Potenssiin 2 -merkki?

Iso-Aa

Mitä näppäinyhdistelmää käyttäen saisi pikkukakkosen eli potenssiin kaksi merkin?

Avusta kohteliaasti kiittää hän.

32

77259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jellovi
    • hop

      ohjelmissa, mm. Open-, Excel ja Word:
      Lisää>Merkki...

    • acsii

      Pidät näppiksestä alttia pohjassa ja näppäilet numpadista 0178 ja vapautat altin, niin saat kakkospotenssin. Numlock pitää olla päällä.

      ²²²²²

      • hmhmhmhm

        Empä tiennyt tätä ennen, hyvä vinkki.


      • Alt-253 säästää yhden näppäilyn. Eikä siinä pidä numlock olla päällä (poikkeus läppärit, joissa numeronäppis on kirjainten päällä)


      • Anonyymi

        homppeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        homppeli

        Miksiköhän hömpppeli nostelee ikivanhoja keskusteluja?


    • jkjkjkjkjkjkjjjkjkj

      Että tälläistä merkkiäkö tarkoitit 1² ,ainakin XP:ssä on järjestelmätyökaluissa sellinen osio kuin merkistö, josta voit kopioida kaikenlaisia muitakin merkkejä.

      • ೠಘ&...

        Piti koittaa.


      • Xp ssä omamerkki sydeemi josta saa merkin kun merkin. Jos käytät tätä os niin paina vindovs nappulaa ja hae sieltä apuohjelmista.


    • pavhus

      Pidät näppiksestä alttia pohjassa ja näppäilet numpadista 0178 ja vapautat altin, niin saat kakkospotenssin. Numlock pitää olla päällä.

      Aseta nämä merkit - / () lukujen väliin ja ratkaise tehtävä:
      2 2 2 2 = 9
      Vastaus: 2 (2 / 2) ² = 9

      • Voi myös näppäillä Alt-253. Tosin miksi vastasit yli kahdeksan vuotta vanhaan kysymykseen.


      • halonenkin

        2 (2 / 2) ² = 9 on väärin, tulos on 3.
        (2 2 / 2) ² = 9 pitää paikkansa.


      • Pääsin_pätemään
        halonenkin kirjoitti:

        2 (2 / 2) ² = 9 on väärin, tulos on 3.
        (2 2 / 2) ² = 9 pitää paikkansa.

        Eipä liity aiheeseen mitenkään, mutta pakko kommentoida väärää matikkaa:

        2 (2 / 2) ² = X
        2 * 2² / 2² = X
        2 * 4 / 4 = X
        2 * 1 = X
        2 = X

        (2 * 2 / 2)² = X
        2² * 2² / 2² = X
        4 * 4 / 4 = X
        4 * 1 = X
        4 = X


    • omapotenssiparempi

      Eipä mikään neuvoista onnistu ubuntulla.

      • ubuntussu

        Ei paljoa kiinnosta mikään ubuntu.


      • tyhmä_potilas

        Ubuntussa onnistuu painamalla Ctrl Shift U ja sitten 00b2.
        Jos erikoismerkeistä on pulaa, niin hae valikosta Merkkikartta ja hämmästele.


      • tyhmä_potilas
        tyhmä_potilas kirjoitti:

        Ubuntussa onnistuu painamalla Ctrl Shift U ja sitten 00b2.
        Jos erikoismerkeistä on pulaa, niin hae valikosta Merkkikartta ja hämmästele.

        Jaa no onnistuu myös shift ^ ja sitten painaa 2.


    • Helpot-yläindeksit

      Painat näppäimistöltä ensin ^ merkkiä (Å-näppäimen oikealla puolella oleva näppäin shiftin kanssa), siitä suoraan ei tule näkyviin mitään mutta sen jälkeen kun painat sen 2 tulee merkiksi ² ja tuo sama toimii kaikilla numeroilla eli ¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁰ ja jos haluat pikkunumerot alas eli ₁₂₃₄₅₆₇₈₉₀ niin ensin AltGr ja ' näppäin (Ä-näppäimen oikealla puolella oleva näppäin) ja sitten haluttu numero numero. Huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin noiden numerokoodin kanssa pelleily, nuo toimivat myös joidenkin kirjainten kanssa eli ^ näpppäimen avulla saa esim. ŵêŷûîôŝĝĥĵẑĉ ja ' näppäimen avulla ěřťǔǐǒǎšǧȟǰǩžčǚň

    • Tekstieditorilla

      Ainakin LibreOffice Writerillä 16² onnistuu.

    • namiskukkeli
    • coppei

      ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²2
      ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²2
      copy/peistaaja

    • Affiliate-Julkaisia

      Linux käyttäjät suorittakaa tämä komento

      cal 1969

      koittakaa keksiä varitaatioita siitä vaikka

      ncal 1969

      huomasitko eron.

    • win10excel

      alt 94

      • JormaLevander

        Veikö windows 10 potennsisi?


    • ubuntukeulii

      Vanha juttu, mut ubuntus on oletuksen em. merkki, siis laskimes. Näppärilt painaa x^2 ja se tulostuu.

    • kkkkkkkkkkkkkk

      Ei [uonnistu/u]

      • Tarpeellinen.toiminto

        Ei [uonnistu/u] Miten saadaan tekstissä alleviivattua jokin sana. Tuolla koodilla ei onnistu?


      • kkkkkkkkk

        Tuskin tämäkään [u]onnistuu[/u]


    • Anonyymi

      Paina

      Ctrl . (piste)

    • Anonyymi

      Ei tarvitse muistella mitään näppäinyhdistelmiä kun käyttää ohjelmia, Windowsissa (anakin seiskassa) on oma Merkistö / Character Map, valitsee vaan sieltä tai käyttää muita ohjelmia. Yhtä hyvin voi yleisimmin käytetyt tai kaikki kopioida vaikka tekstitiedostoon.

    • Anonyymi

      Kannattaa opetella potenssikulma! Helpottaa kummasti laskemista..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe