Eli, kummassa teistä on mukavampaa, ala-asteella vai yläasteella? Kaikki yleensä haukkuvat ja nimittelevät yläasteen opettajia, mutta minusta ala-asteen opettajat olivat kymmenen kertaa v*mäisempiä! Lapsellisia lässyttäjiä, jotka kohteli kuin 4-vuotiasta... Tietysti myös yläasteen opettajista löytyy niitä vähemmän mukavia, mutta kuitenkin...
Onhan se totta että ala-asteella oli helpompaa, läksyjä oli paljon vähemmän, päivät olivat paljon lyhyempiä, sai herätä myöhemmin, koulumatka oli paljon lyhyempi... Mutta jotenkin silti tuntuu että en olis jaksanu etää kuukauttakaan ala-asteella.
Mielipiteitänne/kokemuksianne?
Ala-aste vai yläaste??
10
4528
Vastaukset
- Pilvipuhuri
Pakko sanoa et yläaste on ollu tähän asti elämän parasta aikaa, kohta sekin loppuu:/ ties vaikka sit oliskin jatko-opinnoissa sit vielä kivempaa. Ala-aste tuntuu nykyään synkältä ja jotenki leikiltä:D
- dsfsdfsdf
Ala-asteellahan niitä kahakoita ja vittuiluja omalta puoleltani tuli enemmän, joten tietysti siellä oli vittumaisemmat opettajat. Nyt, yhdeksännellä luokalla, olen huomannut, että täällä yläasteella jokainen opettaja on asiansa osaava ja tekee vain työtään. Ei minulle yksikään opettaja ole vittumainen, kun en minäkään ole heille. Oikeastaan suurinosa on ihan mukavia, vaikka kaikkia kolmeakymmentäopettajaa en tietenkään tunne.
- Glasshanded
Ala-asteella oli helponpaa, eikä ne todistuksen arvosanat oikein vaikuttaneet mihinkään, kunhan nyt luokalta pääsi. Silloin ei ollut vastuuta juuri mistään, mitä nyt käveltiin kouluun, opiskeltiin pari tuntia ja siitä kotiin. Ei ollut mitään tarkkoja suunnitelmia mistään, kokeitakin saatettiin siirtää pikkujuttujen takia.
Nyt yläasteella on paljon enemmän vastuuta omasta opiskelusta. Varsinkin tämä 9-luokan kevät, pitää todella alkaa korottaa arvosanoja, ja sitten jos lukioon pääsee niin todella pitää ottaa vastuuta omasta opiskelusta. Siellä se on pienestäkin kiinni.
Periaatteessa yläasteella opiskelu on 'vapaampaa',
ei ole niin tarkkaa, onko matikanvihkoon kirjoitettu yksi numero yhteen ruutuun ja tällaista.
Ja opettajat... yläasteellahan niitä on hirveästi, kun taas ala-asteella pääsääntöisesti yksi, englantia opetti toinen. Siinä se.
Mutta pakko kai sitä on sanoa että yläaste on ollut elämäni ihaninta aikaa, ah! On se mukavanpaa. - poika 89
must noista vaihtoehdoista yläasteelle oli kivempaa. yläasteella oli kivempaa kun siellä opettajat ei pidä ihan lapsina enää oppilaita ja toiseks yläasteel porukka on suhtkoht saman ikästä eikä siellä ole niitä 1,2,3... luokkalaisii jotka on vielä ihan lapsii.siis emmä sillä tarkota että yläasteikäsetkään mitään kamalan isoja vielä olisivat vaan sitä että sen ikäset ei ihan pikkulapsii enää ole jne.täytyy kyllä sanoo että kyll se amis/lukio on kaikkein kivoin kun siellä opettajat kohtelee oppilaita aikuisina ja opettajat muutenkin ovat jotenkin rennompia kun ala/yläasteel.
- on pakko sanoa, että
..ylä-asteella kaipas ala-asteel ja se tuntu paljon helpommalta, mutta nyt kun oon puol vuotta ollu lukiossa nii kyl ylä-aste oli leppoisampaa!!!!! (tosin työrauha on nyt parempi lukiossa :) )
- -koulu.N
poika 89, uskon että lukiossa/amiksessa on paljon mukavampaa kuin yläasteella, vaan kun ei ole omakohtaista kokemusta kun olen kasilla :>
- ---------------------------...
7 ja 8 luokka oli paskinta aikaa eristäydyin ja menetin kaverit seiskalla kasin loppuun asti, nyt tää on alkanu jo vähän hellittää oon siis ysillä nyt, suuret odotukset ja toiveet on lukiosta
- Nimetön
Ammatilliselle puolelle hakeutuvat pääsevät yleensä toteuttamaan anarkiaansa vailla valvontaa, jolloin heidän mielestään on rennompaa ja siten mukavampaa.
Usein lukioon hakeutuneet ovat taas iloisia, kun ovat päässeet ammatilliseen hakeutuneista eroon. Voi keskittyä muuhunkin kun takapenkin häiriköihin. - yläasteella
ala-asteella oli lyhyet päivät oli 13.00 päiviä välil pääsi 12.00,nyt yläasteella kun olen niin pääseen aina 15.00,ellei ole joku erikoinen päivä viime vuonna ei ollut kuin yksi erikoispäivä vai kaksi,vaaaaaaaaaan!!!!!
- tyttö 9.lk.
koska jotenki sielä vaan ollu jännempää ja kivempaa :)
Ala-aste oli siihen asti vielä kivaa kun jakso leikkiä ja touhuta pihalla eli ehkä siihen nelosluokkalaiseen asti.Mut sit vitosella rupes jo aika paljon tympiin,kun ei oikeen muuta tekimistä ollu välitunneilla,ku kiertää koulurakennusta ympäri...Ja kutonen...no olihan se ihan ikimuistonen vuosi,mut se meni mulla ainaki ihan sitä yläastetta ootellessa :D
Mut sit kun viimein pääsi yläasteelle,niin ei se sit ihan ollu sitä,mitä mä olin kuvitellu...ainakaan heti.Mut näin ysii kohden on kuitenki vaan vuodet menny parempaan suuntaan :) Jokanen päivä on erilainen ja jännä :) eikä aina vaan joka tunti sama ope,sama luokka ja sama paikka :( Mut olihan se viel sillon ala-asteella ihan okei,kun ei tienny paremmasta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625