alilämpö

...

Liittyykö vajaatoimintaan aina matala lämpö? Mistä se kuuluisi mitata... kainalostako? Mikä on jo alilämpöä?

8

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Mittaa aamulämpö ennen sängystä ylösnousua ja päivälämpö/iltalämpö. Näiden välillä on yleensä iso ero jos on vajis. Mutta ei aina, mulla ei paljoo eronnut vaikka oli vajis. Aamulla oli 36.3, iltaisin ja päivisin 36.6.

• noin asteen ero

on minulla ollut aamukainalolämmön ja päivälämmön välillä. Nyt lienee vähentynyt, kun aloin tyroksiinin. On vaikea mitata aamulla, kun herään aikaisin ensimmäisen kerran. Silloin tulee semmoinen kuumahumahdus - en tiedä mikä lämpöni on silloin. Sitten nukun vielä. On ehkä turha mitata sitten enää, kun se kuuma humahdus on ollut jo. Onko se tyroksiinin aikaansaama? Illalla yleensä palelen ja joskus on kolme peittoa päällekkäin.
        Lääkärit eivät koskaan puuttuneet asiaan, vaikka kerroin alilämmöstä. Heidän mielestään se on normaalia -- siis joillakin on alhainen.

Kainalolämpöhän riippuu paljon kainalon kosteudesta. Jos on treenannut itsensä hikeen, silloin tulee liian alhaisia lukemia, koska hiki viilentää.

• .....
        noin asteen ero kirjoitti:

on minulla ollut aamukainalolämmön ja päivälämmön välillä. Nyt lienee vähentynyt, kun aloin tyroksiinin. On vaikea mitata aamulla, kun herään aikaisin ensimmäisen kerran. Silloin tulee semmoinen kuumahumahdus - en tiedä mikä lämpöni on silloin. Sitten nukun vielä. On ehkä turha mitata sitten enää, kun se kuuma humahdus on ollut jo. Onko se tyroksiinin aikaansaama? Illalla yleensä palelen ja joskus on kolme peittoa päällekkäin.
        Lääkärit eivät koskaan puuttuneet asiaan, vaikka kerroin alilämmöstä. Heidän mielestään se on normaalia -- siis joillakin on alhainen.

Kainalolämpöhän riippuu paljon kainalon kosteudesta. Jos on treenannut itsensä hikeen, silloin tulee liian alhaisia lukemia, koska hiki viilentää.

Kainalolämpöjä ovat.

Humahdus on tyroksiinista jos olet sen ottanut. Mulla ainakin aikaansaa kuumotusta...

• noin asteen ero
        ..... kirjoitti:

Kainalolämpöjä ovat.

Humahdus on tyroksiinista jos olet sen ottanut. Mulla ainakin aikaansaa kuumotusta...

Humahdus ei ole ensioire tyroksiinista, koska en ota sitä esim. viiden aikaan. Se voi olla muu jälkioire, eli heräämisen aiheuttaman aktivoitumisen aikaansaama, minkä edellispäivän tyroksiini voimistaa. Illalla nimittäin helposti palelee, mutta kun herään aamuyöstä, niin itsensä liikuttelu saa aikaan kuuman. Jos sitten mittaan myöhemmin aamulla lämmön, niin onko se sitten jo aiemman aktivoitumisen johdosta noussut. En kyllä ruukaile mitata lämpöjäni aamuyöllä - voisihan sitä joskus kokeeksi mitata.
        Kun sitten ylösnousun aikaan otan tyroksiinin, ei se aiheuta mitään, korkeintaan mahan tai ruokatorven ärsytystä.

• pahimmista oireista

Miulla oli pahimmillaa ennen lääkitystä aamulämpö 35,2 ja päivällä ja illallakii lämpö oli useimmite alle 36. En tiiä kyllä mikä ois alilämmön raja.... Mutta miulla ainakii huomas heti olosta ku kävin "kylmänä" olo oli samanlaine ku ois ollu kovassa kuumeessa. Miuta paleli jatkuvasti sillo eikä mitkää vaate- tai peitemäärät siihe auttanu.

palelu olikii sit ensimmäine oire mikä hävis ku sain lääkityksen.

Eihän kaikilla vajislaisilla tietenkään oo kaikkia oireita, onneks. Voi siis vajaatoimintaa olla vaikka ei alilämpöö oliskaa, se on vaa yks selkeimmistä oireista mitkä kilpparista johtuu.

• noohh

Mulla lämmöt on vakiona 35-35,7. Tosi kuumeinen olo kun on 37. Sillä ei koskaan saikkua heru,vaikka minulle se on jo kova kuume :( Niin ja mitattu kainalosta. Oikeesti pitäis mitata suusta,en ole kyllä koskaan mitannu,korvasta kerran ja se antoi tuloksen 35,8.
      Oisko niin, että kun mennään alle sen 36( ? ) on se alilämpöä
      T: Piksu

• Sixi

Mulla lämpö käy kerran päivässä 37.1 muuten kylmä ja kuuma mulla on liikatoimintaa

• !!!

kainalosta aamulla ennen ylösnousua elohopeamittarilla 10 minuutin ajan.Monilla vajaatoimintaisilla lämpö on säännöllisesti n.36 ja allekin. Esim tulehdustaudit nostavat lämpöä harvoin "oikean" kuumeen tasolle. Alhainen lämpö on vajaatoiminnan tyypillinen oire.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2945
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe