Mitä teen??!!

*tyhmä*

Hei, mulla on 6.-kuukautta vanha naarashiiri, joka on minusta arka. sitä voi silittää ja kädelle se tulee vain jos siellä on ruokaa. Eli, miten saan sen luottamaan minuun ja kesyyntymään?!


P.S.Se on mun eka hiiri, joten olen todella kiitollinen vastauksista.

5

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lsakdb

      ainoa oikea vaihtoehto mitä ei voi kiertää on seurustelu hiiren kanssa, paljon ja hiiren ehdoilla, tie sydämeen käy vatsan kautta!!!!!!

    • tiiiiii

      Ja naarashiirtä ei saa pitää yksin! Niitä pitäis mielellään olla väh. 3!

      Uroshiirtä voi pitää yksin (ei tule välttämättä toimeen muiden urosten kanssa), ne ovat yleensä rauhallisempia, isompia ja kesyyntyvät paremmin.

    • AlbinoRaven

      Noissa edellisissä viesteissä on kyllä ihan asiapuhetta.

      Et ilmeisesti ole ottanut mitään selvää hiiristä ennen sellaisen hankkimista, jos sinulla kerran on vain yksi tyttö? Kuten aiemmin sanottiin, ovat naarashiiret laumaeläimiä, urokset pidetään yksin koska ne tappelevat keskenään.

      Olisi ihan hyvä, jos hankkisit hiirullesi pari kaveria, voisi auttaa. Naarashiiret ovat yleisluonteeltaan arempia ja varuillaan olevempia kuin urokset, jotka taas yleensä ovat uteliaampia ja tutkimisen haluisia.

      Kuitenkin hiirtä voi totutella käteen hyvin. Oma hiireni ei vielä aivan kesy ole(sain sen 23.12 käsittelemättömänä, syntynyt 22.09) ja sitä "kesytän" pitämällä sitä kädessä useasti päivässä ja nykyään se tulee sillointällöin itse kädelleni katselemaan kun laitan käden terraarioon.
      Muista, hiiri on hiiri, ja hiiri EI ole koira. Se ei koskaan tule aivan kesyksi, tietysti onhan niitäkin yksilöitä jotka ovat aivan järettömän kesyjä, mutta luultavasti kukaan ei ekasta hiirestään niin kesyä tule saamaan.

      Toivottavasti tämä edes hiukan auttoi, ja en minä tarkoita olla töykeä tai törkeä jos meinasit käsittää viestini väärin.

    • SilverFox

      ..kyllä kyllä edelliset puhuvat asiaa ja onko sinulla todella vain yksi naaras? kyllä edes yksi kaveri pitäisi olla.
      Tuokin on jo hyvä, että kädelle tulee jos tarjolal ruokaa (hyvä keytys keino) ja antaa silittää.
      Kaikki hiiret ovat yksilöitä, jokainen ei varmasti kesyynny täysin. Itselläni on ollut käsikesyjä löllyköitä (uroksia yleensä), hyvinkin arkoja ja sitten yksi hyvin vihainen hiiri (tuli käden lähelle, mutta vain purrakseen)

      Olet vain kärsivällinen ja nauti siitä että saat jutella hiirellesi ja katsoa sen touhuja, sitähän se hiirten omistaminen on, ei hiiri ole paijaus lemmikki, kuten vaikka marsu.

      Omani ovat kesyyntyneet ihan iteksiään, seurusetelun avulla lähinnä, sitten terrassa olen muuten vain heilutellut kättäni, koskematta hiiriin.. uteliaisuus on hiirissä herännyt =) toki olen useasti rauhallisesti myös käsitellyt otuksia, mutta niiden omilla ehdoilla.
      Siksi onkin palkitsevaa, kun yksi päivä huomaa että hiiret väkisin roikkuvat sormissa, heti kun käden terraan laittaa.

    • Liiiiiisa

      Hiiret on pentuina yleensä arkoja. Niin munkin hiiret oli. Saat sen tottumaan sun käteen vaan viettämällä sen kanssa joka päivä aikaa tai silloin kun kerkeät. Kyllä se sitten kesyyntyy pikkuhiljaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe