Onko kukaan saanut vaihdettua yliopistoa ilman pääsykoetta? Mulla on monistakin syistä sellainen tilanne, että opiskelu paikkakunnallani on mahdotonta. Pitäisi muuttaa pääkaupunkiseudulle. Mutta olen ymmärtänyt, että varsinkin Helsingin yliopistoon vaihtaminen on aikalailla mahdotonta? Olen ihan valmis menemään pääsykokeisiin taas ensikeväänä, ei siinä mitään, mutta mintenköhän ensi kevään opinnot? Onko niitä mahdollisuus suorittaa muualla kuin omassa yliopistossa? Onko kenenkään vaihto onnistunut? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
Hei Kaikki Bilsalaiset!
3
699
Vastaukset
- syystä pitää vaihtaa
Kaverini opiskeli kaukana Helsingistä mutta pääsi vaihtamaan Helsinkiin kiusauksen takia.
Jos vaihto ei olisi onnistunut, kaverini olisi lopettanut opiskelut. Kiusauksesta oli todisteet tms. joten perusteet riitti.- -sivusta-
Yliopistoissa kiusataan??? Ihan uskomattomaksi mennyt... Onneksi hän pääsi vaihtamaan yliopistoa. Onko asiat nyt paremmin?
- aäsfjw
Helsingin yliopiston biotieteiden tiedekunnasta, millä perusteilla sinne voi vaihtaa. Usein vaaditaan tietty opintopistemäärä / valmis kandidaatin tutkinto. Esim. Turkuun voi vielä tänä vuonna vaihtaa ilman pääsykoetta, jos on suorittanut 80 (?) ov, mutta ensi vuonna vaaditaan kandi. Vaihtoon vaikuttanevat myös arvosanat ja se, mahtuuko yliopistoon ylipäänsä siirto-opiskelijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648