Apache ja oma domain

Wanna-be nörtti

Sellaista olisin tiedustellut, jos joku osaisi auttaa, että: olen asentanut koneelleni Apachen ja rekisteröinyt oman domain-nimen, mutta miten saan domainini ohjautumaan omalle palvelimelleni?

Ja mikä on oikea ip-osoitteeni, kun dosissa ipconfig antaa eri osoitteen, kuin taas jos menen jollekin www-sivulle, joka antaa ip:ni?
Niin, ja tietääkseni minulla ei ole kiinteää ip-osoitetta.. mutta nyt riittäisi kun saisi homman edes kokeilumielessä toimimaan..

Niin, ja Apachen asennuksessa määrittelin kyllä niihin palvelimen tietoihin sen rekisteröimäni domainin..

Domaininhallinnasta saa kyllä vaihdettua niitä nimipalvelu-asetuksia, mutta en oikein niistä mitään ymmärrä..

Ja Apache kyllä pelaa muuten.

Kiitos jos osaatte auttaa!

3

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      oikea ip:si on se minkä näet paikallisesti, ip jonka näet sivuilla on proxyn ip

    • Piru_

      koneellasi, niin kyllä se sen kiinteän IP-osoitteen vaatii.

      Palveluntarjoaja ottaa siitä kiinteästä osoitteesta kehnossa tapauksessa jotain 25€/kk

      Jos tarve on php, mysql, cron, sähköposti niin

      http://fi.netpoint.ee tarjoaa domain&palvelintila 60€/vuosi.

    • kiinteä IP

      Ei vaadi kiinteä IP osoitteesta.

      Anna sinun WAN IP osoite. Tavallisesti koneessa on LAN IP osoite joka on esim 192.168.x.x ja sinun reitillä (siis modeemilla) on WAN IP osoiten. Sinun pitää konfiguroida modeemisi niin että portti 80 ohjautuu sinun koneeseen jos sinulla on LAN IP. Jos sinulla on tavallinen internet yhteys sinulla on dynaamisen IP osoite. Se tarkoittaa sitä että IP osoite muuttaa silloin ja tällöin. Kun se muuttaa sinulla on pakko ilmoittaa se uusi osoite sinne josta ostit domainin joka kerta se muuttaa.

      En ole suomenkielinen. Toivottavasti viesti meni perillä. Voin pyynnöstä kirjoittaa sama viesti englanniksi (äidinkieleni).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe