Olen tyttönen lukion tokalta luokalta. Haluan luonnontiedealalle isona, esim geologiksi. Mut mä oon tehny ainevalinnoissa pahan mokan.. MULLA EI OLE KU yks kemian kurssi jonka luin läpi laiskasti ja sain kutosen. Olisin pystyny parempaan jos olisin yrittäny.
No sit päätin sillon ykkösluokalla etten lue kemiaa enempää ku tuo meni noin huonosti ja tuskin sitä tarvitsen (virhe). Mut nyt tuntuu et kaikilla luonnontiedealoilla oli sitten kyseessä bioteknologia tai geologia, tarvitaan kemiaa.
En voi uusia sitä kemian kutosta ku meijän koulussa ei saa uusia edellisen vuoden kokeita. Ja itsenäisesti en saa sitä suorittaa ku olen ollut kurssilla jo. Iltalukiossa en voi korottaa tai lukea enempää kemiaa koska asun korvessa.
Kesälukiossa korkeintaa voin parantaa sitä yhtä perseelleen mennyttä kurssia. Mitä mä teen? :'(
En halua hylätä mun haaveita ton takia, muuten tullu mantsasta & bilsasta ysiä ja kymppiä.
tulevaisuus pilalla? :'(
13
3231
Vastaukset
- jkljlds
ei hätää vaikka et olisi lukenut ainuttakaan kurssia kemiaa lukiossa, kunhan vain pärjäät pääsykokeissa. eli lue itseksesi, käy iltalukion kurssilla yms.
- ei pitkälle
geologiassa pötkitä. Kemiaa kannattaisi kyllä osata.
- Pääsykokeilla sisään
No kai sinä voit vielä pääsykoekiintiössä sisälle päästä,
jos ei papereista saa tarpeeksi pisteitä?
Eihän siellä pääsykokeissa ole väliä mistä olet tietosi hankkinut,
kunhan vain osaat asiat? Hankit tarvittavat kirjat ja alat
ahkerasti lukemaan sitä kemiaa.- .anniina
ja kun olen katsonut vanhoja geologian pääsykoekysymyksiä geologiasta, ei niissä ole mitään kemiaan liittyvää ollut. mutta uskon kyllä että sitä tulee itse opinnoissa sitten tarvitsemaan. pitää varmaan sit lueskella itse.
- Geologi
.anniina kirjoitti:
ja kun olen katsonut vanhoja geologian pääsykoekysymyksiä geologiasta, ei niissä ole mitään kemiaan liittyvää ollut. mutta uskon kyllä että sitä tulee itse opinnoissa sitten tarvitsemaan. pitää varmaan sit lueskella itse.
Suosittelen lämpimästi, että panostat tohon kemian itseopiskeluun. Ennen yliopisto- opintojen alkua sinulla täytyy olla lukion kemia tosi hyvin hallussa, sillä opinnot ovat yo:ssa todella vaativia. Lisäksi Geologi tarvitsee kemian taitoja myös työssään, poislukien paleontologia.
Jos olet käynyt vain yhden kurssin kemiaa ja et ole saanut siitäkään hyvää numeroa, niin kemia saattaa hyvinkin muodostua esteeksi yliopistossa, viimeistään sitten työelämässä. Et myöskään pärjää geologian perusopinnoissa ilman kemiaa. Käsittääkseni Helsingissä geologiassa ei ole pakko ottaa sivuaineeksi kemiaa, vaan sivuaineeksi täytyy ottaa sitten jotain ympäristötieteitä. Onko tämä sitten ammattitaidon kannalta hyvä asia? Kannattaa olla kaukaa viisas ja tietää mihin pystyy ja mihin ei.
Entäpä fysiikan taitosi? Sitäkin tarvitaan.
Tsemppiä vain luku- urakkaan, eihän suunnitelmasi ole mikään mahdoton, kovaa työtä vain se teettää! - vielä lisätä
Geologi kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi, että panostat tohon kemian itseopiskeluun. Ennen yliopisto- opintojen alkua sinulla täytyy olla lukion kemia tosi hyvin hallussa, sillä opinnot ovat yo:ssa todella vaativia. Lisäksi Geologi tarvitsee kemian taitoja myös työssään, poislukien paleontologia.
Jos olet käynyt vain yhden kurssin kemiaa ja et ole saanut siitäkään hyvää numeroa, niin kemia saattaa hyvinkin muodostua esteeksi yliopistossa, viimeistään sitten työelämässä. Et myöskään pärjää geologian perusopinnoissa ilman kemiaa. Käsittääkseni Helsingissä geologiassa ei ole pakko ottaa sivuaineeksi kemiaa, vaan sivuaineeksi täytyy ottaa sitten jotain ympäristötieteitä. Onko tämä sitten ammattitaidon kannalta hyvä asia? Kannattaa olla kaukaa viisas ja tietää mihin pystyy ja mihin ei.
Tsemppiä vain luku- urakkaan, eihän suunnitelmasi ole mikään mahdoton, kovaa työtä vain se teettää!Omana opiskeluaikana geologiaa pääsi lukemaan helposti M:n papereilla. Ekan opiskeluvuoden jälkeen karsiutuivat ne, jotka eivät olleet matemaattisesti suuntautuneet ja joille mm. kemia oli täyttä hepreaa. Eli ne kemian kurssit on läpäistävä ja helpoiten se käy opintojen alussa.
- jhanna
Geologi kirjoitti:
Tsemppiä vain luku- urakkaan, eihän suunnitelmasi ole mikään mahdoton, kovaa työtä vain se teettää!Aika lannistava tekstinpuolikas. Pedagogisesti melekeen phermikaudelta! Itse väittelin kemiasta 2006, ja kirjoitin aikoinaan reaalista iiiiiin. Epäkypsyyttä siis jos ei tyhmyyttä. Joten: anna palaa vaan, se geologien kemia ei varmastikaan ylitä kynnystäsi jos vain olet edes hitusenkin innostunut asioista. Tsemppiä!!
- lopetti
jhanna kirjoitti:
Aika lannistava tekstinpuolikas. Pedagogisesti melekeen phermikaudelta! Itse väittelin kemiasta 2006, ja kirjoitin aikoinaan reaalista iiiiiin. Epäkypsyyttä siis jos ei tyhmyyttä. Joten: anna palaa vaan, se geologien kemia ei varmastikaan ylitä kynnystäsi jos vain olet edes hitusenkin innostunut asioista. Tsemppiä!!
opinnot ja siirtyi helpompiin vaihtoehtoihin juuri kemian pakollisten opintojen takia.
Onneksi olkoon tilastoharvinaisuus. - jhanna
lopetti kirjoitti:
opinnot ja siirtyi helpompiin vaihtoehtoihin juuri kemian pakollisten opintojen takia.
Onneksi olkoon tilastoharvinaisuus.Kiitos. Tuosta kommentistasi: tämä lopettanut osa ei ollut riittävän innostunut asiastaan. Hyvä että lopettivat, geologeiksi ei heistä siis ollut. Sensijaan, kuten alkup. kirjoittajalle totesinkin, jos intoa riittää niin no problemos kemian kanssa.
- aikaan ensimmäisen
jhanna kirjoitti:
Kiitos. Tuosta kommentistasi: tämä lopettanut osa ei ollut riittävän innostunut asiastaan. Hyvä että lopettivat, geologeiksi ei heistä siis ollut. Sensijaan, kuten alkup. kirjoittajalle totesinkin, jos intoa riittää niin no problemos kemian kanssa.
vuoden opinnot olivat nk. yleisopintoja. Geologian opintoja tuli etupäässä 2. vasta vuoden alusta.
Toki osa opiskelijoista halusi alunperinkin jonnekin muualle.
- asiat jo paremmin :)
Oli vähän masentavaa kommenttia pääasiassa, mutta siinä mielessä hyödyllistä, että alan nyt lukemaan kemiaa vaikka olen lukion toisella luokalla jo. Joudun siis käymään epäjärjestyksessä kursseja ja menemään syksyllä iltalukioon, mutta karttuuhan minulle siinä kuitenkin perustietoa kemiasta. Ja olokin helpottaa :)
- (sama)
ja nimimerkki väärinpäin :D
- toivotonko?
Hei!
Enpä paljon murehtisi. Itse lähdin opiskeleen kemiaa yliopistoon kasin kemialla, lyhyellä matikalla ja yhdellä fysiikan kurssilla ( huom. pitkä matikka ja fysikka oletetaan pohjatiedoksi, koska molempia löytyy pakollisista sivuaineopinnoista). Tilanne on nyt tämä, että matikat on yhtä kurssia vaille kasassa ja fysiikka hyvällä mallilla!
Tyhjästäkin voi aloittaa, kunhan on valmis näkemään vaivaa sen eteen. Joten eiköhän se kemia sinultakin luonnistu! Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218401Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771349
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2831315- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331040Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968