Kampiakselin stefa vuotaa

h.moilanen

Tänään oli mondeo 1,8 -02 80 tkm huollossa ,ja siellä sanottiin että kampiakselin stefa vuotaa.
Voi kuulemma kestää viellä vuoden tai pari.
Osaako joku valaista asiaa vähän paremmin.
Vuotaako se öljyt palotilaan vai ulos,itse en ole huomannut mitään läiskiä ainakaan autotallin lattialla.
Auton ostin 3 viikkoa takaperin autokaupasta ,joten eikö autokauppa ole velvollinen korvaamaan korjauksen.
Ford korjaamossa hinta n.400-500 eur.

8

5569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeessä

josta auton ostit ja keskustele asiasta. Saitko jonkinlaisen takuun autoosi ?

Joka tapauksessa kyseessä on vika joka autossa ostohetkellä on ollut.

• lkjhshd

jospa tarkoittivat, että moottorista tihkuu öljyä kytkimen puoleiseta päästä siihen koppaan sisälle, missä itse kytkin sijaitsee ?

Siltä on pieni valumareikä ulos, joskus kuraa täynnä. Sinä vaiheessa , kun läiskiä alkaa auton alla näkyä, homma on turhan pitkällä.

Ei tiiviste viat itsestään korjaannu, mutta voi kestää samanlaisena hyvinkin pitkään, jos vaikka samalla tekee silloin jonkin muun remontin tai vaihtaa parempaan.

• h.moilanen

Se oli takimmainen kampiakselin stefa mikä vuotaa.

• siellä

on ilmeisesti kytkinkopan alapinnalla öljytippa näkösällä, pyyhi se vaikka pois ja seuraa miten pian tulee uusi tippa, ja sitten kun sitä öljyä alkaa olla lattialla/pihalla ja näkyy mittatikussa kunnolla vajauksena, olis varmaan hyvä vaikka alkaa suunnitteleen stefan vaihtoa.

Ps: Itse olen ajellut vuosikausia näin.

• täällä

Mutta älkää ihmeessä täyttäkö mittatikun ylärajaan asti öljyä.
        Vinkki katsoppa piruuttasi onko samanmerkkisen ja kokoisen moottorin öljynmittatikku saman pituinen, oli kerran meinaan alamuhvi päässyt irti ja valehteli korkeuden.

• dsfsdfsdfdfsfds

pistä sitä tiivisteen turvttajaa moottoriin niin loppuu sitä saa pekka joku transmission pori

• Tosifiksua

Kiitos vastauksesta 10 vuotta vanhaan....

• javetarit

Johan ne alkaa olemaan puhki monessa föördissä ja vetareiden kortsut kans samalla vaihtaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe