Pillereiden lopettamisesta..

Olen lopettamassa diane novan käytön,kolmatta kertaa.

n.6 vuotta olen niitä syönyt ja nyt haluaisin päästä niistä eroon.Ongelmana on lopettamisen jälkee tulevat näppylät.
kahtena edellisenä kertana on parin kk jälkeen alkanut tulla hirveästi näppylötä,kasvoihin,selkään ja rintaan =(
näytin niin kamalalta että en nähnyt muuta vaihtoehtoa kun aloittaa pillerit uudestaan ja ne hävisivät,kummallakin kerralla.
aknea ei ikinä ole ollut edes muualla kun kasvoissa.nyt se siis tulee kahta kauheampana takaisin.miten ihmeessä pääsen eroo pillereistä ilman että näyttää rupikonnalta..

yritin kysyä apua terveyskeskuksesta josta pillerit olen saanut,mutta he eivät kuulemma voi auttaa.

voisiko niitä ehkäistä jotenkin jo etu käteen?onko kellään ollut samaa ongelmaa?onkohan tähän mitään apua.. en halua enää syödä pillereitä!nyt niistä ei pääse eroon.
5604
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Jotkut on alottanu roa-kuurin ennnen ku lopettaa pillerit ja se on vissiin auttanut. Ei ole kokemusta siitä itsellä. Lopetin yasminet n.3kk sitten ja iho hyvässä kunnossa ainakin nyt. Siirryin ehkäisyrenkaaseen, ehkä sekin vaikutti.
Jos finnit palaa, älä panikoi, vaan kohtele ihoa silti hellästi, käytä varovasti helliä aineita äläkä rasita ihoa. Ehkä se ei pahenekaan tällä kertaa.
Toivotaan=)

Äänestä

Mulla pillerimerkki on ollut Yasmin, mutta muuten sama homma. Kun lopetin pillerit, n. 3 kuukauden päästä tuli hirveä finnihyökkäys, joka on nyt muutaman kuukauden jälkeen VÄHÄn rauhoittunut mutta edelleen tulee isoja finnejä aina kuukautisia ennen.

Kokeile niin, että haet lääkäriltä aknelääkekuurin, vaikkapa antibiootit, ja sitten syöt sitä samalla kun lopetat ne pillerit. Se vois auttaa ja ehkäistä pahimman hyökkäyksen. Luulen kuitenkin että sullekin tulee finnejä sitten vielä jälkeenpäin kun hormonaalinen akne on just sellaista että tiettyyn aikaan kuukaudesta naama kukkii.

Äänestä
  • kukaan lääkäri ei määrä lääkekuuria jos on vasta lopettamassa e-pillerit eikä iho vielä pahentunut. Sitten vasta kun iho alkaa olla pahassa kunnossa voi mennä hakemaan lääkekuuri. Näin minäkin tein, syötyäni 6kk Diane Novaa, lopetin ne sivuvaikutusten takia ja 2vk jälkeen naama räjähti :/ Hain antibioottikuurin jota söin 5kk, lopetuksen jälkeen naama räjähti uudestaan, mut aloittaessani antibiootit iho rauhoittu jo muutamassa päivässä ja oli ihan ok kuurin aikana, vaikkei ihan finnitön. Nyt yritän ravintolisien ja ihonhoitotuotteiden avulla päästä eroon aknesta, iho ehkä hiukan parempi.

    Äänestä

  • saman kokenut kirjoitti:

    kukaan lääkäri ei määrä lääkekuuria jos on vasta lopettamassa e-pillerit eikä iho vielä pahentunut. Sitten vasta kun iho alkaa olla pahassa kunnossa voi mennä hakemaan lääkekuuri. Näin minäkin tein, syötyäni 6kk Diane Novaa, lopetin ne sivuvaikutusten takia ja 2vk jälkeen naama räjähti :/ Hain antibioottikuurin jota söin 5kk, lopetuksen jälkeen naama räjähti uudestaan, mut aloittaessani antibiootit iho rauhoittu jo muutamassa päivässä ja oli ihan ok kuurin aikana, vaikkei ihan finnitön. Nyt yritän ravintolisien ja ihonhoitotuotteiden avulla päästä eroon aknesta, iho ehkä hiukan parempi.

    kun lääkäriltä ei saa reseptiä ennen kuin iho on todella huonossa kunnossa.

    olen jo lopettanut pillerit eikä nyt ainakaa vielä ole mitää iholle tapahtunut.

    se finnien hyökkäys alkaa kylläkin kukauden parin päästä.oikeen pelottaa valmiiks :(

    mikä hauskinta kun ihoni on kuiva ja herkkä.. ei siis rasvainen/sekaiho.ei voi käyttää mitään akne ihon hoito tuotteita..

    Äänestä

  • Aijai * kirjoitti:

    kun lääkäriltä ei saa reseptiä ennen kuin iho on todella huonossa kunnossa.

    olen jo lopettanut pillerit eikä nyt ainakaa vielä ole mitää iholle tapahtunut.

    se finnien hyökkäys alkaa kylläkin kukauden parin päästä.oikeen pelottaa valmiiks :(

    mikä hauskinta kun ihoni on kuiva ja herkkä.. ei siis rasvainen/sekaiho.ei voi käyttää mitään akne ihon hoito tuotteita..

    Kuin myös asiasta, ikävä kyllä! lopetin jo kaksi kertaa pillerit aiemmin mutta saivat ylipuhuttua uudestaan sillä kuukautisia ei tullu ensin vuoteen ja naama alkoi olla katastrofi (minulle) Tämän yasminin apteekki resepti tuotteet antoi mukava lääkäri nainen ja päätin sitten taas aloittaa.. En halua syödä hormoneja turhaan kun niille ei muuta tarkoitusta ole itselläni niinpä taas kerran lopetin, aikaa on 2,5kk ja huomasin tossa vajaa kk sitten saman tilanteen taas.. Nyt jokseenkin epätoivoista on ollut tämä ja siksi kai täältäkin apua lähdin etsimään:) Kävin viikko sitten mikrohionnassa ja iho nyt toistaiseksi huomattavan hyvä! eniten ottaa päähän se, että näin se tuskin tulee pysymään ja mikrohionnat ei kovinkaan halpoja että voisin niitä jatkuvasti. Nyt sitten aloitin myös kivennäisaine lisien syönnin täältä luettuani positiivisia kokemuksia. Tarkoitus on lääkärillekin vaikka pelkäämpä, että hänestä kun tilanne ei ole paha niin apua en saa:/ jos rahaa olisi menisin yksityiselle suoraan tai sitten kävisin noissa mikrohionnoissa säännöllisesti

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Aijai * kirjoitti:

Olen lopettamassa diane novan käytön,kolmatta kertaa.

n.6 vuotta olen niitä syönyt ja nyt haluaisin päästä niistä eroon.Ongelmana on lopettamisen jälkee tulevat näppylät.
kahtena edellisenä kertana on parin kk jälkeen alkanut tulla hirveästi näppylötä,kasvoihin,selkään ja rintaan =(
näytin niin kamalalta että en nähnyt muuta vaihtoehtoa kun aloittaa pillerit uudestaan ja ne hävisivät,kummallakin kerralla.
aknea ei ikinä ole ollut edes muualla kun kasvoissa.nyt se siis tulee kahta kauheampana takaisin.miten ihmeessä pääsen eroo pillereistä ilman että näyttää rupikonnalta..

yritin kysyä apua terveyskeskuksesta josta pillerit olen saanut,mutta he eivät kuulemma voi auttaa.

voisiko niitä ehkäistä jotenkin jo etu käteen?onko kellään ollut samaa ongelmaa?onkohan tähän mitään apua.. en halua enää syödä pillereitä!nyt niistä ei pääse eroon.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu