matkasekit

Australiassa

Onko kellään kokemuksia matkasekkien lunastamisesta Australiassa? Ilmaista vai maksullista, ja kuinka tarkkaan vertaillaan allekirjoitusta passin allekirjoitukseen? Tuleeko ongelmia, jos käsiala on muuttunut verrattuna vuosia sitten saatuun passiin? Kannattaako sekkejä yleensäkään ottaa mukaan, jos on Visa ja jonkun verran käteistä? Turvallisuudellahan niitä mainostetaan.. onko jotain muita hyviä puolia?

2

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuppi

      Vaihdoin aikoinani matkashekkejä, enkä suosittele. Kaikki paikat eivät mielellään niitä ota ja lunastamisessa meni käsittelymaksuja. Käsiala verrataan tiskillä kassaneidin edessä, joten kyllä sitä aika tarkasti katsottiin...
      Käteinen raha ja kortit on parhaat ja esim. Visa Electron toimii siellä. En ottaisi niitä mukaan...

    • Ausseista joulukuussa palan...

      Joulukuussa Ausseista palanneena muutama kommentti. Netistä löydät ostamiesi matkashekkien agentit ja niiden osoitteet eri kaupungeissa. Kyllä sieltä aivan hyvin löytää shekkejä lunastavia pankkeja. Itselläni oli matkashekkejä. Ostamani shekit olivat Australian dollareina, jolloin ei tarvinnut ainakaan mitään suurempia välityspalkkioita maksaa. Täällä Suomessa kuitenkin shekin kurssi ei ollut mikään hyvä ja lisäksi piti maksaa niistä vakuutusmaksu. Plussapuolena shekeissä on niiden varmuus. Etenkin jos majoitut hotelleihin, joissa ei ole tallelokeroa, ovat shekit ainakin osarahoituksena aivan hyvä ratkaisu. Itse en kyllä enää ottaisi shekkejä. Ottaisin vain euroja, koska joka puolella euroilla oli huomattavasti parempi kurssi kuin Suomessa. Australiassa oli aika monessa hotellissa huonekohtainen kassakaappi.

      Visasta sen verran, että laskun summaan lisättiin aina käsittelymaksu Australiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe