Hotelli Viesturs, Riika

Riikaaja

Menossa Riikaan muutamaksi päiväksi. Onko kokemuksia Hoteeli Viestursista Vanhassa kaupungissa? Ja luonnollisesti kaikki ruoka- ja muut vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!!

18

5943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riikkaaa

      mä en kyl menis naapurin riikkaan säälistäkään :)
      eikö olekkin kivoja vastauksia täällä...

    • ioiugg

      Ainakin varaus tuntui toimivan aika näppärästi, pistin illalla sähköpostia ja n. vartin päästä he antoi tarjouksen. sinne piti antaa luottokortin numero, kun saavutaan vähän myöhään. Soitin sen kun en aina luota netin turvallisuuteen tässä mielessä. Mutta näin äkkiseltään näyttää homma toimivan. Parin viikon päästä tiedän lisää. Ja double room oli 47,20LVL.
      Ravintoloita ollaan katteltu, lähinnä in your pocketin kautta saa aika kattavan kuvan, lyhyt kiva määritelmä, ja hintataso. On ainakin toiminut mm.Tallinnassa Prahassa ja Vilnassa, samoin muinoin Riiassakin. Itse meen mm. kasvohoitoon ja kampaajalle, varauksen tein sähköpostilla, aika helposti tuntuu toimivan, ja hinta on puolet suomen hinnoista. Näiltä sivuilta nappasin yhden kauneushoitolan kotisivut (diademas). Ollaan miehen kaa siellä siis pitkä viikonloppu, ja pääasiallisena ohjelmana ulkona syöminen ja drinksuilu, mulla noi hoidot ja ehkä käydään leffassakin. Uimassakin vois käydä, saas nähdä mitä eteen tulee.

    • romantika

      että olemme menossa juuri samaan hotelliin, lähtöpäivä 20.1. Me varattiin hotelli ton hyvän varaussivun kautta elikkä bookings.de. Harmittaa vaan että tuli varattua jo edellisviikolla, siks harmittaa kun hinnat olivat laskeneet jo 32 euroa huoneelta 2 vrk. Jaa kun malttais odotella lähemmäks lähtöpäivää sekä lentolippujen että hotellien varausten suhteen. Mutta muutenki tulee halvaks ku Ryanairilla mennään. Ainaki kuvat hotellista ovat ihastuttavia ja paikka on hyvä Vanhankaupungin sydämessä. Itse tässä iltaisin kattelen ravintolalistaa ja koitan hahmottaa että onko lähellä hotellia.

      • ioiugg

        ollaan menossa.. lennot monesti saattaa kyllä noustakin kun ottaa viime tingassa, mutta tää tammikuu taitaa olla aika hiljasta reissaamisen suhteen. Meillä itse lennot oli 0,01 € sinne ja 1,99€ takas/hlö, mutta loppulasku siis 80 ryanairilla, nyt oli itte lennot molemmat 0,01€.. Mä tosiaan laitoin useempaan hotelliin suoraan sähköpostia ja pyysin tarjoukset, monessa on tähän aikaan tarjouksia ja mekin saatiin -20%. Ja vastaukset tuli heti saman iltana, kaikki n. puolen tunnin sisällä. Kuvien perusteella oikeestaan valittiin, on hienompi kun ois oikeestaan tarvinnu, mutta ei nyt oo pahan hintanen. Kivaa matkaa teille.


      • romantika
        ioiugg kirjoitti:

        ollaan menossa.. lennot monesti saattaa kyllä noustakin kun ottaa viime tingassa, mutta tää tammikuu taitaa olla aika hiljasta reissaamisen suhteen. Meillä itse lennot oli 0,01 € sinne ja 1,99€ takas/hlö, mutta loppulasku siis 80 ryanairilla, nyt oli itte lennot molemmat 0,01€.. Mä tosiaan laitoin useempaan hotelliin suoraan sähköpostia ja pyysin tarjoukset, monessa on tähän aikaan tarjouksia ja mekin saatiin -20%. Ja vastaukset tuli heti saman iltana, kaikki n. puolen tunnin sisällä. Kuvien perusteella oikeestaan valittiin, on hienompi kun ois oikeestaan tarvinnu, mutta ei nyt oo pahan hintanen. Kivaa matkaa teille.

        hyvää matkaa myös teille, ja jos kerkeet niin käväse laittamassa tuoreimmat kommentit kyseisestä hotellista. Hmmm totaki vois seuraavalla kerralla yrittää et suoraan hotelliin, vaikka oon käyttänyt aina tota bookings.de sivua, kuten varmaan myös jokainen työkaverinikin. Sää on siellä ollu erittäin huono koko joulukuun ainaki(3 tuttua oli joulukuussa siellä käymässä)ja samalta näyttää aina vaan, vettä joka päivä(katsoin jostakin 10 päivän sääennusteen)Mutta missäpä ei ois ollu harvinaisen huonot ilmat viime vuoden lopulla ja alkuvuodesta!


      • Expat
        romantika kirjoitti:

        hyvää matkaa myös teille, ja jos kerkeet niin käväse laittamassa tuoreimmat kommentit kyseisestä hotellista. Hmmm totaki vois seuraavalla kerralla yrittää et suoraan hotelliin, vaikka oon käyttänyt aina tota bookings.de sivua, kuten varmaan myös jokainen työkaverinikin. Sää on siellä ollu erittäin huono koko joulukuun ainaki(3 tuttua oli joulukuussa siellä käymässä)ja samalta näyttää aina vaan, vettä joka päivä(katsoin jostakin 10 päivän sääennusteen)Mutta missäpä ei ois ollu harvinaisen huonot ilmat viime vuoden lopulla ja alkuvuodesta!

        "Sää on siellä ollu erittäin huono koko joulukuun ainaki(3 tuttua oli joulukuussa siellä käymässä)ja samalta näyttää aina vaan, vettä joka päivä(katsoin jostakin 10 päivän sääennusteen)"

        Ai? Vietin joulukuussa Riiassa 31 päivää, eikä mielestäni keli ollut mitenkään paha, päinvastoin. Lämpötila koko joulukuun 5 - 10 C, vettä toki tuli aika ajoin, muttei mitenkään poikkeuksellisen paljon.
        Eilisaamuna täysin kuiva keli, 11 C. Kuulostaa pahalta, vai? Tänä aamuna toki satoi hiljakseen, mutta lämpötila 7 C.


      • romantika
        Expat kirjoitti:

        "Sää on siellä ollu erittäin huono koko joulukuun ainaki(3 tuttua oli joulukuussa siellä käymässä)ja samalta näyttää aina vaan, vettä joka päivä(katsoin jostakin 10 päivän sääennusteen)"

        Ai? Vietin joulukuussa Riiassa 31 päivää, eikä mielestäni keli ollut mitenkään paha, päinvastoin. Lämpötila koko joulukuun 5 - 10 C, vettä toki tuli aika ajoin, muttei mitenkään poikkeuksellisen paljon.
        Eilisaamuna täysin kuiva keli, 11 C. Kuulostaa pahalta, vai? Tänä aamuna toki satoi hiljakseen, mutta lämpötila 7 C.

        minä kerroin minkälainen sää oli ollut ku nämä 3 ystävääni oli siellä kävässy, eli heillä oli ollut koko ajan sadetta, tuulta. Mutta kuten sanoin siihenhän me ollaan nyt täällä omassa koti Suomessaki totuttu, ja jos sulla on ollut hyvät kelit, niin hyvä näin. Sehän on vaan hienoa jos ei tota vettä tuu mitä ovat luvanneet moneks päiväks eteenpäin.


    • romantika

      käydä ennen meitä, niin kerrohan ihmeessä että minkälainen oli hotelli, oliko yhtä hyvä kuin kommentit hotellisivulla kertoo!

      • marraskuussa

        Ihan kiva,pieni ja siisti perushotelli.
        Ehkä vähän viileät huoneet...
        Perus aamupala ja hiljainen sijainti sivukadun varrella,sai nukkua rauhassa.
        Sijainti on loistava,kävellen löytyy remupaikat ja nähtävyydet.säästyy taksirahat ja hyvä tuoda rojua välillä kämpille.
        Henkilökunta(nättejä tyttöjä...) puhuu hyvää englantia ja laukut saa lukittuun huoneeseen lähtöpäivänä(luovutus klo 12 mennessä ja ryanairihan lähtee vasta illalla)
        Ihan hyvä mieli jäi paikasta,sijainti varmaan paras mahdollinen!
        Netti toimi myös hyvin tuolla hotellissa jos on kannettava mukana.
        Kannattaa ottaa ekasta kuppilasta ilmainen riga this week-lehtinen mistä löytyy hyvät kartat ja menopaikat.


      • romantika
        marraskuussa kirjoitti:

        Ihan kiva,pieni ja siisti perushotelli.
        Ehkä vähän viileät huoneet...
        Perus aamupala ja hiljainen sijainti sivukadun varrella,sai nukkua rauhassa.
        Sijainti on loistava,kävellen löytyy remupaikat ja nähtävyydet.säästyy taksirahat ja hyvä tuoda rojua välillä kämpille.
        Henkilökunta(nättejä tyttöjä...) puhuu hyvää englantia ja laukut saa lukittuun huoneeseen lähtöpäivänä(luovutus klo 12 mennessä ja ryanairihan lähtee vasta illalla)
        Ihan hyvä mieli jäi paikasta,sijainti varmaan paras mahdollinen!
        Netti toimi myös hyvin tuolla hotellissa jos on kannettava mukana.
        Kannattaa ottaa ekasta kuppilasta ilmainen riga this week-lehtinen mistä löytyy hyvät kartat ja menopaikat.

        tiedoista. No tuo hotellihan on kuin tehty mulle, jos kerran huoneet viileitä, ku mulla aina liian kuuma huoneessa ku huoneessa! Toivotaan että meille ois nyt sitten nättiä poikia respassa kun saavutaan. Siks valittiin hotelli kun on niin vanhankaupungin ytimessä, et paikat varmaan ihan vieressä samaten tämä ostoskeskus Centrs, mitä työkaverini mainosti.


      • Nimetön
        romantika kirjoitti:

        tiedoista. No tuo hotellihan on kuin tehty mulle, jos kerran huoneet viileitä, ku mulla aina liian kuuma huoneessa ku huoneessa! Toivotaan että meille ois nyt sitten nättiä poikia respassa kun saavutaan. Siks valittiin hotelli kun on niin vanhankaupungin ytimessä, et paikat varmaan ihan vieressä samaten tämä ostoskeskus Centrs, mitä työkaverini mainosti.

        Viestiketjun aloittajana odotan kuumeisesti kommenttejasi jahka palaat. Menossa ensi viikon keskiviikkona eli tuoreet vinkit hotellista ja kaikesta muusta otetaan ilolla vastaan. Hyvää matkaa!


      • koemukset
        Nimetön kirjoitti:

        Viestiketjun aloittajana odotan kuumeisesti kommenttejasi jahka palaat. Menossa ensi viikon keskiviikkona eli tuoreet vinkit hotellista ja kaikesta muusta otetaan ilolla vastaan. Hyvää matkaa!

        Laittakaapa kommentteja hotellista, kun palaatte. Itse olen menossa samaan hotelliin helmikuussa.


      • nähty on
        koemukset kirjoitti:

        Laittakaapa kommentteja hotellista, kun palaatte. Itse olen menossa samaan hotelliin helmikuussa.

        Viesturs oli ihan kiva ja söpö hotelli. Aamupala oli runsas, ja kaikin puolin viihtyisää. Jos pahaa pitäis keksiä niin suihku oli hieman kuin olis kesäsateessa seissy, mutta muuten ok, ellei vähän jopa plussaa. Ja tosiaan suihkuun olisin kaivannut sellaista letkullista mallia, ja piirun verran enempi painetta, mutta lämmintä vettä kyllä oli. Sänky oli kova eli hyvä, ja lämpöä riitti, mutta sen kyl sai pois päältä kodikas, väki ystävällistä (respassa nättejä tyttöjä.) On tosiaan lähellä sitä ostoskeskusta ja oikeestaan kaikkea. Sijainti loistava oikeastaan, shoppailut oli kätevä kiikuttaa hotellille. Käytiin mm. leffassa ja jurmalassa, kävellen pääsi oikeastaan kaikkialle Riikassa. Jurmala oli jotenkin kans kiva, junalla pääs ja matka maksoi 0,62LS/sivu, vaikkakin tähän aikaan kuollut kaupunki, mutta kivoja taloja, "kummitusromantiikkaa" ja ranta, kesällä varmaan tosi kiva. Sen sijaan tällä palstalla kovasti mainostetut zeppeliinihallit eli keskustori oli vähän turha, iso kauppahalliläjä ja ulkona paljon kiinakamaa ja piraattifarkkuja ja toppatakkimummoja. Ravintoloista testatuista 4rooms ei ollu ihmeellinen, korealainen soraksans oli hyvä ja halpa (myös 6v sitten) ja venäläinen slavus oli ehkä paras. Samoin t.g.i Friday-baarin puolen litran mansikkadaiquiri ja Passarellan juustolautanen jäi positiivisena mieleen. Kertakaikkiaan helppo kaupunki kävellä, käydä kahvilla ja leffassa. Mutta pari-kolme päivää riitti meille varsin hyvin.


      • romantika
        nähty on kirjoitti:

        Viesturs oli ihan kiva ja söpö hotelli. Aamupala oli runsas, ja kaikin puolin viihtyisää. Jos pahaa pitäis keksiä niin suihku oli hieman kuin olis kesäsateessa seissy, mutta muuten ok, ellei vähän jopa plussaa. Ja tosiaan suihkuun olisin kaivannut sellaista letkullista mallia, ja piirun verran enempi painetta, mutta lämmintä vettä kyllä oli. Sänky oli kova eli hyvä, ja lämpöä riitti, mutta sen kyl sai pois päältä kodikas, väki ystävällistä (respassa nättejä tyttöjä.) On tosiaan lähellä sitä ostoskeskusta ja oikeestaan kaikkea. Sijainti loistava oikeastaan, shoppailut oli kätevä kiikuttaa hotellille. Käytiin mm. leffassa ja jurmalassa, kävellen pääsi oikeastaan kaikkialle Riikassa. Jurmala oli jotenkin kans kiva, junalla pääs ja matka maksoi 0,62LS/sivu, vaikkakin tähän aikaan kuollut kaupunki, mutta kivoja taloja, "kummitusromantiikkaa" ja ranta, kesällä varmaan tosi kiva. Sen sijaan tällä palstalla kovasti mainostetut zeppeliinihallit eli keskustori oli vähän turha, iso kauppahalliläjä ja ulkona paljon kiinakamaa ja piraattifarkkuja ja toppatakkimummoja. Ravintoloista testatuista 4rooms ei ollu ihmeellinen, korealainen soraksans oli hyvä ja halpa (myös 6v sitten) ja venäläinen slavus oli ehkä paras. Samoin t.g.i Friday-baarin puolen litran mansikkadaiquiri ja Passarellan juustolautanen jäi positiivisena mieleen. Kertakaikkiaan helppo kaupunki kävellä, käydä kahvilla ja leffassa. Mutta pari-kolme päivää riitti meille varsin hyvin.

        kommentteja kuin jutun alkajalla. Suosittelen tätä hotellia lämpivästi, oli "sulonen" pieni perhehotelli, eikä pahemmin valittamista mistään. Hiukka sellanen "pramea" huone tarkottaen niitä juhlavia tauluja, "prinsessa" huonekaluja. Tytöt todella ystävällisiä ja auttavia(mut harmi ei nättejä poikia kun me oltiin, heh).
        Me oltiin tällasia taksimatkaajia, joten huomattiin samalla ero "huijari" ja rehellisten taksien välillä. Ainaki nämä punaiset Renault(suurin osa uusinta, upeaa mallia)taksit luotettavia. Mentiin valkoisella "huijarilla" ja maksu melkonen ja kun tultiin takas sama matka, oli 7 latia halvempi(uskomatonta) Ja paikka mihin mentiin oli ehdottomasti näkemisen arvoinen, elikkä suurin Lido(respan tytöt puhuivat Lido Krastasta) Sinne ois tosin päässy johdinbussilla nr. 7 aika läheltä hotellia, ja jollaki taksibussilla, mut se lähti kauempaa. Nämä Lido ravintolathan on aitoja latvialaisia ruoka"kuppiloita". Käytiin pienemmässä vanhankaupungin sydämessä ja sit tehtiin monen tunnin "retki" tähän suurimpaan Lidoon. Paikka oli uskomaton, kuin heidän Disneylandinsa pienoiskoossa. Se mikä ihmetytti oli että he näyttivät vieläki viettävän joulua, vaikka kuukaus on jo menty siitä... Joka puolella näki vielä valaistuja joulukuusia, joulukoristeita jne. Ja tää Lidon piha oli täynnä juuri kuusia ja erilaisia hahmoja ja kaikki valaistu värikkäillä jouluvaloilla. Siellä oli valtavat määrät lapsiperheitä, kun alueella oli luistinrata, peliluola ja vaikka mitä. Itse Lido oli valtava hirsirakennus kolmessa kerroksessa, ja ruokaa sai joka muodossa(seisovat pöydät, mistä poimitaan eri ruokia tarjottimelle ja lopuks maksetaan kassalle)Itse syötiin alakerrassa, eli pubi/tanssikerroksessa. Oli ihanaa nähdä kun lapset, nuoret ja vanhukset tanssivat perinteisiä tansseja ja eläytyivät niin vahvasti. Siellä meillä vierähti monta tuntia.
        Tämä hieno Centrs ostoskeskus on melkein hotellin naapurissa, joten sinne kannattaa mennä käymään. Alakerrassa pääkäytävän varrella sijaitsevaa kahvilaa kannattaa kokeilla. Ei ollut ollenkaan niin kallis kuin luulimme, jopa paljon halvempi kuin eräs kahvila pienellä sivukadulla.


      • romantika
        romantika kirjoitti:

        kommentteja kuin jutun alkajalla. Suosittelen tätä hotellia lämpivästi, oli "sulonen" pieni perhehotelli, eikä pahemmin valittamista mistään. Hiukka sellanen "pramea" huone tarkottaen niitä juhlavia tauluja, "prinsessa" huonekaluja. Tytöt todella ystävällisiä ja auttavia(mut harmi ei nättejä poikia kun me oltiin, heh).
        Me oltiin tällasia taksimatkaajia, joten huomattiin samalla ero "huijari" ja rehellisten taksien välillä. Ainaki nämä punaiset Renault(suurin osa uusinta, upeaa mallia)taksit luotettavia. Mentiin valkoisella "huijarilla" ja maksu melkonen ja kun tultiin takas sama matka, oli 7 latia halvempi(uskomatonta) Ja paikka mihin mentiin oli ehdottomasti näkemisen arvoinen, elikkä suurin Lido(respan tytöt puhuivat Lido Krastasta) Sinne ois tosin päässy johdinbussilla nr. 7 aika läheltä hotellia, ja jollaki taksibussilla, mut se lähti kauempaa. Nämä Lido ravintolathan on aitoja latvialaisia ruoka"kuppiloita". Käytiin pienemmässä vanhankaupungin sydämessä ja sit tehtiin monen tunnin "retki" tähän suurimpaan Lidoon. Paikka oli uskomaton, kuin heidän Disneylandinsa pienoiskoossa. Se mikä ihmetytti oli että he näyttivät vieläki viettävän joulua, vaikka kuukaus on jo menty siitä... Joka puolella näki vielä valaistuja joulukuusia, joulukoristeita jne. Ja tää Lidon piha oli täynnä juuri kuusia ja erilaisia hahmoja ja kaikki valaistu värikkäillä jouluvaloilla. Siellä oli valtavat määrät lapsiperheitä, kun alueella oli luistinrata, peliluola ja vaikka mitä. Itse Lido oli valtava hirsirakennus kolmessa kerroksessa, ja ruokaa sai joka muodossa(seisovat pöydät, mistä poimitaan eri ruokia tarjottimelle ja lopuks maksetaan kassalle)Itse syötiin alakerrassa, eli pubi/tanssikerroksessa. Oli ihanaa nähdä kun lapset, nuoret ja vanhukset tanssivat perinteisiä tansseja ja eläytyivät niin vahvasti. Siellä meillä vierähti monta tuntia.
        Tämä hieno Centrs ostoskeskus on melkein hotellin naapurissa, joten sinne kannattaa mennä käymään. Alakerrassa pääkäytävän varrella sijaitsevaa kahvilaa kannattaa kokeilla. Ei ollut ollenkaan niin kallis kuin luulimme, jopa paljon halvempi kuin eräs kahvila pienellä sivukadulla.

        Käytimme eka kertaa Ryanairia ja todella hyvä lentoyhtiö, niin "ripeetä" toimintaa. Äkkiä porukat koneeseen ja lähdettiin heti kun kaikki oli "kyydissä". Lähdettiin mennen tulleen 5 min.etuajassa ja matka kesti vain 50 min. Kone melkein tyhjillään menomatkalla, joten ihme että voivat noin ilmaseks ihmisiä lennättää. Jatkossa aiomme varmasti käyttää samaa lentoyhtiötä ainaki kun menemme Riikaan!
        Kyselkää te jotka olette vasta menossa, ainaki minä vastaan mielellään jos osaan vastata teidän kysymyksiinne.
        Jurmala on varmaan näkemisen arvoinen paikka, joten sinne sit kesän alkuun.


    • Riikaaja

      No niin, käyty on. Aivan mainio persoonallinen pikkuhotelli. Rauhallinen, todella hiljainen. Hyvä palvelu, aamiainen ok. Huoneet kauniita, toimivia - ja lämpimiä. Sijainti vanhassa kaupungissa ihanteellinen, Centrs-kauppakeskus lähellä, samoin runsaat määrät baareja, kahviloita yms. 45 euroa / kahden hengen huone / yö (varattu netistä) ei todellakaan ole paljoa!

      Ja ravintolavinkki: armenialainen ravintola Akhtamar. Sijaitsee kanaalin toisella puolella uuden kaupungin alueella:

      Merkela Street (iela) 9, Riga

      Mainio miljöö, erinomainen ruoka ja palvelu. Myös kaukaasialaiset punkut maistuivat!

    • Leelia

      Hei!

      Juuri eilen kotiuduin itse Riikasta. Oikein kiva reissu. Sää oli melko samanlainen kuin Suomessa, mutta lumi oli jo sulanut pois. Eilen jopa arska lämmitti ihanasti :)

      Boutique Hotel Viesturs on siisti ja asiallinen 3-tähden hotelli erinomaisella paikalla vanhassakaupungissa. Huoneet sisustettu yltiöromanttisesti, mutta ihan tarkoituksenmukaisella tavalla. Ainoana miinuksena kokolattiamatto.

      Aamiainen kohtuullinen: leikkeileitä, juustoja, leipää, leivonnaisia, jugurttia, mehuja. Erikoistilauksesta saa puuroa, lättyjä, paistettuja kananmunia tai munakasta. Kahvi tosin juomakelvotonta...

      Hotellin mainostamaa taksikyytiä ei kannata käyttää, itse jouduin maksamaan 15 latia vaikka mennessä jäi 8 latiin.

      • abcde

        ei se Viestursin aamiainen kyllä ole kohtuullinen vaan surkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe