Balilta Lombokille

Cameo

Kauanko kestää matka katamaraanilla tai laivalla Balilta Lombokille? Lento kestää 25 min, mutta mikä onkaan turvallisin/tasokkain lentoyhtiö?

10

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimo^

      Ei oo vissiin hirveesti vaihtoehtoja.

    • merpati

      Balilta ei pääse enää katamaraanilla Lombokille, ainoastaan on lauttayhteys. Lauttamatka kestää 4-4,5 tuntia. Menimme itse lautalla Lombokile ja sen jälkeen oli selvää, että lennämme takaisin. Lautta oli karmea. Tai siis wc:t olivat ihan sanoinkuvaamattoman kauheat. Mieheni ei ole mikään nirppa, mutta se kokemus oli jo hänellekin vähän liikaa...

      Meitä oli n. 30 turistia lautalla ja kaikilla oli puheenaiheena vain se, miten toiletit voivat ola niin kauheassa kunnossa. Muutama nainen yritti veskiin mennä, mutta ennemmin olivat kupla otsassa... Lautta oli muutenkin parhaat päivänsä nähnyt, oikea ruostepurkki... Lisäksi satamassa kova sählinkl laukkupoikien ja erinäisten myyjien kanssa, jotka tunkivat myös laivaan.

      Takaisin siis lennettiin yksimielisesti. lentoyhtiö oli Merpati, kone oli joku Aeroflot, parhaat päivänsä sekin nähnyt. Käsitin, että olisi myös toinen lentoyhtiä, joka tuota väliä lentää. Tällä hetkellä Merpati lensi kaksi vuoroa päivässä, meidänklin kone oli ihan täynnä. Ei kannata siis jättää lippujen varusta ihan edelliseen päivään. Lento kesti vain 15 min ja oli ihanan vaivaton ja nopea. En ole ihan vakuuttunut Merpatin koneiden turvallisuudesta, mutta hengissä selvittiin!

      • lompokki

        Itse taannoin vuosituhannen vaihteessa pähkäilimme saman asian kanssa, mutta koska lennot olivat hyvin edulliset, niin otimme ne. Kone oli ~ vuodelta 70 oleva Fokkeri, joka oli, kuten aiempikin kertoja sanoi, parhaat päivänsä nähnyt. Malli oli perus ~30 hengen potkurikone, jossa ohjaamon ja matkustamon välissä ei ollut edes ovea?!?

        Henkilökunta oli kyllä hyvin ystävällistä ja saimme tuon hikisen 20 minsan lennon aikana myös eväpussit. Älä edes kysy tuliko pussin sisältöä syötyä lennon aikana..

        Kaikista hyvittavin oli kuitenkin vessan ovi, jonka oven ystäväpariskunnan mies sai rikottua. WC:n käynnin jälkeen ovea ei saanut enää kiinni ollenkaan. Että näin Merpatilla. Noista kahdesta vaihtoehdosta valitisin kuitenkin jatkossakin Merpatin, vaikka turvallisuusnäkökohdat ovatkin mitä ovat..


    • miiru_73

      Me menimme sillä lautalla Balilta Lombokille 2002 ja musta se oli kyllä kokemisen arvoinen keikka. Siinä näkee mukavasti paikallista menoa.

      Gili-saarille pääsee pikaveneellä Benoasta.
      http://www.bwsbali.com/gili-islands/

      • Merpati

        En nyt voisi sanoa, että me ainakaan näimme tammikuussa mitenkään paikallista menoa laivalla/ matkan aikana. Laivalla oli yhteensä n. 40 ihmistä, joista 30 oli turisteja. paikalliset nukkuivat sohvalla sisällä. Tietysti jos haluaa kokea sen kaaoksen ja kymmenittäin sinua ahdistelevia vesipullokauppiaita ja kyydintarjoajia satamassa sekä ahdistelevia laukkupoikia, reissu kannattaa... Ja jos pystyy menemään ala-arvoisimpaan veskiin, mitä ikinä on nähnyt/ haistanut...


      • miiru_73
        Merpati kirjoitti:

        En nyt voisi sanoa, että me ainakaan näimme tammikuussa mitenkään paikallista menoa laivalla/ matkan aikana. Laivalla oli yhteensä n. 40 ihmistä, joista 30 oli turisteja. paikalliset nukkuivat sohvalla sisällä. Tietysti jos haluaa kokea sen kaaoksen ja kymmenittäin sinua ahdistelevia vesipullokauppiaita ja kyydintarjoajia satamassa sekä ahdistelevia laukkupoikia, reissu kannattaa... Ja jos pystyy menemään ala-arvoisimpaan veskiin, mitä ikinä on nähnyt/ haistanut...

        Meitä eivät myyjät juuri häirinneet ja muutenkin saimme ihan rauhassa ihailla merimaisemia matkamme aikana. En tiedä voisiko olla niin, että neljässä vuodessa turistien määrä Lombokilla olisi lisääntynyt ja siten myös turisteille kaupittelevien määrä... Ruokottomassa veskissäk käyminen ei musta ole mikään ongelma, kun oli käsidesit yms. mukana. En tosin edes muista, että veski olisi ollut mitenkään ruokoton josko sitten siellä edes kävin.


      • ^sirkkis
        miiru_73 kirjoitti:

        Meitä eivät myyjät juuri häirinneet ja muutenkin saimme ihan rauhassa ihailla merimaisemia matkamme aikana. En tiedä voisiko olla niin, että neljässä vuodessa turistien määrä Lombokilla olisi lisääntynyt ja siten myös turisteille kaupittelevien määrä... Ruokottomassa veskissäk käyminen ei musta ole mikään ongelma, kun oli käsidesit yms. mukana. En tosin edes muista, että veski olisi ollut mitenkään ruokoton josko sitten siellä edes kävin.

        Onhan noita vessoja maailmalla nähty, monissa junissakin ovat kyllä ihan omaa luokkaansa olleet;)eipä silti ole koskaan matkantekoa haitannut, ei noin kaukana voi olla niin heikkohipiäinen että yhteen kusolla käyntiin tyssää..


      • Merpati
        ^sirkkis kirjoitti:

        Onhan noita vessoja maailmalla nähty, monissa junissakin ovat kyllä ihan omaa luokkaansa olleet;)eipä silti ole koskaan matkantekoa haitannut, ei noin kaukana voi olla niin heikkohipiäinen että yhteen kusolla käyntiin tyssää..

        Arvasin, että saan arvostelua osakseni, jos valitan vessoista. Olen itsekin paljon matkustellut, etenkin Aasiassa ja tarkoitin tällä, että tämä oli kokemuksistani pohjanoteeraus. Toki jos haluaa kengönpohjat paskaan ja kuseen, niin siitä vaan. Itse otimme tämän laivamatkan vessoineen päivinee huumorilla ja sitä naureskellaan edelleen, mutta en nyt tieten tahtoen haluaisi kokea sitä uudelleen.

        Itse en ennen matkaani ollut kuullut tästä laivamatkasta ja näistä vessoista ja siksi haluan tuoda tämän asian esille, koska itse olisin lentänyt perille, jos olisin tiennyt. Lisäksi mulla on lonkassa tekonivel (vaikka olen vasta 30 vee) ja siksi nuo "lattiareikävessat" eivät sovellu meikäliselle laisinkaan, koska en pääse lonkkani vuoksi kyykkyyn ja olen siis nainen.

        Mut ihan sama, menkää laivakka tai lentäen, tämä nyt oli vaan mun mielipide, että ei se nyt niin kiva matka ollut.


      • hyvä että kerroit
        Merpati kirjoitti:

        Arvasin, että saan arvostelua osakseni, jos valitan vessoista. Olen itsekin paljon matkustellut, etenkin Aasiassa ja tarkoitin tällä, että tämä oli kokemuksistani pohjanoteeraus. Toki jos haluaa kengönpohjat paskaan ja kuseen, niin siitä vaan. Itse otimme tämän laivamatkan vessoineen päivinee huumorilla ja sitä naureskellaan edelleen, mutta en nyt tieten tahtoen haluaisi kokea sitä uudelleen.

        Itse en ennen matkaani ollut kuullut tästä laivamatkasta ja näistä vessoista ja siksi haluan tuoda tämän asian esille, koska itse olisin lentänyt perille, jos olisin tiennyt. Lisäksi mulla on lonkassa tekonivel (vaikka olen vasta 30 vee) ja siksi nuo "lattiareikävessat" eivät sovellu meikäliselle laisinkaan, koska en pääse lonkkani vuoksi kyykkyyn ja olen siis nainen.

        Mut ihan sama, menkää laivakka tai lentäen, tämä nyt oli vaan mun mielipide, että ei se nyt niin kiva matka ollut.

        Toiset tykkää kommentoida ja kritisoida toisten mielipiteitä, mutta me toiset otetaan tämäkin tieto kiitollisena vastaan :)
        En oikein ikinä ole tajunnut, tekeekö se jostain paremman matkailijan, jos pystyy istumaan toisten kuseen ja paskaan...?

        Itse olen tosi herkkä ryönäisille vessoille (se että en tykkää toisten kusesta ja paskasta ja muista eritteistä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minun pitäisi jäädä kotiin!) ja pyrinkin välttämään niitä viimeiseen asti. Ihan hienosti on reissut tähänkin asti mennyt, vaikka valikoiden olen rakkoni tyhjentänyt. Ja on sitä joskus jouduttu taiteilemaan jos minkä näköisten reikien päällä, mutta en siitä pidä ja välttelen sitä niin pitkään kuin mahdollista! Joten tästä viisastuneena valitsen lentotien lautan sijasta. Kiitos!


      • miiru_73
        Merpati kirjoitti:

        Arvasin, että saan arvostelua osakseni, jos valitan vessoista. Olen itsekin paljon matkustellut, etenkin Aasiassa ja tarkoitin tällä, että tämä oli kokemuksistani pohjanoteeraus. Toki jos haluaa kengönpohjat paskaan ja kuseen, niin siitä vaan. Itse otimme tämän laivamatkan vessoineen päivinee huumorilla ja sitä naureskellaan edelleen, mutta en nyt tieten tahtoen haluaisi kokea sitä uudelleen.

        Itse en ennen matkaani ollut kuullut tästä laivamatkasta ja näistä vessoista ja siksi haluan tuoda tämän asian esille, koska itse olisin lentänyt perille, jos olisin tiennyt. Lisäksi mulla on lonkassa tekonivel (vaikka olen vasta 30 vee) ja siksi nuo "lattiareikävessat" eivät sovellu meikäliselle laisinkaan, koska en pääse lonkkani vuoksi kyykkyyn ja olen siis nainen.

        Mut ihan sama, menkää laivakka tai lentäen, tämä nyt oli vaan mun mielipide, että ei se nyt niin kiva matka ollut.

        En mä ainakaan sun kokemustasi arvostellut, kerroin vain omani. Eikös tämä ole keskustelupalsta, jossa vaihdetaan kokemuksia? Tai siis sen pitäisi olla, pääasiassahan täällä auotaan päätä ja puretaan turhaumia, mutta noin niin kuin periaatteessa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe