Vanha Baikal Haulikko... tietoa vailla

Hiukan vihreä

Olen saanut perintönä kaksi asetta. Toinen on Baikal merkkinen yksipiipuinen haulikko. Äitini on ostanut sen käytettynä vuonna -80. Mistä saisin luotettavaa tietoa siitä että mikä tuon haulikon mahdollinen mallimerkintä on? Kaliiberi on 12. Ja mistä saisin tietoa siitä millä hinnalla voisin tuota asetta myydä jos sille päälle tulen. tietnkin voisin isältäni kysyä tuota hintaa mutta vanhasta kokemuksesta tiedän että hänen arvostelukykyynsä en voi luottaa.
Toinen häneltä jäänyt ase on Jappi merkkinen kivääri ja siitä en tiedä sitäkään vähää... muutakuin että on ruma ja vanha.

10

3795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • betonityöläinen

      parasta mitä noille voit tehdä on, että laitat ne betoniraudoitteeksi ja pari kuutiota massaa päälle:) Paljon helpommalla pääset näin ja vältyt silmävammoilta, kun sankkisi ei tussahda silmille.

    • Huutonettiin

      Myyntiin ilman hintavarausta,hinnat selviää ilman arvailua!

    • koskako

      maksanu vuonna 80 jotain 300 mk ij 18 tyyppiltään luultavasti

    • Havelikko

      IJ-18 se on.Sitä muuten saa nykyään Remington merkillä myös.Remari ostaa Baikalilta aseet ja myy omalla merkillä.Joku näädänpyytäjä vois ollakin kiinnostunut,sahaavat supparit pois niin eipä hiihtäessä paljoa paina ja nahkakin pysyy ehjänä.Huutonettiin vain ,itse olisin tyytyväinen n 50 egeen.PS Oulun asepaja muuten (ainakin)tekee niistä kertalaukaus kivääreitä mm 45/70 oli kuule hieno,näin Oulun ase messuilla jotka ovat taas 20-21.1.2007.

      • Baikal ij18

        Joo, baikal ij18 se on. Itsellänikin on baikal ij18 sen sain 70 luvulla joululahjaksi, ja on hyvä ase, kevyt ja hyvä ampua,sillä tippuu vesilinnut hyvin alas, ja siihen kelpaa halvemmat panokset kuten azot,sellier bellot. En tiedä onko näitä vanhoja panoksia vielä, mutta itselläni on jonkuverran vielä panosvyössä, jäänyt 70 luvulta, kai niitä vielä voi ampua.?


    • Havelikko

      Muuten kuviakin on.GOOGLEEN ja OULUN ASEPAJA kuvagalleria.Mitäs sanotte.Uskaltaisko tuolla ampua?

    • ja Baikal

      Luultavimmatusti haulikkosi on tosiaankin tyypiltään ij-18. arvoa on vain kilohinnan perusteella(tai tunnesyistä)
      Jappi-luodikkosi lienee vanha japanilainen sotilaskivääri 7 X 54,(vain arvaus) tai siihen suuntaan. Mikäli noin on, koskaa Jappia sama arvio, kuin Baikaliakin. Jos Jappia on muunneltu käypäsenpään kaliperiin, asia muuttuu, Kuin myös silloin, jos ase on kokonaan alkuperäisessä kuosissa!

    • vilikki

      ton baikalin hinta vaihtelee siitä 40e-80e käytettynä yleensä joku 50e

    • vilikki

      minä voisin kyllä ostaa ton baikalin

      • baical

        Minulla olisi myytävänä noin 50 panosta ammuttu Baical 22 rinnakkais
        piipuilla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe