Kampiakselin stefa vuotaa

h.moilanen

Tänään oli mondeo 1,8 -02 80 tkm huollossa ,ja siellä sanottiin että kampiakselin stefa vuotaa.
Voi kuulemma kestää viellä vuoden tai pari.
Osaako joku valaista asiaa vähän paremmin.
Vuotaako se öljyt palotilaan vai ulos,itse en ole huomannut mitään läiskiä ainakaan autotallin lattialla.
Auton ostin 3 viikkoa takaperin autokaupasta ,joten eikö autokauppa ole velvollinen korvaamaan korjauksen.
Ford korjaamossa hinta n.400-500 eur.

8

4700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeessä

      josta auton ostit ja keskustele asiasta. Saitko jonkinlaisen takuun autoosi ?

      Joka tapauksessa kyseessä on vika joka autossa ostohetkellä on ollut.

    • lkjhshd

      jospa tarkoittivat, että moottorista tihkuu öljyä kytkimen puoleiseta päästä siihen koppaan sisälle, missä itse kytkin sijaitsee ?

      Siltä on pieni valumareikä ulos, joskus kuraa täynnä. Sinä vaiheessa , kun läiskiä alkaa auton alla näkyä, homma on turhan pitkällä.

      Ei tiiviste viat itsestään korjaannu, mutta voi kestää samanlaisena hyvinkin pitkään, jos vaikka samalla tekee silloin jonkin muun remontin tai vaihtaa parempaan.

    • h.moilanen

      Se oli takimmainen kampiakselin stefa mikä vuotaa.

    • siellä

      on ilmeisesti kytkinkopan alapinnalla öljytippa näkösällä, pyyhi se vaikka pois ja seuraa miten pian tulee uusi tippa, ja sitten kun sitä öljyä alkaa olla lattialla/pihalla ja näkyy mittatikussa kunnolla vajauksena, olis varmaan hyvä vaikka alkaa suunnitteleen stefan vaihtoa.

      Ps: Itse olen ajellut vuosikausia näin.

      • täällä

        Mutta älkää ihmeessä täyttäkö mittatikun ylärajaan asti öljyä.
        Vinkki katsoppa piruuttasi onko samanmerkkisen ja kokoisen moottorin öljynmittatikku saman pituinen, oli kerran meinaan alamuhvi päässyt irti ja valehteli korkeuden.


    • dsfsdfsdfdfsfds

      pistä sitä tiivisteen turvttajaa moottoriin niin loppuu sitä saa pekka joku transmission pori

    • Tosifiksua

      Kiitos vastauksesta 10 vuotta vanhaan....

    • javetarit

      Johan ne alkaa olemaan puhki monessa föördissä ja vetareiden kortsut kans samalla vaihtaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe