Paljonko maksaa öljylämmitys 140m2 vanhassa ok-talossa n.per kuukausi/vuosi?
Kuinka usein laitteisto pitää uusia?
Öljylämmitys
13
3741
Vastaukset
- asukkaan toimesta...
Mutta:
7 litraa per kuutio per vuosi sitten extrakulutus jos haluaa yli 22 astetta- iglussako asut
22 astetta on peruslämpö johon lisätään vielä 2-3 astetta jos mukavuutta halutaan.
- vuosi ja
laitteet uusitaan 50 vuoden välein.
- mukaan
Nuohous joka toinen vuosi, polttimen huolto ja säädöt joka toinen vuosi, öljysäiliön tarkastukset, vesikiertojärjestelmän huoltotyöt, ym.
Taloudellisesti järkevä pitoaika kattilalla max. 25 vuotta, polttimella 10-15 vuotta. Puheet 50 vuotta vanhoista laitteista, tai ainakin niiden käytön järkevyydestä kannattaa jättää omaan arvoonsa.- väli
2005
"Yksinomaan kevytöljykäyttöinen tulisija hormeineen on nuohottava vuoden välein. Tämän momentin mukainen määräväli ei koske keskuslämmityskattilan tulipesää ja tulipintoja."
Piipun nuohous muuttui myös öljylämmittäjillä jokavuotiseksi johtuen näistä pelletinpolttajista. Nuohous haluttiin yhdenmukaistaa ettei olisi erikseen 1 ja 2 vuotisia välejä. Öljylämmittäjä maksaa nyt nuohouksista jotka eivät ole öljylämmittäjille edes tarpeellisia. - oikaisusta
väli kirjoitti:
2005
"Yksinomaan kevytöljykäyttöinen tulisija hormeineen on nuohottava vuoden välein. Tämän momentin mukainen määräväli ei koske keskuslämmityskattilan tulipesää ja tulipintoja."
Piipun nuohous muuttui myös öljylämmittäjillä jokavuotiseksi johtuen näistä pelletinpolttajista. Nuohous haluttiin yhdenmukaistaa ettei olisi erikseen 1 ja 2 vuotisia välejä. Öljylämmittäjä maksaa nyt nuohouksista jotka eivät ole öljylämmittäjille edes tarpeellisia.On näköjään muuttunut systeemit ja kustannukset senkun nousee.
- öljyhiiri
oikaisusta kirjoitti:
On näköjään muuttunut systeemit ja kustannukset senkun nousee.
Paljonko teillä kuluu siis rahaa siis vuosi, jos nyt ei lasketa noita nuohouksia jne?
Eli öljyyn. Minulle vaan intetään että älä osta sitä taloa, kun öljy lämmittäminen on kuulemma kallista ja hankalaa?
Miten hankalaa?
Ei kuulemma kamalan ympäristöystävällistä, mutta talo on hieno vanha talo ja se on pakko saada =) - kulutus
öljyhiiri kirjoitti:
Paljonko teillä kuluu siis rahaa siis vuosi, jos nyt ei lasketa noita nuohouksia jne?
Eli öljyyn. Minulle vaan intetään että älä osta sitä taloa, kun öljy lämmittäminen on kuulemma kallista ja hankalaa?
Miten hankalaa?
Ei kuulemma kamalan ympäristöystävällistä, mutta talo on hieno vanha talo ja se on pakko saada =)Vanhoissa taloissa 2500-3200 litraa vuodessa josta n. puolet kolmen kylmimmän talvikuukauden aikana
- Nuohooja
väli kirjoitti:
2005
Piipun nuohous muuttui myös öljylämmittäjillä jokavuotiseksi johtuen näistä pelletinpolttajista. Nuohous haluttiin yhdenmukaistaa ettei olisi erikseen 1 ja 2 vuotisia välejä. Öljylämmittäjä maksaa nyt nuohouksista jotka eivät ole öljylämmittäjille edes tarpeellisia."Öljylämmittäjä maksaa nyt nuohouksista jotka eivät ole öljylämmittäjille edes tarpeellisia."
Ja höpöhöpö. Kyllä oli vanha mamma onnellinen kun kävin aukaisemassa tukossa olleen putkitetun öljykattilan hormin. Poltin oli mennyt häiriöön ja noennut hormin/liitinhormin täysin tukkoon. Hyvä ettei kuollut mummo savukaasuihin. Tarpeeton nuohous? Ei mielestäni kovin kallis paukku maksaa 31,50€ kerran vuodessa. Ja vakuutusyhtiökin on tyytyväinen. ....Puhumattakaan sitten hormeista joita ei ole putkitettu. Monesti vastaan tulee hormeja jotka ovat tukkeutuneet piipun yläpäästä syöpyneistä ja tippuneista tiilenlohkareista. Vai käytkö itse säännöllisesti tarkastamassa?
- turaaja
Aiemmissa viesteissa heitetyt arviot tuntuvat kulutuksena aika asiallisilta. Toisaalta, onko talossa varaavaa tulisijaa, sillä saa öljylämmitystalossakin säästöä, ainakin, jos on termarit ja huonetermostaatti. Entäs montako henkeä on taloudessa? Meinaan, että käyttöveden lämmitys on aika iso juttu, jos lotraa suihkussa, niin poltin hurisee. Ja kai sillä edullisella ilpillä pystyy öljynkulutusta pienentämään, ainakin näillä säillä ja jos on se tulisija, niin hyvinkin.
Älä siis pelästy, ei se öljylämmitys niin kauhean kallista ole. Mutta huomioi myös se, että onnistuuko talossa lämmitysjärjestelmän vaihtaminen, jos tulee ajankohtaiseksi.- hattikilowatti
Jos Öljyt maksaa 1000 Eroa vuodessa, niin saman talon lämmitys ja pesuvedet sähköllä maksaa tuhat .
- ARIMAX+OILON+OUMAN
ITSELLÄNI 1-KERROKSEN TÄYSTIILITALO 165 NELIÖTÄ LÄMMINTÄ ALAA,ERISTEET SEKÄ LÄMMITYSJÄRJESTELMÄ NYKYAIKAISEKSI SANEERATTU SEKÄ VARAAVAVA TULISIJA(VUOLUKIVI).LÄMPÖÄ 22C JA TAKALLA LISÄÄ...
KATTILA ARIMAX 17S
POLTIN OILON JUNIOR
OUMAN EH 80
TULISJA TULIKIVEN PIKKU KARHU(VARAAVA)
2AIKUISTA JA 2LASTA,ELETÄÄN NORMAALIA ELÄMÄÄ EI PIHTAILLA EIKÄ LUTATA YLIMÄÄRÄISTÄ..
VUOSI ON JÄLLEEN KULUNUT JA YNNÄILIN KULUTUKSEN TILAUSTEN MUKAAN JA OLEN PÄÄSSYT LUKEMAAN ~2100L/VUOSI SÄHKÖÄ 5270KWH JA PUITA N.6 KUUTIOTA.
1000LITRAA MAKSOI VUOSI SITTEN 0.666 LITRA(ABC)
JA NYT 1137 LITRAA 0.587(SEO)
SUMMA SUMMARUM ÖLJYKUSTANNUS VUODESSA 1333.42/12KK= 133.34EUROA/KUUKAUSI!!!!
KOHTUUHINTA,HALVEMPIAKIN ON JA PALJON MUTTA MITÄ SITTEN KUNHAN ITSE ON TYYTYVÄINEN VALINTAANSA!!!- vinkki vain
SÄÄSTÄ NIITÄ ISOJA KIRJAIMIA MUILLEKIN.
Oikeasti h*lvetin rasittavaa lukea tuollaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214