mitä

taustaksi

palapelille? eli minkälaiselle levylle/pahville tollanen 1000 palan palapeli pitäs liimata ettei mene käppyrälle tai vääntyile? ite liimasin kovalevylle mutta vääntyi kuivuttuaan melko paljon.

3

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostan

      aina valmiit kehykset, jossa on taustalevy, kehykset ja päällyslasi. Ei tarvitse liimailla kun pysyy hyvin lasin ja taustalevyn välissä. Ainakin 1000:n palan palapelille löytyy sopivia kehyspaketteja 50x70cm. Eivätkä ole edes kalliita, hinta on noin 15-25e. Riippuu mistä ostaa

    • ...

      kontaktimuovi päälle ja reilut käännökset taustapuolelle, sitten pienillä nauloilla palojen liittymäkohdasta läpi ja seinälle

    • Yana

      Itselläni on 1000-palan palapelejä seinällä tauluina ilman pisaraakaan liimaa, eli pystyn ne sieltä halutessani purkamaan takaisin lootaan.

      Olen ostanut sellaiset kehykset, missä on ohuet puiset kehykset, tausta pahvia ja kova muovipäällinen/tai ohutta lasia.
      Taustassa tärkeintä on mielestäni se, että on paljon niitä ns."kieliä", mitkä voi kääntää taustaan tiiviisti, joilloin paketti pysyy hyvin kasassa, eikä väliin jää ilmaa/tilaa, eivätkä palat pääse liikkumaan. Omissa kehyksissäni on ylä- ja alareunoissa 4 väkästä, sivuissa 6, varmasti on tukeva. Taustapahvissa valmiiksi laitetut metallikannattimet seinällelaittoa varten.
      Yleensä kehysten mukana tulee sellainen ohut aluspaperi. Liu´utan sen ensin varovasti palapelin alle, se täytyy tehdä maltilla ja hitaasti. Sen jälkeen onkin helppo liu´uttaa taustapahvi sinne alimmaiseksi. Sitten laitan päällysmuovin tai lasin palapelin päälle. Viimeiseksi laitan päälle kehykset, jossa on ne väkäset ja varovasti nostan ihan senverran nurkkaa ylös, että saan väkäsen taitettua kiinni. Samalla tavalla käyn läpi jokaikisen väkäsen. Sen jälkeen voi jo nostaa ja kääntää ympäri koko homman ja vielä painella väkästen päät kunnolla alas, että palapeli pysyy paikallaan. Ainakin 1000 palan palapelit ovat pysyneet loistavasti kasassa ilman liimaa, isommista en uskalla mennä takuuseen, niistä ei ole kokemusta.

      Olen niitten palapelitaulujen kanssa tehnyt jo yhden muutonkin ja aina vaan pysyy pelit kasassa.
      Ihan ilman liimaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe