Minkä ikäsillä vielä käytätte kuravaatteita ja löytyyköhän 14 vuotiaalle olkainkurahousuja kun suojaisivat sekä pysyvät jalassa paremmin kuin vyötärökurikset ! Kun tuntuu näillä ilmoilla joka päivä kuravaatteilelle olevan hyvin käyttöä kurarukkasia myöden harmi.
Kuriksilla ulos !
19
7162
Vastaukset
- minkäs kokoinen?
se sun 14 vuotias on? Nuo halpatavaratalojen olkainkurikset loppuvat yleensä 130 sentin kohdille, joten niistä ei ole apua. Sitten Rukan olkainhaalareita ei meinaa löytää mistään, siis aikuisten kokoa. Niitten tehtaanmyymälästä saa postitse. Koeta etsiä se on Kokkolan lähellä.
Mutta sitten on tuo April Rain, joka tekee ihan tilauksesta just semmoset kurikset kuin sä tai se sun nuores haluaa. Väreissä löytyy ja malleissa kans. Samalla voisit itselleskin hankkia niin ei tulis yhdelle vaatekappaleelle niin paljon postikuluja. Siellä on saitilla tilauskaavake valmiina, ja kurikset on sulla parissa viikossa.
www.aprilrain.fi- kurahanskoja
sieltä samasta saa myös kurahanskoja aikuisten kokoa. Ne on oikein hyvät pyöräillessä, kun alle laittaa lämpimät hanskat, niissä on sopivan pitkä varsi.
- Janna s
kurahanskoja kirjoitti:
sieltä samasta saa myös kurahanskoja aikuisten kokoa. Ne on oikein hyvät pyöräillessä, kun alle laittaa lämpimät hanskat, niissä on sopivan pitkä varsi.
Hei olin etsimässä tyttärelleni Rukan olkain kurahousuja en siis itselleni enkä kurahanskoja ! Itselläni kyllä on mökillä Rukan vanhat kurahousut ja takki jo kiitos vaan! Joita käytän tarpeen vaatiessa itsekkin. Eihän noista mainitsemistasi kuravaatteista tiedä kun ollaan aina käytetty Rukan kuravatteita ja ne hyväksi todettu :-)
- edellinen..
Janna s kirjoitti:
Hei olin etsimässä tyttärelleni Rukan olkain kurahousuja en siis itselleni enkä kurahanskoja ! Itselläni kyllä on mökillä Rukan vanhat kurahousut ja takki jo kiitos vaan! Joita käytän tarpeen vaatiessa itsekkin. Eihän noista mainitsemistasi kuravaatteista tiedä kun ollaan aina käytetty Rukan kuravatteita ja ne hyväksi todettu :-)
Moni pitää Rukasta kun luulee ett se on kotimainen. Mitä mä olen kuullu melkein kaikki sen sadevaatteet tehdään jossain Virossa tai portugalissa. Ja se kangas on Norjasta. Vaikka onkin hyvää ja pehmosta. Kyllä noi Aprilin kurikset vetää aina Rukalle vertoja, ja niitten matsku on kotimaassa tehty. Ota vaan reilusti sinne yhteyttä. Mulla on kahdet niitten asut, yhdet henskelihaalarit ja yks 2-osainen, hyviä molemmat, ovat kolmatta vuotta käytössä, osittain työkäytössä. Se ohuempi kangas on enempi niinkuin Rukan kangas, se paksumpi oliks se vissiin Raintex on kyllä kestävämpää, mutta vähän kankeempaa.
- äiti kans
ykkönen vahingossa tuon nelosen eteen?
- Janna s
No,eipä tullut ykköstä vahingossa on vaan todettu että täällä maalla on syytä vielä tuossa iässä vaikkakin 14v.käyttää kuravatteita kun sää vaatii !Ennenkaikkea huoletonta eikä tarvitse pestä kun jättää kuivumaan vaan :-)
- Jani 18 maalta
Janna s kirjoitti:
No,eipä tullut ykköstä vahingossa on vaan todettu että täällä maalla on syytä vielä tuossa iässä vaikkakin 14v.käyttää kuravatteita kun sää vaatii !Ennenkaikkea huoletonta eikä tarvitse pestä kun jättää kuivumaan vaan :-)
Ei ikä katso milloin kurahousujen käyttö on lopetettava. Itte olen 18 vuotias ja itä Suomesta kotosin.
Kurahousut ovat ihan hyvät kun liikun polkupyörällä. Ei haittaa vaikka autoilijat heittävät rapaa kintuille. Itse käytän kurahousuja myös viikonloppuna kun jaan postia.
Ne on helppo laittaa reissun jälkeen autotalliin kuivamaan. Verkkarit säilyvät puhtaina.
Omat kurahousut olen tilanut netin kautta: aprilrain.fi
Olkainkurahousut ovat parhaimmat. Ne ovat eivät purista vyötäröllä vaan roikkuvat kivasti päällä. - äiti kans
Janna s kirjoitti:
sori, en heti älynnyt :)
- ikävirhe?
14 vuotias ? ja kurahousut?
oisko provon poikasta tässä nyt?
vai mihin 14 vuotias tarvitsee kurahousuja?
kalastus-kurahousuja on aikuisten kokoa.
urheilukaupat myyvät ulkohousuja jotka ovat ainakin osittain vesisuojattua materiaalia.
mutta kurahousut..
sorry, pakko nauraa..- tai sadehousut...
sama asia. Meillä päiväkodissa sadevaatteita käyttää aikuisetkin. Naura vaan, jos naurattaa.
- siihen ryhmään
jolle on opetettu, että 'ei me olla sokerista' ja ilman mitään sadetakkia ulos, vaikka pikku-ukkoja satais. Ei asialliselle vaatetukselle sais nauraa, opetat varmaan omia lapsiaskin toisia pilkkaamaan, hyi sun kanssas, tai naura pois, sehän pidentää ikää, muakin alkoi naurattaa tää maailman tyhmyys...
- 70LUVUN MOPOPOIKA
ASUIN MAALLA YKSIN SYRJÄSSÄ JA OLIN KOVA MOPOILEMAAN . AINA OLI VAATTEET SYKSYLLÄ JA KEVÄÄLLÄ KURASSA ,NIIN VANHEMPANI KYLLÄSTYIVÄT SIIHEN .KUN ISOSISKO MENI KÄYMÄÄN KAUPUNKISSA OLI HÄNEN KÄSKETTY MENNÄ MUOVIKAUPPAAN OSTAMAAN MUOVIKANKASTA. EI SIINÄ AUTTANUT MITÄÄN VASTUSTAA,MINULLE SANOTTIIN ETTÄ KURAHOUSUT TAI EI SITTEN MOPOILLA. SISKONI TAITAVANA LEIKKASI KAAVAT JA TEKI MINULLE SELLAISET NEPPARIOLKAIN KURAHAALARIT KIRKKAANVIHREÄSTÄ VAHKANGASMUOVISTA.OLIN TUOLLOIN 13 VUOTIAS.NE OVAT VIELÄKIN ROIKKUMASSA SUULIN SEINÄLLÄ NIISSÄ ON LEVEÄT OLKAIMET JOIDEN PITUUTTA SÄÄDETÄÄN NEPPAREILLA. KURAKELEILLÄ EI TULLUT KUULOONKAAN LÄHTEÄ AJELEMAAN ELLEI LAITTANUT JALKAAN KURAHOUSUJA JA KUMISAAPPAITA....ONKO MUILLA OLLUT ISOMPANA LAPSENA KURAHAALAREITA
- omelia
Kurahousut on hyviksi todettu vammaisen lapsen kanssa joka istuu paljon lumessa, ei ainakaan mene kosteus läpi haalarista. Aivan sama mitä muut ajattelevat, meitä kyllä katsotaan muutenkin joten kurahousut on pieni ongelma.
Tottakai kurahousuja voi käyttää kuka vain ja löytyy isojakin kokoja, muistaakeni jemmaan ostin 150- 160 cm kurikset, merkkiä en muista mutta rukat ne ei olleet. Aivan yhtä pehmeää materiaalia kuin rukka ja paljon edullisemmat.
Onnea etsintään :)- huolehtiva iskä
Meillä on sama juttu. Ostettiin 12 vuotiaalle pojalle vielä kurahousut ja kurarukkaset. Ovat käytössä, kun niitä tarvitaan. Ei tietenkään koulussa, mutta pihaleikeissä. Käytäntö on osoittanut, että haalari ei pidä kosteutta ja kuriksia yhä tarvitaan. Tottakait sanomista tuli, mutta vanhempi sanoo tuossa iässä vielä miten pukeudutaan pihaleikkeihin. Ei varmasti kaikilla ole tarvetta kurahousujen käyttöön, mutta meillä tuntuu olevan.
- Janna s
Eipä ole tullut kyseisiä Rukan kurahousuja vastaan vaan eipä just nyt kurahousukelejä olekkaan onneksi :D
- KURIS KÄYTTÄJÄ
No, kuules olen 14 vuotas poika ( kohta 15v. ) ja käytän kurahousuja (henkselimalliset), kurahanskoja, kuratakkia, (toppa)haalaria, vaippoja, (toppa)rukkasia, kauluria, fleece-haalaria, Kuoman-saappaita, kypäräpipoa, joskus tuttia ja tuttipulloa! Ja vapaasta tahdostani käytän näitä!!!!
EN HÄPEÄ!! VAAN ILOTSEN, KUN SAAN KÄYTTÄÄ NOITA! Menen kouluu myös noi päällä.
OLENKO JÄRKEVÄ??
Kommentoikaa!! Olenko ainut Suomessa?- observer_
Lisäksi et ole 14w kuin korkeintaan mieleltäsi, pikemmin kai vielä alle 10. Fyysinen ikäsi on kuitenkin jo paljon enemmän. Älä viitsi meuhkata näillä yleisillä palstoilla, kun sinun tyylisi on niin selvästi tunnistettavissa.
- palstapoliisi?
observer_ kirjoitti:
Lisäksi et ole 14w kuin korkeintaan mieleltäsi, pikemmin kai vielä alle 10. Fyysinen ikäsi on kuitenkin jo paljon enemmän. Älä viitsi meuhkata näillä yleisillä palstoilla, kun sinun tyylisi on niin selvästi tunnistettavissa.
Herää kysymys että mitä sinä sitten täältä etsit kun olen ollut tässä vuosien aikana huomaavinani että Sinua kiinnostaa aika erikoiset asiat.
Tarkkailija
- mopoilija_
keltaiset huomiokurikset kun on niin näkyykin paremmin. Olen huomannut että kylillä on joillakin lapsillakin huomioliivit, jopa jollakin koirallakin. Ei se ole tyhmää, vaan järkevää käytöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752