla tavalla kuin kennen muun naisen kanssa tahansa. Lapset ovat toki otettava aina huomioon ja ovat teidän elämässänne mukana alusta lähtien. Se on tietysti erilaista kuin lapsettoman kanssa seurustellessa, mutta siitäkin selviää, jos on oikeasti rakastunut :). Sukulaiset, ystävät...... vaikea tietää etukäteen. Se on vain katsottava, jos nimittäin pääsette sinne asti. Meillä ystävät ottivat hyvin, mutta sukulaisiin mahtuu kaikenlaista torven soittajaa, mutta mitäs siitä. Omapahan on asia. Onnea teille, jos päätätte yrittää...

    • opettamaan

      Tämmöiset jutut menevät siten, että ensin tapaat jonkun naisen jossain. Ajalla tai paikalla ei ole merkitystä. Juttelette ihan mistä hyvänsä, vaikka S-bonuksista tai Lidlin hinnoista. Lähdette siitä omille tahoillenne. Sitten sisälläsi alkaa pieni ääni vaatimaan, että haluat tavata tämän ihmisen uudestaan. Sisäisen äänesi vaatimus käy niin voimakkaaksi, että järjestät uuden tapaamisen. Kas, nyt olet jo askelen pitemmällä, varsinkin jos tapaaminen sujuu mukavasti. Ajan kuluessa saatat huomata, että tämä ihminen on mielessäsi koko ajan eli olet rakastunut. Sitten oletkin valmis sopeutumaan vallitseviin olosuhteisiin ja mielesi on täynnä voimaa voittamaan vaikeudet.

      Odottele, kyllä sellainen ihminen saattaa tulla tiellesi, ja kun tulee, tiedät sen kyllä. Silloin et enää mieti ulkoilutuskertoja ym.

      Nimittäin, jos sinusta on rakkausjuttuun ...

      • Anonyymi

        Mulla tullut eteen miehiä,jotka ei tajua,etten ehdi tai halua heitä. Lapsi ykkönen. Sitten katkerina laittavat viestejä ja estän. Olen siis nätti yhteishuoltaja.


    • tilanteesi?

      Mikä on oma tilanteesi? Siis onko sinulla lapsi/lapsia? Jos ei ole, kierrä yh-mamma kaukaa. Jos et ajoissa lähde, huomaat ennen pitkää olevasi turisti koko kuviossa...

      • kyllä aikamoista yleistämistä.

        Minä ainakin "nappasin" lapsettoman miehen, koska en pidä muiden lapsista...... ihan sama, vaikka haukkuisitte lyttyyn. Tiedän ainakin heikkouteni, enkä pistä päätäni sellaisiin liemiin joista en selviä. Nyt joku nainen kuitenkin haukkuisi minua täällä kuinka huono nainen olen hänen entiselle miehelleen ja viikonloppuna meille säntääville lapsilleen. Tämä mies on ollut elämässäni jo 10 vuotta ja rakkautta riittää. Kunnioitan ja rakastan häntä entistä enemmän, kun hän pystyy rakastamaan entisestä avioliitosta olevia lapsiani vilpittömästi kuin ominaan. Minä en pystyisi samaan, edes ajan kanssa. Siitäkin ihailen häntä. Haluan vain sanoa, ettei yksinäisen, lapsettoman miehen tarvitse olla mikään turisti yh- mamman elämässä, jos se on onnistunut minulle se voi taatusti onnistua jollekin muullekin. Vaarallista yleistää..


      • todellakin
        kyllä aikamoista yleistämistä. kirjoitti:

        Minä ainakin "nappasin" lapsettoman miehen, koska en pidä muiden lapsista...... ihan sama, vaikka haukkuisitte lyttyyn. Tiedän ainakin heikkouteni, enkä pistä päätäni sellaisiin liemiin joista en selviä. Nyt joku nainen kuitenkin haukkuisi minua täällä kuinka huono nainen olen hänen entiselle miehelleen ja viikonloppuna meille säntääville lapsilleen. Tämä mies on ollut elämässäni jo 10 vuotta ja rakkautta riittää. Kunnioitan ja rakastan häntä entistä enemmän, kun hän pystyy rakastamaan entisestä avioliitosta olevia lapsiani vilpittömästi kuin ominaan. Minä en pystyisi samaan, edes ajan kanssa. Siitäkin ihailen häntä. Haluan vain sanoa, ettei yksinäisen, lapsettoman miehen tarvitse olla mikään turisti yh- mamman elämässä, jos se on onnistunut minulle se voi taatusti onnistua jollekin muullekin. Vaarallista yleistää..

        Kuinka monta yhteistä lasta teillä olikaan?


      • lapsia........
        todellakin kirjoitti:

        Kuinka monta yhteistä lasta teillä olikaan?

        en laita palloa miehen jalkaan. Perustuu vapaaehtoisuuteen.


      • vastasi,
        lapsia........ kirjoitti:

        en laita palloa miehen jalkaan. Perustuu vapaaehtoisuuteen.

        kirjoitukseeni.......... Sama se..


      • selittää
        vastasi, kirjoitti:

        kirjoitukseeni.......... Sama se..

        Lapset ovat siis vain sinun. Eli ei yhteisiä. Ja olet aidosti sitä mieltä, että miehesi ei ole vain turistina suhteessa. :-) Olet huippu!


      • vastasi puolestani..
        selittää kirjoitti:

        Lapset ovat siis vain sinun. Eli ei yhteisiä. Ja olet aidosti sitä mieltä, että miehesi ei ole vain turistina suhteessa. :-) Olet huippu!

        meillä on yksi yhteinen lapsi, rakkauden lapsi :)


      • olet
        vastasi puolestani.. kirjoitti:

        meillä on yksi yhteinen lapsi, rakkauden lapsi :)

        Kun lukee koko kirjoitusketjun, voi selvästi todeta millainen valehtelija olet!


      • :):):)
        olet kirjoitti:

        Kun lukee koko kirjoitusketjun, voi selvästi todeta millainen valehtelija olet!

        Ei kiinnosta mitä mieltä olet....... Miksi ylipäätään se asia sinua noin kovasti vaivaa? Sinuna hakisin keskusteluapua ammattiauttajilta.


      • ..itse koen..
        kyllä aikamoista yleistämistä. kirjoitti:

        Minä ainakin "nappasin" lapsettoman miehen, koska en pidä muiden lapsista...... ihan sama, vaikka haukkuisitte lyttyyn. Tiedän ainakin heikkouteni, enkä pistä päätäni sellaisiin liemiin joista en selviä. Nyt joku nainen kuitenkin haukkuisi minua täällä kuinka huono nainen olen hänen entiselle miehelleen ja viikonloppuna meille säntääville lapsilleen. Tämä mies on ollut elämässäni jo 10 vuotta ja rakkautta riittää. Kunnioitan ja rakastan häntä entistä enemmän, kun hän pystyy rakastamaan entisestä avioliitosta olevia lapsiani vilpittömästi kuin ominaan. Minä en pystyisi samaan, edes ajan kanssa. Siitäkin ihailen häntä. Haluan vain sanoa, ettei yksinäisen, lapsettoman miehen tarvitse olla mikään turisti yh- mamman elämässä, jos se on onnistunut minulle se voi taatusti onnistua jollekin muullekin. Vaarallista yleistää..

        ..että omaan yh-isän ja lapseni elämään voi tulla lapseton äiti..ja onkin jo...eikä todella ole turisti!


    • Kokemusta

      Ota hyvä mies jo jalat alles,kun vielä kerkiät!Itse olen eroni jälkeen,6 v sitten vain tavannut vain,tai törmännyt vain näin yh-äitejä,ja kaikista vain TODELLA huonoja kokemuksia,tavalla tai toisella,varsinkin jos niiden ex-mies ollut väkivaltainen tai juoppo jne,,,!Vertaavat aina sitä uutta suhdetta siihen vanhaan exään,jos otat vaikka saunakaljan,niin silloin se alkaa!Ja muutenkin nuo yh-äidit,jos ovat taloudellisesti tiukoilla,käyttävät härskisti miestä hyväksi,jos tämä vähänkin varoissaan ja työssä käyvä!Itse jos vielä törmään johonkin yh-äitiin,otan jalat alleni,ja juoksen karkuun niin pitkälle kuin jaksan,sen verran karvaita kokemuksia näistä naisista,ja niitä on todella PALJON!Lähde hyvä mies litomaan,kun vielä kerkiät!Itselleni jo sanasta yh on tullut jo kirosana,,,,!

      • hyvä kaikille

        yhäideille että otat jalat allesi, enkä soisi kenekään muunkaan sinuun tutustuvan...


      • Just!
        hyvä kaikille kirjoitti:

        yhäideille että otat jalat allesi, enkä soisi kenekään muunkaan sinuun tutustuvan...

        Ja turha sinun siellä tulla tuollaista sanomaan,kun et edes tiedä,kuinka minua kusetettu ja viilattu silmään pahemman kerran,joten pidäpä mölyt mahassasi,kun et tiedä asiasta mitään,,,


      • Ap.

        Kuulostaapa pahalta.

        "käyttävät härskisti miestä hyväksi,jos tämä vähänkin varoissaan ja työssä käyvä!"

        Ei kai niille rahojaan tarvitse antaa? Ehditkö muuttaa yhteen asumaan, jonka jälkeen alkoi rahojen imurointi?


      • kuparikissa
        Ap. kirjoitti:

        Kuulostaapa pahalta.

        "käyttävät härskisti miestä hyväksi,jos tämä vähänkin varoissaan ja työssä käyvä!"

        Ei kai niille rahojaan tarvitse antaa? Ehditkö muuttaa yhteen asumaan, jonka jälkeen alkoi rahojen imurointi?

        ja osa jää auttamatta asemalle. Tietysti vaatii luonnetta ja sopeutumiskykyä lähteä yh:n matkaan, kaikilta se ei onnistu nimimerkillä kokemusta on. Olen itse yh ja matkan varrelle mahtuu sekä pelkureita että niitä rohkeita jotka pystyvät tuntemaan ja rakastamaan myös toisen lasta. Käyn töissä ja itse olen aina huolehtinut taloudellisista asioistani, olisin ennemmin yllättynyt jos joku tulisi apuaan tarjoamaan vaikka joskus on tiukkaa ollutkin..en siis ole rahan perässä. Kullakin on tietenkin oma tilanteensa, mutta onko niitä rahoja leviteltävä (tai edes tarjottava)jos ei vilpittömästi ole halukas tiukassa tilanteessa auttamaan?! Exän mustasukkaisuudesta ei ole ongelmaa, eiväthän asiani hänelle enää millään lailla kuulu, molemmilla on omat elämämme! Lapsenkin mustasukkaisuus häviää aikanaan kunhan hänelle osoitetaan myös huomiota. Muiden mielipiteet jätän omaan arvoonsa.


      • deli76

        No olipas taas aikamoista yleistystä! Et kuitenkaan kerro, montaako yksinhuoltajaa olet tapaillut, ja hieman ontuilee logiikkakin sen suhteen että jos kerran kaikki yksinhuoltajat ovat hirveitä, niin miksi ihmeessä olet niin montaa tapaillut?Miksi olet lyönyt päätäsi samaan seinään, uudestaan ja uudestaan?Se kertoo jotain sinusta, ja tämä jokin sinun kannattaisikin itsesi takia selvittää.

        Ja täysin pöhkö ajatus että yksinhuoltaja, joka vuosikaudet on pystynyt lapsensa elättämään omilla varoillaan, yhtäkkiä menettäisi tämän kyvyn ja ryhtyisikin elämään uuden kumppaninsa siivillä...Jos sinua on pahemman kerran kusetettu, anna anteeksi itsellesi sinisilmäisyytesi ja jatka elämää, ja myönnä totuus siitä,että meitä yksinhuoltajiakin on moneen junaan.Emme kaikki voi olla samanlaisia!

        Kieltämättä sinulla lienee huonoja kokemuksia, ja jos jatkossa juokset yksinhuoltajia karkuun, niin teeppä se sitten.


      • seinään
        deli76 kirjoitti:

        No olipas taas aikamoista yleistystä! Et kuitenkaan kerro, montaako yksinhuoltajaa olet tapaillut, ja hieman ontuilee logiikkakin sen suhteen että jos kerran kaikki yksinhuoltajat ovat hirveitä, niin miksi ihmeessä olet niin montaa tapaillut?Miksi olet lyönyt päätäsi samaan seinään, uudestaan ja uudestaan?Se kertoo jotain sinusta, ja tämä jokin sinun kannattaisikin itsesi takia selvittää.

        Ja täysin pöhkö ajatus että yksinhuoltaja, joka vuosikaudet on pystynyt lapsensa elättämään omilla varoillaan, yhtäkkiä menettäisi tämän kyvyn ja ryhtyisikin elämään uuden kumppaninsa siivillä...Jos sinua on pahemman kerran kusetettu, anna anteeksi itsellesi sinisilmäisyytesi ja jatka elämää, ja myönnä totuus siitä,että meitä yksinhuoltajiakin on moneen junaan.Emme kaikki voi olla samanlaisia!

        Kieltämättä sinulla lienee huonoja kokemuksia, ja jos jatkossa juokset yksinhuoltajia karkuun, niin teeppä se sitten.

        Toiset yh:t odotuttavat aika kauan, ennen kuin kertovat totuuden elämäntilnteestaan.


      • deli76
        seinään kirjoitti:

        Toiset yh:t odotuttavat aika kauan, ennen kuin kertovat totuuden elämäntilnteestaan.

        ..tuo johtunee enemmänkin ihmisen k**ipäisyydestä, eikä siitä, että on yksinhuoltaja. Jos jatkuvasti huomaat, että tapailemasi naiset ovat kieroja kusettajia, sinun olisi aika tutkia vähän itseäsi ja miettiä, miksi ihmeessä hakeudut jatkuvasti tuollaisten naisten seuraan. Ihmisillä kun on tapana toistaa samaa traumaa uudestaan ja uudestaan...Kunnes tajuavat mistä on kyse, ja käsittelevät asian.

        Terveisin omasta kierteestään irti päässyt!


    • deli76

      Jos tapaamasi yksinhuoltaja on kaikin puolin sellainen, johon voisit rakastua, niin hyppää kyytiin vaan, jos omaat avoimen mielen.Ei sitä tiedä mihin suhde johtaa jos ei uskalla kokeilla. Ei sitä takuuta onnisumiselle saa muistakaan suhteista. Joko uskaltaa tai sitten ei.

      Yhteinen ajanpuute voi olla ongelma, ainakin alussa, kun vielä tapailette.Kun olet osa perheen arkea, tätä ongelmaa ei enää ole.

      Ehdin itse olla äitipuoli ennen kuin sain oman lapseni, ja täytyy sanoa, että ne asiat, jotka koin ongelmaksi suhteemme aikana olivat se, etten tiennyt lapsista mitään, ja lapset pelottivat.En tuntenut yhtäkään lasta!

      Miten sinut otetaan vastaan uudessa suvussasi riippunee aikalailla siitä, miten sukulaiset suhtautuivat edelliseen siippaan. Omalta kohdaltani voisin väittää, että sinut otettaisiin avosylin vastaan, sillä exäni oli varsinainen m**kero!

      Lopuksi haluan vielä sanoa sen, että mikä ikinäkin mietityttää mieltäsi, voit olla varma siitä, että yksinhuoltajanainen lienee jo epätoivoinen miettiessään itse, uskaltaako heittäytyä uuteen suhteeseen. Hänellä on aina isompi panos pelissä, sillä mikäli suhde kariutuu, se voi vaikuttaa hänen lapsensa elämään epäsuotuisasti...

      • häntä

        "Miten sinut otetaan vastaan uudessa suvussasi..."

        Kyse ei liene adoptiosta? Kukaan ei saa uutta sukua seurustelun eikä minkään muunkaan kautta! Tuossa kohdassa on siis hieman opiskeltavaa vielä, mutta kyllä se siitä.

        Tulitko koskaan kertoneesi OMALLE suvullesi miksi kyseisen mulkeron kanssa yleensä aikaasi vietit? Paineet sukusi puolelta tulevat enemmän sinua kohtaan kuin uutta miestä tuollaisissa tilanteissa...


      • deli76
        häntä kirjoitti:

        "Miten sinut otetaan vastaan uudessa suvussasi..."

        Kyse ei liene adoptiosta? Kukaan ei saa uutta sukua seurustelun eikä minkään muunkaan kautta! Tuossa kohdassa on siis hieman opiskeltavaa vielä, mutta kyllä se siitä.

        Tulitko koskaan kertoneesi OMALLE suvullesi miksi kyseisen mulkeron kanssa yleensä aikaasi vietit? Paineet sukusi puolelta tulevat enemmän sinua kohtaan kuin uutta miestä tuollaisissa tilanteissa...

        olisi vissiin pitänyt laittaa että "uudessa suvussa", niin sinulla ei olisi tarvetta halkoa hiuksia;-).Ja jep, sukuni minulle tärkeimmät ihmiset tietävät, miten tuon luonnehäiriöisen exän hampaisiin jouduin, ja miksi hänestä en irti päässyt. Ymmärtävätkö he koskaan täysin sitä, miten sairaaksi parisuhde luonnehäiriöisen kanssa voi mennä, sitä en tiedä, mutta saamani tuki on ollut erittäin tärkeää.


      • suku
        deli76 kirjoitti:

        olisi vissiin pitänyt laittaa että "uudessa suvussa", niin sinulla ei olisi tarvetta halkoa hiuksia;-).Ja jep, sukuni minulle tärkeimmät ihmiset tietävät, miten tuon luonnehäiriöisen exän hampaisiin jouduin, ja miksi hänestä en irti päässyt. Ymmärtävätkö he koskaan täysin sitä, miten sairaaksi parisuhde luonnehäiriöisen kanssa voi mennä, sitä en tiedä, mutta saamani tuki on ollut erittäin tärkeää.

        Onko sukusi antanut tukea (minkäänlaista) luonnehäiriösi hoitoon? Siinä punnitaan "todelliset" sukulaiset. Tsemppiä!


      • deli76
        suku kirjoitti:

        Onko sukusi antanut tukea (minkäänlaista) luonnehäiriösi hoitoon? Siinä punnitaan "todelliset" sukulaiset. Tsemppiä!

        ...minut on terveeksi todettu. Entäs sinut?


    • lapset ovat..

      ovat aina etusijalla yksinhuoltajankin elämässä.Minä ainakin yh isänä kyllä järjestän elämääni ja asioita ajatellen lapsen etua ensisijaisesti, ja varmaan kaikki näin tekevätkin, eli uuden tuttavuuden on sopeuduttava tähän asetelmaan.Jos omia lapsia ei ole, voi olla hankalampaa ymmärtää mahdollisia rajoituksia, mitä lasten mukan olo tuo seurusteluun.Pitäisi yrittää muistaa se että, aikuisten lisäksi pelissä on mukana lastenkin tunteet, ja ne saattaa olla hyvinkin haavoittuvaisia ja niillä ei pidä leikitellä.Muiden lähipiirin aikuisten mielipiteet saattaa vaihdella laidasta laitaan, ja ainahan sitä uudessa suhteessa ollaan vähän kuin tarkkailun alla.Omasta kokemuksesta voisin kuvitella yksinhuoltajien olevan aika varovaisia uudessa tilanteessa ja soitellen sotaan en lähtisi itsekään, koska on niin monta asiaa jotka voi ajattelemattomuudella särkeä ajoiksi.Voihan tietysti niinkin käydä että palaset loksahtaa paikoilleen ihan itsestään ja kaikki menee niinkuin ois ennalta tarkoitettukin.

    • yhn

      Käytännössä suurin ongelma lienet sinä. Jos nimittäin haluat kahdenkeskistä aikaa ilman lasta, se noussee ongelmaksi. Jos taas hyväksyt lapsen osaksi pakettia, tuskin ongelmia tulee.

      Minulla ei ole omassa suhteessani mitään ongelmia oman sukuni kanssa ja exän suvun kanssa en ole missään tekemissä. Lapset hyväksyvät kyllä uuden tulokkaan, tosin emme asu, emmekä muuta saman katon alle. Exäni mielipiteistä en ole kiinnostunut, hänellä on oma elämä, kuten myös minullakin.

      Olennaista sinun on miettiä, mitä sinä itse haluat!

    • ...

      Näitä kirjoituksia kun lukee niin tuleepas mieleen et ppidättekö te yh:tä jonakin rotuna tai kansalaisuutena??? HALOO Nekin ovat ihmisiä!! Ja ei kaikki ihmiset ole samnalaisia,ei voi yhdistää,joilla on huonoja kokemuskia niin oletteko varmoja ettei vika ollutkin teissä!! tää on rasismia yh.tä kohtaan ,lopettakaa jo!!

      • Nimetön

        minäkin ihminen, no sehän oli hauska saada tietää :-) t: yhmamma


      • deli76

        Rasisimia ja yleistämistä, sitäpä sitä. Epäkypsät sielut täällä halventavat ja alentavat muita, etteivät vahingossakaan joutuisi katsomaan totuutta itsestään ja mitättömyydestään silmästä silmään;-). Eipä nämä yksinhuoltajien mollaajat tuolla oikeassa elämässä hypi silmille, ja ihmekkös tuo, kun niin moni meistä yksinhuoltajista kumoaa jo olemuksellaan heidän typerät yleityksensä tuulipuvuista ja deekuilusta, löysistä toosista, tyhmyydestä ja heikkoudesta, raha-ahneudesta ja kikkelinkipeydestä.


      • Ajatella, että

        tutkimustenkin mukaan n. puolet avioliitoista päättyy eroon ja tähän kun lisätään avoliittojen erot, niin paljonkohan suomenkin maassa on yksinhuoltajia?

        Sitä voisi aloittaja pohtia, pitkään ja hartaasti.


      • etkö ymmärrä

        ne on eronneet miehistää, aloitteelisina osapuolina yleensä. ja suurin osa kun ei huvittanut ollla enää yhessä. ei ollu "romantiikkaa" tms soopaa, suurin osa eroista ei johdu väkivallasta juoppoudesta tms.
        Ei sellaiseen pidä vehkeitään sekoittaa, on niitä rasitteista vapaitakin naisia olemassa. Hoitakoon omat sotkunsa kun ovat sellaisen järjestäneet.


      • että just
        etkö ymmärrä kirjoitti:

        ne on eronneet miehistää, aloitteelisina osapuolina yleensä. ja suurin osa kun ei huvittanut ollla enää yhessä. ei ollu "romantiikkaa" tms soopaa, suurin osa eroista ei johdu väkivallasta juoppoudesta tms.
        Ei sellaiseen pidä vehkeitään sekoittaa, on niitä rasitteista vapaitakin naisia olemassa. Hoitakoon omat sotkunsa kun ovat sellaisen järjestäneet.

        Niinpä niin...ja isässä ei ollut vikaa kun jätti raskausaikana vaikka lapsi oli toivottu ja nyt äiti yksin lapsen kanssa ja äijä hyysää toisen äijän siittämiä lapsia...


      • oikeesti yksinhuoltaja
        etkö ymmärrä kirjoitti:

        ne on eronneet miehistää, aloitteelisina osapuolina yleensä. ja suurin osa kun ei huvittanut ollla enää yhessä. ei ollu "romantiikkaa" tms soopaa, suurin osa eroista ei johdu väkivallasta juoppoudesta tms.
        Ei sellaiseen pidä vehkeitään sekoittaa, on niitä rasitteista vapaitakin naisia olemassa. Hoitakoon omat sotkunsa kun ovat sellaisen järjestäneet.

        Viestistäsi voi päätellä että sinähän ootki oikein itse täydellisyys.Jos oot itse vapaa ja annat tollasia kommentteja meistä yh-äideistä,niin kerrotko syyn miks oot vapaa?Mahtaa olla sinussakin jotain vikaa ja ei kannata sinuun sotkeentua!!!!!!!!!


    • jalat allesi

      ja pötki pakoon!!
      Ei voi olla totta! Etsippä jostain neitsyt maria ja jätä yksinhuoltajat rauhaan.Mutta katso sitten ettei sillä neidillä ole kissaa,koiraa tai mitään muutakaan mistä pitäisi huolehtia. Ja tarkista myös minkälaista työtä se tekee,sillä sehän voi olla vaikka yövuoroissa ja nukkuu päivät.Ja harrastuksiakaan ei sillä neitsykäisellä voi olla,sillä ne voivat viedä liikaa aikaa.Hohhoijaa!

    • todellinen yh-äiti

      Itelläni on viis alaikäistä lasta ja seurustelu onnistuu oikein hyvin.Sehän on aika paljon miehestä kiinni,et miten hyväksyy lapset.Tää kaverini on sanonu,et ne kuuluvat mun elämään ja hän hyväksyy ne tosi ihanasti.Ex-mieheni sanoi ettei minua huolis kukaan eromme jälkeen,ku on noita lapsia.Tapasin tän uuden vajaa kaks kuukautta ennen ku eromme astui voimaan.Tapaamisestamme on kulunut aikaa kohta 8 kuukautta ja suhde koko ajan vaan paranee.Yhteistä aikaa saa järjestettyä vaan,jos ite sitä tosissaan haluaa.Mieheni ei tapaa lapsiaan,joten hänestä ei oo apua.
      Tuosta EX:n käyttäytymisestä sen verran,että sen jälkeen ku kuuli et mulla on uus,alkoi häiriköinti puhelimitse ja tekstarein.Ilmoitin aina hänelle hakevani lähestymiskiellon.Muutaman häiriköinti kerran jälkeen,ilmoitin EX-appiukolleni,et seuraavan häiriköinnin jälkeen teen sen et haen sitä lähestymiskieltoa.Tän jälkeen,marraskuun puolesta välistä asti oon saanut olla rauhassa.Mutta ei oo kyllä tavannut lapsiaankaan.Mutta ei oo tapaillut ennenkään eromme aikana.

      • Anonyymi

        siinä sen näkee nämä ns isät , lapset eivät merkitsee mitään heille, mutta kun lasten äiti alkaa seurustelemaan jonkun kanssa niin jo herää kiinnostus ja häiritseminen .
        Joten juuri se näyttää etteivät ole kypsiä edes olemaan isän roolissa.
        Normaali isä välittää lapsistaan ja haluaa olla heidän lähellä niin usein kun on mahdollista
        Eikä riitele elatusmaksuista jotka ovat hänen lapsilleen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe