Kk sitten antibiootti-kuurin jälkeen tuli nokkosihottumaa kauttaaltaan joka puolelle. Hetken söin antihistamiinia mutta ei apua, sitten lääkäri määräsi kortisonia pariks viikoks. Nyt paukamat ovat "kuivuneet" mutta eivät vielä hävinneet, onko kenties pahin ohi? Pitäisikö rasvata noita kuivia kohtia vai antaa vain olla, kutisee ja kiristelee kun iho on niin kuiva : /
Urtikaria?
4
423
Vastaukset
- sisarX
...teet niinkuin parhaalta tuntuu. Neutraalilla yleisvoiteella rasvaaminen helpottaisi kutinaa - siis mikä tahansa hajusteeton voide, esim. apteekin perusvoiteet. Hydrokortison- tai Dermacort-voide voisivat myös nopeuttaa paranemista, kun kerran nimenomaan allergiasta on kyse.
- mieleesi!
Varo sitä tulevaisuudessa, olet sille selvästi yliherkkä/allerginen.
Kuten sisarX kirjoitti, rasvaa hajusteettomalla voiteella.
Olen itse kokenut nokkosrokkoja (olen valkosipulille erittäin allerginen), vie aikaa, ennekuin iho on taas kunnossa.
Atoopikkona on muutenkin rasvattava.
Ostin vastikään apteekista Eucerin-voidetta, kuivalle iholle, uusi koostumus (3% karbamidejä).
Suosittelen.
On niitä muitakin, tuo on kalliimmasta päästä, mutta sen olen huomannut, että jos joku auttaa, siitä kannattaa maksaa. Ihon kutina on kamalaa, vaikka olisi kyse vain ihon kuivuudesta aiheutuvasta kutinasta.
Kun pahin ohi, voit rasvailla edullisemmilla aineilla, jos kosteusvoidetta iholle tarvitset. - Paukamainen
Minulla on myös nähtävästi nokkosrokko. Jo muutaman viikon käsivarteni ovat olleet pienten punaisten paukamien peitossa. Näyttää siis siltä kuin olisin uinit nokkospusikossa. En ole niille jaksanut mitään tehdä, mutta nyt paukamia on ilmaantunut kaulaankin - tosin vain toiselle puolelle - ja korvaan.
Olen netistä etsinyt tietoa. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun "saan" näitä paukamia, mutta nämä tuntuvat istuvan sitkeämmässä kuin aiemmin ja lisäksi tuo kaula on uusi alue. Ennen paukamia saattoi olla kyllä käsivarsien lisäksi rintakehässäkin, mutta harvemmin kaulassa.
Nämä eivät nyt ota poistuakseen. Ostin apteekista Zyrteciä ja jotain toista samantyyppistä lääkettä. En ole koskaan aiemmin mitään muuta näihin paukamiin "ottanut" paitsi kortisonivoiteita.
Tiedän, että nokkosrokko ja sen parantuminen on yksilöllistä (minulla "kaupan päälle" vielä atooppinen iho), mutta lohduttavat selvitymistarinat ja vinkit sen hoitoon ottaisin minäkin mielelläni vastaan.- Paukamainen
Unohtui mainita, että minulla ei mitään antibiootti-lääkitystä ole ollut, joten syynä ei liene mikään lääkeaine.
Toisaalta tuolta poliklinikan sivustoltakin lukiessani painotettiin, ettei nokkosihottumaan syynä olisi antibiootit (vaikka nähtävästi monet antibioottikuurin syöneet ovat nokkosihottumaa saaneet juuri kuurin jälkeen. Mene tiedä, mikä sitten voi olla syynä milloinkin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815