Onko kukaan saanut vaihdettua yliopistoa ilman pääsykoetta? Mulla on monistakin syistä sellainen tilanne, että opiskelu paikkakunnallani on mahdotonta. Pitäisi muuttaa pääkaupunkiseudulle. Mutta olen ymmärtänyt, että varsinkin Helsingin yliopistoon vaihtaminen on aikalailla mahdotonta? Olen ihan valmis menemään pääsykokeisiin taas ensikeväänä, ei siinä mitään, mutta mintenköhän ensi kevään opinnot? Onko niitä mahdollisuus suorittaa muualla kuin omassa yliopistossa? Onko kenenkään vaihto onnistunut? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi.
Hei Kaikki Bilsalaiset!
3
693
Vastaukset
- syystä pitää vaihtaa
Kaverini opiskeli kaukana Helsingistä mutta pääsi vaihtamaan Helsinkiin kiusauksen takia.
Jos vaihto ei olisi onnistunut, kaverini olisi lopettanut opiskelut. Kiusauksesta oli todisteet tms. joten perusteet riitti.- -sivusta-
Yliopistoissa kiusataan??? Ihan uskomattomaksi mennyt... Onneksi hän pääsi vaihtamaan yliopistoa. Onko asiat nyt paremmin?
- aäsfjw
Helsingin yliopiston biotieteiden tiedekunnasta, millä perusteilla sinne voi vaihtaa. Usein vaaditaan tietty opintopistemäärä / valmis kandidaatin tutkinto. Esim. Turkuun voi vielä tänä vuonna vaihtaa ilman pääsykoetta, jos on suorittanut 80 (?) ov, mutta ensi vuonna vaaditaan kandi. Vaihtoon vaikuttanevat myös arvosanat ja se, mahtuuko yliopistoon ylipäänsä siirto-opiskelijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218461Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391631- 3811361
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2871340- 61285
- 671232
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331050Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968