Lähdössä Floridaan

Matkailumimmi

Heipatirallaa! Oon lähdössä Floridaan Lake Worthiin! Nyt ku oon ihan innoissani oottamassa matkalle pääsyä, niin onko joku käynyt siellä myös lomailemassa??? Lento saapu Miamiin mistä ajamme Lake Worthiin. Olisi mukava käydä ainakin Palm Beachilla, Daytona Beachilla ja Orlandossa... Kertokaa kokemuksia näistä kaikista paikoista.

Sitten vielä yksi: Mitä nähtävyyksiä Floridassa on ja missä kaupungissa ne sijaitsevat. Tiedän ainakin Kennedy Space centerin, Disney Worldin mutta entä muita???

Kiitos vastauksista etukäteen!

P.S. Jos joku on ensi kuun puolella lähdössä myös Floridaan, kertokoon minne! Tekee niin mieli jutella jonkun muunkin Floridaan lähtevään kanssa! Kertokaa matkasuunnitelmia!

28

6409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakettimatka?mistä tilasit?
      Kannattaa hakea kirjakaupasta florida opas niin kyllä sieltä selviää kohtet.Tietysti maantiekartta jo suomesta!

      • Matkailumimmi

        Ei ole pakettimatka. Viivytään 2 viikkoa ja lennot tilattu eBookersilta.


      • Matkailumimmi kirjoitti:

        Ei ole pakettimatka. Viivytään 2 viikkoa ja lennot tilattu eBookersilta.

        minne motelliin menette?


      • Matkailumimmi
        arvo-poika kirjoitti:

        minne motelliin menette?

        Asutaan äitini siskon asunnossa ne kaksi viikkoa. :DD Kuinka niin?


      • sukulaisilta?
        Matkailumimmi kirjoitti:

        Asutaan äitini siskon asunnossa ne kaksi viikkoa. :DD Kuinka niin?

        Onko äitisi sisko (siis tätisi) itse asunut tai käynyt Floridassa? Jos on, eikö hän osaa yhtään neuvoa sinua?


    • matkaajat

      Itse olen käynyt monissa kohteissa pitkin floridaa, ja sen olen oppinut, että vähintään päivä kannattaa varata/puisto. Sama koskee Daytona beach / speedway:ä, Kennedy:ä, Lion country safari...
      Liikkumiseen paras on henkilöauto, mitä tehokkaampi, sitä helpompaa ja turvallisempaa. Karttoja on hankala Suomesta saada, paitsi netistä. Autovuokraamosta saa runkoteiden kartat, joilla liikkuu vain moottoriteitä pitkin. Jos mahdollista, niin hommatkaa nagaattori ja FL:n kartasto siihen. Kaverini sanoi osuvasti:"parin viikon matkalla säästää päivän tai parikin, kun osoitteita ei tarvi etsiä".
      Jos moottoriurheilu/tekniikka kiinnostaa, niin Kennedy ja Daytona speedway ehdottomia paikkoja. Daytona beach on muuten vain näkemisen arvoinen "rantatie" atlantin rannalla.

      Parhhat maisemat mielestäni ovat matkalla Key Westiin. Muiden maisemien puutteen voi korvata katselemalla hienoja kartanoalueita esim. Palm Beach:ssä tai Fort Lauderdalessa (kanavaristeilyt).
      Lake Worth ei sinänsä ole nähtävyys, mutta alue on rauhallista. Mikään ei ole erityisen lähellä, mutta autollahan sitä liikutaan.
      Jos matkaatte Orlandoon / Daytonaan tai länsirannalle ja viivytte yli päivän, kannattaa ottaa yösija motelleista (40-70usd/huone). Pitkiä matkoja kun ei kannata ajella edestakaisin. Kissimmeen kaupunki on täynnä halpaa motellia.
      Näin niinkun nopeesti...

      • solojew

        Olen ollut tänävuonna floridassa 3 eri matkaa, eka matka kesti viikon, toinen matka 24 pvää ja kolmas marraskuun loppupuolella 18 pvää.
        Majoituksena omistusasunto paitsi, meksikonlahden kierroksen aikana, hinnat olivat todella pohjassa , esim hiltonissa yö maksoi vain 45 usd tax.
        Seuraava reissu kestääkin pari kuukautta ja lähtö maaliskuussa 2010


    • Helén

      Täällä myös odotellaan kuumeisesti 11.2 alkavaa reissua. Matkaan lähtee vanhemmat sekä 1,4 ja 15v lapset. 17v tulee perässä 19.2. Pois lähdetään 7.3 eli reilut 3vkoa olisi edessä :D

      Kissimmeessä asutaan. Ainakin viime vuonna vuokratalo omalla lämmitetyllä altaalla oli upea.

      Jos moottorivekottimet kiinnostaa, tekemistä riittää aivan älyttömästi. Daytona BikeWeek alkaa 2.3. Siellä kannattaa ehdottomasti käydä vaikkei prätkistä syttyisikään. 3-4.3. on Orlandon kiihdytysradalla FunFordWeekend.

      Orlandosta löytyy uskomattoman edullisia hankintoja outleteistä. Esim. Disney/Universal -tavaraa huomattavasti edullisemmin kuin puistoista. Ihan samaa, aitoa tavaraa.

      Evergladesissa kannattaa myös käydä. Suokopteriajelu on mielenkiintoinen, kuten myös kuivemman maan autoajelu. Niitä järjestää useampikin firma.

      Huoltsikoilta löytyy paljon mainoslehtiä, joista löytyy monia sellaisia kohteita, joita ei tule ajatelleeksikaan.

      Kupongit on pop. Nimittäin hyvin moneen nähtävyyteen on mainoslehtien sivuilla kuponkeja joilla saa alennusta. Ainakin meidän sakilla niillä säästää ihan mukavasti.

      • Helén

        ...että Kennedy Space centerissä on raketin laukaisut 15.2. ja 22.2. Näin ainakin heidän nettisivuillaan on aikatauluissa.


    • Matkailumimmi

      Millä paikkakunnalla sijaitsee Universal Studiot????? Kiitos kaikista menneistä ja tulevista vastauksista etukäteen!!!

      • arvaus..

        Hello! Noin yksinkertaisen tiedon löytää aikas helposti itsekin esim. netistä. Kokeileppa vaikka www.universalstudios.com duh!


      • Matkailumimmi
        arvaus.. kirjoitti:

        Hello! Noin yksinkertaisen tiedon löytää aikas helposti itsekin esim. netistä. Kokeileppa vaikka www.universalstudios.com duh!

        Eli arvaas mitä? Vastaukseen kului niin paljon aikaa että ehdin sen kauan sitten hakeen netistä. :DDD Kiitos kumminkin! :D


      • jee...
        Matkailumimmi kirjoitti:

        Eli arvaas mitä? Vastaukseen kului niin paljon aikaa että ehdin sen kauan sitten hakeen netistä. :DDD Kiitos kumminkin! :D

        No Lake Worthissa ei ole oikeastaan mitää muuta, kun ihan kohtuullinen ranta. Otahan sukulaiselta auto lainaa, tai vuokraa Lehtosen Sakarilta hyvä auto edullisesti ja käy ainakin Orlandossa, Daytonassa, Key Westissä ja Miami beachilla. Ehdottomasti kannattaa käydä (jos aikaa riittää) Meksikon lahden puolella, Clearwaterissa, ST Peterspurgissa ja Fort Mayersissa (Sanibel island) yms. Sillä nimittäin pääset siitä ainaisesta ihmisvilinästä hetkeksi pois ja nautit valkoisista hiekkarannoista (siistimpiä kuin itä-puolen rannat) ja vihreästä lämpimästä vedestä. Kun oleskelet Lake Worthissa, shoppailemassa kannattaa käydä Ford Lauderdalen puolella sawgrassmills ostarissa ja siinä sinne menomatkalla Sunrise awenuen varrella olevassa Swap shopissa. Onhan siinä Lake Worthin lähelläkin mukavia ostareita; Boynton Beachin mall, Palm Beach mall ja Wellingtonissakin on muistaakseni uusi ja hieno ostari, mutta eiköhän sukulaisesi osaa sinulle nämä paikat neuvoa =) Lake Worthista n, 30 ajomatkan päässä on muuten safari-puisto, jossa ajetaan omalla autolla...kannattaa käydä, mukava paikka eikä edes kovin sikahintainen. Kun käyt Disney worldissa, käy myös Kissimeessä olevassa Wet and wild vesipuistossa (se on universal studioiden ja adventure islandin) vieressä. Itselläni asuu lähisukulaiset Floridassa, joten sen vuoksi siellä on tullut laukattua joka vuosi jo 15 vuoden ajan. Yritän suositella sulle käynti paikkoja, mutta enhän minäkään ihan jokapaikassa ole käynyt. Kysy jos jäi jotakin kysyttävää =)


      • Matkailumimmi
        jee... kirjoitti:

        No Lake Worthissa ei ole oikeastaan mitää muuta, kun ihan kohtuullinen ranta. Otahan sukulaiselta auto lainaa, tai vuokraa Lehtosen Sakarilta hyvä auto edullisesti ja käy ainakin Orlandossa, Daytonassa, Key Westissä ja Miami beachilla. Ehdottomasti kannattaa käydä (jos aikaa riittää) Meksikon lahden puolella, Clearwaterissa, ST Peterspurgissa ja Fort Mayersissa (Sanibel island) yms. Sillä nimittäin pääset siitä ainaisesta ihmisvilinästä hetkeksi pois ja nautit valkoisista hiekkarannoista (siistimpiä kuin itä-puolen rannat) ja vihreästä lämpimästä vedestä. Kun oleskelet Lake Worthissa, shoppailemassa kannattaa käydä Ford Lauderdalen puolella sawgrassmills ostarissa ja siinä sinne menomatkalla Sunrise awenuen varrella olevassa Swap shopissa. Onhan siinä Lake Worthin lähelläkin mukavia ostareita; Boynton Beachin mall, Palm Beach mall ja Wellingtonissakin on muistaakseni uusi ja hieno ostari, mutta eiköhän sukulaisesi osaa sinulle nämä paikat neuvoa =) Lake Worthista n, 30 ajomatkan päässä on muuten safari-puisto, jossa ajetaan omalla autolla...kannattaa käydä, mukava paikka eikä edes kovin sikahintainen. Kun käyt Disney worldissa, käy myös Kissimeessä olevassa Wet and wild vesipuistossa (se on universal studioiden ja adventure islandin) vieressä. Itselläni asuu lähisukulaiset Floridassa, joten sen vuoksi siellä on tullut laukattua joka vuosi jo 15 vuoden ajan. Yritän suositella sulle käynti paikkoja, mutta enhän minäkään ihan jokapaikassa ole käynyt. Kysy jos jäi jotakin kysyttävää =)

        Kiitos kovasti! :DDD


    • stifler

      Maaliskuulla olis lähtö Palm Beachille,melkein neljän viikon reissu :) Helsingistä New Yorkiin ja sieltä konetta vaihtaen Palm Beachille.Käydään ainaki Key West,Miami Beach,Kennedy Space Center,Disney World jne... Viime reissu meni mönkään terroristi-iskujen takia,mutta toivotaan että nyt ei tapahdu mitään...Majaillaan omakotitalossa ja pelkät lennot ei ollu ku 657 euroa.Eipä muuta ku hyvää matkaa!! :)

      • Matkailumimmi

        Kuulostaa tosi mahtavalta suunnitelmalta!!! Ja lennot halvat! Toivottavasti tällä kertaa tulee onnistunut ja huippu matka!!! :DD


    • Tao_taoooo

      Millä te ihmiset oikein pääsette liikkumaan esim. orlandosssa. Alle 25 vuotiaille ei netin mukaan vuokrata autoa ja etäisyydet on kuulemma tosi pitkiä. Oon lähdössä 2.2 Orlandoon, eikä se oo mikään pakettimatka ja tuntuu hankalalta ottaa itse selvää asioista. Olis vaan pitäny ottaa joku valmis pläjäys, mutta luulin olevani fiksu ja säästäväni rahaa varaamalla itse lennot ja hotellit :/

      • matkaajat

        Tietysti se on auto, millä pääsee. Vaikka sulla ei olekaan mahdollisuutta vuokra-autoon, niin autot kulkevat esim. major huvipuistojen ja hotellien välillä. Nuo autot ovat niitä shuttle busseja. Katsopa hotellisi nettisivuilta, onko heillä moinen palvelu. Hotellin asukkaalle tuo on usein ilmaistakin.

        Mikä on muuten hotellisi Orlandossa?
        Mikä on matkasi pää mielenkiinnon kohde?

        Säästit todellakin melkoisen määrän euroja, kun itse varasit lennot ja hotellit. Nyt vaan jatkat tuota omatoimisuutta, ja etsi autovuokraamo, josta sinullekin auton vuokraavat. Alle 25v henkilöillekin autoja vuokraavia ketjuja on. Varo kuitenkin ns. pikkupuljuja.

        Etäisyydet ovat pitkiä. Mieluimmin kymmeniä kilometrejä, kuin kilometrejä. Myös jalankulkumahdollisuudet ovat hyvin rajallisia.

        Hyvää lomaa.


      • Tao_taoooo
        matkaajat kirjoitti:

        Tietysti se on auto, millä pääsee. Vaikka sulla ei olekaan mahdollisuutta vuokra-autoon, niin autot kulkevat esim. major huvipuistojen ja hotellien välillä. Nuo autot ovat niitä shuttle busseja. Katsopa hotellisi nettisivuilta, onko heillä moinen palvelu. Hotellin asukkaalle tuo on usein ilmaistakin.

        Mikä on muuten hotellisi Orlandossa?
        Mikä on matkasi pää mielenkiinnon kohde?

        Säästit todellakin melkoisen määrän euroja, kun itse varasit lennot ja hotellit. Nyt vaan jatkat tuota omatoimisuutta, ja etsi autovuokraamo, josta sinullekin auton vuokraavat. Alle 25v henkilöillekin autoja vuokraavia ketjuja on. Varo kuitenkin ns. pikkupuljuja.

        Etäisyydet ovat pitkiä. Mieluimmin kymmeniä kilometrejä, kuin kilometrejä. Myös jalankulkumahdollisuudet ovat hyvin rajallisia.

        Hyvää lomaa.

        Kiitos ystävällisistä neuvoista :) Hotellini on Orlando Grand plaza. Tarkoituksena on kiertää ainakin Orlandon tyypilliset turistirysät, disneyt ym. Mieli tekisi käydä myös jossain lähikaupungissa kuten Miamissa, mutta pitänee katsoa siihen mahdollisuuksia sitten paikan päällä. Täytyy ihmeessä tsekata hotellini mahd. tarjoamat kyydit, kiitos vinkistä! Olen myös ymmärtänyt, että autoja vuokrataan alle 25 vuotiaille, mutta hirvittävillä lisämaksuilla?!? No, ainahan sitä voi kysellä =)
        Mutta jos auton vuokraaminen on hirveän kallis, niin halvemmalla kai pääsee taksilla esim. huvipuistoon, jossa kuitenkin kuluu koko päivä eikä autoa muuten sinä päivänä edes tarvitsisi.


      • Matkailumimmi

        Minulla ainakin on yli 30-vuotias mukana ja sukulaiseni hakevat porukkamme autolla Miamin lentokentältä. Me suunnittelimme matkamme itse viimeistä piirtoa myöten ja jos hyvin suunnittelee, lomamatkasta voi tulla paljon halvempi KUIN pakettimatkasta. Tsemppiä! En valitettavasti voinut auttaa. :/


      • touni_o
        Matkailumimmi kirjoitti:

        Minulla ainakin on yli 30-vuotias mukana ja sukulaiseni hakevat porukkamme autolla Miamin lentokentältä. Me suunnittelimme matkamme itse viimeistä piirtoa myöten ja jos hyvin suunnittelee, lomamatkasta voi tulla paljon halvempi KUIN pakettimatkasta. Tsemppiä! En valitettavasti voinut auttaa. :/

        Sulla onkin vähän eri lähtökohta koko Floridan matkan suhteen, koska sukulaiset asuu siellä. Ei tarvii kysellä eikä etsiä tietoa muualta. Pelkkä lentojen varaus ei tee matkasta vielä ns. omatoimimatkaa. Jos sukulaiset hakevat kentältä ja antavat katon pään päälle niin kyllähän matkasta tulee varmasti halvempi kuin matkatoimiston järjestämästä pakettimatkasta, vaikka ei suunnittelisi yhtään. Omatoimimatka on kyl' another talk show.

        Miksi muuten lennätte Miamin kentälle jos loppupelissä asutte Lake Worthissa? West Palm Beachin kenttä on paljon lähempänä, vain 10 min. ajomatkan päässä L.W:sta, Miamista ajaa tunnin.


      • Matkailumimmi
        touni_o kirjoitti:

        Sulla onkin vähän eri lähtökohta koko Floridan matkan suhteen, koska sukulaiset asuu siellä. Ei tarvii kysellä eikä etsiä tietoa muualta. Pelkkä lentojen varaus ei tee matkasta vielä ns. omatoimimatkaa. Jos sukulaiset hakevat kentältä ja antavat katon pään päälle niin kyllähän matkasta tulee varmasti halvempi kuin matkatoimiston järjestämästä pakettimatkasta, vaikka ei suunnittelisi yhtään. Omatoimimatka on kyl' another talk show.

        Miksi muuten lennätte Miamin kentälle jos loppupelissä asutte Lake Worthissa? West Palm Beachin kenttä on paljon lähempänä, vain 10 min. ajomatkan päässä L.W:sta, Miamista ajaa tunnin.

        Anteeksi vaan jos turhauttaa mutta unohda koko juttu. >:(


      • matkaajat
        Matkailumimmi kirjoitti:

        Anteeksi vaan jos turhauttaa mutta unohda koko juttu. >:(

        Harvinaisen hyvä vastaus turhaan spekuluintiin.


      • Anf
        matkaajat kirjoitti:

        Harvinaisen hyvä vastaus turhaan spekuluintiin.

        Floridaan olemme mekin matkaamassa ensi kesänä. Meillä kaksi aikuista ja kolme lasta. Itse olemme myös "pakettimatkaamme" varailleet. Nyt on varattu lennot Orlandoon (icelanairin messutarjous 595) ja katsastelen juuri mahdollisia majapaikkoja. Tarjontaa tuntuu olevan pilvinpimein... Aioimme käydä ainakin nämä "must"-jutut. Sen minäkin pistin merkille, että spacecenterissä laukaistaan raketti lomamme aikana! Nyt kun joku osais antaa vinkin minne mennä sitä katsomaan...???

        Reissu on meidän ensimmäinen, joten KAIKKI vinkit otetaan mielihyvin vastaan!

        Oikein hyvää reissua meille kaikille Floridan matkaajille!

        Niin ja säästimme kyllä todella paljon varailemalla itse kaiken (ja se on kaikenlisäksi ihan haustkaa!)


      • hint
        Anf kirjoitti:

        Floridaan olemme mekin matkaamassa ensi kesänä. Meillä kaksi aikuista ja kolme lasta. Itse olemme myös "pakettimatkaamme" varailleet. Nyt on varattu lennot Orlandoon (icelanairin messutarjous 595) ja katsastelen juuri mahdollisia majapaikkoja. Tarjontaa tuntuu olevan pilvinpimein... Aioimme käydä ainakin nämä "must"-jutut. Sen minäkin pistin merkille, että spacecenterissä laukaistaan raketti lomamme aikana! Nyt kun joku osais antaa vinkin minne mennä sitä katsomaan...???

        Reissu on meidän ensimmäinen, joten KAIKKI vinkit otetaan mielihyvin vastaan!

        Oikein hyvää reissua meille kaikille Floridan matkaajille!

        Niin ja säästimme kyllä todella paljon varailemalla itse kaiken (ja se on kaikenlisäksi ihan haustkaa!)

        Kauan aiotte olla reissussa? Orlannossa menee kevyesti ainakin viikko, jos aikoo kaikki teemapuistot käydä läpi, eikä viikkossakaan kunnolla ehdi/jaksa. Kesällä Floridassa ilma on kuumaa ja kosteaa, mikä verottaa osansa jaksamisessa - teemapuistoissa kun ollaan suurin osa aikaa ulkona. Sinne ei siis kannata lähteä kiireellä.

        Majoituksesta Orlannossa sen verran, että Disney Worldin alueella olevat hotellit ovat kalliita, mutta ovat osaltaan elämyksiä sinänsä. Jos haluaa kuitenkin säästää, niin kannattaa ajaa alueen ulkopuolelle Kissimmeehen, jossa huoneet edullisempia (esim. www.besthotel.com/kissimmee).

        Jos lapsia mukana niin etelässä päin (Miami tai Key West) ei heille paljon viihdykettä ole, ainakaan Disney Worldin jälkeen...


      • Alf
        hint kirjoitti:

        Kauan aiotte olla reissussa? Orlannossa menee kevyesti ainakin viikko, jos aikoo kaikki teemapuistot käydä läpi, eikä viikkossakaan kunnolla ehdi/jaksa. Kesällä Floridassa ilma on kuumaa ja kosteaa, mikä verottaa osansa jaksamisessa - teemapuistoissa kun ollaan suurin osa aikaa ulkona. Sinne ei siis kannata lähteä kiireellä.

        Majoituksesta Orlannossa sen verran, että Disney Worldin alueella olevat hotellit ovat kalliita, mutta ovat osaltaan elämyksiä sinänsä. Jos haluaa kuitenkin säästää, niin kannattaa ajaa alueen ulkopuolelle Kissimmeehen, jossa huoneet edullisempia (esim. www.besthotel.com/kissimmee).

        Jos lapsia mukana niin etelässä päin (Miami tai Key West) ei heille paljon viihdykettä ole, ainakaan Disney Worldin jälkeen...

        Olemme reisussa kymmenen päivää, Orlandossa pysytään.

        Ajattelimmekin Miamin jättää vähemmälle, ehkä siellä pitää kuitenkin pistäytyä.

        Nuo puistot tuntuvatkin todella läkähdyttävän suurilta! Olimme vuosis sitten Pariisin disney-puistossa (neljä päivää) ja sekin tuntui jo ihan tarpeeksi suurelta... Tavoitteena ei siis todellakaan ole kahlata kaikkea (emme siihen pystyisikään)...

        Kissimmeen alue onkin kovasti tyrkyllä, siellä taitaa tosiaan olla paljon hotelleja. Olemme katsoneet myös hotelleja Celebration-alueela (tai siis onko se jokin erillinen alua?) vaikuttaa aika kivalta. Onko siellä käyneitä?

        Portofino olis aivan ihastuttava hotelli (on aivan samannäiköinen kuin aito Portofino Italiassa)muttta aika tyyris....

        Tutskin kuitenkaan paljon hotellilla aikaa vietetään, joten tyydytään johonkin halvempaan. Ihan läävä ei hotelli kuitenkaan saisi olla...


    • mph

      Olen menossa Fort Lauderdaleen 17.3. Key West on kuulemma hieno paikka edellä mainittujen lisäksi. Välimatkat ovat todella pitkiä joten aikaa kannatta varata.

    • Hauskaa on ollut

      Olen ollut Floridassa ainakin kymmenen kertaa ja seuraava on ensi pääsiäisenä taas kerran Miamiin.
      Suomen kesähän siellä on aina, mutta pääsiäisenä lähellä jo 27- 30. Orlandossa täytyy olla
      monta viikkoa, kuten olemme tehneet, että voi tutkia koko kaupungin kaikkine nähtävyyksineen ja
      hytkytyksinee.
      Kannattaa menne suoraan lentämällä sille alueelle mitä haluaa tutkia, esim Orlando, Miami tai Key West.
      On turha tuhlata aikaa autolla siirtymiseen esim kaupungista toiseen. Jokaisessa kaupungissa on
      nähtävää aina pariksi viikoksi ja loma ei kulu pitkiin automatkoihin. Esim Miamista Orlandoon (olen
      ajanut) ottaa 5h moottoritietä eikä näe juuri mitään, vain lomapäivä kuluu. Ei kannata tehdä
      liian tiukkaa aikataulua, itse olemme olleet yhdssä majapaikassa ja sieltä vuokra-autolla
      päivittäin liikuttu ja niin teen edelleenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe