Onko KUOPIO kiva paikka?

KuopioonVaiEi

Onko Kuopio kiva paikka?
Onko se parempi kuin Oulu?
Mikä Kuopiossa on kivempaa kuin muualla?

56

2505

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukki_äijä

Ainakin jos kaupungin ulkonäköä katsoo niin Kuopio on kaunis kaupunki. Upeat järvenselät ja Puijo aivan keskustan vieressä. Joku Jyväskylä on paljon rumempi .

Savolaiset kyllä ovat ihan oma rotunsa. Vaatii oikeaa asennetta että heidän kanssaan tulee toimeen. Mutta kyllä se siitä.

• asukas

Tää on ihan surkee paikka. Ei tänne kannata tulla. Täällä ei ole kerrassaan mitään.

• hmmm hmmm

no vittuakos sitte täällä teet jos nii surkee paikka on, lähe menemään.

• kiusaksi
        hmmm hmmm kirjoitti:

no vittuakos sitte täällä teet jos nii surkee paikka on, lähe menemään.

jään tänne loppuiäkseni, että saat jollekkin räkyttää, kun et muuhun pysty?

• molemmista

on kokemusta - oulusta n 14 vuoden verran - niin kuopio on parempi. Tosin makuja on monta, kuten tiedämme ja itsekukin tietää paremmuuden vasta oman kokemuksen jälkeen. Riippuu paljon henkilöstä ja mitä arvostaa, mitä hakee ja haluaa. Kuopio on sisämaata ja täällä ei ole meriviimoja, leppoisampi tunnelma, vaihtelevat maisemat ja maastot, paljon makeaa vettä..."Ilta-elämästä" en tiedä, kun se puoli ei kiinnosta.

• timpppa

minä olen kiertänyt suomenmaan Ivalosta-upinniemeen.
      ja tulin takasin synnyinseuduilleni.
      SUOSITTELEN

• Oulussa asuneena

Minä myös olen ehtinyt jo monessa kaupungissa asustaa ja täytyy sanoa, että Kuopio ja Oulu ovat niistä mukavimpia. Kuten joku jo totesikin, Kuopio on maisemiltaan paljon Oulua hienompi ja vaihtelevampi. Ihmiset on mukavia molemmissa paikoissa mielestäni. Ehkä täällä Savossa ollaan vähän vielä rempseämpiä kuin Oulun suunnalla.
        Mutta kyllä tätä paikkaa voin suositella =)

• olen kiertänyt
        Oulussa asuneena kirjoitti:

Minä myös olen ehtinyt jo monessa kaupungissa asustaa ja täytyy sanoa, että Kuopio ja Oulu ovat niistä mukavimpia. Kuten joku jo totesikin, Kuopio on maisemiltaan paljon Oulua hienompi ja vaihtelevampi. Ihmiset on mukavia molemmissa paikoissa mielestäni. Ehkä täällä Savossa ollaan vähän vielä rempseämpiä kuin Oulun suunnalla.
        Mutta kyllä tätä paikkaa voin suositella =)

Toistakymmentä vuotta tuli lietsuttua työn perässä muualla. Kriittistäkin vertailua suorittaen hakkaa ainakin etelä-Suomen mennen tullen. Me savolaiset ollaan ainakin maineeltamme erilaisia kuin muut, mutta toimeen meidän kanssa kyllä tulee. Avoin mieli ja pieni pilke silmäkulmassa auttaa sopeutumaan kyllä... :)

• työkavereina
        olen kiertänyt kirjoitti:

Toistakymmentä vuotta tuli lietsuttua työn perässä muualla. Kriittistäkin vertailua suorittaen hakkaa ainakin etelä-Suomen mennen tullen. Me savolaiset ollaan ainakin maineeltamme erilaisia kuin muut, mutta toimeen meidän kanssa kyllä tulee. Avoin mieli ja pieni pilke silmäkulmassa auttaa sopeutumaan kyllä... :)

Työskenneltyäni 17v. savolaisella työmaalla, on kokemukseni seuraavanlainen: Työaikana savolainen katoaa kuin taikasanalla jonnekkin. Muualta tullut joutuu tekemään hänenkin työt oman urakan lisäksi. Tilipäivänä savolainen kyllä seisoo ensimmäisenä jonossa ja kehuu miten oli kovat urakat. Kaikki paskahommat kyllä sai tehdä muualta muuttanut, kuten kaikenlaiset siivoukset ja muut puhdistustyöt jne. Nekin hommat olisi kuulunut tehdä kaikkien vuorollaan.

• Ja se siitä

Kuopio on Ouluun verrattuna surkea b-luokan tuppukylä. Jämähtänyt 80-luvulle henkisesti koko paikka.

Kaupunki muistuttaa päivä päivältä enemmän kaatopaikkaa, kun savolaiset heittelevät roskansa, tupakantumppinsa, lasipullonsa kaduille, paskattavat koiransa jalkakäytäville jne.

Torilla on ihan tavallista, että joku kävelee päälle eikä edes vaivaudu anteeksi pyytämään.
      Ihmiset ovat pääosin töykeitä maalaiskaupngin tolloja. Paskan ja tupakan hajuisia juntteja.

Kunnon keikkamestoja täällä ei ole yhtään. Oulu voittaa siinä suhteessa 10-0.

Työvoimapulaa Savossa ei onneksi ole, ei tarvitse pelätä että työllistyisit täällä ikinä.

• vähän

mutta asiaa...

• asuneena

täytyy todeta, että samalla lailla ihmiset paskovat ja roskaavat sielläkin...itse en roskaa ja olen tiukkis roskaamisen ja paikkojen sotkemisen suhteen. Opettakaa jälkikasvunne ja olkaa itse esimerkkeinä. Mm Rotuaarilla oulus oli joka päivä lasinsiruja ym...Sinä lienet jo muuttanut savosta sitten pois? Ala ihmeessä pakata jo...ei kenenkään pidä jäädä kärsimään jos se on noin
        "vaikeaa" asua kuopiossa tai savossa. Lykkyä ja onnea uudelle paikkakunnalle!

• Kuopio-fani

On pitkälti omasta asenteesta kiinni, miten ihmiset kohtelevat. Varmaan jos torilla kävelee naama norsunv***n näköisenä saa huonoa kohtelua missä kaupungissa tahansa.

Kieltämättä Oulussa on hyvätkin puolensa, kuten riittävän suuri koko. Toisaalta maasto on tylsää ja tasaista savista rantamaata, jossa on aina talvella aivan käsittämättömän kylmä tuuli ja pimeä kuin helvetissä.

Kuopio on mielestäni ympäristön kauneudessa paljon Oulua edellä. Ei tuollaista ympäristöä kuin jossain Saaristokaupungissa löydy mistään muualta. Voin sanoa tämän kokemuksella sillä olen asunut Suomessa kahdeksalla paikkakunnalla.

Elinkeinoelämässä Oulu on kyllä edellä. Fakta on, että pohjalaiset ovat vaan kovempia yrittäjiä kuin savolaiset.

• voi ja voi,,,

sinua...käypäs lukaisemassa tämän päivän Ilta-Sanomista juttua ,kun oulun keskustassa sijaitsevan Kiikelin asukkaat vaativat miljoonkorvauksia nuorison häiriköinnistä, ulosteista ym...joka paikkakunnalla on omat huonot ja hyvät puolensa ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

• YksiKävijä

Ei ole kokemusta Oulusta, mutta yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen. En ole viihtynyt Kuopiossa ja olen erittäin pettynyt kaupunkiin, niin ihmisten, työpaikkojen kuin muunkin suhteen, positiivisia puolia etsittäessä onhan se Kallavesi kaunis sentään.
        Omalla asenteella ei ole väliä välttämättä, vaikka yrittäisit olla ystävällinen, voi vastaansa saada silti pelkkää lokaa. Valitettavasti. Toivottavasti vielä löytyisi mulle mukava paikka asua, se tuskin on Kuopio.

• no eipä oo

Kivat paikat on myyty loppuun jo ajat sitten.

• Timoriepu

Asuin Kuopiossa reilut 20 vuotta ja se jo kertoo, että viihdyin siellä hyvin. Työ vei silti muualle.
      Parasta Kuopiossa on mielestäni luonto, varsinkin kaikkialla ympäröivä vesistö, Kallavesi, jota eniten kaipaan. Kuopio on sopivan kokoinen, isohko kaupunki palveluineen, jossa ei ihmiset kaikki tunne ja tiedä asioitasi paremmin kuin itse. Oulua en tunne, joten en osaa vertailla.

• gfghfj

Muutin pois Kuopiosta v. 2001 enkä todellakaan kaipaa takaisin.

Tuossa kaupungissa ole mitään mahdollisuutta työllistyä kaupallisen alan koulutuksen saaneena. Esim. erään firman toimistosihteerin hommaan (johon riittää perus-yo-merkonomin paperit), palkattiin ekonomi.

Kilpailu työpaikoista on siis ääliömäisen kova. Korkeammin kouluttautuneet häviävät tuossa kilpailussa joutuessaan hommiin, jotka eivät todellakaan vastaa koulutusta ja osaamista.

Lisäksi en jaksanut enää katsella ahdasmielistä kyräilyä ja mollotusta, joka tuntuu kuuluvan kuopiolaisten perusluonteeseen.

Tuntuu, että nyt pystyn vihdoinkin hengittämään, kun olen 450 kilometrin päässä junttilasta, jota Kuopioksikin kutsutaan.

• nähdään,niin
        gfghfj kirjoitti:

Muutin pois Kuopiosta v. 2001 enkä todellakaan kaipaa takaisin.

Tuossa kaupungissa ole mitään mahdollisuutta työllistyä kaupallisen alan koulutuksen saaneena. Esim. erään firman toimistosihteerin hommaan (johon riittää perus-yo-merkonomin paperit), palkattiin ekonomi.

Kilpailu työpaikoista on siis ääliömäisen kova. Korkeammin kouluttautuneet häviävät tuossa kilpailussa joutuessaan hommiin, jotka eivät todellakaan vastaa koulutusta ja osaamista.

Lisäksi en jaksanut enää katsella ahdasmielistä kyräilyä ja mollotusta, joka tuntuu kuuluvan kuopiolaisten perusluonteeseen.

Tuntuu, että nyt pystyn vihdoinkin hengittämään, kun olen 450 kilometrin päässä junttilasta, jota Kuopioksikin kutsutaan.

sanonta, että niin monta miestä kuin mielipidettä... jokainen kokee omalla laillaan ja taitaa kuopiossakin olla aika vähän ns "perussavolaista junttia" enää - jos ollenkaan ( myytti, että ihmiset olisivat äidinmaidossa imeneet kieroutta,nuukuutta ym...) "Luulotauti" ja ennakkoasenteet ovat pahinta lajia oleva sairauksia...

Savossa asuvia, savolaisia näytetään edelleen parjattavan iankaiken tyyliin kuin laihialaisia nuukuudesta...muistetaanpa, että sama jatkuu kaikilla paikkakunnilla...siis se, että kun aletaan kysymään mitä mieltä, niin kehuja ja moitteita löytyy - tasan joka paikkakunnalta.

Viihtyminen voi olla yksilön kannalta hyvin pienestä kiinni. Jopa yksi huono kohtelu yhdessä liikkeessä/tilanteessa voi saada aikaan sen, että siitä jää niin paha maku, että siihen paikkaan ei jalallaan enää astu, eikä sen koommin tykkää koko kaupungista.Tietysti kaikki ovat tuollaisen moukkamaisuuden myötä "samaa maata"...

Suomessa on onneksi vapaus liikkua ja muuttaa heti kun ilma alkaa kaydä liian raskaaksi ja ahdistavaksi.
        Mukavia ja viihtyisiä aikoja "valitsemallasi" paikkakunnalla. Itse viihdyn kuopiossa.

• Timoriepu
        nähdään,niin kirjoitti:

sanonta, että niin monta miestä kuin mielipidettä... jokainen kokee omalla laillaan ja taitaa kuopiossakin olla aika vähän ns "perussavolaista junttia" enää - jos ollenkaan ( myytti, että ihmiset olisivat äidinmaidossa imeneet kieroutta,nuukuutta ym...) "Luulotauti" ja ennakkoasenteet ovat pahinta lajia oleva sairauksia...

Savossa asuvia, savolaisia näytetään edelleen parjattavan iankaiken tyyliin kuin laihialaisia nuukuudesta...muistetaanpa, että sama jatkuu kaikilla paikkakunnilla...siis se, että kun aletaan kysymään mitä mieltä, niin kehuja ja moitteita löytyy - tasan joka paikkakunnalta.

Viihtyminen voi olla yksilön kannalta hyvin pienestä kiinni. Jopa yksi huono kohtelu yhdessä liikkeessä/tilanteessa voi saada aikaan sen, että siitä jää niin paha maku, että siihen paikkaan ei jalallaan enää astu, eikä sen koommin tykkää koko kaupungista.Tietysti kaikki ovat tuollaisen moukkamaisuuden myötä "samaa maata"...

Suomessa on onneksi vapaus liikkua ja muuttaa heti kun ilma alkaa kaydä liian raskaaksi ja ahdistavaksi.
        Mukavia ja viihtyisiä aikoja "valitsemallasi" paikkakunnalla. Itse viihdyn kuopiossa.

Sanoit kyllä ihan niin kuin mun ajatuksia.
        Uskon, että kaikkialla voi viihtyä sosiaalisesti, jos itsellä on oikea asenne toisiin, sillä niinhän se metsä vastaa jne.
        Vieraillessani nykyisen kotikaupunkini suomi24-palstalla kyselemässä mielipiteitä kaupungista, tuli aika paljon moittivia kommentteja ja silloin ajattelin, että millainenhan kaupunki tämä onkaan, mutta asuttuani nyt kuukauden täällä, olen huomannut viihtyväni ja mukaviakin ihmisiä on tullut paljon vastaan. Nämä ihmissuhteet on herkkiä juttuja ja tarvitaan paljon taitoa ja keskinäistä anteeksiantoa, että hyvä mieli säilyy.
        Kiitos hyvästä toivotuksesta ja kaikkea mukavaa sinne Kuopijjoon. Tulen kyllä mielelläni välillä käymään siellä sukua katsomaan ja mahtavia muistoja muistelemaan.

• Kuopioon...
        Timoriepu kirjoitti:

Sanoit kyllä ihan niin kuin mun ajatuksia.
        Uskon, että kaikkialla voi viihtyä sosiaalisesti, jos itsellä on oikea asenne toisiin, sillä niinhän se metsä vastaa jne.
        Vieraillessani nykyisen kotikaupunkini suomi24-palstalla kyselemässä mielipiteitä kaupungista, tuli aika paljon moittivia kommentteja ja silloin ajattelin, että millainenhan kaupunki tämä onkaan, mutta asuttuani nyt kuukauden täällä, olen huomannut viihtyväni ja mukaviakin ihmisiä on tullut paljon vastaan. Nämä ihmissuhteet on herkkiä juttuja ja tarvitaan paljon taitoa ja keskinäistä anteeksiantoa, että hyvä mieli säilyy.
        Kiitos hyvästä toivotuksesta ja kaikkea mukavaa sinne Kuopijjoon. Tulen kyllä mielelläni välillä käymään siellä sukua katsomaan ja mahtavia muistoja muistelemaan.

Itse muutin opiskelujen perässä pois Kuopiosta ja sitten työelämä pakotti tänne Etelä-Suomeen.

Aivan mielettömän ikävä on takaisin... Eniten kaipaan Kallavettä, kunnon lumista talvea, vaihtelevia maisemia, Puijoa, Vänäriä kesällä... Lyhyttä ajomatkaa Tahkolle, hiihtoa jäällä kevättalvella, Tervaruukin majaa... Kalakukkoa, kunnon ruisleipää, Hanna Partasen piirakoita, KuPSin kotiotteluita, kauniita taloja. Toria, Puijon tornia... Ja tietysti hyviä ystäviä joita tapaan enaa pari kertaa vuodessa kun siellä vierailen.

Mutta Etelä-Suomessa pysyn työn vuoksi. Minkäs sille voin.

• poismuuttaja kommentoi
        Kuopioon... kirjoitti:

Itse muutin opiskelujen perässä pois Kuopiosta ja sitten työelämä pakotti tänne Etelä-Suomeen.

Aivan mielettömän ikävä on takaisin... Eniten kaipaan Kallavettä, kunnon lumista talvea, vaihtelevia maisemia, Puijoa, Vänäriä kesällä... Lyhyttä ajomatkaa Tahkolle, hiihtoa jäällä kevättalvella, Tervaruukin majaa... Kalakukkoa, kunnon ruisleipää, Hanna Partasen piirakoita, KuPSin kotiotteluita, kauniita taloja. Toria, Puijon tornia... Ja tietysti hyviä ystäviä joita tapaan enaa pari kertaa vuodessa kun siellä vierailen.

^niinpä niin, kun Kuopiosta EI LÖYDY töitä, niin on pakko muuttaa pois!

• Timoriepu
        Kuopioon... kirjoitti:

Kuopio on varmasti ikävöimisen arvoinen kaupunki. Näin sanon, vaikka en olekaan syntyisin Kuopiosta. Mainitsemasi asiat ovat juuri niitä kuopiolaisia aarteita.
        Tuli vaan mieleen, että voisitko harkita ammatin vaihtoa? Ottaisit selvää, millä alalla olisi mahdollista saada jalkaa ovenrakoon ja sitten vaan takaisin sinne, minne sydän vaatii. Olisiko ehkä yrittämisen arvoista? En tosin osaa antaa yksityiskohtaisempia ohjeita, mutta jos asia on sinulle tarpeeksi iso asia, niin kannattaisi ehkä antaa itsellesi mahdollisuus. Rohkeasti vaan!

• Kuopioon...
        Timoriepu kirjoitti:

Kuopio on varmasti ikävöimisen arvoinen kaupunki. Näin sanon, vaikka en olekaan syntyisin Kuopiosta. Mainitsemasi asiat ovat juuri niitä kuopiolaisia aarteita.
        Tuli vaan mieleen, että voisitko harkita ammatin vaihtoa? Ottaisit selvää, millä alalla olisi mahdollista saada jalkaa ovenrakoon ja sitten vaan takaisin sinne, minne sydän vaatii. Olisiko ehkä yrittämisen arvoista? En tosin osaa antaa yksityiskohtaisempia ohjeita, mutta jos asia on sinulle tarpeeksi iso asia, niin kannattaisi ehkä antaa itsellesi mahdollisuus. Rohkeasti vaan!

Takaisin Kuopioon muutto on mietinnässä koko ajan. Itselle töitä jo löytyisi, mutta vaimolle toistaiseksi ei...

Viesti teille siellä Kuopiossa: asutte Suomen ehkä kauneimmassa kaupungissa!!! Olkaa ylpeitä kotikaupungistanne!

• Anonyymi

Riippuu missä käy. Jouduin aivoinfarktin Vuoksi yliopistolliseen ja en koskaan ole tavvannut yhtä itsepäisesti jäyttäytyvää henkikökuntaa verrattuna kotiseutuni Pohjois-Karjalan vastaavaan. Älynlahjat ja huumorintaju samaa linjaa. Muuta aivan johonkin muualle. Mitä pitempi valkoinen takki, kierrä sen kauenpaa. Älä usko vallitsevaan kuvaukaeen" lepsuista ihmisistä.Mukä häpeä Suomelle.

• Anonyymi

Minä käyn oikein mielelläni kyssissä Jkl kovin helposti sinne ei hoitoon muualta suomesta pääse.

• Anonyymi

Itse yritän vältellä menemästä enää KYS: aan. Huonojen omakohtaisten kokemusten takia.

Kohtelu on aivan liian eriarvoista. Siellä katsotaan statukset, asemat, ekonominen ja sosiaalinen asema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse yritän vältellä menemästä enää KYS: aan. Huonojen omakohtaisten kokemusten takia.

Kohtelu on aivan liian eriarvoista. Siellä katsotaan statukset, asemat, ekonominen ja sosiaalinen asema.

Entä sosioekonominen asema vaikuttaako hoidon laatuun tai sanailuun hoidettaessa ?.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Minä kadehdin niitä, jotka ovat asuneet aikaisemmin oikeasti huonoissa oloissa. He pystyvät näkemään hyvät puolet elämässä, eivätkä pilaa elämäänsä turhilla valituksilla.

Me muut valitamme ja vänkäämme sitä enemmän, mitä paremmin asiat ovat.. Niin se vaan menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kadehdin niitä, jotka ovat asuneet aikaisemmin oikeasti huonoissa oloissa. He pystyvät näkemään hyvät puolet elämässä, eivätkä pilaa elämäänsä turhilla valituksilla.

Me muut valitamme ja vänkäämme sitä enemmän, mitä paremmin asiat ovat.. Niin se vaan menee.

Onneksi Kuopiossa on ollut aina maanpäällinen taivas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi Kuopiossa on ollut aina maanpäällinen taivas.

Nimenomaan. Kun muualla paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta, Kuopiossa on taivaasta maanpäällinen masentavan harmaa paksu pilvikerros...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka pystyt olemaan niin varma siitä että valitukset on turhia ?.

• Anonyymi

Kuopiossa ei ole sellutehdasta ja eikä tule.

• Anonyymi

Asuin Kuopiossa opiskeluaikani ja pitkän aikaa sen jälkeen. On paras kaikista. Ihmiset ovat lupsakoita.

• Anonyymi

Kuopiossa on jo ollut Savon Sellu vuodesta 1969 ja toista kovasti odotellaan että päästäisiin kunnon töihin ja hankkeisiin.
        Jopa vieraspaikkakuntalaisille Oulua myöten löytyy töitä ainakin rakennusvaiheessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuopiossa on jo ollut Savon Sellu vuodesta 1969 ja toista kovasti odotellaan että päästäisiin kunnon töihin ja hankkeisiin.
        Jopa vieraspaikkakuntalaisille Oulua myöten löytyy töitä ainakin rakennusvaiheessa.

Savon Sellu lyö kohta lapun luukulle. Mistä löytyy rahaa kattilalaitoksen ja jätevesipuhdistamon rakentamiseen?

Savon Sellun nykyinen 100 megawatin voimalaitos on elinkaarensa ehtoolla, mutta korvausinvestointi on vielä tekemättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Savon Sellu lyö kohta lapun luukulle. Mistä löytyy rahaa kattilalaitoksen ja jätevesipuhdistamon rakentamiseen?

Savon Sellun nykyinen 100 megawatin voimalaitos on elinkaarensa ehtoolla, mutta korvausinvestointi on vielä tekemättä.

Maailman parhaalle pakkauskartongille on löytynyt markkinat maailmalta jo yli 50 vuoden ajan ja löytyy myös toiset 100 vuotta.
        Puhdistamopäätöksen jälkeen on hyvä kutsua korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit uusintakäynnille niin saadaan vihdoinkin uusin sellutehdashanke käyntiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailman parhaalle pakkauskartongille on löytynyt markkinat maailmalta jo yli 50 vuoden ajan ja löytyy myös toiset 100 vuotta.
        Puhdistamopäätöksen jälkeen on hyvä kutsua korkeimman hallinto-oikeuden tuomarit uusintakäynnille niin saadaan vihdoinkin uusin sellutehdashanke käyntiin.

Mutta miten se kattilalaitos ja muutenkin tehdas on elinkaarensa ehtoopuolella.

Heinolan Flutingtehdas on Heinolan kaupungissa Rautsalossa sijaitseva, Stora Enso -konserniin kuuluva fluting-kartonkia valmistava tehdas. Tehdas on eräs nykyaikaisemmista fluting-tehtaista maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä! Tuo! Se! Perikuopiolainen asenne: "näin on tehty jo 50 vuotta ja näin tehdään jatkossakin! Mikään ei saa muuttua, olipa tuo entinen tapa vaikka kuinka huono, niin perikuopiolainen änkyrä ei siedä muutoksia, parannuksia tai helpotuksia".
        Siinähän joutuu ajattelemaan jos joutuu opettelemaan jonkin uuden asian, sehän ei änkyröille käy! Se minkä kerran nuorena 50 vuotta sitten on oppinut, se ei saa muuttua miksikään, koska ei käy, että joutuisi ajattelemaan elämässään toisenkin kerran...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä! Tuo! Se! Perikuopiolainen asenne: "näin on tehty jo 50 vuotta ja näin tehdään jatkossakin! Mikään ei saa muuttua, olipa tuo entinen tapa vaikka kuinka huono, niin perikuopiolainen änkyrä ei siedä muutoksia, parannuksia tai helpotuksia".
        Siinähän joutuu ajattelemaan jos joutuu opettelemaan jonkin uuden asian, sehän ei änkyröille käy! Se minkä kerran nuorena 50 vuotta sitten on oppinut, se ei saa muuttua miksikään, koska ei käy, että joutuisi ajattelemaan elämässään toisenkin kerran...

Nämä!Nuo!Ne!
        Äidinkielenopettajalle tiedoksi että nuille meidän nuorille pitää olla työpaikkoja muiltakin kuin akateemisilta aloilta jotta pystyvät elättämään myös opettajat ja muut yliopistojen tyhjäntutkijat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä!Nuo!Ne!
        Äidinkielenopettajalle tiedoksi että nuille meidän nuorille pitää olla työpaikkoja muiltakin kuin akateemisilta aloilta jotta pystyvät elättämään myös opettajat ja muut yliopistojen tyhjäntutkijat.

Aivan! Pottujen kasvatuslämpötiloja mittaileville pottutohtoreille pitää maksaa isoa palkkaa duunareitten selkänahoista.

• Anonyymi

Kuopiolaisten ja koko savolaisten heimon mielestä kaikki on parempaa Kuopiossa kuin muualla. Kuopio on savolaisille samaa kuin Mekka muslimeille.

• Anonyymi

Jos ei ole kokenut muuta, ei voi olettaa tietävänsä mistään muusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko Suomi on kierretty ja aina palattu Kuopioon takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut monilla muillakin paikkakunnilla kuin Kuopiossa. Olen sitä mieltä, että Kuopio on kaikin puolin paras. Yhtään huonoa puolta on tosiaan vaikea keksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen asunut monilla muillakin paikkakunnilla kuin Kuopiossa. Olen sitä mieltä, että Kuopio on kaikin puolin paras. Yhtään huonoa puolta on tosiaan vaikea keksiä.

Ehkä yksi ainoa huono puoli saattaa löytyä kaupunkiamme halkovasta nopeasta moottoritiestä joka saattaa houkuttaa koti-ja ulkomaisia turisteja ajamaan ohi Kuopion.
        Ovathan he nähneet sekä pohjois että eteläsuunnassa kauhistuttavia takapajuloita kuten esim. Jyväskylä että Oulu joten he saattavat kaasuttaa kaupunkimme ohi luullen että Kuopiokin olisi samanlainen vaikka asummekin paratiisissa.

• Anonyymi

Ei oo kiva ei mitenkään. Minäkin olen lievästi alkoholisoituntut PerisSuomalisia äänestävä eläkeläinen. Teillä Oulussa on varmasti enemmän hakunnan kohteita kuin meillä. Meiltä on VOK:it lopetettu. Ei ole ketään joita suöttää susikoiralleni ja toopermannille. Kurjaa sekä yksinäistä on.

• Anonyymi

ota, Kale, vielä yksi kalja, kyl se siitä sitten taas sumenee unitilaan sinunkin köyhä pollasi

• Anonyymi

Hellurei! Suunnittelen muuttoa Kuopioon mutta en ole koskaan käynyt, millainen kulttuuritarjonta sielä on ja näkyykö katukuvassa laitapuolen kulkijat kuinka edustetusti?

• Anonyymi

On todellakin kiva. En kerro mitkä asiat tai alueet mulle. En halua sinne lisää ihmisiä. Mutta täällä ihanassa paikassa asun.

• Anonyymi

Kuopio on ihanin kaupunki Suomessa. Kaipaan sitä paikkana, vaikka minulle ei jäänyt sinne ketään johon pitää yhteyttä muutettuani pois. Kuopio on kaunis; rakennukset, mäet, metsät ja tietysti rannat joka puolella. Kulttuuria laidasta laitaan ja toki laitapuolen kulkijaakin, joiden asiat ja avut on todellakin paremmin kuin siellä Oulussa. Oulu on kylmä ja kolkko. Kuopio lämmin ja lepposa. Polliisitkin on siellä ihmisiä.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä täällä koko ajan vertaillaan Kuopiota ja Oulua?
      Miksi juuri Oulu?
      Onhan muitakin kaupunkeja olemassa, jos on pakko Kuopioon vertailla jotain cityä.
      Ovatko Oulu ja Kuopio kilpailijoita ja jos ovat, niin missä asioissa?
      Oulu on kylmä ja kolkko kaupunki, jossa asuu töykeitä ihmisiä.
      Kuopio on kaunis ja luontorikas kaupunki, jossa asuu lupsakoita ihmisiä.
      Mitä muuta vielä vertailtaisiin?

• Anonyymi

en ymmärrä miksi kuopiota haukutaan samaa mieltä oulu on tönkköpaikka

• Anonyymi

Kuopio on kiva paikka ja pitsatarjonta on hyvä!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe