Öljynvaihto automaattiin

Peltsi ..

MB C180 2.0i Automaatti vm:2001

Ostin tuollaisen pirssin itselle ja ajattelin vaihtaa laatikkoon öljyt. Autossa ei olekaan mittatikkua. Pystyykö laatikkoon vaihtaa öljyjä itse tai löytyykö pääkaupunkiseudulta pikahuoltoa mikä voisi tehdä työn ja minkä arvoinen tehtävä on?

8

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArthurDent

      Kyllä tomaattiin voi itsekkin laatikon öljyt vaihtaa, mutta...

      Se on hiukan isompi projekti. Kannattaa vaihtaa samalla laatikon öljysuodatinkin, joka on siellä laatikon pohjalla sisällä ja laskea öljyt myös turbiinista.

      Jos et ole ennen vaihtanut niin suosittelen käymään jossain alan liikkeessä.

      Itse vaihdatin viimeeksi "anteeksi mainos" Kahvimaan autossa. Tietävät mitä tekevät ja samalla myös kertovat ja näyttävät jos se kiinnostaa.

      Kannattaa myös tutustua http://mersuforum.net palstaan josta saa asiallista neuvoa asiallisesti kysyttäessä. Tomaatin öljynvaihtoasiaa on käsitelty siella useaankin otteeseen.

      • kolhoosista

        minua olisi kiinnostanut tietää öljynvaihdosta automaattivaihteistoon eikä mihinkään tomaattiin vaihda sä vaan ladamies niitä tomaatteja kolhoosissa, venäjää kun niin ihannoit!


    • Vehoon

      tällähetkellä kai halvin paikka vaihdattaa laatikon öljyt.

    • jokke57

      Paras viedä merkkihuoltoon,voi tulla ongelmia esim.väärän merkkisistä öljyistä

      • powermatic,vantaalta edulinen ja varmasti asiansa osaava.Veholle ei kannata viedä kuin työnnettäviä ruohonleikkureita ja rautakankia.(eivät saa niitä rikki ainakaan)


    • Japit

      käytin juuri automaattiöljyn/peräöljyn vaihdossa merkkiliikkeessä. Hinta kokonaisuudessaan (suodatin, pohjatiiviste,öljyt) 170e eli kannattaako alkaa omia käsiä likaamaan. Mersun laatikkoon saat merkkihuollosta varmasti oikeaa öljyä, kuitissa joku outo öljylaatu laatikossa, perässä normaali Mobilin vetopyörästö öljyt. Kysyin työjohtajalta onko mersun laatikkoon joku oma erikoisöljy, niin vastauksena kuului että on, voi itse muitakin öljyjä käyttää mutta minkäänlaista toimintakuuta ei tule olemaan. Tiedä sitten mihin uskoa.

      • vaan.

        Ei ole Veholla monopolia automaattivaihteistoöljyjen suhteen, edes erikoisöljyjen.
        Mersun "uudempaan sähkölaatikkoon" sopivaa öljyä korjaamo kuin korjaamo voi ostaa vaikka 200 litran tynnyrissä eikä Vehoa tarvita välissä...

        Perään ei käy ihan tavallinen Mobil HD, jos Veholla laittoivat sitä niin voi voi.
        Pitää olla HD-A joka on lisäaineistettu Mersun perään sopivaksi.


      • Japit
        vaan. kirjoitti:

        Ei ole Veholla monopolia automaattivaihteistoöljyjen suhteen, edes erikoisöljyjen.
        Mersun "uudempaan sähkölaatikkoon" sopivaa öljyä korjaamo kuin korjaamo voi ostaa vaikka 200 litran tynnyrissä eikä Vehoa tarvita välissä...

        Perään ei käy ihan tavallinen Mobil HD, jos Veholla laittoivat sitä niin voi voi.
        Pitää olla HD-A joka on lisäaineistettu Mersun perään sopivaksi.

        Perään pistettiin Mobil HD85W90A eli ilmeisesti ihan oikeaa.
        Automaatti öljyä olisi ilmeisesti saanut tuolta omaankin kannuun jos olisi itse halunnut vaihdon tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe