Heippa kaikki mamit! Onko muilla samanlaisia ongelmia ku mulla. Elikäs olen rv 31 2 ja sydän parka ei nyt oikein pysy mukana tässä touhussa. Lisälyöntejä ja muljahduksia on ollu alusta asti, mut nyt 30 rvko:n jälkeen pulssi on päivittäin useaan otteeseen n.120/min, vaikka vaan istuskelis sohvalla tai lueskelis lehtee keittiössä!!? Varsinkin noin tunti aamupalan jälkeen on kaikista pahinta aikaa vaikka sillon tosiaan istun rauhassa keittiössä ja luen posteja!! Jossain vaiheessa pulssi "vähän" rauhoittuu ja on noin 90-110, jolloin on huomattavasti parempi olo!
Mulla oli tällasta vaivaa myös esikoisesta ja olin sillon yhden yön sydänvalvonnassakin, mut ei asialle sit mitään tehty! Raskauden jälkeen sillon pulssi putos n. 45/min!!
Onko muita raskaana olevia joilla olis samanlaisia vaivoja?! Onko niihin jotenkin puututtu?! Kiitos vastanneille!!
KORKEA PULSSI
7
2602
Vastaukset
- tykyttää
Hikoiletko paljon? Nestehukka voi aiheuttaa tykytystä. Muista juoda!
Koska hemoglobiini on mitattu viimeksi? Matala Hb aiheuttaa tykytystä.
Olen huomannut saman ilmiön itselläni. Syke on jatkuvasti noin 100 luokkaa. Nykyisin saunassa on tuskallista kun muutenkin nopea syke nousee entisestään. Yritän juoda paljon. Rv 30 3.- sykettä...
Sama ongelma on mullakin. Viimeksi kun katottiin syke verenpaineen yhteydessä, se oli 119. Esikoista odottaessa ei ollu ihan näin inha tää vaiva, mutta synnytyksen rasituksen jälkeen mä tarvitsin beetasalpaajan. Mulla on viikkoja nyt 28, joten tämä ongelma ei ihan heti kaikkoa. Nukkuminen on joskus vähän hankalaa sykkeen takia ja rasitun tosi helposti.
- rv 29+0
Mulla on pulssitaso myös noussut selvästi raskausaikana, ja pulssi reagoi hyvin herkästi rasitukseen. Luulisin, että kilpirauhasen toiminnan lisääntymisellä raskausaikana on sen kanssa jotain tekemistä, varmaa tietoa minulla ei kuitenkaan ole.
- rv 9
sinä sentään olet noin lopuillasi raskaana, mutta minulla paralla kun vasta viikkoja 9, liekkö ehdin kuolla sydänkohtaukseen ennen loppu puolia.
tosiaan sydämen tykytys on aivan hirveää. saatan yöllä herätä siihen kun koko minä sykin. siis tuntuu ehkä tyhmältä, mutta varsinkin makoilessa tuntee, kuinka sydän pomppia tykyttää tuhatta ja sataa. siis minä pompin! en tiedä ymmärrättäkö.. :).
sanoin neuvolassa, mutta eihän noi mitään meinannu. sanoi vaan täti että kuuluu asiaa. itseä huolestuttaa..- sulla saattaa
helpottaa ainakin joksikin aikaa, kunhan keho sopeutuu olemaan raskaana. Onnea raskaudesta :)
- Santsu**
Mullakin on viikoilla 6-10 syke lähes sata. Nyt olen viikolla 13 3 ja syke on noin 85, vaihtelee vähän. Ehkä vaihtelee raskauden aikana... eikös noilla viikoilla verimäärä ala lisääntyä, joka aiheuttaa sydämelle lisätöitä ja sit pulssikin nousee... jossain vaiheessa elimistö tottuu... mutta sitten pulssi taas alkaa nousemaan jossain vaiheessa, kai se on ihan normaalia.
- rv 31+3
... että pulssi nousee raskaana ollessa ja myös hengitys syvenee ja tihenee. Tämä johtuu mm. progesteronihormonista ja siitä että verimäärä lisääntyy ja hemoglobiini laskee, koska veressä plasman määrä lisääntyy suhteessa verisolujen määrään. Veren hapenkuljetuskyky kuitenkin paranee. Sydän joutuu tekemään enemmän töitä kierrättääkseen verta elimistössä.
Aika lujille siis joutuu naisen elimistö uutta elämää luodessaan. Eikä siis mikään ihme että välillä tykyttelee muiden vaivojen ohesssa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803