Liesituulettimen asennus

kuinka?

Moro!
Miten tapahtuu liesituulettimen asennus, onnistuuko itse kun kyseessä sähkölaite?

onko suositella jotain hyvää liikettä myyntiin ja asennukseen pk/seudulla, mitä maksaa koko setti arviolta - riittääkö 200 eur???

kyseessä olisi kerrostalo ja tuulettimen tulisi olla pestävällä suodattimella eli ei voi vetää hormiin??? Onko Ikean tuulettimet leluja???

7

19623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos pystyt

-Voi asentaa itse. Laite ruuvataan kiinni kaapistoon tai seinään. Töpseli seinään ja se siitä. Jos tuulettimelle ei ole pistorasiaa, silloin tarvitset sähkömiehen.
      -En ala mainostamaan mitään liikettä, katso puhelinluettelosta.
      -Aktiivihiilisuotimiahan ne väkiselläkin vanhemmissa kerrostaloissa ovat kun ei ole sopivia hormistoja. Ikean koneita muistaakseni valmistaa Whirlpool, sinällään ihan laatumerkiksi mielletty. Kuule ei liesituulettimissa nyt niin valtavasti eroja ole, kaikki kestävät aikansa(pitkän) ja imevät miten imevät(liekö luotettavia ilmankierrätystestejä, en tiedä, ainakin se on jo todellista saivartelua). Melutaso lienee käytännössä se tärkein asia. Ja sitäkään kun ei db-arvot varsinaisesti kerro, ääni voi olla pieni mutta korvaa viiltävä, tai isompi mutta miellyttävämpi murina.

• kädentaitaja

Jos sinulla on siinä jo nyt liesituuletin, se on todennäköisesti liitetty hormiin joustavalla metalliputkella. Niitä ei saa enää asentaa, vaan putken pitää olla oikeaa ilmastointiputkea. Jos et ole tutustunut sellaisen asentamiseen, olisi sinun hyvä saada asiantuntija-apua. Monista liikkeistä saa nykyään tilattua myös asennuksen. Asennus saattaa maksaa 200 € ja liesituuletin saman verran.

• jhklä

"kyseessä olisi kerrostalo ja tuulettimen tulisi olla pestävällä suodattimella eli ei voi vetää hormiin"    

• Tarkastaja

Kaikissa tuulettimissa on pestävä suodatin, eli ns. rasvasuodatin. Jos laitetta ei kytketä hormiin, vaan puhaltaa ilman takaisin huonetilaan, liesariin tulee laittaa ns. aktiivihiilisuodatin. Poistaa hieman katkua, mutta muuten surkea systeemi, tosin vanhemmissa asunnoissa melkein ainoa mahdollinen. Itsellä kerrostalossa oli, ja tehon laita oli vähän niin ja näin. Huonoin asia oli, että puhalsi kaiken kosteuden takaisin huonetilaan, rasvat ja enimmät kärtsät vain jäi suodattimiin.

• Tarkastaja

Kirjoitusmoka

• Passsi3

Voi asentaa itse jos ei tule muutoksia sähkö- tai IV-linjoihin. Katselin hieman tuoreempia hintoja https://kodinplaza.fi/ sivuilta ja pelkän asennuksen hinta 120-450 € riippuen vaikeusasteesta.

• Anonyymi

Vertaile liesituulettimen asennusta tarjoavien yritysten hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Tämä kaikki on ilmaista - http://www.kodinplaza.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      201
      7048
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2086
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1718
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1410
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1278
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1165
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1094
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1036
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      257
      985
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      979
    Aihe