Hei, mulla on 6.-kuukautta vanha naarashiiri, joka on minusta arka. sitä voi silittää ja kädelle se tulee vain jos siellä on ruokaa. Eli, miten saan sen luottamaan minuun ja kesyyntymään?!
P.S.Se on mun eka hiiri, joten olen todella kiitollinen vastauksista.
Mitä teen??!!
5
432
Vastaukset
- lsakdb
ainoa oikea vaihtoehto mitä ei voi kiertää on seurustelu hiiren kanssa, paljon ja hiiren ehdoilla, tie sydämeen käy vatsan kautta!!!!!!
- tiiiiii
Ja naarashiirtä ei saa pitää yksin! Niitä pitäis mielellään olla väh. 3!
Uroshiirtä voi pitää yksin (ei tule välttämättä toimeen muiden urosten kanssa), ne ovat yleensä rauhallisempia, isompia ja kesyyntyvät paremmin. - AlbinoRaven
Noissa edellisissä viesteissä on kyllä ihan asiapuhetta.
Et ilmeisesti ole ottanut mitään selvää hiiristä ennen sellaisen hankkimista, jos sinulla kerran on vain yksi tyttö? Kuten aiemmin sanottiin, ovat naarashiiret laumaeläimiä, urokset pidetään yksin koska ne tappelevat keskenään.
Olisi ihan hyvä, jos hankkisit hiirullesi pari kaveria, voisi auttaa. Naarashiiret ovat yleisluonteeltaan arempia ja varuillaan olevempia kuin urokset, jotka taas yleensä ovat uteliaampia ja tutkimisen haluisia.
Kuitenkin hiirtä voi totutella käteen hyvin. Oma hiireni ei vielä aivan kesy ole(sain sen 23.12 käsittelemättömänä, syntynyt 22.09) ja sitä "kesytän" pitämällä sitä kädessä useasti päivässä ja nykyään se tulee sillointällöin itse kädelleni katselemaan kun laitan käden terraarioon.
Muista, hiiri on hiiri, ja hiiri EI ole koira. Se ei koskaan tule aivan kesyksi, tietysti onhan niitäkin yksilöitä jotka ovat aivan järettömän kesyjä, mutta luultavasti kukaan ei ekasta hiirestään niin kesyä tule saamaan.
Toivottavasti tämä edes hiukan auttoi, ja en minä tarkoita olla töykeä tai törkeä jos meinasit käsittää viestini väärin. - SilverFox
..kyllä kyllä edelliset puhuvat asiaa ja onko sinulla todella vain yksi naaras? kyllä edes yksi kaveri pitäisi olla.
Tuokin on jo hyvä, että kädelle tulee jos tarjolal ruokaa (hyvä keytys keino) ja antaa silittää.
Kaikki hiiret ovat yksilöitä, jokainen ei varmasti kesyynny täysin. Itselläni on ollut käsikesyjä löllyköitä (uroksia yleensä), hyvinkin arkoja ja sitten yksi hyvin vihainen hiiri (tuli käden lähelle, mutta vain purrakseen)
Olet vain kärsivällinen ja nauti siitä että saat jutella hiirellesi ja katsoa sen touhuja, sitähän se hiirten omistaminen on, ei hiiri ole paijaus lemmikki, kuten vaikka marsu.
Omani ovat kesyyntyneet ihan iteksiään, seurusetelun avulla lähinnä, sitten terrassa olen muuten vain heilutellut kättäni, koskematta hiiriin.. uteliaisuus on hiirissä herännyt =) toki olen useasti rauhallisesti myös käsitellyt otuksia, mutta niiden omilla ehdoilla.
Siksi onkin palkitsevaa, kun yksi päivä huomaa että hiiret väkisin roikkuvat sormissa, heti kun käden terraan laittaa. - Liiiiiisa
Hiiret on pentuina yleensä arkoja. Niin munkin hiiret oli. Saat sen tottumaan sun käteen vaan viettämällä sen kanssa joka päivä aikaa tai silloin kun kerkeät. Kyllä se sitten kesyyntyy pikkuhiljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303421Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs71470Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60849
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.119805Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798