ihottumaa käsivarsissa

säämiäs

Mulla on ollut jo pari vuotta tollasta ihan pientä punasta näppylää käsivarsissa, eivät pahemmin kutita, joskus hieman. Kerran kävin terkkarilla näyttämässä, mutta ei saanut syytä selville. Tiedättekö te mikä voisi olla?

3

3031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin

ollut nyt noin kuukauden ihottumaa käsissä ranteen yläpuolella käsitaipeen puoliväliin. Sellaisia pieniä punaisia näppyjä, jotka kutiaa toisinaan älysti. Sit kun iho rikkoutuu näpyn kohdalta kutina lakkaa. Olen nyt laittanut niihin Bebanthen voidetta ja se on auttanut. Itsekkin olen ihmetellyt mitä tää on, ei ole ennen ollut. Ajattelin, että joku pesuaine ihottuma voisi olla.

• ceratosis pilarista

Itselläni on käsivarsien ulkosyrjällä pientä punaista näppyä ja itse sain ihotautilääkäriltä kyseisen diagnoosin. Tosin itselläni nuo näpyt eivät kutise milläänlailla. Tai itseasiassa kyseessä ei ole varsinaisesti näpyt vaan ne ovat tulehtuneita ihohuokosia. Tuohon ei ole varsinaista hoitoa olemassa mutta moni on saanut helpotusta mm. kuivaharjauksesta ja rasvauksesta (esim. apteekista saatava calmuril on ollut hyvää). Jotkut käyttävät myös reseptillä saatavaa Avitcidia. Tämä siis jos kyseessä on ceratosis pilaris. Googlettamalla löytyy lisätietoa :)

• kutiavatkädeeet!!!

mulla on kans semmosia punasia täpliä, ta myöskin pisteitä, välillä vaihtelee, mutta sijaitsevat enemmän käsivarressa.. kutittaa yleensä kovasti:/ itsekin olen pohtinut että olisiko pesuaine allergia tai liiallinen saippuan käyttö.. oon kokeillu rasvata ihoa mutta ei ole niinkään auttanut.:/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16098
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      34
      4157
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2547
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      133
      1845
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      385
      1468
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1263
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      935
    Aihe