Kampiakselin stefa vuotaa

h.moilanen

Tänään oli mondeo 1,8 -02 80 tkm huollossa ,ja siellä sanottiin että kampiakselin stefa vuotaa.
Voi kuulemma kestää viellä vuoden tai pari.
Osaako joku valaista asiaa vähän paremmin.
Vuotaako se öljyt palotilaan vai ulos,itse en ole huomannut mitään läiskiä ainakaan autotallin lattialla.
Auton ostin 3 viikkoa takaperin autokaupasta ,joten eikö autokauppa ole velvollinen korvaamaan korjauksen.
Ford korjaamossa hinta n.400-500 eur.

8

6642

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeessä

josta auton ostit ja keskustele asiasta. Saitko jonkinlaisen takuun autoosi ?

Joka tapauksessa kyseessä on vika joka autossa ostohetkellä on ollut.

• lkjhshd

jospa tarkoittivat, että moottorista tihkuu öljyä kytkimen puoleiseta päästä siihen koppaan sisälle, missä itse kytkin sijaitsee ?

Siltä on pieni valumareikä ulos, joskus kuraa täynnä. Sinä vaiheessa , kun läiskiä alkaa auton alla näkyä, homma on turhan pitkällä.

Ei tiiviste viat itsestään korjaannu, mutta voi kestää samanlaisena hyvinkin pitkään, jos vaikka samalla tekee silloin jonkin muun remontin tai vaihtaa parempaan.

• h.moilanen

Se oli takimmainen kampiakselin stefa mikä vuotaa.

• siellä

on ilmeisesti kytkinkopan alapinnalla öljytippa näkösällä, pyyhi se vaikka pois ja seuraa miten pian tulee uusi tippa, ja sitten kun sitä öljyä alkaa olla lattialla/pihalla ja näkyy mittatikussa kunnolla vajauksena, olis varmaan hyvä vaikka alkaa suunnitteleen stefan vaihtoa.

Ps: Itse olen ajellut vuosikausia näin.

• täällä

Mutta älkää ihmeessä täyttäkö mittatikun ylärajaan asti öljyä.
        Vinkki katsoppa piruuttasi onko samanmerkkisen ja kokoisen moottorin öljynmittatikku saman pituinen, oli kerran meinaan alamuhvi päässyt irti ja valehteli korkeuden.

• dsfsdfsdfdfsfds

pistä sitä tiivisteen turvttajaa moottoriin niin loppuu sitä saa pekka joku transmission pori

• Tosifiksua

Kiitos vastauksesta 10 vuotta vanhaan....

• javetarit

Johan ne alkaa olemaan puhki monessa föördissä ja vetareiden kortsut kans samalla vaihtaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      2012
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      630
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      31
      569
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      60
      460
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      460
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      61
      459
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      44
      428
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      417
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      413
    10. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40
      401
    Aihe