millanen paikka asua ym. (:

_pppirjo_

millanen paikka asua? onko kallista? kertoiskos joku tästä paikasta,olisin mielen kiintoinen kuuntelemaan,mutta tällä hetkellä ainakin vaan uteliaisuuttani kyselen! ;)

5

2335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • losiko

      L.A. on n. 100 km päästä päähän, joten erilaisia alueita on paljon. Vuokrat ovat nousseet viime vuosian hurjasti, alta 1000 dolaarin kk ei saa varmaan pikku yksiötäkään turvalliselta alueelta. Auto välttämätön, muuten ei pääse kämpästä edes maidon ostoon.

    • alyssa55

      Itse tykkään ainakin todella paljon. Toki juu riippuu alueesta että milä meinaa asua, mutta eihän sitä nyt kukaan ehointahoin muuta asumaan ghettoon. Santa Monica ok mutta itse en sinne välttämättä muuttais noin säiden puolesta koska sielä on lähes aina hiukka viileä ja pilvistä. Jos rannalla haluaa asua ni tietty Malibu on aivan mahtava.. hiljanen paikka tosin ja mestoille vähäsen ajomatkaa ja kallista! Venice Beach on vähän semmonen spurgumesta.. Redondo Beach ok ja itse suosin Manhattan Beachia: aina aurinkoista ja lämmintä, söpö semmonen pikkukaupunkifiilis ja hyvä surffi ja ranta :) .
      Jos taas noin sisämaasta niin downtownista pohjoiseen on ok. West Hollywood on aivan paras paikka. Rauhallisia alueita on ja avoinmielistä menoa ( Losin ns. gay alue ). Autoa et tartte jos suostut kävelemään kauppamatkat jne. Vuokrat lähtee ok kaksio 1200usd . Beverly Hills tietty kallis nimensä takia mutta omasta mielestäni hiukkasen boring, kaksion vuokrat 1800usd . Hollywood Hills:llä siistejä mansioneita mutta kallista ja auton tartteet. Hollywood myös mielestäni ihan ok kunhan ei mene liian pitkälle Hollywood blvd:iä itäänpäin ja Hollywoodissa kaupat jne kävelymatkan päässä ja aivan tarpeeksi turvallinen alue omaan makuun ja vuokrat hiukkasen halvempia. Kandee myös kattoa että mitä kaikkea kulua sisältyy vuokraan/tulee vuokran päälle..saattaa olla jopa 200usd kuussa kulut.
      Ruoan vois kaupassa sanoa olevan hiukan halvempaa kun Suomessa. Mutta siis pakkaukset isompia kun mitä Suomesta yleensä saa joten kauppalasku samaa luokkaa kun Suomessa. Mitähän muuta osais kertoa näin pikaseltaan.. no bensa halvempaa, autot halvempia, moottoripyörät paljon halvempia, ja niihin vakuutukset ei ihan kauheita. Henkilö vakuutukset on kyllä aika hinnoissaan. Busseja kulkee mutta niillä liikkuminen on hidasta ja niillä liikkuu melko paljon laitapuolenkulkijat ja köyhemmät. Metro on mutta aika useless(Hollywood-Long Beach)..
      Kysele jos vielä voisin jotain kertoa. itse tykkään paikasta todella paljon, aina löytyy jotain tekemistä :)

      • janis72

        Mukava paikka juu - ilmasto on lähes täydellinen ja menoa riittää. Heti kaupungin ulkopuoleltakin löytyy kivasti nähtävää ja koettavaa - joten se auto kannattaa hankkia.

        Alueista lisää voisin suositella Westwoodia - joka tosin on hintavampi, mutta siisti ja turvallinen alue. Lähellä on UCLA joten iltamenopaikkojakin riittää. Toinen voisi olla alueet tuolla Van Nuys:n puolella ('the valley')josta löytyy kanssa ihan siistejä alueita. North Hollywood on kiva keskeisen sijainnin takia. Pasadena, kaupungin itäpuolella on kivaa seutua myös ja ns. vanhaa LA:ta.

        Jos turvallisuus on ykkösasia, niin harkitse LA:n pohjoispuolella sijaitsevaa Santa Clarita -laaksoa jossa itse asuin useamman vuoden (Valencia, Newhall jne.) Uudehko ja hyvin siisti asuinalue joka on perhekeskeinen ja kaikkien amerikan kaupunkien turvallisuustilastoissa top 10:ssä. Tuolta ei aja kuin 20-30 minsaa Hollywoodin seutuville. (Täällä sijaitsevat nykyjään suurinosa noista Hollywoodin studioistakin joissa on kuvattu mm. Melrose Place, 24, Weeds ja Deadwood. Eikun kaduille bongaamaan kuvauskalustoa...)

        Minusta kaupunki/jenkkilä on hyvin helppo paikka asua. Meno on paljon joustavampaa kuin täällä tiukkapipojen suomessa. Tosin joissakin virastoissa ja esim. pankeissa meno on hieman jäljessä suomea, mutta muuten homma toimii kivasti. Ainakin ajokortin hankkimeinen on helppoa, etenkin jos pohalla on suomalainen vastaava. helppo monivalinta kirjallinen (jossa saa olla x-määrä virheitä)ja nopea 'inssi' joka tuolla toimii liukuhihna periaatteella. Siitä vaan autolla jonon jatkoksi kunnes tulee sinun vuorosi ajaa vartin rundi lähimaastossa.

        Itse en tosin päässyt ekalla läpi mutta se onkin sitten toinen juttu...


      • Kaliforniassa asuneet
        janis72 kirjoitti:

        Mukava paikka juu - ilmasto on lähes täydellinen ja menoa riittää. Heti kaupungin ulkopuoleltakin löytyy kivasti nähtävää ja koettavaa - joten se auto kannattaa hankkia.

        Alueista lisää voisin suositella Westwoodia - joka tosin on hintavampi, mutta siisti ja turvallinen alue. Lähellä on UCLA joten iltamenopaikkojakin riittää. Toinen voisi olla alueet tuolla Van Nuys:n puolella ('the valley')josta löytyy kanssa ihan siistejä alueita. North Hollywood on kiva keskeisen sijainnin takia. Pasadena, kaupungin itäpuolella on kivaa seutua myös ja ns. vanhaa LA:ta.

        Jos turvallisuus on ykkösasia, niin harkitse LA:n pohjoispuolella sijaitsevaa Santa Clarita -laaksoa jossa itse asuin useamman vuoden (Valencia, Newhall jne.) Uudehko ja hyvin siisti asuinalue joka on perhekeskeinen ja kaikkien amerikan kaupunkien turvallisuustilastoissa top 10:ssä. Tuolta ei aja kuin 20-30 minsaa Hollywoodin seutuville. (Täällä sijaitsevat nykyjään suurinosa noista Hollywoodin studioistakin joissa on kuvattu mm. Melrose Place, 24, Weeds ja Deadwood. Eikun kaduille bongaamaan kuvauskalustoa...)

        Minusta kaupunki/jenkkilä on hyvin helppo paikka asua. Meno on paljon joustavampaa kuin täällä tiukkapipojen suomessa. Tosin joissakin virastoissa ja esim. pankeissa meno on hieman jäljessä suomea, mutta muuten homma toimii kivasti. Ainakin ajokortin hankkimeinen on helppoa, etenkin jos pohalla on suomalainen vastaava. helppo monivalinta kirjallinen (jossa saa olla x-määrä virheitä)ja nopea 'inssi' joka tuolla toimii liukuhihna periaatteella. Siitä vaan autolla jonon jatkoksi kunnes tulee sinun vuorosi ajaa vartin rundi lähimaastossa.

        Itse en tosin päässyt ekalla läpi mutta se onkin sitten toinen juttu...

        kertokaas, tarvitseeko tolkuttomasti rahaa muuttaa sinne? Siis suunnilleen voittaa lotossa tai olla joku menestyvä kirjailija tms? Olen nimittäin itse käynyt kahdesti Kaliforniassa ja olen aivan rakastunut siihen paikkaan. Unelmani olisi asua San Franciscossa lähellä Fisherman's Warfia (tosi kiva paikka), tai kyllä Los Angeles, Whittier ja San Clementinekin kävisivät. Plus tietyt osat ihanan lämmintä (joskus tosin liiankin kuumaa) San Diegoa! Varsinkin nyt kun täällä on niin pirun kylmä.


      • janis72
        Kaliforniassa asuneet kirjoitti:

        kertokaas, tarvitseeko tolkuttomasti rahaa muuttaa sinne? Siis suunnilleen voittaa lotossa tai olla joku menestyvä kirjailija tms? Olen nimittäin itse käynyt kahdesti Kaliforniassa ja olen aivan rakastunut siihen paikkaan. Unelmani olisi asua San Franciscossa lähellä Fisherman's Warfia (tosi kiva paikka), tai kyllä Los Angeles, Whittier ja San Clementinekin kävisivät. Plus tietyt osat ihanan lämmintä (joskus tosin liiankin kuumaa) San Diegoa! Varsinkin nyt kun täällä on niin pirun kylmä.

        No suurin osa siellä ausvista ei ole menesyvä kirjailija, joten se antanee toivoa myös meidän muiden unelmille asua alueella...

        Varaa asumiseen saman verran rahaa kuin jos asuisit suomessa. Riippuu tietty hieman alueesta, mutta vuokrat ovat suht' samaa tasoa kuin Suomessa.

        Jos saat duunipaikan ja työantajan joka sinua sponssaa työluvan saamisessa, niin eiköhän sitä kautta alkuun pääse. Tai sitten voit lähteä sinne opsikelemaan.

        Tai jos haet vain mukavaa paikkaa viettää talven kylmimmät kuukaudet, niin 3kk taisi olla maksimi aika turistille ilman visaa. Talvella tosin esim. SanFranissa on hieman viileää - suosittelen LA-San Diego -seutua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe