Raitis lauantai päivä tänään ohjelmassa.
Lauantai 13.1.2007
28
1442
Vastaukset
- joskusjuoppo
Sama täällä.
Huomenna käymään kotopaikassa. Että muistaa missä lapsuuden viettänyt.
Vanhemmat on huolestunut missä kunnossa tulen, mutta eipä tässä vaihtoehtoja ole.
Selvänä menen.
hmmm... kun tarkemmin mietin... eihän vanhemmat ole nähny minua ikinä selvinpäin.
Eli vieras tilanne kaikille. tämä päivä
- ambivalenttineN
No niin, taas uusi yritys raittiuden suhteen. Eli tänään en juo. Tottakait eilinen retkahdus harmittaa tosi paljon ja tunnen itteni taas tosi luuseriksi kun luovutin näin pian hyvin alkaneen raittiuden. Eksyin alkoon ja ostin sieltä smirkkua ja niitä tuli sitten litkittyä ihan reippaasti. No jokatapauksessa tänään en juo, mutta tiedän että taas päivällä tekee mieli alkoa, mutta aion sallia itselleni suklaata ja karkkia alkon sijaan. Suklaat ja karkit on kumminkin pienemmät paheet ja tuleepahan sitten retkahdus niidenkin suhteen. Sunnuntaina on sitten taas hyvä aloittaa uusi alkoholiton ja karkiton kausi. Toivottavasti tulos on sillä kertaa parempi kuin 12 päivää.
Mutta nyt täytynee mennä nukkumaan, mut yritän jaksaa herää ihan ihmisten aikoihin, jotta saan unirytmini kuntoon maanantaiksi kun alkaa työt.
Oikein hyvää ja raitista huomenta/ yötä kaikille!- tuntuu oudolta
Yleensä niissä kaupoissa on iso mainoskyltti, joten eksyminen sinne tuntuu tosi ihmeelliseltä.
Saitko jo terapian alkuun?
Toivon, että saat siitä tukea itsellesi ja ennenkaikkea raittiudellesi. Ellei terapia auta, käytä ihmeessä raittiiden ihmisten vertaistukea.
Onnea yrityksillesi, päivä kerrallaan. - ambivalenttineN
tuntuu oudolta kirjoitti:
Yleensä niissä kaupoissa on iso mainoskyltti, joten eksyminen sinne tuntuu tosi ihmeelliseltä.
Saitko jo terapian alkuun?
Toivon, että saat siitä tukea itsellesi ja ennenkaikkea raittiudellesi. Ellei terapia auta, käytä ihmeessä raittiiden ihmisten vertaistukea.
Onnea yrityksillesi, päivä kerrallaan.Oot oikeessa, ettei alkoon niin vaan eksytä, joten parempi ois kai sanoa, että löysin väärän tien mikä meni alkoon :) Mut joo, tänään meen taas oikealle tielle ja kierrän alkon valot kaukaa :)
Mun terapia alkaa kait helmikuussa, kunhan kela saa käsiteltyä ne lausunnot. Koen saavani hyvin vertaistukea tästä tipattomien ketjusta, joten en ainakaan vielä ole valmis meneen AA:han tai mihinkään vastaavaan. Lisäks mun on paljon helpompi kirjoittaa kuin puhua, eli sikälikin tää netti on aivan ihana keksintö :) - on hopeaa ja
ambivalenttineN kirjoitti:
Oot oikeessa, ettei alkoon niin vaan eksytä, joten parempi ois kai sanoa, että löysin väärän tien mikä meni alkoon :) Mut joo, tänään meen taas oikealle tielle ja kierrän alkon valot kaukaa :)
Mun terapia alkaa kait helmikuussa, kunhan kela saa käsiteltyä ne lausunnot. Koen saavani hyvin vertaistukea tästä tipattomien ketjusta, joten en ainakaan vielä ole valmis meneen AA:han tai mihinkään vastaavaan. Lisäks mun on paljon helpompi kirjoittaa kuin puhua, eli sikälikin tää netti on aivan ihana keksintö :)vaikeneminen kultaa. AA:n palaverissa ei tarvise puhua, jos ei halua. Monet niissä käyvät jättävät puhumatta, ovat silti tervetulleita saamaan ja antamaan raittiuden tukea.
Kirjoitellaan!
Varmasti! Nyt on shefu nukkunut ja on virkkuna, pistin eilen viiden jälkeen unosille ja nyt heräsin, niin että virtaa pitäis tälle päivää piisata. Raitis lauantai!!
- wangchung
raitista lauantaita kailille.menen tänään keikalle mutta tänään en kuitenkaan juo.
ihannammin päivän enää alkaa.Krapulaton lauantai,ei mitään pakollisia kuvioita,lunta sataa:)Nyt vaan nautiskelen ja katselen kun lumihiutaleita hiljalleen sataa maahan lumivalkoiseen:)Tähän oloon olisi aivan typerää ottaa alkoholia,kun muutoinkin jo laulattaa heti aamusta:)
Ihanan raitista,raikasta ja reipasta päivää kaikille!!pörri- ma-sa
mimmi koneeseen,mää tarttisin siivousapua.Ja nuo rätit ikkunoissa pitäis vissiin taas vaihtaa,huoh.
- Oskari2
Hienoa lukea, että monelle raittius on onnistunut. Niillekin, jotka ovat sortuneet, on kuitenkin palava halu taas raitistua.
Sheriffikin on pysynyt raittiina. Tietenkin, jos nukkuu melkein aina, niin ei tule juuri ryyppäiltyä.
Aika velikultia.Oskarikin pulkkamäkeen.Ja mäet ylös juoksemalla,niin ei muuta lämmikettä kaipaa.Sheriffi on varmaan jo hiihtelemässä:)t pörri
pörri.1 kirjoitti:
Oskarikin pulkkamäkeen.Ja mäet ylös juoksemalla,niin ei muuta lämmikettä kaipaa.Sheriffi on varmaan jo hiihtelemässä:)t pörri
on jo käynyt hiihtolenkillä:)t pörri
pörri.1 kirjoitti:
Oskarikin pulkkamäkeen.Ja mäet ylös juoksemalla,niin ei muuta lämmikettä kaipaa.Sheriffi on varmaan jo hiihtelemässä:)t pörri
Tulin kympin lenkiltä, saakelin ohtalamppu ko tipahti aina kaulaan mutta latu oli hyvä, sukset ostin Suomen armeijan ylijäämävarastosta ko sain halavalla, nyt kahvin keittoon ja terveelliselle aamupalalle, alkoholia en tänään juo.
- ma-sa
raitis kirjoitti:
Tulin kympin lenkiltä, saakelin ohtalamppu ko tipahti aina kaulaan mutta latu oli hyvä, sukset ostin Suomen armeijan ylijäämävarastosta ko sain halavalla, nyt kahvin keittoon ja terveelliselle aamupalalle, alkoholia en tänään juo.
Mää en taas voi hiihtää.SYY,liian vähän lunta.Juopotteluun en ole määkään löytänny syytä tänään.
- ambivalenttineN
ma-sa kirjoitti:
Mää en taas voi hiihtää.SYY,liian vähän lunta.Juopotteluun en ole määkään löytänny syytä tänään.
Täälläkin on niin vähän lunta, ettei hiihtämään pääse, vaikka olen sitä jo kovasti odottanut! Ensi kuussa pääsisin lappiin porukoiden mukana, mutta emmä usko että menen. 1. Yksi viikko äidin kanssa tietää riitelyä ainakin puolet ajasta. 2. Porukat litkii kummiskin kaiket illat viiniä, bissee yms. joten yritäppä siinä sitten olla raittiina ja ajatella pelkästään lumilautailua ja hiihtoa. Mut toisaalta hiihto ja lumilautailu on kyllä niin upeat lajit, joten sikäli kiinnostais lähtee reissuun. :)
- joskusjuoppo
ma-sa kirjoitti:
Itse en hiihdä mutta perkeleen nopea kelkka odottaa tallissa. On kuitenki tuota ajokieltoa vähän aikaa joten saa odottaa.
Leveillään vielä että kyseessä kilpakelppa joka kaivaa paikalleen kuopan kun vetää hanaa.
Niin, raittiina ollaan ja juopotteluun ei ole löytynyt syytä.... olen kyllä etsinyt. - ambivalenttineN
joskusjuoppo kirjoitti:
Itse en hiihdä mutta perkeleen nopea kelkka odottaa tallissa. On kuitenki tuota ajokieltoa vähän aikaa joten saa odottaa.
Leveillään vielä että kyseessä kilpakelppa joka kaivaa paikalleen kuopan kun vetää hanaa.
Niin, raittiina ollaan ja juopotteluun ei ole löytynyt syytä.... olen kyllä etsinyt.Vähänkö ois siistii päästä tollasen kelkan kyytiin? No olis todellakin, edellyttäen, että kuski ei aja mitään kirkkokyytiä :) On varmaan tosi upeeta myös ajaa moottorikelkkaa, mut itse en kyllä uskaltas, kun törmäisin kuitenkin johonkin puuhun.
- tipat pois
Mukava herätä täysissä sielun ja ruumiin voimissa, ilman krapulaa. Se haitta (tai hyväpuoli), että heräilee jo siinä seitsemän korvilla viikonloppunakin.
- raitistelijasuotuulia
Sinnikkäästi on nyt kuukausi täynnä raittiutta ed. retkahtamisesta. Että osaa olla hyvä mieli!
Tänään olen raitis minäkin. Raitista lauantaita kaikille tasapuolisesti! - ma-sa
Tännehän päästettiin sisään taas.Eilen kävin koputtamassa vaan ei aukastu mulle.Nuutin nuppu on joulun loppu mutta raittius sen ku jatkuu.
- Cettuz!
flunssa, juomaksi finrexiä ja valkosipulia. Raittiina. Tiesin että iskee flunssa kun sukulaisilla oli jo vuodenvaihteessa, kyllä ne basillit muhivat toistaviikkoa. Eilen iski todella rajusti, painuin pehkuihin jo 20.30. Hirvveekylmyys ja välillä hiki päätä särki pahaolo nippa nappa että olis tuulut oksennus. hirvee olo. Makasin 10.30 asti oli pakko nousta koira vietävä ulos, no näin alakerran akan koiran kanssa sanoi kyllä hän vie koiran jos et pysty. Saas nähdä, nyt tuntuu hiukka paremmalta, jos olis yöllä kovakuume polttanut taudin pois, ei tiedä vielä. Sanovat että tähän virukseen on juotava paljon ihan sama onko kuumaa vai kylmää, pääasia että nestettä.
- aahoohoo
Cettuz! kirjoitti:
flunssa, juomaksi finrexiä ja valkosipulia. Raittiina. Tiesin että iskee flunssa kun sukulaisilla oli jo vuodenvaihteessa, kyllä ne basillit muhivat toistaviikkoa. Eilen iski todella rajusti, painuin pehkuihin jo 20.30. Hirvveekylmyys ja välillä hiki päätä särki pahaolo nippa nappa että olis tuulut oksennus. hirvee olo. Makasin 10.30 asti oli pakko nousta koira vietävä ulos, no näin alakerran akan koiran kanssa sanoi kyllä hän vie koiran jos et pysty. Saas nähdä, nyt tuntuu hiukka paremmalta, jos olis yöllä kovakuume polttanut taudin pois, ei tiedä vielä. Sanovat että tähän virukseen on juotava paljon ihan sama onko kuumaa vai kylmää, pääasia että nestettä.
kuume tuli. Mulle ei tullu ja se tauti hivutti mua melkein montun reunalle. Ja syö paljon valkosipulia - se pitää perkeleetki loitolla, saatikka sitte lentsut. Voipi olla että tehoo naapurin akkaanki. kjäh-kjäh-kjäh
- ambivalenttineN
Cettuz! kirjoitti:
Lepää, nuku ja juo mahdollisimman paljon ja yritä myös syödä jotain, esim. jogurttia, vaikkei nälkä olekaan. Toivottavasti naapuri vie koirasi ulos myös illalla, ettei sun tarvii sairaana mennä ulos palelluttaa itseäsi. Pikaista paranemista sinulle!
- aahoohoo
En nähny mitään unia - pitää sanoo jo heti kärkeen ettei teijän tarvii ruveta uteliaisuuttanne kyselemään. Aamun velliunilla kyllä näin, että kolme lasta oli kasaantunu mun mahan ja rinnan päälle kun me leikittiin jotain ja heräsin siihen että kähisin ääneen, että "auttakaa". Ei se painajainen ollu vaikka apua huutelinki.
Viikko meni mukavasti työn merkeissä - neljä kymmentuntista ja yks vaatimaton kaheksantuntinen. Käytännössä se tietää jossain vaiheessa tädille pitkää ylityövapaata -- mulle tulee ylitöitä muuten jokaisesta päivästä.
Minäkään en oo kahvia väkevämpää juonu ja sitäki näköjään menee älyttömän vähän. On typistyny kolmeen kupilliseen per päivä.
On näjemmä tullu uusia tipattomia ketjuun - hitsin mukavaa. - raitista
joo raitista lauantaita vaan itselleni jamuille.tänään en tarvitse viinaa.pari päivää olinkin aivan sekaisin kun oli niin kovat himot, mutta nyt taas paaaljon parempi ja iloinen mieli.Sain aikaiseksi vaikka mitä hyödyllistä itselleni tänään kun en ollut krapulassa, vaikka menin vasta kolmelta nukkumaan.sain jopa luettua.taas pitäää muistaa että nauttii näistä hyvistä päivistä, koska huonot päivät vääjämättä seuraavat näitä.
- veska58
On saunattu eikä tarvinnut saunakaljoja niinkuin ennen.Nyt vois ajella Essolle saunakahveelle.Hyvää viikonloppua!!!
- sd33
...sitten otin viimeksi, tasan.
Ei voi sanoo että ihan ongelmatonta olisi ollut, mutta kyllä tämä "entisen" elämän voittaa. Turha kai tällä nyt on henkseleitä paukutella sikäli, alkoholisti on kaiketi aina alkoholisti.
Mutta tykkään tästä nykysysteemistä, avioelämäkin alkoi ikäänkuin uudelleen!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss845850Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243497- 1572023
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2231938Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1701697Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821475Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571011Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21980- 64964
Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109917