Asensin kannettavaan tietokoneeseen D-linkin DWL-G630-kortin ja adsl-modeemi on A-linkin. Langaton verkkoyhteys on yhdisetty ja kyllä toimii, mutta en onnistu salaamaan verkkoa (näkyy listassa: Default, suojaamaton verkko). Yritin tehdä WEP-salauksen tuolta Windowsin ohjauspaneelin kautta...
Mitä ihmettä tämä ilmoitus tarkoittaa: "Verkon salasanan pituuden on oltava 40 bittiä tai 104 bittiä verkon asetusten mukaan. Pituus vastaa 5:tä tai 13:a ASCII-merkkiä tai 10:tä tai 26:ta heksadesimaalimerkkiä. Siis mitä ovat ASCII-merkit ja heksadesimaalimerkit? :(
Help! Langattoman verkon salaus?
6
5992
Vastaukset 6
- peukalo keskellä kämmentä
Adsl-modeemi on A-linkin RR24AP.
- peukalo keskellä kämmentä
No nyt menin tonne A-linkin nettisivulle ja sitä kautta salaus onnistui. Nyt näyttää olevan suojattu langaton verkko (wpa) :) Iloa ei kuitenkaan kestänyt pitkään, sillä langaton yhteys katkesi jo kymmenen minuutin jälkeen ja saadakseni sen jälleen toimimaan, piti kirjoittaa tuo salasana. Onko siis tosiaan näin, että kone kysyy sitä minultakin joka kerta, kun yritän muodostaa yhteyden nettiin? Olisiko joku keino välttää omaa konetta kysymästä salasanaa (että salasanan kysely toimisi vain jos joku muu kone yrittää kirjautua verkkooni)...??
- laitappas
salaukseksi wpa-psk, niin ei kysele mitään sen jälkeen. Wpa tarvitsee radius-palvelimen ja sen salausavain muuttuu säädetyn ajan välein. Wpa-psk on ennakkoon jaettu avain (eli ihan itse keksitty) eikä muutu ennen kuin vahdat sen itse.
- aloittaja
laitappas kirjoitti:
salaukseksi wpa-psk, niin ei kysele mitään sen jälkeen. Wpa tarvitsee radius-palvelimen ja sen salausavain muuttuu säädetyn ajan välein. Wpa-psk on ennakkoon jaettu avain (eli ihan itse keksitty) eikä muutu ennen kuin vahdat sen itse.
No niinpäs onkin, nyt ei kysele enää salasanoja. :)
- minullakin...
itse olen tullut toimeen wlanin kanssa nyt pari vuotta, mutta hankkiessani vempaimet kaverini laittoi kaiken kuntoon. silloin tuli jätettyä verkko avoimeksi ja nyt yritin lähteä sitä salailemaan ja suojaamaan. sain saman ilmoituksen verkon salasanan pituudesta, laitoinpa sitten 5-merkkisen salasanan kun kerran pyydettiin. sitten yhteys katkesi, ja nyt ei enää yhdistä eikä päästä mihinkään käsiks eikä myöskään kysele sitä avainta. ainoastaan ilmottaa, et suojaamaton verkko, tervetuloa. en tiedä että mistä tästä nyt lähtisi liikkeelle..
- wlanverkkosalaiseksi
Täältä ohjetta wlan-verkon salaukseen.
http://musatekniikka.blogspot.fi/2013/10/suojaa-langaton-verkkoyhteytesi.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 681175
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47900- 69792
- 82781
- 149736
- 64703
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80699Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37695Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?13686Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19585- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115525- 90508
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline115478Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet151475YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65441