eli kyseessä on tuollainen fuden tekniikkaan perustuva "classic" skootteri. oli ongelmia saada käyntiin ja vika johtui kaasarin ilmaruuvin säädöstä. nyt se on säädetty 2 1/4 kierrosta auki ja ainakin hyvin käynnistyy, mutta kaasua kääntäessä meinaa tukehtua, eli on vissiin liian laihalla? kumpaan suuntaan toi menee rikkaammalle ja kumpaan laihemmalle? ilmeisesti kellonsuuntaan laihemmalle ja vastapäivään rikkaammalle. olenko oikeassa? minkälaiset säädöt teillä on? toinen asia koskee tyhjäkäyntiä, kun sitä ei meinaa saada säädettyä sopivaksi. ensin käy liian kovilla kierroksilla ja sitten liian hiljaisilla. sopivaa kohtaa ei vaan löydy. lisäksi tuo tyhjäkäynti "vaeltaa" eli eka kun päästää kaasun se käy kovempaa, sitten hiljenee, melkein sammuu ja hetken päästä ottaa taas kierroksia niin että takarengas alkaa pyöriä itsestään ja sama homma alkaa taas alusta.. mikä neuvoksi? onko nämä kiinakaasarit niin huonoja? löytyyhän tosta oikeen kiihdytyspumppukin :)
kiinaskootterin ongelmia..
15
13602
Vastaukset
- fudella mettää
eli ku sää aukaset sitä ilmaruuvia nii se saa enemmä ilmaa, eli käy laihemmalla seoksella, ite ainaki piän 2 kierrosta omassa fudessa, mut se vaihtelee malleittain aika paljon, mulla on itelläkin vielä pikkasen tukehtumis ongelmia, mut kyllä ne siitä on alkanu hellittään ku on puhistellu ja vaihellu osia...
eli kannattaa ainaki se tulppa vaihtaa, kun se voi aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin.
Ja yks vinkki kannattaa lämmittää se kone ensi lämpimäks ja sitte alkaa säätelemään, kun kylmällä koneella ei kannata alkaa säätelemään.- Meni..
Se ei sitten ole mikään ilmaruuvi noissa CV-kaasareissa (alipainekalvo luistissa). Kyseinen säätöruuvi on polttoainekanavassa, joten sen aki kiertäminen rikastaa seosta. Parin avauskierroksen paikkeilla toimii myös talvisin. nimim. Baotian 50T7
- suuttimen vaihdolla
Liian laihalla käy. Kellon suuntaan, eli kiinni käännettäessä menee rikkaammalle. Isompi suutin olis myös poikaa. Silloin tuo seosruuvi voisi olla samassa asennossa (noin 2 kierrosta auki) kesät talvet. Tuossa kohdilla koneen saa käymään parhaiten ja myös tyhjäkäyntisäätö "toimii". Jos seosruuvin paikka poikkeaa riittävästi tuosta 2 kiekasta, tyhjäkäyntiruuvin säätövara ei riitä ja toisaalta jos suuttimen oikea koko poikkeaa riittävästi sopivasta, seosruuvin säätövara ei riitä jne. Konetta ei saa käymään kunnolla vaikka miten säätelisi.
Kiinakaasarit on huonoja, mutta kyllä ne pelittää, kun pääsuutin on sopiva ja seosruuvi noin 2 kierrosta auki. Ensin siis suutin sopivaksi(muistan lukeneeni jostain että 10 numeroa suurempi olisi hyvä talvikäytössä) ja sitten hienosäätö seosruuvilla ja lopuksi tyhjäkäynti kohdilleen. Tosin tyhjäkäynnin vaeltamista ei tahdo saada koskaan pois, mutta pääasiahan on että kone pysyy käynnissä.
Kaasuttimen säätämisestä on olemassa ohjeita jossain mopopalstoilla, joita en tähän hätään muista.
Itse en ajele talvella, kuin satunnaisesti. Silloinkin lähden molemissa kohteissa lämpimästä tallista, jolloin kone toimii täysin kesäsäädöillä.
Parin kuukauden kuluttua olis taas tarkoitus aloittaa työmatkapendelöinti skootterilla ja jättää auto parkkiin.- Huonoa?
Mikä kaasareissa huonoa on? Nehän ovat täysiä Mikuni CV: kopioita jotka ovat olleet maailman yleisimmät Keihinin kanssa. Valujälkikin on niin kaunista että...
- jusubbi
2 sanoo että auki menee laihemmalle ja 1 että rikkaammalle. mitäköhän tässä nyt uskoisi? noh pitää tossa viikonloppuna taas säädellä. sitten olisi sellainen asia, että onko kenellänkään muulla sellaista letkuhässäkkää mikä lähtee kannesta johonkin termostaattiin ja siitä ilmanputsariin (ei kaasarin ilmanputsariin)? huomasin että se menee kannen läpi suoraan pakoaukolle. onko tämä joku viritys millä hämätään pakokaasutestissä vai jäähdytetään pakoputkea? siis luulen että tämä imee ilmaa pakokaasun sekaan, mutta mikä ihmeen idea siinä on? otin koko systeemin irti ja pulttasin pultin siihen kannen reikään. mitään ero en ole huomannut.
- jusubbi
tässä linkki sivuun missä on kuva koko pakoputkesta missä on samantapainen viritys. mulla se vaan on kiinni kannessa ja siinä on oma ilmanputsari. joku kontrolli venttiilihän toi on, mutta mikä idea siinä on?
http://www.hmk.nl/parts_list_category_2.php?database=p_baotian&category=34 - Meni
jusubbi kirjoitti:
tässä linkki sivuun missä on kuva koko pakoputkesta missä on samantapainen viritys. mulla se vaan on kiinni kannessa ja siinä on oma ilmanputsari. joku kontrolli venttiilihän toi on, mutta mikä idea siinä on?
http://www.hmk.nl/parts_list_category_2.php?database=p_baotian&category=34Kyllä kyseessä on kuten arvasitkin eräänlainen saastemääräyksien vaatima juttu. ( jossainpäin maailmaa). Rasiassa, josta kumiletku lähtee, on kieliventtiili. Tyhjäkäynnillä se on auki ja kone imee epätäydellisesti palaneita kaasuja takaisin sisäänsä. Kierroksilla pakokaasun paine sulkee venttiilin. Minäkin tulppasin mokoman kaasuttimen nokeajan. Joissain se on tuotu ennen ilmanputsaria liaten senkin.
- jusubbi
Meni kirjoitti:
Kyllä kyseessä on kuten arvasitkin eräänlainen saastemääräyksien vaatima juttu. ( jossainpäin maailmaa). Rasiassa, josta kumiletku lähtee, on kieliventtiili. Tyhjäkäynnillä se on auki ja kone imee epätäydellisesti palaneita kaasuja takaisin sisäänsä. Kierroksilla pakokaasun paine sulkee venttiilin. Minäkin tulppasin mokoman kaasuttimen nokeajan. Joissain se on tuotu ennen ilmanputsaria liaten senkin.
mulla ei mene kaasariin tai imukaulaan mitään ylimääräistä. en löytänyt vastaavan kuvaa joten pitää kai yrittää kertoa tarkemmin:
pakoaukosta (ei pakoputkesta) menee sylinterin kannessa kanava joka päättyy sylinterin kanteen. siihen on pultattu sellainen pieni imukaulan tapainen pätkä, josta lähtee kumiletku. kumiletku menee tuollaiseen "venttiilirasiaan". rasiasta matka jatkuu kumiletkua pitkin omaan erilliseen ilmanputsariin. eli tällä ei ole mitään tekemistä kaasuttimen eikä normaalin ilmanpuhdistimen kanssa. - venttiili
jusubbi kirjoitti:
mulla ei mene kaasariin tai imukaulaan mitään ylimääräistä. en löytänyt vastaavan kuvaa joten pitää kai yrittää kertoa tarkemmin:
pakoaukosta (ei pakoputkesta) menee sylinterin kannessa kanava joka päättyy sylinterin kanteen. siihen on pultattu sellainen pieni imukaulan tapainen pätkä, josta lähtee kumiletku. kumiletku menee tuollaiseen "venttiilirasiaan". rasiasta matka jatkuu kumiletkua pitkin omaan erilliseen ilmanputsariin. eli tällä ei ole mitään tekemistä kaasuttimen eikä normaalin ilmanpuhdistimen kanssa.Kyseinen "letku-putki hässäkkä" löytyy monesta 4-t vehkeestä.
Viritelmällä saadaan pakokaasut viileämmäksi ja niiden tilavuus pienenee, äänet hiljenee ja hengittää paremmin.
Tuon kanavan tulppaamisella ei sitten tule niitä lisätehoja, koska ei ole kyse pakokaasujen kierrätysjärjestelmästä. - jusubbi
venttiili kirjoitti:
Kyseinen "letku-putki hässäkkä" löytyy monesta 4-t vehkeestä.
Viritelmällä saadaan pakokaasut viileämmäksi ja niiden tilavuus pienenee, äänet hiljenee ja hengittää paremmin.
Tuon kanavan tulppaamisella ei sitten tule niitä lisätehoja, koska ei ole kyse pakokaasujen kierrätysjärjestelmästä.vihdoinkin tuli sellainen vastaus mikä tuntuu oikealta. pitää kai sitten laittaa se taikaisin, jos siitä kerran on hyötyäkin.
- jusubbi
venttiili kirjoitti:
Kyseinen "letku-putki hässäkkä" löytyy monesta 4-t vehkeestä.
Viritelmällä saadaan pakokaasut viileämmäksi ja niiden tilavuus pienenee, äänet hiljenee ja hengittää paremmin.
Tuon kanavan tulppaamisella ei sitten tule niitä lisätehoja, koska ei ole kyse pakokaasujen kierrätysjärjestelmästä.tässä kuvia siitä systeemistä:
http://koti.welho.com/jsidorow/systeemi.JPG
http://koti.welho.com/jsidorow/systeemi2.JPG
http://koti.welho.com/jsidorow/systeemi3.JPG
http://koti.welho.com/jsidorow/systeemi4.JPG - jusubbi
mistä sen nyt voisi varmistaa kumpaan suuntaan menee rikkaammalle tai laihemmalle? kokeilemalla tuntuisi, että auki menee laihemmalle, mutta en ole varma. tällähetkellä ruuvi on 3 kierrosta auki ja pelittää hyvin. suurta eroa 2 kierrokseen ei ole, mutta ajattelin, että jos käy nyt vähän laihemmalla, niin menisi vähemmän bensaa ;)
- Arska70
Ehkä kannen ja imukaulan lämmöneriste halki. Saa ilmaa hallitsemattomasti.On valm. lelumuovista.
- jusubbi
eli se korotuspala oli sökö. pistin imukaulan ilman sitä kiinni kanteen ja hyvin pelittää. alla linkki, missä kuva tästä kapistuksesta.
http://koti.welho.com/jsidorow/holkki.JPG
- jusubbi
missä asennussa se toimii vakio koneella parhaiten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913