ivf pitkä/lyhty hoito

vesseli

kertokaahan vähän ivf:ästä lyhyen kierron kautta...minä kp:na hormonien alnto aloitettiin teillä?

ja pitkiän kaavan kokeneet, minä kp:na aloitettiin teillä nämä sumutteet ja mitä oireita ne teille aiheutti....jos mitää...?

meillä piti olla nyt tammikuussa eka ivf mutta kuukautiset meni ja alkoi tänään.....ei taida ehtiä ku maanantaina poli aukeaa vasta joululomalta joten vitsittää aikalailla ku menee yhen päivän takia kuukausi eteenpäin....kö?

voi prkl.........(anteeksi)

10

2607

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeptinen

Meillä sumuttelut kuuluu aloittaa hyvissä ajoin ennen kuukautisia, noin vajaa vikko ennen.

Sumuista kiitettävässä määrin sivuvaikutuksia, hikoilua, turvotusta, ärtyneisyyttä, päänsärkyä... Kaikissa IVF-hoidon lääkkeissä on sivuvaikutuksia, joita ilman elämä olisi paljon hauskempaa. Missään vaiheessa ei tunnu hyvältä. Hoito on rankka.

Eihän rankkuus mitään olisi, jos tulos olisi se toivottu, mutta kun ei siitä ole takeita. Rankin sivuvaikutus on pettymys kun kuukautiset yli kuukauden "kärsimysten" jälkeen kuitenkin alkavat. Se tuntuu samalta kuin lapiolla lyönti päähän.

• "anneli"

Mulla pitkällä kaavalla meni näin.Sumut aloitin kierron päivä 21. Ja pistokset sumujen aloittamisesta noin kahden viikon kuluttua eli kun vuoto on alkanut. Mulla tää hoito ei toimi.

Lyhyellä kaavalla menee näin. Aloitin e-pillerit tasaamaan kiertoa kuukaudeksi.Vuodon alettua soitin polille.Pistokset pitää mulla aloittaa heti kierron päivä 1 tai 2.
      Tämä hoito alkaa maanantaina tai tiistaina.

Onnea yritykseen!!

• vesseli

Kiitos vatsuakistanne=)
        Anneli:
        miksi sinulla ei toimi pitkä kaava.....pco?

meillä alkaa tuo hoito minäpäivänä tahansa periatteessa,vaikuttaakohan siihen että olemme yksityisellä...?
        jos julkisella tarvii ajoittaa juuri oikeaan aikaan.....tuolla "meidän" polilla kun sanottiin että ehdoin tahdoin ei mitään keräystä tmv ajoiteta viikonloppuun mutta jos sellainen vain tulee niin kiertoa ei heitetä hukkaan vaan ko toimenpide tehdään vaikka viikonloppunakin...

mutta olis mielenkiintoista tietää mitä sulle tuosta pitkästä tuli...

oletteko itse jo läpkäyneet lyhyen ja onko toivottu tulos saatu?

• "anneli"
        vesseli kirjoitti:

Kiitos vatsuakistanne=)
        Anneli:
        miksi sinulla ei toimi pitkä kaava.....pco?

meillä alkaa tuo hoito minäpäivänä tahansa periatteessa,vaikuttaakohan siihen että olemme yksityisellä...?
        jos julkisella tarvii ajoittaa juuri oikeaan aikaan.....tuolla "meidän" polilla kun sanottiin että ehdoin tahdoin ei mitään keräystä tmv ajoiteta viikonloppuun mutta jos sellainen vain tulee niin kiertoa ei heitetä hukkaan vaan ko toimenpide tehdään vaikka viikonloppunakin...

mutta olis mielenkiintoista tietää mitä sulle tuosta pitkästä tuli...

oletteko itse jo läpkäyneet lyhyen ja onko toivottu tulos saatu?

Mulla tuossa pitkässä kaavassa synarela jarrutti liikaa hormoni toimintaa ja näin munasolut eivät lähteneet kasvuun ollenkaan. Mulla myös oli korkea fsh,joka nyt oli normaali viime verikokeessa. Siispä nyt kokeillaan lyhyellä. Niitä e-pillereitä ei kaikki tarvitse, mutta mulla kun heittelee tuo kierto miten sattuu. Ja olen siis julkisella ja punktio pitää saada osumaan maanantai-keskiviikkoon.

• Fanny

Hei,

Meille on tehty kaksi ivf hoitoa aikaisemmin ja nyt on reilu viikko sitten aloitettu kolmas ja sumuttelu vaihe on päällä. Meille on tehty aina pitkän kaavan mukaan hoidot. Ensimmäisessä ivf:ssä siirrettiin yksi ja 12 alkiota saatiin pakastimeen, toisella kerralla siirrettiin myös yksi ja yhdeksän alkiota pakastettiin. Tästä kolmannesta en tietenkään vielä tiedä miten käy.

Eli meillä tämä hoito menee niin että kierron 21.pv aloitettiin sumut ja viikon päästä sumuista alkoi menkat. Ensimmäinen lääkärikäynti on puolenkuun aikaan ja silloin aloitan myös pistokset. Punktio ja siirto on suunniteltu alustavasti viikolle 5, mikäli kaikki menee niin kuin pitää. Vaikka kaksi edellistä hoitoa on mennyt sunnitelmien mukaan niin eihän näistä koskaan voi tietää mitä tuleman pitää.

t:Fanny

• riina-maija

MOI!Mulla lyhyen kaavan mukaan alettiin kp 3 pistelyt,joten huomenna vois vielä keretä hyvinkin,olimme yksityisellä,jokaisella yksityiselläkin tuntuu olevan eri käytännöt hoitojen suhteen,mutta otappa puhelu heti aamusta klinikalle...

• vesseli

hmm...tosiaan, huomenna heti ekaksi soitto polille.....ei kyllä ite jaksa uskoa että ehtis enään...ku on jo surtuki valmiiksi..mutta kyllä sellainen positiivinen yllätys olisi kyllä ihan paikallaan=)

• Vesseli

en tiedä mikä voim meidän takanamme on mutta pääsemme kuin pääsemmekin tästä kierrosta heti tositoimiin!!!!=)

Soitin tänään polille ja kerroin kuulumiset ja muuta tulokset tältä joululomalta..lääkäri oli tyytyväien ja snaoi että juuri kuten pitääkin...olin ihan pihalla ja hän selitti että mulla on ylivilkkaat munasarjat joten hän ei olisi enempää halunnutkaan aktivoida niitä ja nyt aloitan piikittelyn torstaina jolloin kp 6!!!!!
      ja viikolla 4 on punktio jos vaan kaikki menee kuten pitää....
      oon innoissani että pästään ees yrittään=)

• riina-maija

Kiva kuulla,et pääset piikittelemään vielä tähän kiertoon.Mulla myös herkät munasarjat,joten sen takia vasta kp 3 piikkien alotus ja pienellä annoksella.Tsemppiä hoitoon ja pidetään peukkuja onnistumiselle.Meillä tuotti eka ivf positiivisen tuloksen(ainakin toistaiseksi) rv 13 meneillään!

• vesseli
        riina-maija kirjoitti:

Kiva kuulla,et pääset piikittelemään vielä tähän kiertoon.Mulla myös herkät munasarjat,joten sen takia vasta kp 3 piikkien alotus ja pienellä annoksella.Tsemppiä hoitoon ja pidetään peukkuja onnistumiselle.Meillä tuotti eka ivf positiivisen tuloksen(ainakin toistaiseksi) rv 13 meneillään!

..kuinka toivoisin että "matkisimme" teitä tuohon "loppunkin" asti;)

Mikä teillä oli syynä ivf hoitoon?
        mulla tukkeutuneet munajohtimet sekä polykystiset munasarjat...miehellä kaikki hyvin......
        voi ku tulis jo torstai että sais kuulla että päästään ihan oikeesti piikittelee ja alkaa!=)

Mitäköhä tos ennen tota tutkitaan ku lääkäri käsi varaa hälle aikaa n 40 min ja sit viä hoitajan kaa pistelyopetus......hmm......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      138
      3393
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      77
      2151
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1835
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1781
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1714
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1375
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1275
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1176
    9. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1055
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      33
      1027
    Aihe