Onko kukaan käynyt YO-pohjaisen turvallisuusalan perustutkinnon ja miten työllistynyt sen jälkeen tai miten on onnistanut jatko-opiskelun suhteen? Tuo Oulun amis, Limingan yksikkö olis kiikarissa. Lukion päättäritodistus ei kummoinen, joten ajattelin, että jos amiksessa onnistuis saamaan hyvät paperit ja niillä tutkintopapruilla hakis jatko-opiskelupaikkaa Laureaan, vaikkakin sinne on vaikee päästä edes.
Minkälaisethan on amiksen turv.alan pääsykokeet ? Laskemista, psykologiset testit, haastattelua kenties?
Toisena vaihtoehtona oon mietiskellyt vartijan ammattitutkintoa ja siitä eteenpäin turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkintoa.
No, kuiteskin, toi turvallisuusala tosiaan kiinnostaa!
Turvallisuusalan perustutkinto
2
569
Vastaukset
- olen opiskellut
Kyseisessä laitoksessa. Ensimmäisenä sanon että homma saa todellakin kiinnostaa jos siellä aikoo pärjätä hyvin muuten tulet ulos surkeilla papereilla ja Laureaan pääsy on tosiaankin aika vaikeaa pitää kyllä olla niin pro että kannattaa miettiä kahteen kertaan riittääkö rahkeet ettei tule pettymyksiä. Ainakin tulet miettimään tätä min6h kestävillä laki-luennoilla päivässä joita vetää kuivaakin kuivemmat muka kovanaamat.
Pääsykokeista sen verran että ensin useamman tunnin psyko-testit sen jälkeen kuntotesti ja haastattelu sekä koulun edustajien kanssa että vielä erikseen psykologin tai mikälie.. Kuntotesteissä cooper, selät, vatsat, kyykyt ja puristus testi ja ehkä vielä jotain extraa :)
Tämä koulutus on siitä hyvä että kun suoritat tutkintoa on sinulla mahdollisuus suorittaa samalla myös vartijan ammattitutkinto joten saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Työn saannista en sano mitään muuta kuin tuurilla ja hyvällä asenteella sitkeästi vartiointiliikkeisiin soitellen voi tärpätä tai nappaa harjoittelun aikana itsellesi hyvä maine ja yritä sitä kautta "tuttuun firmaan"
Onnea alan valinnan johdosta
Älä anna kusen nousta päähän, me ei olla supermiehiä joten et sinäkään ole ;) - härmänstevari
"Minkälaisethan on amiksen turv.alan pääsykokeet ? Laskemista, psykologiset testit, haastattelua kenties? "
Vastaus = Riittää että hengität.
Mene hyvä ihminen kunnon kouluun. Yritysten turvallisuuspäälliköiden yms. hommat menee oikeassa elämässä entisille kapiaisille. Unohda koko juttu vähäksi aikaa ja mene välillä töihin mietimään mitä haluat tehdä. Jos ns. turvallisuusala vielä kiinnostaa niin hae poliisikouluun.
Vartijoiden tessi on valehtelematta varmasti surkeimpia mitä löytyy. Se löytyy muistaakseni Pamin sivuilta. Tutustu siihen niin into vähenee kummasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799