Morrison Woman

kalvotaiteilija

Kahdella vikalla "Jim"-levyllä Doors soittaa bändinä erinomaisen tiukasti ja tiiviimmin kuin aikaisemilla.
On jäänyt turha teatterimaisuus pois ja tilalla selkeä linja levyihin ja kappaleisiin.
Esimerkiksi levy "Waiting For The Sun" on turhan poikkoileva muutamaa hyvää kappaletta lukuunottamatta.
Morrison Hotelissa upeita sovituksia kuten Ship Of Fools (mahtava urkusoolo ja rockjatsahtava osuus), Peace Frog ja Roadhouse Blues, eikä bändi ollut Morrisonin "taustaryhmä", vaan nimenomaan bändi vetää koko hommaa hyvin jonka Jim täydentää.
L.A. Woman myös hyvää whiskyhuuruista bluesrockia ja vähän jopa funkahtavaa meininkiä.
Itse L.A Woman mahtava autorockpiisi helteiselle päivälle ja Hyacinth House suosikki slovareistani.
Olisi Jim lykännyt sitä Pariisin menoa....

15

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AROSUSI-09

      Että Jimmy-boy lähti ihan oikeassa iässä:)/Sopivan karheaa bluesrockia kyllä ja "Peace Frog" oli muistaakseni Jimin lapsuudessa näkemistä Amerikan natiiveista eli intiaaneista,jotka kodittomina ja alkoholisoituneina ja maansa menettäneinä dallasivat L.A-nkin katuja./Intiaanishamaanien elkeitä Jimbo väliin tavoitteli.*Jokohan se kuva olis sinne tullut* Tssh...Miltäköhän The Doors of perception olisi kuullostanut,jos sähköurkujen tilalla olisi Beach Boysien tyyliin ollut theremin?:/

    • yhteinäisin, nimenomaan kokoonpanona viimeisinä vuosinaan.

      LA. Womanissa on muuten todella kiehtovat sanat... :) Erinomainen biisi muutenkin.

      • kalvotaiteilija

        Soft Parade pitäs ostoo viel.
        "Touch Me";n olen kuullut mutten kai muita muistaakseni.
        Videolla Robbie Kriegerillä silmä mustana kun sai nyrkistä naamariinsa.


      • kalvotaiteilija kirjoitti:

        Soft Parade pitäs ostoo viel.
        "Touch Me";n olen kuullut mutten kai muita muistaakseni.
        Videolla Robbie Kriegerillä silmä mustana kun sai nyrkistä naamariinsa.

        Voisinpahan hankkia kanssa omakseni jostain. :) Kukas sitä muuten mottasi?


      • kalvotaiteilija
        Flutteri kirjoitti:

        Voisinpahan hankkia kanssa omakseni jostain. :) Kukas sitä muuten mottasi?

        Kirjassahan se luki. Kaipa jotkut eivät pitäneet pitkätukista....


      • AROSUSI-09
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Soft Parade pitäs ostoo viel.
        "Touch Me";n olen kuullut mutten kai muita muistaakseni.
        Videolla Robbie Kriegerillä silmä mustana kun sai nyrkistä naamariinsa.

        Hitto olihan mulla toikin joskus:) Linkin hautakuvassa paikka on sen näköinen,kuin se '89 oli :D http://www.thedoors.8k.com


      • taidan olla
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Hitto olihan mulla toikin joskus:) Linkin hautakuvassa paikka on sen näköinen,kuin se '89 oli :D http://www.thedoors.8k.com

        tosiaan... siivotessani tuossa edellis ehtoona huomasin waan, että hyllystäni löytyy kaikki doorssit plus kokoelma (vinyyleinä). Ja jotkut wielä kaksin kappalein! Muistikatkoksia kai ollu niitä ostellessa...Ja ku en raaskii niitä kuunnella(jotteiwat kulu), olenpa ostanut nuo lewyt wielä cd-muodossakin. Mummoissa on muutama tonni kiinni maailman parhaassa bändissa....BUT THAT´S WORTH IT!!!!


      • AROSUSI-09
        taidan olla kirjoitti:

        tosiaan... siivotessani tuossa edellis ehtoona huomasin waan, että hyllystäni löytyy kaikki doorssit plus kokoelma (vinyyleinä). Ja jotkut wielä kaksin kappalein! Muistikatkoksia kai ollu niitä ostellessa...Ja ku en raaskii niitä kuunnella(jotteiwat kulu), olenpa ostanut nuo lewyt wielä cd-muodossakin. Mummoissa on muutama tonni kiinni maailman parhaassa bändissa....BUT THAT´S WORTH IT!!!!

        On onneks olemassa,josta voin kaivella melkein minkä tahansa biisin milloin tahansa:)Levyjä olen roudannut divareihin milloin mistäkin syystä,mutta sehän nyt on vain materiaa...Ainoa mikä vähän jurppii,oli Nirvanan Nevermind,jonka kannoin Black'n'Whiteen viikkoa ennenkuin Cobain laski haulikollisen verran kuulia kalloonsa.Oliko sekin muuten 27? Vaikea ikä.../Päänsisäisen boxin lisäksi tapana soitella Doorseja raflojen boxeista.


      • se ylpeä
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        On onneks olemassa,josta voin kaivella melkein minkä tahansa biisin milloin tahansa:)Levyjä olen roudannut divareihin milloin mistäkin syystä,mutta sehän nyt on vain materiaa...Ainoa mikä vähän jurppii,oli Nirvanan Nevermind,jonka kannoin Black'n'Whiteen viikkoa ennenkuin Cobain laski haulikollisen verran kuulia kalloonsa.Oliko sekin muuten 27? Vaikea ikä.../Päänsisäisen boxin lisäksi tapana soitella Doorseja raflojen boxeista.

        tosiaan,se 27 taitaa olla monelle paha ikä...onnex mun mittariin tulee tänäpänä 30v, eli pahimman yli oon kai sit päässy!


      • AROSUSI-09
        se ylpeä kirjoitti:

        tosiaan,se 27 taitaa olla monelle paha ikä...onnex mun mittariin tulee tänäpänä 30v, eli pahimman yli oon kai sit päässy!

        No helvetti.Onnex olkoon! Kolmenkympin jälkeen alkaa,tai ainakin mulla alko,vuodet mennä sellaista kiitorataa etten huomannutkaan kun oli taas 10 vuotta mennyt ja olin 40;Syssyllä tuli täyteen:) Älä sit kiusaa naapureitas Frederikillä,jookos?:D


      • FERN
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        No helvetti.Onnex olkoon! Kolmenkympin jälkeen alkaa,tai ainakin mulla alko,vuodet mennä sellaista kiitorataa etten huomannutkaan kun oli taas 10 vuotta mennyt ja olin 40;Syssyllä tuli täyteen:) Älä sit kiusaa naapureitas Frederikillä,jookos?:D

        juuh,kiitosh! ja otin ny sitte nimmarinkin itelleni. Joo, ja mun naapurini kiusaa kylläkin mua sillä kotimaisella iskelmällään....


      • AROSUSI-09
        FERN kirjoitti:

        juuh,kiitosh! ja otin ny sitte nimmarinkin itelleni. Joo, ja mun naapurini kiusaa kylläkin mua sillä kotimaisella iskelmällään....

        (Etkä koskaan poikanen ollutkaan:P)Vaan KOLMEKYMPPINEN !!!:D Joo...Yx tuttu joutu onnettomuudekseen Kanarialla kämppäkaveriks tyypin kanssa joka biletti pyöreitä vuosiaan örveltämällä & soittamalla sata kertaa päivässä ton Reetun biisin.*Huoh* Tulipahan mieleen.


      • kalvotaiteilija
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        (Etkä koskaan poikanen ollutkaan:P)Vaan KOLMEKYMPPINEN !!!:D Joo...Yx tuttu joutu onnettomuudekseen Kanarialla kämppäkaveriks tyypin kanssa joka biletti pyöreitä vuosiaan örveltämällä & soittamalla sata kertaa päivässä ton Reetun biisin.*Huoh* Tulipahan mieleen.

        Tuli ostettua tänään Soft Paradekin.


      • AROSUSI-09
        kalvotaiteilija kirjoitti:

        Tuli ostettua tänään Soft Paradekin.

        Mulla oli se vinyylinä ja Yea...hieno levy.Youtubesta löytyy kanssa näitä Doorseja;Oletko katsellut? Niin ja paljonko maksoit levystä ja mistä..?


      • kalvotaiteilija
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Mulla oli se vinyylinä ja Yea...hieno levy.Youtubesta löytyy kanssa näitä Doorseja;Oletko katsellut? Niin ja paljonko maksoit levystä ja mistä..?

        CD;nä ostin juuh ja Misirlou nimisestä divarista Lahessa.
        Kympin maksoin.
        Soft Paradella oli havaittavissa , kuten aikaisemmin mainitsin, bändi alkoi hioutumaan paremmaksi ja tiiviimäksi soitannoillisesti kahdella vika Jim-levyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe