Volvo tamd40

jepex

Volvo Penta TAMD40B. Mitä on hyvä tarkistaa ja katsoa kyseisestä käytetystä moottorista. Tyyppi vikoja?? tai muita heikkoja kohtia.

3

2685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VolvoMan

No, alotetaan ylhäältä kevyesti, öljykorkki (peltinen), tahtoo joissain malleissa irrota (bensamalleissa sama korkki pysyy TIUKASTI kiinni), ilmansuodatin, kampikammiontuuletussuodatin, ja naftasuodantin kannattaa vaihtaa. Tyyppivikoja ei taida kummemmin olla, eikä kauhesti heikkoja kohtia, mutta älä nyt mee ostamaan yli 1000h ajettua konetta, silloin kerjäät ongelmia.

• Jepex

Loppu tuo sinun juttu hivenen kesken. Elikkä mitä ne mainitsemasi ongelmat ovat? Niitä tässä lähinnä haluan selvittää.

• VolvoMan
        Jepex kirjoitti:

Loppu tuo sinun juttu hivenen kesken. Elikkä mitä ne mainitsemasi ongelmat ovat? Niitä tässä lähinnä haluan selvittää.

Joo, ei volvon Diesel moottoreissa ole yleensä kummempia tyyppivikoja, tuon öljykorkin irtoamisen lukisin kyllä sellaiseksi, kun kaverilla on 2xAQAD41, ja molemmissa on öljykorkki löysällä, ja edellisessä veneessä sillä oli 2xAQD32, ja niissäkin oli sama juttu, mutta bensakoneissa ->1984 asti ei ole samaa ongelmaa, vaikka öljykorkki on sama.

Sitten muista ongelmista, ne nyt on suunnilleen samat, mitä muidenkin merkkien diesel moottoreissa voi olla, jos kone on paljon ajettu, turbo on vaihtokunnossa (tohon koneeseen 1027€), painepumppu saattaa olla remppakunnossa (tiivisteet loppu), ja suuttimet täytyy yeensä putsata, eli siis ihan sama kun miudenkin merkkien diesel koneissa.

Ja jos kone on vanha, saattaa siihen tarvita vaihtaa sähkökimppu, tai ainakin tarkistaa sähköjohdot läpi kunnolla.

Mutta tosiaan, en menis paljoa li 1000h ajettua konetta, merkistä riippumatta ostamaan, koska se on jo niin paljon ajettu, että sinä on täys koneremppa kolkuttamassa ovea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe