Arvonpudotus

neljäs!!!! #4

Maseratit yleensä pudottavat erityisen nopeasti arvoaan. Mielenkiintoisia muutaman vuoden vanhoja "hyväkuntoisia" saisi K-Euroopasta todella edullisesti - MUTTA ovatko ne hyviä ostoksia?
Vikoja tod.näköisesti riittää eikä jälleenmyyntiarvo ole huipussaan (italiaano...).
Jos 2 2-paikkainen sportti kiinnostaa, kannattaako harkita vai unohtaa?

17

6236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atrain8

      eivät pudota.

      "publishing company of the widely respected Eurotax, found that the Quattroporte is an excellent form of investment and the highest rated car, after the Ferrari F430, to hold its value in the G luxury sector."

      • ja vauhdilla

        Kyllä se Suomessa pudottaa ja tolkuttomalla vauhdilla. Sori vaan.


      • dropped
        ja vauhdilla kirjoitti:

        Kyllä se Suomessa pudottaa ja tolkuttomalla vauhdilla. Sori vaan.

        eihän niitä ole edes myynnissä Suomessa...


      • yksi malli
        dropped kirjoitti:

        eihän niitä ole edes myynnissä Suomessa...

        Kyllähän Maseratia myydään Suomessa ja myös käytettyinäkin löytyy.

        Keskieuroopassa tosiaan GT Coupet myynnissä pilkkahintaan, siis käytetyt.


      • taziopo
        yksi malli kirjoitti:

        Kyllähän Maseratia myydään Suomessa ja myös käytettyinäkin löytyy.

        Keskieuroopassa tosiaan GT Coupet myynnissä pilkkahintaan, siis käytetyt.

        löytyy, löytyy löysin peräti yhden pari vuotta vanhan suomesta myynnistä:

        Maserati Spyder Cambiocorsa 2004 119000 €.

        Keskieuroopasta en löydä pilkkahintaan pari vuotta vanhoja
        Maserati 3200 GT ASSETTO CORSA 02/02 EUR 49.999
        Maserati Coupe GT 09/04 EUR 69.900 nuo kun tuot suomeen saat lisätä hintaan puolet lisää


    • on hyvä olla

      älä kakara laita viimeisiä ropojasi tuollaiseen autoon, paitsi jos iskä sponssaa. haaveile vaan autolehtien sivuja ja osta kaikkien tavisten arvostama corolla.

    • K.Ä.

      Se heikko jälleenmyyntiarvohan ei ole sinu ongelmasi, vaan etusi. Ymärsinhän, että himoitset käytettyä?

    • pudottivat

      Muistan lukeneeni että joskus parikymmentä vuotta sitten Massikat olivat vähän ongelmallisia pitää ja korjata, ja pudottivat arvoaan kovasti. Ne, joita Suomessakin jonkin verran näkyi, neljäsataa jotain? Hieno auto se kyllä oli, ja ajattelin silloin että tuollainen pitäisi olla vaikkei aina toimisikaan.

    • quattroporte

      Kun niitä Saksan markkinoita katselet, niin kyllä siellä kaikki muutkin arvonsa puolittavat ensimmäisen 4-5 vuoden aikana, jakolasku jatkuu kun auto vanhenee 8 vuoden ikään. Näin täytyykin olla, sillä tavallinen auto reilu 10-vuotiaana menee jo paalutettavaksi. Maseratit, Jaget, Astonit ja jotkut Amerikan herkut tietenkin alkavat jossain vaiheessa kiinnostaa keräilijöitä, joten siinä vaiheessa niistä voi tulla jopa sijoitus.
      Jos vakavissasi olet autoa sieltä ostamassa, unohda ne halvimmat. Valitse mieluummin vähän kalliimpi, mutta varmasti hyvä. Köyhällä kun ei ole varaa ostaa huonoa (puhun nyt itsestäni).

      • JagV12

        Oikea tapa,koska korjaus/ylläpito tuollaisessa vehkeessä voi olla TODELLA kallista(nim.kokemuksen rintaääni).
        Maseratilla monia tosi hienoja malleja,eikä tarvitse jäädä jalkoihin liikennevaloissa.
        Itse olen himoinnut sellaista wanhaa Quatroporttea jo jonkin aikaa...


      • 3500GTi
        JagV12 kirjoitti:

        Oikea tapa,koska korjaus/ylläpito tuollaisessa vehkeessä voi olla TODELLA kallista(nim.kokemuksen rintaääni).
        Maseratilla monia tosi hienoja malleja,eikä tarvitse jäädä jalkoihin liikennevaloissa.
        Itse olen himoinnut sellaista wanhaa Quatroporttea jo jonkin aikaa...

        Tervehdys, JagV12!
        Luin tuota Maserati-keskustelua netistä ja näin kommenttisi "pakko satsata laatuun".
        Olen tullut siihen tulokseen että minulla saattaisi olla yksi "ylimääräinen" Maserati, mainitsemasi "wanha" Quattroporte jonka voisin harrastajalle myydä, tehdäkseni tilaa uusille hankinnoille!
        Auto on vuosimallia '82, eli S3, ja ainoa laatuaan Suomen rekisterissä.
        Auto on minulla ollut jo noin 10 vuotta, ja on kansainvälisesti ottaen hienossa kunnossa.
        -mallia ei pidä sekoittaa maailmalla huomattavasti edukkaampiin ja laadullisesti heikompiin 400-sarjan Biturbo versioihin!!
        Jos kiinnostaa, soita 040-551 9841.


    • Vain italo kelpaa

      Mieti miksi hankkisit Maseratin. Ostaisitko sen ajaaksesi ja nauttiaksesi siitä, vai myydäksesi sen? Jos tarkoitus on ajaa ja nauttia, ja sinulla on kenties vielä käyttöauto erikseen, ei mahdollisella jälleenmyyntiarvolla ole mitään merkitystä.

      Päinvastoin, on sinun onnesi (minun myös), että ihmiset kavahtavat ja pelkäävät hienoja italialaisia autoja, erityisesti eksoottisempia merkkejä, mutta myös jopa Lancian tai Alfa Romeon hankinta hirvittää useipia niin, että valinta kallistuu Nissan Primeraan tai Toyota Avensikseen. Hienoja autoja on sen vuoksi saatavissa monesti aivan pilkkahinnalla. Olemattomalla rahalla pystyy ostamaan myös vaikka parikin varaosa-autoa, jos nissanmiehet pelottelevat osien vaikealla saatavuudella.

      Osa italialaismerkkien viehätyksestä perustuu juuri siihen, etteivät ne ole mitään kansanautoja, naapurisi tuskin ajaa samanlaisella.

      • ,,,

        Katsoin äsken nettiautosta tuota arvonpudotusta ja Maseratihan näyttää pitävän arvonsa todella hyvin. Myynnissä oli esim. vuoden 2000 mallinen 3200 GT. Se on maksanut uutena noin 850 000 markkaa ja nyt hintapyynti oli 39 900 euroa. Vastaava mersu, esim. 500 CL on maksantut uutena tuplasti, noin 1 500 000 markkaa ja myynnissä löytyy useita vuoden 2000 malleja reilusti alle 30 000 euron. Hyvän saa 24 900 eurolla.

        Jos mennään vanhempiin, niin tilanne korostuu. 80-luvun lopun Maserati maksaa nyt 7000 euroa. Uutena se on ollut noin 400 000 markkaa. Vastaava mersu, esim E300 on ollut uutena pikkasen kalliimpi, mutta nyt sellaisen saa parilla tonnilla.

        Uutena Mersua halvempi Maserati on siis kymmennen vuoden ikäisenä lähes 100 % kalliimpi ja 20 vuoden ikäisenä jo kolme kertaa arvokkaampi kuin suomalaisten arvostama saksalainen.


      • fd
        ,,, kirjoitti:

        Katsoin äsken nettiautosta tuota arvonpudotusta ja Maseratihan näyttää pitävän arvonsa todella hyvin. Myynnissä oli esim. vuoden 2000 mallinen 3200 GT. Se on maksanut uutena noin 850 000 markkaa ja nyt hintapyynti oli 39 900 euroa. Vastaava mersu, esim. 500 CL on maksantut uutena tuplasti, noin 1 500 000 markkaa ja myynnissä löytyy useita vuoden 2000 malleja reilusti alle 30 000 euron. Hyvän saa 24 900 eurolla.

        Jos mennään vanhempiin, niin tilanne korostuu. 80-luvun lopun Maserati maksaa nyt 7000 euroa. Uutena se on ollut noin 400 000 markkaa. Vastaava mersu, esim E300 on ollut uutena pikkasen kalliimpi, mutta nyt sellaisen saa parilla tonnilla.

        Uutena Mersua halvempi Maserati on siis kymmennen vuoden ikäisenä lähes 100 % kalliimpi ja 20 vuoden ikäisenä jo kolme kertaa arvokkaampi kuin suomalaisten arvostama saksalainen.

        täysin vääriä keskenään. CLS olisi lähempänä.


      • ,,,
        fd kirjoitti:

        täysin vääriä keskenään. CLS olisi lähempänä.

        En nyt sanoisi niinkään.

        Kymmenen vuotta vanhoista Mersuista lähimpänä 3200 GT:tä on kyllä CL, tai vaihtoehtoisesti CLK55 AMG, joka maksoi uutena saman lähes täsmällen saman verran kuin 3200 GT. Nyt yhden kymmenen vuotta vanhan 3200 GT:n hinnalla saa kaksi kappaletta kymmenen vuotta vanhaa CLK55 AMG:ta.

        CLS on vähän huono vertailukohta 3200 GT:lle jo siksi että ne ovat eri aikakauden tuotteita. CLS tuli markkinoille lähes kymmenen vuotta myöhemmin kuin 3200 GT.

        CLS:n kanssa vertaisin Maseratin uusinta Quattroportea, en mitään edellisen sukupolven 2-ovista coupea. Tässäkin vertailussa Maserati säilyttää arvonsa paremmin. Quattroporte on ollut viime vuodet Euroopassa virallisestikin vähiten arvoaan menettävä 4-ovinen edustus sedan.

        CLS taitaa kyllä olla autona parempi ja yhtä kauniskin, mutta nythän keskustellaan Maseratien arvonalentumisesta verrattuna muihin merkkeihin.


    • Märkä uni vain

      Jos sun täytyy miettiä tuollaosia asioita et todennäköisesti ole tarpeeksi varakas ostamaan Maseratia kuten en minäkään. Haaveillaan vaan ja ajellaan näillä Suomen älyttömillä veroilla rasitetuilla auton ropposilla.

      • ,,,

        Nyt en ihan ymmärtänyt, mitä ei pidä miettiä.

        Tallistani löytyy sekä Mersu että Maserati, ei ihan uusia, mutta omia ja maksettuja molemmat. Siksi tiedän ihan kokemuksesta että Maserati säilyttää arvonsa paremmin kuin useimmat muut autot. Vertailuesimerkkinä käytin Mersua, koska sen arvon alennuksesta löytyy parhaiten omakohtaista kokemusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3169
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2515
    3. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2146
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2065
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1972
    6. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1604
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1570
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1263
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1188
    10. Vuodetvierii

      E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1103
    Aihe