Maseratin vikaisuus

GS 300

Onko Maseratista ajoautoksi, vai pitääkö huhut kutinsa, että 100.000 km on kova saavutus ilman suuria remontteja?

32

12395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsiisus!!!!!!!!!

      Te toyota/lexus tyypit olette jo maan vaiva täällä, aiivan mahottomia. Mietippä tätä: GS 300:a saa parhaillaan 5 yhden Maseratin hinnalla, niin jos käännetään kuppi toistenpäin ja kysytään sinulta, joka et ole Maseratilla koskaan ajanutkaan, että onko totta, että GS 300:a ajaa vain luuserit ja onko totta, että jos ostan lexuksen niin saan uudelleen muotoillun toyotan!? Tyhmiä kyselee....

      • rohkenen epäillä

        Eipä taida Lexus-omistajat täällä häiriköidä. Veikkaan että tuo oli vaan joku teini-häiri, joita pyörii joka palstalla.
        Maseratin kestävyydestä ei ole minullakaan omaa kokemusta, mutta kovin vähän ajettuja ovat nuo Saksassa myytävät käytetyt. Tietenkin on mahdollista, että Maseratia ei osta paljon ajavat kaupparatsut tai muut ammattiautoilijat, vaan kyse on pikemminkin edustus- tai harrasteautosta. Jostain luin, että jakopään hihnan vaihtoväli 3,2 litran koneessa on 40000km, ja että samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu, kun kerran joudutaan purkamaan paikkoja. Tiedä sitten onko perää.


      • mitt'
        rohkenen epäillä kirjoitti:

        Eipä taida Lexus-omistajat täällä häiriköidä. Veikkaan että tuo oli vaan joku teini-häiri, joita pyörii joka palstalla.
        Maseratin kestävyydestä ei ole minullakaan omaa kokemusta, mutta kovin vähän ajettuja ovat nuo Saksassa myytävät käytetyt. Tietenkin on mahdollista, että Maseratia ei osta paljon ajavat kaupparatsut tai muut ammattiautoilijat, vaan kyse on pikemminkin edustus- tai harrasteautosta. Jostain luin, että jakopään hihnan vaihtoväli 3,2 litran koneessa on 40000km, ja että samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu, kun kerran joudutaan purkamaan paikkoja. Tiedä sitten onko perää.

        Ei varmaan kestä ajoa. Tuon nyt tietää tyhmempikin.
        N.S.urheiluautoista eivät kestä tosikäyttöä muut kuin Porsche,Corvette ja japsit. Muut ovat leluja.
        Jaguaarinkin urheilumallit ovat pelkkiä näyttely ja elvistelyvehkeitä.
        Tosi on.


      • mitt'
        rohkenen epäillä kirjoitti:

        Eipä taida Lexus-omistajat täällä häiriköidä. Veikkaan että tuo oli vaan joku teini-häiri, joita pyörii joka palstalla.
        Maseratin kestävyydestä ei ole minullakaan omaa kokemusta, mutta kovin vähän ajettuja ovat nuo Saksassa myytävät käytetyt. Tietenkin on mahdollista, että Maseratia ei osta paljon ajavat kaupparatsut tai muut ammattiautoilijat, vaan kyse on pikemminkin edustus- tai harrasteautosta. Jostain luin, että jakopään hihnan vaihtoväli 3,2 litran koneessa on 40000km, ja että samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu, kun kerran joudutaan purkamaan paikkoja. Tiedä sitten onko perää.

        Ei varmaan kestä ajoa. Tuon nyt tietää tyhmempikin.
        N.S.urheiluautoista eivät kestä tosikäyttöä muut kuin Porsche,Corvette ja japsit. Muut ovat leluja.
        Jaguaarinkin urheilumallit ovat pelkkiä näyttely ja elvistelyvehkeitä.
        Tosi on.


      • ikä....
        mitt' kirjoitti:

        Ei varmaan kestä ajoa. Tuon nyt tietää tyhmempikin.
        N.S.urheiluautoista eivät kestä tosikäyttöä muut kuin Porsche,Corvette ja japsit. Muut ovat leluja.
        Jaguaarinkin urheilumallit ovat pelkkiä näyttely ja elvistelyvehkeitä.
        Tosi on.

        Ei kai Porsche ole tehty käyttöautoksi? Ei se ajoa kestä, kireät koneet tarkoittavat lyhyttä ikää. Koskee varmaan myös Maseratia.


      • GS 300

        että tälle palstalle tuskin tulee asiallista Maserati-keskustelua, eihän niitä ole myyty kuin kourallinen Suomeen.
        Sulle tsiisus sanon, että vakaassa harkinnassani on Maserati coupen osto "sunnuntai-autoksi". Todennäköisesti kuitenkin vähän ajettuna. Suomalaiset ovat kummallisia näissä autoasioissa: Ensimmäisenä aina ajatellaan, onko jossakin merkissä jotain "järkeä". Jos itse olisin "järkevä" autoasiassa, omistaisin Toyota Corollan tai Yariksen. Lexus-ostoni oli 100%:sti tunneostos, en edes koeajanut sitä, koska koeajopaikalle olisi tullut matkaa satoja km:ä. Mutta, en ole päivääkään katunut. Maserati-ostoksestani tulee samanlainen. Haluan Maseratin ja ostan sen. En siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi, että uskon viihtyväni Maseratin kuskina.


      • rairallaa
        GS 300 kirjoitti:

        että tälle palstalle tuskin tulee asiallista Maserati-keskustelua, eihän niitä ole myyty kuin kourallinen Suomeen.
        Sulle tsiisus sanon, että vakaassa harkinnassani on Maserati coupen osto "sunnuntai-autoksi". Todennäköisesti kuitenkin vähän ajettuna. Suomalaiset ovat kummallisia näissä autoasioissa: Ensimmäisenä aina ajatellaan, onko jossakin merkissä jotain "järkeä". Jos itse olisin "järkevä" autoasiassa, omistaisin Toyota Corollan tai Yariksen. Lexus-ostoni oli 100%:sti tunneostos, en edes koeajanut sitä, koska koeajopaikalle olisi tullut matkaa satoja km:ä. Mutta, en ole päivääkään katunut. Maserati-ostoksestani tulee samanlainen. Haluan Maseratin ja ostan sen. En siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi, että uskon viihtyväni Maseratin kuskina.

        Kestää ja kestää ja ei kestä.
        Jos autossa on kuivasumppu voitelu, 2l tilavuutta 6 sylinteriä, kaksi turboa ja ventiileitä enemmän kuin kuukaudessa päiviä. Tietää sen millä se kestää ja ei kestä.
        Huoltoa, huoltoa ja huoltoa. Ei Vacheron Constantino kellonikaan toimi ilman huoltoa.
        Lexus on vähän eri sarjassa. Tehty kestämään ja kestämään. Maserati on tehty intohimolla.


      • Rahaa on niin ettei paskall...
        GS 300 kirjoitti:

        että tälle palstalle tuskin tulee asiallista Maserati-keskustelua, eihän niitä ole myyty kuin kourallinen Suomeen.
        Sulle tsiisus sanon, että vakaassa harkinnassani on Maserati coupen osto "sunnuntai-autoksi". Todennäköisesti kuitenkin vähän ajettuna. Suomalaiset ovat kummallisia näissä autoasioissa: Ensimmäisenä aina ajatellaan, onko jossakin merkissä jotain "järkeä". Jos itse olisin "järkevä" autoasiassa, omistaisin Toyota Corollan tai Yariksen. Lexus-ostoni oli 100%:sti tunneostos, en edes koeajanut sitä, koska koeajopaikalle olisi tullut matkaa satoja km:ä. Mutta, en ole päivääkään katunut. Maserati-ostoksestani tulee samanlainen. Haluan Maseratin ja ostan sen. En siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi, että uskon viihtyväni Maseratin kuskina.

        Kerrankin hyvä kirjoitus!!! Kirjoittajan "puheiden" todenperäisyydestä ei voi olla varma, mutta silti 10 pistettä!!!

        Joo, auton ostossa EI ole järkeä, mutta minulla on myös GS 300:n ajatustapa : ostan sen jos haluan sen!!! Ei tarvi perustella asiaa joka on tunne pohjainen...

        PS. Ihan heti en Maseratia ostaisi, vaikka hieno auto onkin...


      • taidat
        GS 300 kirjoitti:

        että tälle palstalle tuskin tulee asiallista Maserati-keskustelua, eihän niitä ole myyty kuin kourallinen Suomeen.
        Sulle tsiisus sanon, että vakaassa harkinnassani on Maserati coupen osto "sunnuntai-autoksi". Todennäköisesti kuitenkin vähän ajettuna. Suomalaiset ovat kummallisia näissä autoasioissa: Ensimmäisenä aina ajatellaan, onko jossakin merkissä jotain "järkeä". Jos itse olisin "järkevä" autoasiassa, omistaisin Toyota Corollan tai Yariksen. Lexus-ostoni oli 100%:sti tunneostos, en edes koeajanut sitä, koska koeajopaikalle olisi tullut matkaa satoja km:ä. Mutta, en ole päivääkään katunut. Maserati-ostoksestani tulee samanlainen. Haluan Maseratin ja ostan sen. En siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi, että uskon viihtyväni Maseratin kuskina.

        Ostaa sen siksi, että Maserati kuulostaa hyvältä.


      • joukkoon!
        GS 300 kirjoitti:

        että tälle palstalle tuskin tulee asiallista Maserati-keskustelua, eihän niitä ole myyty kuin kourallinen Suomeen.
        Sulle tsiisus sanon, että vakaassa harkinnassani on Maserati coupen osto "sunnuntai-autoksi". Todennäköisesti kuitenkin vähän ajettuna. Suomalaiset ovat kummallisia näissä autoasioissa: Ensimmäisenä aina ajatellaan, onko jossakin merkissä jotain "järkeä". Jos itse olisin "järkevä" autoasiassa, omistaisin Toyota Corollan tai Yariksen. Lexus-ostoni oli 100%:sti tunneostos, en edes koeajanut sitä, koska koeajopaikalle olisi tullut matkaa satoja km:ä. Mutta, en ole päivääkään katunut. Maserati-ostoksestani tulee samanlainen. Haluan Maseratin ja ostan sen. En siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi, että uskon viihtyväni Maseratin kuskina.

        Jo Maseratin omistavana sanon että kyllä ne käyttöä kestää ja vaikkao mallani ei ole ajettukkaan vielä 100tkm, niin ei 60tkm saakka ole ollut mitään ongelmia. Osta ennemmin Spyder, se on kesäisin paljon hauskempi ajettava Helsingin keskustassa.
        Itse ostin S-Mersun (S 420 cdi ja V8). Se oli tunne, sekä järkiostos. Ja sen kyllä koeajoin, en suosittele ostamaan sikaa säkissä, niin kuin teit omalle Lexuksellesi.


      • GS300
        joukkoon! kirjoitti:

        Jo Maseratin omistavana sanon että kyllä ne käyttöä kestää ja vaikkao mallani ei ole ajettukkaan vielä 100tkm, niin ei 60tkm saakka ole ollut mitään ongelmia. Osta ennemmin Spyder, se on kesäisin paljon hauskempi ajettava Helsingin keskustassa.
        Itse ostin S-Mersun (S 420 cdi ja V8). Se oli tunne, sekä järkiostos. Ja sen kyllä koeajoin, en suosittele ostamaan sikaa säkissä, niin kuin teit omalle Lexuksellesi.

        Mitä järkeä on S 420 cdi -Mersussa?


      • Kestäämitäkestää
        ikä.... kirjoitti:

        Ei kai Porsche ole tehty käyttöautoksi? Ei se ajoa kestä, kireät koneet tarkoittavat lyhyttä ikää. Koskee varmaan myös Maseratia.

        No itse asiassa, nuo alemman hintaluokan Porschet ilmeisesti kestää kohtuullisesti jopa talviajoa. En nyt silti valitsisi sellaista talviajoneuvoksi eikä se ole suosikkini myöskään urheiluautojen joukossa.


      • Anonyymi
        Rahaa on niin ettei paskall... kirjoitti:

        Kerrankin hyvä kirjoitus!!! Kirjoittajan "puheiden" todenperäisyydestä ei voi olla varma, mutta silti 10 pistettä!!!

        Joo, auton ostossa EI ole järkeä, mutta minulla on myös GS 300:n ajatustapa : ostan sen jos haluan sen!!! Ei tarvi perustella asiaa joka on tunne pohjainen...

        PS. Ihan heti en Maseratia ostaisi, vaikka hieno auto onkin...

        Maseratilla on hyviä ja sitten vähemmän onnistuneita malleja. Itsekin mietin auton vaihtoa. Saab 900 cabriolet alkaa olla jo veteraani iässä ja Maserati on yksi vaihtoehto.


    • xxxxxxxxxx2000

      Spyderi tuli haettua viimekesänä saksasta. Kesällä tuli kilometrejä reilu 10t ja ihan hyvin tuntui toimivan eikä mitään ihme vikoja ilmennyt.

      Käytin autoa talvihuollossa Olarissa ja ukot sanoivat ettei siinä nyt mitään vikoja ole, tavanomaiset kuluvat osat pitää aina vaihtaa.

      Riippuu hieman ajotyylistä mutta kyllähän huollattaminen on kalliimpaa kuin corollassa mutta enpä usko että kukaan ostaa Masea ja rupee pihtailemaan huolloissa. Eiköhän se ole yks hailee meneekö perushuoltoihin tonni vai satanen kunhan auto on kunnossa. Kulutuskin kun on sen 20 litraa niin kyllä aika kallis harrastushan tuo urheiluautoilu on muutenkin.

    • 4.2V8

      Oma kokemukseni on Spyderista. Ajoin sillä 25000km eikä mitään vikoja. Tuo F1 vaihteisto on näin eläkeläiselle turhan urheilullinen joten nyt sitten siirryin Quatroportteen jossa on normaali automaatti.

    • Elkeesuuttuko_tosion

      En ole ajanut, enka omistanut Maseratia, enka edes tieda nykyista laatua, mutta 15 vuotta sitten tutun kaverilla, 'Maserati-Mikalla', oli melko uusi Maserati, jonka takaripustus petti kesken ajon motarilla.

      • Anonyymi

        Oli varmaan poltellu rengasta.


    • Msnskdkd

      Porsche on paskon auto kestävyydeltään mitä tiedän. Touhuan niiden kanssa paljon ja olen itsekkin 996 possun omistanu. Koneita hajoo uusista ja vähän ajetuista autoista vähän väliä. Monet hajoovat jo 50 toniia ajettuna. Kaikenlaista vikaa riittää joka kädelle aivan varmasti. Jenkit on paljon kestävämpiä eikä niiden korjaaminen maksa kuten possun. Mäntsälän huoltokorjaamo linqvist on possuharrastajan pelastus..ac:lla ei kannata käyttää ainakaan vanhempia possuja jossei ole sikana fyrkkaa.

      • Kokemustapossusta

        Ja valmistusvirheitä löytyy kuten kieroja sylinterejä ja puhumattakaan ihanista IMS laakerihommista joita riittää 10 vuoden ajalta kaikista 911,boxster ja cayman malleista. Uusimmat on jo aika vapaita näistä. Cayenne sitten taas on korjaamon unelma monilta osin. Esim tuo V8 kone joka on cayenne S mallissa on täysi susi ja porsii aivan varmasti. Porschessa ei taida olla kohtaa joka ei hajoaisi ennen aikojaan. Samoin sähköt ei toimi uusimmissakaan kunnolla.


    • Ei-väliä

      Eiköhän Maserateja osteta lähinnä lyhyihin sunnuntaiajoihin niin ettei toi kysymys 100 000 km:sta kiinnosta kuin akateemisia tutkijapiirejä.

    • ajelee_maseratilla

      ite ajelen granturismolla ja mittarissa jo 158tkm. hyvin pelittää, öljyt kun muistaa vaihdella noin 10tkm välein.

    • Anonyymi

      Tämän keskustelun aloittajan ei kannata ostaa Maseratia, se ei ole hänen autonsaollenkaan. Itselläni on Granturismo koska mä voin !!

      • Anonyymi

        PC:llä vai pleikkarilla?


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa Maserati on Suomen viattomin auto.

      • Anonyymi

        Fiatin ja Skodan jälkeen viattomin.


      • Anonyymi

        Köyhän on parempi pysyä erossa, sisään ajetuista!


    • Maserati oli Ferrarin "kansanauto", niinkuin Fiat Dino ym. Ihan sylkykuppi heidän portfoliossaan viime vuosiin asti. Nämä uudet jenkkijohtajat muutti merkin positiota premiumin suuntaan, joten vähän parempaa setti uudet Maseratit.

      Katsokaa Wheeler Dealerin jakso, jossa korjaavat yhden Maseratin. Omasta mielestä kannattaa jättää Maseratit ostamatta - laatu on samaa kuin Alfat ja Fiatit.

      Eli, Maserati ei ole käyttöauto, vaan sunnuntaiajeluun aurinkoisella kelillä.

      • Anonyymi

        Ei Granturismo ainakaan hinnaltaan ole "kansanauto" ja halvin malli Ghibilistäkin ihan hyvinkin premium auton hintanen, Granturismoa ei Suomesta oikein alle 59 kiloeuron näköjään saa.

        Tosi kansanautoja ovat joo.


    • Anonyymi

      Kaikissa autoissa on vikoja ,uusissa vaan vähän kalliimpia .
      Tai kuinka sen ajattelee ,jos on kädetön tyyppi itse ja vie merkkiliikkeeseen joka auton rempat maksaa ,se on tonni kun ne sanoo päivää,koneeseen jos tulee isompaa ,ne vaihtaa uuden ,se on 10 tonni. Esim uudemmat audit bemarit mersu aika paljon kalliita vikoja .
      Mutta ,jos laitat itse ,ei ne sen ihmeempiä ole korjata ,nykyään saa netistä osia ympäri maailman edullisesti. Esim vaikka itsellä oli Jagge ja iskarin yläpää kolisi, vähän kaivoin tietoa ,huonosti löytyi ,mailillä kysyin Lahdesta voiko sen laakerin vaihtaa erikseen tai mallia ,no koko yläpää ja hinta oli joku 500e ,englannista sama osa 60e ja purin ja auki otettuna näkyy laakeri ja numerot ,motonetistä 6e , kaikki on suhteellista

    • Anonyymi

      Ketju aloitettu vuonna 2007 ja palstan uusin postaus täällä. Tuleeko Maseratilta enää yhtään mitään kiinnostavaa uutta?

    • Anonyymi

      Nämä 2007 jutut ovat edsobaarilta vuonna 90 kuultu ja tupakaverien kanssa kertaalleen vaihdettu. Joskus 80-90-luvun lastikkomaseratit olivat oikullisen maineessa - etenkin silloin kun ne uitettiin Saksasta Suomeen mittari ruuvattuina. Nykyiset ovat paremmassa maineessa ja kestävät jos ihmisellä on varaa antaa niille superauton vaatimaa hellää hoivaa ja säännöllistä huoltoa. Upeita autoja vaikka en ole koskaan ajanut. Puhuttelee enemmän kuin Ferrari.

      • Anonyymi

        Maserati on B-luokkaa konsernissa. Ferrari A-luokkaa, Alfa Romeo C-luokkaa ja perus Fiat D-luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe