Miten putki poikki?

........

yli kaksi kuukautta yhtäsoittoon juomista takana...tarkoitus lopettaa. ennen aina pitkän putken jlk viinakramppi->sairaalaan....nyt jos jotenkin voisi enneltaehkäistä, ettei kramppia tulisi???? Ei varmaan kerrasta poikki voi lopettaa, mutta mitä voisi tehdä??? Ei koske itseäni, vaan kirjoitan toisen puolesta.

9

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      viikon loivennus.voi olla melko vaikeeta ilman lääkkeitä.

    • joskusjuoppo

      Voisi mennä vähän aikaisemmin.
      Ne nollat silti pitää puhaltaa että saa tarvittavan lääkityksen ja hoidon.
      Eli lekurille vaan varaamaan aikaa.
      Menee varmaan päivystyksenäkin. Onhan siinä vaaransa.

    • Siinä on vitsit vähissä. Meikäläisellä on kokemusta kolmesta kuukaudesta. Sekä lääkäri että Viikatemies ovat hyvin lähellä. Ei auta B-vitamiinit, kun pahentavat vain oloa liian myöhään otettuna.
      Asiantuntevana maallikkona voin suositella vain magnesiumia krampinestoon, mutta paras olisi hilata kamraatti lääkäriin. Näin on juttu, sillä tulevaisuus on synkkä.
      Itsellä kolmen kuukauden putken katkaisu onnistui omin avuin ilman lääkäreitä loivennuksella, mutta siihen ei amatöörit pysty.
      Tosin se loivennuskin kesti kolmatta viikkoa, joten koko projekti kesti yli 3,5 kk, joten paljon näppärämpää olisi mennä katkolle makoilemaan viikoksi lääkinnässä, niin laittavat kolleegan tolpilleen, ja jos kramppi iskee, niin apu on lähellä.

      • aloittaja

        ei todellakaan ole kyse amatööristä, vaan ihan... sanotaanko 15v. juomista takana..

        Tuo magnesium kuulostaa ainakin hyvältä. Krampit tulleet siis aina lopetuksen yhteydessä, joko ensimmäisenä tai toisena selvänä päivänä.


    • raitis mies

      on vaikea auttaa lopettamaan juomista tai juomaputkea, juojalla on hauskanpidon ennätys meneillään, niin kauan kun on hauskaa eikä huonoja seuraamuksia juomisestä, eikä mitään menetyksiä, kuten perhe. Niin odotellaan,,,,,

      • aloittaja

        puoliksi menetettyihin varmaan voidaan listata haimasta ja maksasta lähtien kaikki nuo tuolta sisältä...
        että on kai siitä nyt paljonkin huonoa seurannut.

        Onhan niitä selviä kausiakin toki välillä...joskus...

        Ei kai tuossa vaiheessa enää juomisella ole mitään tekemistä hauskanpidon kanssa...:/


      • raitis mies
        aloittaja kirjoitti:

        puoliksi menetettyihin varmaan voidaan listata haimasta ja maksasta lähtien kaikki nuo tuolta sisältä...
        että on kai siitä nyt paljonkin huonoa seurannut.

        Onhan niitä selviä kausiakin toki välillä...joskus...

        Ei kai tuossa vaiheessa enää juomisella ole mitään tekemistä hauskanpidon kanssa...:/

        sori että olen tyly, mutta tunsin monta kaveria joilla sama kuin sinulla, tuli vastaan jurrissa ja lateli hyviä vitsejä ja niitä yhdessä naurettiin, ymmärrän kuinka vaikeaa luopua viinasta, luovu siitä itsesi takia, itsekkin luovuin silloin tuli tulosta, ei tullut jos luovuin muiden takia....
        onnea yritykselle...
        kirjottele


      • aloittaja
        raitis mies kirjoitti:

        sori että olen tyly, mutta tunsin monta kaveria joilla sama kuin sinulla, tuli vastaan jurrissa ja lateli hyviä vitsejä ja niitä yhdessä naurettiin, ymmärrän kuinka vaikeaa luopua viinasta, luovu siitä itsesi takia, itsekkin luovuin silloin tuli tulosta, ei tullut jos luovuin muiden takia....
        onnea yritykselle...
        kirjottele

        minä itsestäni puhu :)

        Tämä ihminen kenestä on kyse tuskin saa siinä kunnossa edes tavalliselle paperille tekstiä aikaiseksi....saati sitten tänne.

        Eikä hän varmaan edes itse näe itsellään sen suurempaa ongelmaa. Kuulemma pystyy lopettamaan koska vaan, mutta niinhän ne aina sanoo.


      • Kokemusta on!
        aloittaja kirjoitti:

        minä itsestäni puhu :)

        Tämä ihminen kenestä on kyse tuskin saa siinä kunnossa edes tavalliselle paperille tekstiä aikaiseksi....saati sitten tänne.

        Eikä hän varmaan edes itse näe itsellään sen suurempaa ongelmaa. Kuulemma pystyy lopettamaan koska vaan, mutta niinhän ne aina sanoo.

        Niin,krampithan tulee kun alkoholi poistuu verestä,voi tulla 2-5 päivää juomisen lopettamisen jälkeen.Työssäni olen nähnyt kuinka kramppi tulee vaikka lääkärit ovat pumpanneet alkoholistin täyteen mm.diapamia,ne eivät ainakaan auta.Lääkäri tekee lisäksi karhunpalveluksen kun näitä alkoholistille kirjoittaa.Toki olisi syytä hakeutua vaikkapa sairaalaa valvottuihin olosuhteisiin.
        Alkoholisti ei koskaan juodessaan näe siinä mitään ongelmaa,ongelmat on muissa ihmisissä.Näin se oli minullakin ennen,onneksi selvisin krmpeistani ja tänään raittiina(4v).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe