kovakourainen

lääkärisetä

kohdunduun tilanteen tutki yks tosi kovakourane lääkäri... otti iha sairaan kipeetä ku se niillä sormillaa sörkki!! sen jälkeen huomasin haaleaa verensekaista vuotoa. Toisena päivänä se muuttu vaalean ruskeaksi. Nyt kolmantena päivänä vuotaa edellee semmosta ruskeaa paksua tavaraa. Vanhaa vertako? onko kokemuksia? onko siel vaan haava? ja kai kestää semmoses kostees paikas parantua kaemmin...? pääsin just pois prenalta ku oli vähä valkuaista pissus ja verenpaine koholla. Ei jaksais takas sinne maata mennä. Mun viikot on nyt 37 tasan. Mut onko turha pelkää mitää kummempaa tosta vuodosta? mitä mieltä?

5

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

Olin itse 27 viikolla kohdunsuun kontrollissa ja kyllä olikin kovakourainen lääkäri!

Itellä tuli myös sellaista tuhrua, n. 2 päivää, sitten hävisi itsekseen. Limakalvothan kuitenkin paranee nopeesti (mietti vaikkapa jos puret kieleen/poskeen), joten ei pitäis kauaa mennä.

Kannattaa soittaa neuvolaan, jos mieltä painaa/jatkuu kovin kauan. Muuten ei varmaankaan mitenkään vaarallista.

• limakalvot

Limakalvot on herkät raskaudessa ja joillain jopa istukka sijaitsee lähellä kohdunkaulaa niin, että välillä tiputtelee verta. Monet naiset valittaa seksin jälkeen että tulee vähän verta. Ja tuskin kyseessä on ollut "kovakourainen" seksi. Riittää että pippeli tökkäsee kohdunkaulaa ja silloin alkaa vuoto. Kun verenvuoto vähenee ja valuu ulos hitaammin, se muuttuu ajan mukana ruskeaksi. "Tuore" veri on punaista. Vertaa kuukautisten viimeinen vuotopäivä.

Joillain mieslääkäreillä on isot sormet ja tuntuu ikävältä kun isot sormet pistetään emättimeen. Itse kohdunkaulan tunnustelu ei ole kovakouraista, vaan lääkäri 1-2 sormella tunnustelee sormenPÄÄLLÄ kohdunkaulan tilanteen.

terveisin hellävarainen lääkäri

• nro 2

Hyvä jos olet hellävarainen lääkäri. Mutta kaikki eivät valitettavasti ole. Itse olen joutunut ramppaamaan nyt jo miltei kymmenisen kertaa nuissa sisätutkimuksissa juuri tuota kohdunsuuta näyttämässä ja ihmetyttämässä. Ja yleensä ei ole todellakaan sattunut, mutta tuo yksi lääkäri oli todella kovakourainen, koko tutkimus teki kipeää! Aika ikävä kokemus. Noh, onneksi ei ole pakko mennä enää ko. lekurille, sen verran huonot muistot jäi.

Tympeintä on ehkä se, jos sanoo toiselle, että nyt sattuu oikeasti ja reaktio on "No ei tämän pitäisi sattua.."

• johan se loppu
        nro 2 kirjoitti:

Hyvä jos olet hellävarainen lääkäri. Mutta kaikki eivät valitettavasti ole. Itse olen joutunut ramppaamaan nyt jo miltei kymmenisen kertaa nuissa sisätutkimuksissa juuri tuota kohdunsuuta näyttämässä ja ihmetyttämässä. Ja yleensä ei ole todellakaan sattunut, mutta tuo yksi lääkäri oli todella kovakourainen, koko tutkimus teki kipeää! Aika ikävä kokemus. Noh, onneksi ei ole pakko mennä enää ko. lekurille, sen verran huonot muistot jäi.

Tympeintä on ehkä se, jos sanoo toiselle, että nyt sattuu oikeasti ja reaktio on "No ei tämän pitäisi sattua.."

Jepjep loppuihan se viimeinki se vuoto.
        Tosiaa, se lekuri joka sen tutkimuksen teki oli kovakouranen muutenki ku vaan sörkkiessää reikää. Se kun ultras nii paino sitä laitetta yli lujaa jotta vauvatki massus alko riehua. Sitte ei voinu välittää siitäkää vaikka sanoin et häpyluu on kipee vaan jatko kovakourasta kohtelua. Lonkkaluihinki sillä ultralaitteella koputteli, huhhuuuh... Harmi, muute iha kiva lääkäri. Selittää hyvin asiat ja on ystävälline, mutta ihmettelen sitä sen käsittelyä. Mä arvasin jo siitä kuinka se kätteli mua tullessani sisää ja kuinka se alko niitä mun papereita tutkia. Sai jopa yhen niistä repeemään. Kyllä tiesin siinä jo et ou nou, tää tulee ottaa kipeetä. Semmone lekuri Seinäjoella.

• Anneli 33
        johan se loppu kirjoitti:

Jepjep loppuihan se viimeinki se vuoto.
        Tosiaa, se lekuri joka sen tutkimuksen teki oli kovakouranen muutenki ku vaan sörkkiessää reikää. Se kun ultras nii paino sitä laitetta yli lujaa jotta vauvatki massus alko riehua. Sitte ei voinu välittää siitäkää vaikka sanoin et häpyluu on kipee vaan jatko kovakourasta kohtelua. Lonkkaluihinki sillä ultralaitteella koputteli, huhhuuuh... Harmi, muute iha kiva lääkäri. Selittää hyvin asiat ja on ystävälline, mutta ihmettelen sitä sen käsittelyä. Mä arvasin jo siitä kuinka se kätteli mua tullessani sisää ja kuinka se alko niitä mun papereita tutkia. Sai jopa yhen niistä repeemään. Kyllä tiesin siinä jo et ou nou, tää tulee ottaa kipeetä. Semmone lekuri Seinäjoella.

Moi

Meidän pitäisi olla vaan sitkeämpiä ja sanoa tuollaisille lääkäreille että nyt kädet irti. Kukaan ei pakota kestämään suhteetonta kipua ja itse kuitenkin määräämme omasta kropastamme.

Itse olen sairastanut syövän ja opin sen että ei ne lääkäritkään jumalia ole ja että välillä niille on pakko sanoa se mitä haluaa tai ei. Välillä on sellainen olo että olen vain lihaklöntti jota voi käsitellä miten haluaa.

Nyt kun kokemusta ja varmuutta on noista lääkäreistä niin aion itse kyllä sanoa jos homma minusta sattuu ja jos ei lopeta niin rauhallisesti vaan käskee ottaa kätensä pois tai muuten vie asian potilasasiamiehelle.

Toinen asia on että jos haluaa jotain perustellusti ja lääkäri kieltää sen niin tulee pyytää että tämä asia liitetään minun omiin potilasasiakirjoihin potilaan tahtona. Se asia mikä niissä on on faktaa..

Anneli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe