Olen maitoproteiinille allerginen ja olen jo kauan miettinyt onko maitohappobakteerit maitoa? Kun vatsani on vieläkin "epävakaa" vaikka olen jo monen vuoden ajan vältellyt maitoa muita tuotteita joille olen allerginen. Ajattelin, että olisin voinut alkaa syödä maitohappobakteereita, jos se auttaisi rauhoittamaan vatsani. Jos kuitenkaan tuo ei käy, niin tietäisittekö jotain muuta vastaavaa vatsan rauhoittajaa? Olisin erittäin kiitollinen.
Ja vielä te muut maidolle kokonaan allergiset! Minkä merkkisiä kalkkitabletteja syötte ja kuinka paljon päivässä? Itsestäni tuntuu, etten syö niitä riittävästi (otan yhden aamulla ja yhden illalla).
maitohappobakteeri
5
3178
Vastaukset
- Kiril
että allergia johtuu elimistön immuunijärjestelmän häiriöistä. Tästä voimme päätellä, että esim maitoproteiini ei ole allergian aiheuttaja vaan elimistö on häriötilassa. Voit vaikuttaa tähän häiriötilaan muuttamalla ruokavaliotasi. Tavanomaisin syy näihin suolen tason häiriöihin ovat lääkkeet, erityisesti antibiootit mutta myös ruoan lisäaineet, ravinnon mukana saapuvien sopivien bakteerien puute, sokeri, alkoholi ja liian muokattu ravinto. Ennen niin tavanomaiset luonnolliset suolistoa suojaavat bakteerit puuttuvat tämän päivän ruoasta.
Kun maito pastöroidaan, silloin tuhotaan kaikki, myös terveelliset suolistoa suojaavat bakteerit. Tästä syystä maidon proteiini aiheuttaa ongelmia.
Tutustu vähähiilihydraattiseen ruokavalioon niin saat elimistösi normaalitilaan ja voit päästä kokonaan eroon allergiasta ja vatsasi rauhoittuu. - toinen maitoallerginen
Itse olen käsittänyt että maitohappobakteerit eivät olisi maitoa, mutta en nyt kuitenkaan mene tästä takuuseen. Paremmin tietävät korjatkoon... Itse olen maidolle allerginen, enkä käytä sitä yleensä (joskus todella harvoin saatan ottaa siivun juustoa, oireina on sitten tukkoisuutta, mutta ei sen pahempaa). Olen joskus käyttänyt lääkekuurin vuoksi maitohappobakteereita ja ainakaan minulle niistä ei ollut ikäviä vaikutuksia.
Kalkkitabletteja syön samoin kaksi päivässä. Merkkiä en muista, mutta kahdesta tabletista tulee se 800 mg kalsiumia, mikä on aikuiselle riittävä saanti.- maitoa tai muitakaan haital...
Maitohappobakteerit eivät sisällä maitoa tai muitakaan haitallisia aineita. Ne sisältävät samoja bakteereita mitä suolistossa pitäisi olla jo automaattisesti.
Maitohappobakteereista ei ole välttämättä hyötyä, mutta ei niistä pitäisi olla haittaakaan. Bakteerilajeja on useita erilaisia ja joillekin saattaa sopia jokin toinen laji paremmin kuin toinen. Sen takia kannattaa kokeilla useita eri valmisteita. Luontaistuotekaupasta ja apteekista voit kysellä niitä. Kannattaa ostaa useampia eri lajeja. Gefilus tuotteissakin pitäisi olla jotakin lajia.
- 50 kapselia purkki
Vältin maitoa täydellisesti imettäessäni maitoallergista vauvaani. Ja huomasin, että esim. Gefilus 20kpl kapseleissa oli maitoa, mutta tuossa 50kpl purkissa ei. Mutta kyselepä apteekista tarkemmin!
Miten syöt kalkkitablettisi? Otathan ne aterian yhteydessä? Ja muistathan pitää huolta myös D-vitamiinin saannista, sehän auttaa kalkin imeytymisessä! Keskustelepa tästäkin apteekissasi!- vaikeasti maitoallergisen
lapsen äitinä kertoa, että monissa maitohappobakteerivalmisteissa on maidon jäämiä eli jos on todella herkkä reagoimaan maitoproteiinille, kannattaa purkkien selosteet lukea tarkkaan. G:n plus on maitoproteiiniton ja meillä se on sopinut, mutta olen myös kuullut siitäkin, että voi aiheuttaa oireita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789