Avensis -03 xenonien valotehosta

kynttilätkö tilalle

Onko kaikki xenonien omistajat tyytyväisiä lamppujensa tehoon? Varsinkin, jos olette vaihtaneet uudet polttimot. Kysymyksestäni päätellen voitte arvata, että olenko minä... prkl. Voin tosiaan sanoa, että ei näe mitään hyvä jos huomaa valojen olevan päällä. Tulee vaan niin perkeleen kalliiksi, jos taasen joutuu itse polttimot ostamaan... 198e työt ja siis kpl :)
amppeerit näytti olevan mittauksessa sillä seinällä n. 3,16.

16

8020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niillä ajettu

      jos yli 100 tkm, niin vaihtoiässä viimeistään ovat. Purkauslamppujen valoteho heikkenee, sille ei voi mitään. Ja maksajan tiedät itsekin.

      • kynttilätkö tilalle

        Tarvikeosaan vaihdoin yhdeksässäkymmenessä viidessä kun "yritin" säästää 100e/kpl, mutta eipä kannattanut... vai oiskohan aito tojolamppu ollut yhtään paree.


      • aveman

        Yleensä syy ei ole välttämättä polttimoissa vaan linssin takaa heijastinpinta hävinnyt.Vaikea korjattava muuten ku ostamalla uudet umpiot ja jotka tunnetusti suomessa maksavat..Itte olen neljä umpiota avannu ja kaikissa sama vika.. aika surkeat esitykset ovat..


    • xenonien valoteho

      Laskee prosentuaalisesti enemmän kuin halogeenipolttimoiden, ja kun ne kestävät kilometrejä/ikävuosia kauemmin valot todella hiipuvat. Itse en maksaisi xenoneista senttiäkään lisää, jos ne aivät auton vakiovarustukseen kuulu.

      • niissä maksetaan

        Täytyy taas ihmetellä ihmisten ajatuksen juoksua. Xenoneista maksetaan juuri sen takia, että saadaan autoon paremmat valot. Miksei sitten enää haluta maksaa uusista lampuista parin vuoden välein, että nuo hyvät valot myös säilyvät. Ymmärrän hyvin, miksei Tojotaan ole yleisesti saatavana xenoneita.


      • on liikaa
        niissä maksetaan kirjoitti:

        Täytyy taas ihmetellä ihmisten ajatuksen juoksua. Xenoneista maksetaan juuri sen takia, että saadaan autoon paremmat valot. Miksei sitten enää haluta maksaa uusista lampuista parin vuoden välein, että nuo hyvät valot myös säilyvät. Ymmärrän hyvin, miksei Tojotaan ole yleisesti saatavana xenoneita.

        Kaksisataa polttimosta on hevestisti liikaa. Noiden xenonien pitäisi maksaa korkeintaa kympin kappale. Kaikki sen yläpuolelle menevä on kerskakulutusta. Ja vielä: vanha xenon on huonompi kuin uudehko H4. Koko xenon on keksitty vain rahastusmielessä. Muuta mieltä ei siinä ole.


      • ihan noinkaan
        on liikaa kirjoitti:

        Kaksisataa polttimosta on hevestisti liikaa. Noiden xenonien pitäisi maksaa korkeintaa kympin kappale. Kaikki sen yläpuolelle menevä on kerskakulutusta. Ja vielä: vanha xenon on huonompi kuin uudehko H4. Koko xenon on keksitty vain rahastusmielessä. Muuta mieltä ei siinä ole.

        kun uusi xenon-lamppu antaa n. 3200 luumenta ja uusi H4-lähivalo vain n. 1000 luumenta, niin onhan niissä suuri ero. Jos ei ole valmis vaihtamaan xenon-polttimoita ajallaan, niin sitten on ostettava auto halogeeneillä.


      • Lisävalofanaatikko
        ihan noinkaan kirjoitti:

        kun uusi xenon-lamppu antaa n. 3200 luumenta ja uusi H4-lähivalo vain n. 1000 luumenta, niin onhan niissä suuri ero. Jos ei ole valmis vaihtamaan xenon-polttimoita ajallaan, niin sitten on ostettava auto halogeeneillä.

        Ameriikassa käytetään H9-polttimoa myös lähivaloissa, lumeneja jotain 2500... ei jää kauas ksenonista! Ja polttimo maksaa jotain 15 eur/kpl (ksenon alk. 100 eur/kpl).

        Kestoikä H9-polttimolla on erittäin pitkä ja mahtava valoteho ei hyydy, lisäksi polttimo antaa heti täydet valotehot (ei tarvitse odotella "lämpenemistä" kuten ksenonissa) eikä tarvitse järkyttävää 25.000 voltin sytytysjännitettä muuntajajärjestelmineen ja automaattisine korkeudensäätöineen. Pesulaite on asiaa, tosin useimpia virityksiä voinee kutsua lähinnä kastelulaitteiksi, pesuteho on surkea.

        Minkähän takia Euroopassa H9-polttimoa ei ole hyväksytty lähivalokäyttöön, toisin kuin Yhdysvalloissa? Olisiko mitään tekemistä sillä että ksenonvaloja jostain syystä voimakkaasti markkinoivat (ja edullisen tehokkaan H9-polttimon "unohtaneet") täkäläiset Philips ja Hella -nimiset yhtiöt olisivat hieman liian hyvissä väleissä EU-parlamentaarikoihin?

        H9-polttimo on ollut markkinoilla jo viitisen vuotta, miksiköhän esimerkiksi lisävalot edelleen tehdään lähes poikkeuksetta H1-polttimoilla tai ylihintaisilla rahastus-ksenoneilla (joissain tuotteissa voi löytyä H3, harvoissa malleissa voi olla tehokas H2, heikkotehoinen H4 tai lyhytikäinen H7). Vieläkin aika harvassa autossa on H9-polttimot (apu)kaukovaloina...


      • alkuperäinen kirjoittaja
        Lisävalofanaatikko kirjoitti:

        Ameriikassa käytetään H9-polttimoa myös lähivaloissa, lumeneja jotain 2500... ei jää kauas ksenonista! Ja polttimo maksaa jotain 15 eur/kpl (ksenon alk. 100 eur/kpl).

        Kestoikä H9-polttimolla on erittäin pitkä ja mahtava valoteho ei hyydy, lisäksi polttimo antaa heti täydet valotehot (ei tarvitse odotella "lämpenemistä" kuten ksenonissa) eikä tarvitse järkyttävää 25.000 voltin sytytysjännitettä muuntajajärjestelmineen ja automaattisine korkeudensäätöineen. Pesulaite on asiaa, tosin useimpia virityksiä voinee kutsua lähinnä kastelulaitteiksi, pesuteho on surkea.

        Minkähän takia Euroopassa H9-polttimoa ei ole hyväksytty lähivalokäyttöön, toisin kuin Yhdysvalloissa? Olisiko mitään tekemistä sillä että ksenonvaloja jostain syystä voimakkaasti markkinoivat (ja edullisen tehokkaan H9-polttimon "unohtaneet") täkäläiset Philips ja Hella -nimiset yhtiöt olisivat hieman liian hyvissä väleissä EU-parlamentaarikoihin?

        H9-polttimo on ollut markkinoilla jo viitisen vuotta, miksiköhän esimerkiksi lisävalot edelleen tehdään lähes poikkeuksetta H1-polttimoilla tai ylihintaisilla rahastus-ksenoneilla (joissain tuotteissa voi löytyä H3, harvoissa malleissa voi olla tehokas H2, heikkotehoinen H4 tai lyhytikäinen H7). Vieläkin aika harvassa autossa on H9-polttimot (apu)kaukovaloina...

        Lamput on kunnossa taas, polttimonvaihto ei auttanutkaan, joten oiskohan vika ollut jossain muulla... En perskules muistanutkaan, miten hyvin xenoneilla näkeekään!


      • Missä vika...
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Lamput on kunnossa taas, polttimonvaihto ei auttanutkaan, joten oiskohan vika ollut jossain muulla... En perskules muistanutkaan, miten hyvin xenoneilla näkeekään!

        Missä vika oli?

        ts. mikä auttoi, kun kerran polttimoissa ei ollut vikaa?


    • Myrskylyhdyt keulalle

      No Löytyihän sieltä sielun veli! En todellakaan ole. Oikeanpuoleinen umpio vaihdettu 2v sitten takuuseen ja vasen 1,5 vuotta sitten ja taas valot on kuin myrskylyhdyt. Ei kerta kaikkiaan nää ajaa pimeellä. Tuntuu kun ei olisi valoja päällä ollenkaan. Ja vika ei oo polttimoissa, vaan umpioissa. Joko umpioiden heijastinpinnat linssin takana haalistuvat, tai ballastit (muuntajat jotka muuntavat 12volttia 20 000 voltiksi) vioittuvat. Ja mikä hauskaa ne ballastit tulevat umpioiden mukana ja niitä ei saa erikseen. Hintaa umpiolla 650 Eur/kpl. Et sellasta. Eipä hirveesti viitsis enää ostaa uusia jos ne ei kerran kestä kun 1,5 vuotta. Takuu ei tietenkään enää korvaa mitään ja eikä maahantuoja. Olis kiva tietää onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia toyotan Xenoneista?

      • pettynyt

        Ihan sama vika minun avensiksessa, nyt kyllä menee auto vaihtoon. Uudet umpiot maksaa 500 € kpl. Kattelin että ruostettakin oli ilmestynyt puskurin taakse.


      • Alkaa jurppia

        Sama vika... Vaihdoin ballastin (saa vaihdettua, vaikka toisin väitetään - pitää valita mahdollisimman pieni malli). Ei auttanut, tutkin umpiota tarkemmin ja huomasin heijastimen olevan osittain musta, kuin nokea tarttui sormenpäähän. Maalasin ensiavuksi "kromimaalilla", joka auttoikin hetkeksi, mutta nyt taas entistä huonommat.

        Kuka alkaa kerätä protestilistaa maahantuojalle ja kuluttajavalituslautakunnalle lähetettäväksi - ei auton valotehot saa hävitä tuolla nopeudella... Ei ole mitään normaalia kulumista ja onhan maahantuojakin jo tuon todennut, kun on umpioita takuuseen vaihtanut.


      • umpiot
        Alkaa jurppia kirjoitti:

        Sama vika... Vaihdoin ballastin (saa vaihdettua, vaikka toisin väitetään - pitää valita mahdollisimman pieni malli). Ei auttanut, tutkin umpiota tarkemmin ja huomasin heijastimen olevan osittain musta, kuin nokea tarttui sormenpäähän. Maalasin ensiavuksi "kromimaalilla", joka auttoikin hetkeksi, mutta nyt taas entistä huonommat.

        Kuka alkaa kerätä protestilistaa maahantuojalle ja kuluttajavalituslautakunnalle lähetettäväksi - ei auton valotehot saa hävitä tuolla nopeudella... Ei ole mitään normaalia kulumista ja onhan maahantuojakin jo tuon todennut, kun on umpioita takuuseen vaihtanut.

        Vaihtoivat ilmaiseksi vaikka takuuaika oli mennyt ajat sitten. Niissä xenon-umpioissa on tyyppivika, se heijastinpinnoite mustuu ajan myötä.
        Ota yhteys maahantuojaan, kysyvät vähän tietoja siis tutkivat onko sitä valmistuserää..


      • aveman
        umpiot kirjoitti:

        Vaihtoivat ilmaiseksi vaikka takuuaika oli mennyt ajat sitten. Niissä xenon-umpioissa on tyyppivika, se heijastinpinnoite mustuu ajan myötä.
        Ota yhteys maahantuojaan, kysyvät vähän tietoja siis tutkivat onko sitä valmistuserää..

        Eipä tuntunu maahantuojaa enää asia kiinnostavan,valittelivat vaan asiaa..


    • viimeinen toyota

      omaan 03 avensikseeni vaihdettiin umpiot keväällä 09 nyt jo toisessa vettä sisällä ja takuu ei kata kun kuulemma on yhden vuoden toytaan joutaa siis vaihtamaan 600n euron umpiot 50 t km välein omalla kustannuksella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe