Kampiakselin stefa vuotaa

h.moilanen

Tänään oli mondeo 1,8 -02 80 tkm huollossa ,ja siellä sanottiin että kampiakselin stefa vuotaa.
Voi kuulemma kestää viellä vuoden tai pari.
Osaako joku valaista asiaa vähän paremmin.
Vuotaako se öljyt palotilaan vai ulos,itse en ole huomannut mitään läiskiä ainakaan autotallin lattialla.
Auton ostin 3 viikkoa takaperin autokaupasta ,joten eikö autokauppa ole velvollinen korvaamaan korjauksen.
Ford korjaamossa hinta n.400-500 eur.

8

4986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeessä

josta auton ostit ja keskustele asiasta. Saitko jonkinlaisen takuun autoosi ?

Joka tapauksessa kyseessä on vika joka autossa ostohetkellä on ollut.

• lkjhshd

jospa tarkoittivat, että moottorista tihkuu öljyä kytkimen puoleiseta päästä siihen koppaan sisälle, missä itse kytkin sijaitsee ?

Siltä on pieni valumareikä ulos, joskus kuraa täynnä. Sinä vaiheessa , kun läiskiä alkaa auton alla näkyä, homma on turhan pitkällä.

Ei tiiviste viat itsestään korjaannu, mutta voi kestää samanlaisena hyvinkin pitkään, jos vaikka samalla tekee silloin jonkin muun remontin tai vaihtaa parempaan.

• h.moilanen

Se oli takimmainen kampiakselin stefa mikä vuotaa.

• siellä

on ilmeisesti kytkinkopan alapinnalla öljytippa näkösällä, pyyhi se vaikka pois ja seuraa miten pian tulee uusi tippa, ja sitten kun sitä öljyä alkaa olla lattialla/pihalla ja näkyy mittatikussa kunnolla vajauksena, olis varmaan hyvä vaikka alkaa suunnitteleen stefan vaihtoa.

Ps: Itse olen ajellut vuosikausia näin.

• täällä

Mutta älkää ihmeessä täyttäkö mittatikun ylärajaan asti öljyä.
        Vinkki katsoppa piruuttasi onko samanmerkkisen ja kokoisen moottorin öljynmittatikku saman pituinen, oli kerran meinaan alamuhvi päässyt irti ja valehteli korkeuden.

• dsfsdfsdfdfsfds

pistä sitä tiivisteen turvttajaa moottoriin niin loppuu sitä saa pekka joku transmission pori

• Tosifiksua

Kiitos vastauksesta 10 vuotta vanhaan....

• javetarit

Johan ne alkaa olemaan puhki monessa föördissä ja vetareiden kortsut kans samalla vaihtaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40