tarvisin tietoa mattosuodattimesta altaaseen, joka on
150*51*51cm,eli kuinka suuren ja paksun maton
tarvisin?allas on 375l.älkää laittako niitä jj:n sivuja...olen siellä jo käynyt enkä ymmärtänyt niistä mitään!kalat ovat plekoja ja affenia.pärjäänkö yhdellä mattosuodattimella?kiitos avusta!!
mattosuodatin asiaa!
6
369
Vastaukset
- RRR
On kyllä ihan hyvät ;OD Tarvii vaan lukee ajatuksen kanssa ja käyttää niitä laskureita
Pumpun tehon kun kerrot niin se jo auttaa paljon
Vai oletko vasta suunnittelemassa kyseistä suodatin vaihtoehtoa??? - Rihma
Matto kuulostaa hyvälle biologiseksi suodattimeksi tuohon allaskokoon, mutta ottaisin lisäksi vaikkapa Eheimin 2252:sen joka pyörittää mukavasti pintaa, plekot kun tarvitsevat happipitoista vettä ja se ei onnistu pelkällä maton pumpulla, varsinkin kun lämpötilan pitäisi olla mieluusti 27-30, riippuen mitä plekoja sinne tulee..
Tekisin 50x50, 5 sentin matosta, sinne joko päätymallin(Eikös noi antamasi mitat ole ulkomittoja ja matto menee tiiviisti laseille?) maton tai L:n muotoon takakulmaan.
Mattoon voisi pistää Eheim Compact 1000? Vai onko se liikaa Kingi?
Mitä pelkoja ja ahvenia olet suunnittelemassa tuohon allaskokoon?
Mikä affen sinne tulee?
Itselläni on myös plekoja ja ahvenia, eikä ollut kovin helppo löytää ahvenlajia, joka sopii kolmesataseen ja tykkää yhtä lämpimästä kuin plekotkin. Viissataseen olikin sitten jo hiukan helpompi..- fish KING
Toi suodatin ehdotus on hyvä... akvaariota suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon plekojen tulevat piilot ja koittaa suunnata akvaarion alaosan virtausta vaikka toisella suodatin moottorilla (Aqubåålin riittää hyvin) plekoojen koloihin, ne kun niin pitävät kovasta virtauksesta. Mulla on saumakirjoja sokkeloplekon kanssa.
- Rihma
fish KING kirjoitti:
Toi suodatin ehdotus on hyvä... akvaariota suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon plekojen tulevat piilot ja koittaa suunnata akvaarion alaosan virtausta vaikka toisella suodatin moottorilla (Aqubåålin riittää hyvin) plekoojen koloihin, ne kun niin pitävät kovasta virtauksesta. Mulla on saumakirjoja sokkeloplekon kanssa.
No p*rkeleen kirjoitusvirheet. :D
- kyssiä
hei.kyllä nuo mitat ovat ulkomittoja.ajattelin itse sitä pisaramallista mattosuodatinta,niin saisi eheimin 1000 sinne sisälle ja lämmittimen myös.käviskö näin?käykö pisaramalliseen tuo 50*50*5cm?minulla olisi ylimääräisenä eheimin 2048 kävisekö se lisänä?voin ihan hyvin unohtaa ne plekot,mutta 2 tyttöpartista siellä kyllä tulisi olemaan.tämä allas on vasta suunnitteilla.vielä kypsytyskin on edessä.ajattelin jotain vähän isompaa ahventa ainakin tuonne altaaseen...ehdotuksia otetaan vastaan.
- fish KING
Tuolta ... aukee hitaasti mutta älä luovuta .. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=245&PHPSESSID=155c4271e7712c1ed05c4c89fba4f701
ja tuosta .. http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=246&PHPSESSID=155c4271e7712c1ed05c4c89fba4f701
... ja tuosta .. http://www.kolumbus.fi/sarakontu/kalat/kalacich.html#amekk .. siitä vaan tutkimaan ja ehrottelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185323MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162770- 112330
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5922037Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231756Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421325Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31098Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3931063Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057