Mulla on ollut jo pari vuotta tollasta ihan pientä punasta näppylää käsivarsissa, eivät pahemmin kutita, joskus hieman. Kerran kävin terkkarilla näyttämässä, mutta ei saanut syytä selville. Tiedättekö te mikä voisi olla?
ihottumaa käsivarsissa
3
3031
Vastaukset
- samoin
ollut nyt noin kuukauden ihottumaa käsissä ranteen yläpuolella käsitaipeen puoliväliin. Sellaisia pieniä punaisia näppyjä, jotka kutiaa toisinaan älysti. Sit kun iho rikkoutuu näpyn kohdalta kutina lakkaa. Olen nyt laittanut niihin Bebanthen voidetta ja se on auttanut. Itsekkin olen ihmetellyt mitä tää on, ei ole ennen ollut. Ajattelin, että joku pesuaine ihottuma voisi olla.
- ceratosis pilarista
Itselläni on käsivarsien ulkosyrjällä pientä punaista näppyä ja itse sain ihotautilääkäriltä kyseisen diagnoosin. Tosin itselläni nuo näpyt eivät kutise milläänlailla. Tai itseasiassa kyseessä ei ole varsinaisesti näpyt vaan ne ovat tulehtuneita ihohuokosia. Tuohon ei ole varsinaista hoitoa olemassa mutta moni on saanut helpotusta mm. kuivaharjauksesta ja rasvauksesta (esim. apteekista saatava calmuril on ollut hyvää). Jotkut käyttävät myös reseptillä saatavaa Avitcidia. Tämä siis jos kyseessä on ceratosis pilaris. Googlettamalla löytyy lisätietoa :)
- kutiavatkädeeet!!!
mulla on kans semmosia punasia täpliä, ta myöskin pisteitä, välillä vaihtelee, mutta sijaitsevat enemmän käsivarressa.. kutittaa yleensä kovasti:/ itsekin olen pohtinut että olisiko pesuaine allergia tai liiallinen saippuan käyttö.. oon kokeillu rasvata ihoa mutta ei ole niinkään auttanut.:/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6416098Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?344157HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972547- 1331845
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3851468- 131263
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101243Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115935