...päästä AUKiin, jos on jättänyt amiksen kesken?
kunnei mua kiinosta mikään muu ammatti kuin sahi... Ja rannikkotykistöön olen hakeutumassa.
onkomahdollista
4
1289
Vastaukset
- lölleri
Aukkiin pääsee melkein kuka vaan, kuka sinne haluaa. Erityisesti juuri kaltaisiasi etsitään........
- r-e-s-s-u
Tietoa löytyy http://www.mil.fi/tyojakoulutus/tehtavat/index.dsp
Varusmiehenä aliupseerikouluun valitaan palveluksessa osoitettujen näyttöjen eli käytännön suoritusten ja erilaisten testien perusteella. Siviilikoulutus antaa kylläkin lisäpisteitä.
Aliupseerin virka jos kiinnostaa niin vaatimuksena toisen asteen koulutus. Jos vain peruskoulu niin siihen tyssää...
Aliupseerien valintakriteerit
Vakinaiseen aliupseerin virkaan rekrytoitavilta edellytetään toisen asteen koulutusta eli ammatillista perustutkintoa tai lukion suorittamista. Sekä miehiltä että naisilta edellytetään suoritettua asepalvelusta, ja aliupseeri- tai reserviupseerikurssin suorittamisesta on tehtävissä etua. Rekrytoinneissa korostetaan valittavan henkilön toimintakykyä ja kehityshakuisuutta.- kysyttiin intin
ylenemisiä, ei niinkään vakivirkojen kriteerejä, niin vastaus on: kuka vain pääsee AuK:iin jos ei ole aivan invalidi...
- r-e-s-s-u
kysyttiin intin kirjoitti:
ylenemisiä, ei niinkään vakivirkojen kriteerejä, niin vastaus on: kuka vain pääsee AuK:iin jos ei ole aivan invalidi...
Vai ei kysytty ammatista.
"kunnei mua kiinosta mikään muu ammatti kuin sahi"
Sotilasammattihenkilöstö (sah) on nykyisin nimikkeellä aliupseeristo. Ja siihen tehtävään vaaditaan siis siviilistä toisen asteen suoritus.
Edelleenkin aukkiin pääsee testien ja näyttöjen perusteella. Jossain helpommin, jossain huomattavasti kovemmilla kriteereillä.
Ja vaikka aukkiin pääsisikin on sitten sen läpäisy hyväksytysti taas toinen juttu. Siinäkin tietysti vaatimukset vaihtelevat aselajin ja koulutushaaran vaatimusten mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569