laitoin -98 td vaniin intercoolerin,vapaavirtaus-suodattimen ja jousen avustamaan hukkaporttia sekä hukkaportin paineensäätö-ruuvin.paine 0.5bar. Käytin penkissä -EI AINUTTAKAAN LISÄHEVOSTA!!!! takapyöriltä 145hv. Siitiä! kommentteja..
chevy van 6.5 td INTERCOOLER
14
10575
Vastaukset
- tuossa
ole ic:tä vakiona?
Ei muutakuin hariselle säädettäväksi. Kyllä sieltä 6.5td:stä enemmän saadaan kuin 145hv.
Harisen säätö maksaa n. 700€ ja lähdet sieltä tehoilla jotka alkaa kakkosella ja vääntöä muutama sata nyytti enemmän.- 2500 pick up
käyppä kojolla tötterös kanssa seo tuusulassa sellaane ko D-Tech
350E
- viritys
kotitekoinen viritys katsotaan onnistuneeksi jos tehohävikkiö ei tule 10% enempää , - joten onneksi olkoon
- dieselisti
Eihän se teho lisäänny jos pelkkää ilman määrää lisää. Dieselissä teho tulee palaneen polttoaineen määrästä. Elikkä syöttöä lisää. Nyt siihen voi laittaa aika kovan lastun kun hapensaantia on parannettu.
- Subbis 6.5TD
"jousen avustamaan hukkaporttia sekä hukkaportin paineensäätö-ruuvin.paine 0.5bar."
Tätä en ymmärrä mitä olet tehnyt hukkaportin ohjaukselle. Hukkaportin kello on alipaineella toimiva, eletronisesti (pulssitettu) PCMn ohjaama. Solenoidin pitää alipainepumpun tuottamalla alipaineella hukkaporttia kiinni.
Älä siis laita bleediä väliin - nostaa entistä vähemmän ahtoja.
Jenkkilässähän myydään alipainekellon korvaavia jousivirityksiä. Tietty voi korvata koko alipaineohjauksen paine ohjauksella - tosin joutuu modaamaan hukkaportin vivuston toimimaan toisinpäin.
Alipaine ja solenoidiohjausta voi käyttää hyväkseen, jos haluaa rakentaa paineanurilla säädettävän ahtopaineohjauksen (esim. potikka ohjaamossa). Tarvitsee toisin toisen solenoidin alkup. virtapiiriin, jottei PCM anna vikakoodia "Waste Gate Solenoid" - SES valoa samalla.
Samat 0.5bar irtoo vakio HD koneesta (190Hp)..- servoletti
no tässä tapauksessa kuitenkin nousi. laitoin jäykemmän jousen kiskomaan hukkaporttia kiinni ja vastus-virta-venttiilin kireämmälle,rälläköin katin ja änkän pois niin paineet nousi n. 0.8 bar kunnes pito loppui jäisellä tiellä. Odotellaan kunnes tiet sulaa niin saa säädettyä paineet n.1bariin just sillä mun venttiinillä. moottorin merkkivalo syttyi em. tilanteessa koska paineet meni yli 0.7. Sitä merkkivaloa voi huijata vastuksella joka juotetaan tietyn johdon väliin. Äänet ei ole yhtään kovat vaik on suora putki.
- 2500 pick up
servoletti kirjoitti:
no tässä tapauksessa kuitenkin nousi. laitoin jäykemmän jousen kiskomaan hukkaporttia kiinni ja vastus-virta-venttiilin kireämmälle,rälläköin katin ja änkän pois niin paineet nousi n. 0.8 bar kunnes pito loppui jäisellä tiellä. Odotellaan kunnes tiet sulaa niin saa säädettyä paineet n.1bariin just sillä mun venttiinillä. moottorin merkkivalo syttyi em. tilanteessa koska paineet meni yli 0.7. Sitä merkkivaloa voi huijata vastuksella joka juotetaan tietyn johdon väliin. Äänet ei ole yhtään kovat vaik on suora putki.
esim mul pick upis samallaine jousi laitettu auttaa sitä kelloo toimimaa ja skulaa iha helveti hyvin. itel d tech iltä haettu softa mut en ole vielä tietoinen siitä onko eco vai power ohjelma sen tiiän et noita joka keli uuseja kumeja alkaa vituttaa kuivalla kelillä liikenne valoissa. pitäs päästä sil power lastulla 250hv 1000nm. riippuu miten aski tehty.
askin niputus mikkelis eli sis täydellise tsekkaamise th700 askii ja vahvistuksen niin noin 1000e koko paska
- virittäjä7
Niinhän sitä sanotaan että viritys on onnistunut jos tehot ei ole pudonneet 10% enemmän
- wanha!
wanha!
- Nimetön
mun vanissa oli välijäähytin ja turbo niin 400 hv ja 1200 Nm vääntöä penkissä. noissa on turbo semmonen normi muovikupin kokonen.
- voimasavu
no miten niitä hevosia olis lisää tullut kun ahtopaine ei ole edes sitä mitä vakiona pitäis olla.
- GTchevy-99
Paljonkos se ahtopaine on vakiossa 6,5 td,ssä? mulla ainakin hukkaportti seilaa kiihdytyksessä kun sen tuntee persuksissa.
- FKKk
Todella vanha juttu mutta kaikkihan ymmärtää että kun turboahdettua ilmaa syötetään moottoriiin on se kuumaa ja välijäähdyttimellä sitä jäähdytetään enemmän tai vähemmän. Jäähdytetympi ilma koneelle on aina parempi vaihtoehto. Moottori jo lähtökohtaisesti toimii ja kestää paremmin ja sietää paeemmin polttoainesyötön ja ahtopaineen nostamista. AHtopainetta ei tosin kannata paljoa nostaa vakiopuristusilla ja vakio kannntiivisteillä 6.5td moottorissa. Pakoputkisto kannattaa myös tosiaan "suoristaa".
- Anonyymi
Vanha juttu mutta mistä näitä idiootteja sikiää. Nykyään vielä enemmän. Mikä saa ihmisen luulemaan että nuo muutokset tuo mitään lisävoimaa....no toki moottori voi saada viileämpää ilmaa välijäähdyttimen takia jolloin sitä happea on inasen enempi, vapaavirtaussuodatin taas voi aiheuttaa jopa kuumempaa imuilmaa riippuen mitä vakio riippuen millainen se suodatin on. Mutta kaikkein tärkeintä on että se dieselin voima tehdään polttoainemäärällä. Polttoaineen määrää vaan lisää ja kun alkaa savua olemaan aivan liikaa niin sitten lisää ilmaa. Ja sitten kun molempia on aivan helvetisti ja silti savuaa niin sitten koneeseen vesi-metanoli suihkutusta niin häviää se savukin.... Sittenpä se Detroittilainen onkin jo kadulla osina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869