mattosuodatin asiaa!

kyssiä

tarvisin tietoa mattosuodattimesta altaaseen, joka on

150*51*51cm,eli kuinka suuren ja paksun maton

tarvisin?allas on 375l.älkää laittako niitä jj:n sivuja...olen siellä jo käynyt enkä ymmärtänyt niistä mitään!kalat ovat plekoja ja affenia.pärjäänkö yhdellä mattosuodattimella?kiitos avusta!!

6

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      On kyllä ihan hyvät ;OD Tarvii vaan lukee ajatuksen kanssa ja käyttää niitä laskureita

      Pumpun tehon kun kerrot niin se jo auttaa paljon
      Vai oletko vasta suunnittelemassa kyseistä suodatin vaihtoehtoa???

    • Rihma

      Matto kuulostaa hyvälle biologiseksi suodattimeksi tuohon allaskokoon, mutta ottaisin lisäksi vaikkapa Eheimin 2252:sen joka pyörittää mukavasti pintaa, plekot kun tarvitsevat happipitoista vettä ja se ei onnistu pelkällä maton pumpulla, varsinkin kun lämpötilan pitäisi olla mieluusti 27-30, riippuen mitä plekoja sinne tulee..

      Tekisin 50x50, 5 sentin matosta, sinne joko päätymallin(Eikös noi antamasi mitat ole ulkomittoja ja matto menee tiiviisti laseille?) maton tai L:n muotoon takakulmaan.
      Mattoon voisi pistää Eheim Compact 1000? Vai onko se liikaa Kingi?

      Mitä pelkoja ja ahvenia olet suunnittelemassa tuohon allaskokoon?
      Mikä affen sinne tulee?
      Itselläni on myös plekoja ja ahvenia, eikä ollut kovin helppo löytää ahvenlajia, joka sopii kolmesataseen ja tykkää yhtä lämpimästä kuin plekotkin. Viissataseen olikin sitten jo hiukan helpompi..

      • fish KING

        Toi suodatin ehdotus on hyvä... akvaariota suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon plekojen tulevat piilot ja koittaa suunnata akvaarion alaosan virtausta vaikka toisella suodatin moottorilla (Aqubåålin riittää hyvin) plekoojen koloihin, ne kun niin pitävät kovasta virtauksesta. Mulla on saumakirjoja sokkeloplekon kanssa.


      • Rihma
        fish KING kirjoitti:

        Toi suodatin ehdotus on hyvä... akvaariota suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon plekojen tulevat piilot ja koittaa suunnata akvaarion alaosan virtausta vaikka toisella suodatin moottorilla (Aqubåålin riittää hyvin) plekoojen koloihin, ne kun niin pitävät kovasta virtauksesta. Mulla on saumakirjoja sokkeloplekon kanssa.

        No p*rkeleen kirjoitusvirheet. :D


    • kyssiä

      hei.kyllä nuo mitat ovat ulkomittoja.ajattelin itse sitä pisaramallista mattosuodatinta,niin saisi eheimin 1000 sinne sisälle ja lämmittimen myös.käviskö näin?käykö pisaramalliseen tuo 50*50*5cm?minulla olisi ylimääräisenä eheimin 2048 kävisekö se lisänä?voin ihan hyvin unohtaa ne plekot,mutta 2 tyttöpartista siellä kyllä tulisi olemaan.tämä allas on vasta suunnitteilla.vielä kypsytyskin on edessä.ajattelin jotain vähän isompaa ahventa ainakin tuonne altaaseen...ehdotuksia otetaan vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe