Hei!
Minä olen törmännyt elämässäni kahdenlaisiin uskovaisiin ihmisiin.
Toiset ajattelevat että kun lasta ei ns. normaalisti kuulu, pitäisi asia vaan hyväksyä ja ajatella, että silloin lasta ei ole meille tarkoitettu.
Sitten taas on ollut näitä toisia uskovaisia, jotka uskovat, että Jumala on antanut joillekin ihmisille parantamisen lahjan, kuten lääkäreille. Ja ilman muuta näiden lääkäreiden puoleen käännytään ja vasta sitten heitetään toivo omasta biologisesta lapsesta, kun lääkäritkään eivät pysty auttamaan.
Olemme nyt mieheni kanssa sellaisessa tilanteessa, että olemme kahden vaiheilla. Eli lähdemmekö ottamaan lääkäreiden avulla selvää siitä mistä lapsettomuutemme johtuu vai jätämmekö asian Herran haltuun... Lapsi tulee, jos on tullakseen.
Onko muita, jotka ovat mietiskelleet samoja asioita kuin me mieheni kanssa? Olisi kiva tietää.
Lapsettomuus & uskonto
16
2140
Vastaukset
- sssssssssss
Kyllä kannatan itse uskovaisena hoitoja. Jostain syystä en ole itse niihin vielä lähtenyt.
Asiako pitäisi hyväksyä? Kyllä kannattaa, koska edes hoidot eivät takaa lasta. Uskon myös rukouksen voimaan. Uskon Jumalan tahdon toteutuvan niiden kohdalla, jotka Häneen uskovat.
Kannattaa käydä tutkimuksissa ja selvittää lapsettomuuden syytä. Jumala on siunannut maailmaa lääketieteellä, ja sen vuoksi meidän ei tarvitse elää Raamatun ajan terveystilanteessa.. - elmeri77
mielestäni hoidot ovat sallituja myös uskovaisille. Itse uskon ja olemme silti hoidoissa. Jos herra haluaa lapsen antaa, niin se voi tapahtua hoitojen avulla. Lisäksi yksi uskovainen ystävä on myös joutunut turvautumaan hoitoihin ja heillä on nyt reilun puolen vuoden ikäinen lapsi.
Toki saatte itse tehdä sellaisen ratkaisun joka tuntuu teistä parhaalta, mutta mielestäni ei ole väärin käyttää lääkärin taitoja. Lapsettomuus on kuitenkin "sairaus". - Angelo-kissa
Tällähetkellä ajatten että psykologiset asiat parasta hoitaa psykologisina asioina,fyysiset/biologiset asiat omalla tasollaan.
Jumalan uskon haluavan, että teen itse päätökseni parhaan tietoni, taitoni ja ymmärrykseni mukaan.
Ei ole ainoastaan yhtä oikeaa vastausta elämän haasteisiin, vaan jokaiselle annetaan mahdollisuus kasvaa eri elämänvaiheiden ja päätösten kautta täyteen mittaansa.
Uskon myös siihen että, vaikka ihmisten mahdollisuudet loppuvat, Jumalalle on kaikki mahdollista. - stella123
Mun mielestä asia on joka tapauksessa Jumalan kädessä. Lapset annetaan vaikka yrittäisikin saada niitä hoitojen avulla. On se elämä sellainen ihme. Olen joutunut miettimään tätä itsekin, että mikä on oikein. Minulla on kaksi lasta ja toivoisin vielä kolmatta. Mietin, että onko se enää oikein, onko liikaa pyydetty? Siis vain hoidoilla voisin tämän kolmannenkin saada. Turha kai yrittää järjellä päättää tämmöisiä asioita!
- Avun saanut
Itse uskovana ajattelen lapsettomuuden olevan kuin mikä tahansa "sairaus", jota hoidetaan lääketieteen avustuksella. Omassa lapsettomuushistoriassa uskon kaiken olleen Jumalan johdatusta mukaan lukien aina yksityisen lapsettomuusklinikan valintaan asti. Luotan rukouksen valtavaan voimaan ja siihen, että meitä kuullaan. Itselläni nyt kolmannesta icsi hoidosta plussa, joten kiitokseen on aihetta.
- zappa-kissa
Miksi ette menisi hoitoihin?Jos saat vaikka syövän odotatko sillioinkin vaan Jumalan puuttumista asioihin? Luulen kyllä että siinä vaiheessa menisit lääkäriin kipin kapin. Samoin jos olis työttömänä ja jäis vaan kotiin odottaan että Jumala tuo niitä työpaikkoja ilman että itse tekee mitään...
Jumala sallii meille järjen käytön ja miksi emme saisi hakea apua ongelmiimme? Ei Jumala ole mikään sadisti joka ei sallisi meidän hakea apua lääkäreiltä. Ihmisen kädessä ei kuitenkaan ole se saammeko lapsen vai emme, vaikka olisi mitä hoitoa. Hyvänä apuna se on; viime syksynä syntyi siskon pojalle terve koeputkipoika!- on mekin
Ennen henkilökohtaista lapsettomuutta ajattelin asiasta niin, että lapsia tulee jos on tullakseen enkä olisi hoitoihin ajatellut lähteväni. Mutta nyt kun asia on omalla kohdalla ajankohtainen niin on joutunut miettimään asiaa uudelleen. Ja tällä hetkellä ajattelen juuri niin kuin edellä kirjoittaneet ajattelevat. Jumalan kädessä on syntymä ja kuolema, mutta voidaan käyttää lääketiedettä apuna niin kuin muissakin sairauden hoidoissa. Kuitenkin hoidoissakin Jumala on se joka antaa elämän jos hyväksi näkee. Ei me kukaan voida itse sitä tehdä vaikka olisi miten viisas lääkäri ei elämää synny ilman Jumalan tahtoa.
Näin minä ajattelen asiaa.
Itse olen miettinyt sitä, että jos alkioita saadaan pakasteeseen asti ja sitten kävisi niin, että hedelmöitys vaikka heti alkuun ja jäisi käyttämättä niitä alkioita, mitä niille tapahtuu? Nehän ovat kuitenkin jo elämän alkuja. Pitäisikö sanoa ettei laiteta pakasteeseen. Mutta sitten voi taas käydä niin että joutuu useamman kerran yrittämään ja silloin on hyvä ettei aina tarvi uudelleen aloittaa keräilyä jos alkioita on pakasteessa. Tätä olen vähän mietiskellyt... - vierasssssss
on mekin kirjoitti:
Ennen henkilökohtaista lapsettomuutta ajattelin asiasta niin, että lapsia tulee jos on tullakseen enkä olisi hoitoihin ajatellut lähteväni. Mutta nyt kun asia on omalla kohdalla ajankohtainen niin on joutunut miettimään asiaa uudelleen. Ja tällä hetkellä ajattelen juuri niin kuin edellä kirjoittaneet ajattelevat. Jumalan kädessä on syntymä ja kuolema, mutta voidaan käyttää lääketiedettä apuna niin kuin muissakin sairauden hoidoissa. Kuitenkin hoidoissakin Jumala on se joka antaa elämän jos hyväksi näkee. Ei me kukaan voida itse sitä tehdä vaikka olisi miten viisas lääkäri ei elämää synny ilman Jumalan tahtoa.
Itse olen miettinyt sitä, että jos alkioita saadaan pakasteeseen asti ja sitten kävisi niin, että hedelmöitys vaikka heti alkuun ja jäisi käyttämättä niitä alkioita, mitä niille tapahtuu? Nehän ovat kuitenkin jo elämän alkuja. Pitäisikö sanoa ettei laiteta pakasteeseen. Mutta sitten voi taas käydä niin että joutuu useamman kerran yrittämään ja silloin on hyvä ettei aina tarvi uudelleen aloittaa keräilyä jos alkioita on pakasteessa. Tätä olen vähän mietiskellyt...Onpas mukavaa, että on muilla näin samanlaisia ajatuksia kuin itselläkin. Olemme yritäneet lasta luomusti 8 kk mutta kun sitä ei vielä ole kuulunut, heräsi uteliaisuus selvittää, että
onko joku syykin löydettävissä, kun ei vain "natsaa". On mielestäni tärkeää rukoilla yhdessä (missä kaksi on koolla...)ja uskoa, että
vastaus Jumalalta tulee kyllä aikanaan ;-). - zappa-kissa
on mekin kirjoitti:
Itse olen miettinyt sitä, että jos alkioita saadaan pakasteeseen asti ja sitten kävisi niin, että hedelmöitys vaikka heti alkuun ja jäisi käyttämättä niitä alkioita, mitä niille tapahtuu? Nehän ovat kuitenkin jo elämän alkuja. Pitäisikö sanoa ettei laiteta pakasteeseen. Mutta sitten voi taas käydä niin että joutuu useamman kerran yrittämään ja silloin on hyvä ettei aina tarvi uudelleen aloittaa keräilyä jos alkioita on pakasteessa. Tätä olen vähän mietiskellyt.....tuli minullekkin tämä pakastealkio homma ja eettinen pohdinta siitä. Mietin sitä jos tulisin raskaaksi tuoresiirrolla, mitäs sitten pakastealkiot? Eihän niitä roskiinkaan voi heittää? Mutta sitten kävi niin että tuoresiirto ivf:llä teki minut raskaaksi, mutta se meni samantien kesken. Pakasteessa on 3 alkiota, jotka ovat kaikki pakastettu samaan syssyyn. Eli ne pitää sulattaakin samassa syssyssä.Todennäköisesti joku niistä tuhoutuu sulatuksessa, mutta mitä jos kaikki selviäisivätkin elossa? Alkioita ei kuulemma laiteta kuin korkeintaan kaksi kerrallaan kohtuun? Minulla on pakastealkio siirto todennäköisesti ensi viikolla...
- Angelo-kissa
zappa-kissa kirjoitti:
..tuli minullekkin tämä pakastealkio homma ja eettinen pohdinta siitä. Mietin sitä jos tulisin raskaaksi tuoresiirrolla, mitäs sitten pakastealkiot? Eihän niitä roskiinkaan voi heittää? Mutta sitten kävi niin että tuoresiirto ivf:llä teki minut raskaaksi, mutta se meni samantien kesken. Pakasteessa on 3 alkiota, jotka ovat kaikki pakastettu samaan syssyyn. Eli ne pitää sulattaakin samassa syssyssä.Todennäköisesti joku niistä tuhoutuu sulatuksessa, mutta mitä jos kaikki selviäisivätkin elossa? Alkioita ei kuulemma laiteta kuin korkeintaan kaksi kerrallaan kohtuun? Minulla on pakastealkio siirto todennäköisesti ensi viikolla...
Niin, ei mikään helppo valinta kahden alkion siirto olisi itsellenikään, kolmesta puhumattakaan.
Riippuuhan se alkioiden tasosta, siis mitä luokkaa ovat sulatuksen jälkeen.
Kyllä tilanteessasi lääkärin arvio painaa aika paljon ja kyllä niihin valintoihin kypsyy prosessin kuluessa.
Kaikkea hyvää Zappa ja tee sellainen päätös kuin itsestäsi parhaalta ja oikealta tuntuu.
Rukoilen puolestasi.
- Uskova
Hei!
Uskovana ihmisenä uskon pyrin elämään Jumalan
tahdon mukaista elämää. Uskon, että elämässämme eteen tulevat asiat ovat Jumalan tiedossa, ja hänen tahtonsa mukaisia. Emme aina voi ymmärtää Jumalan tarkoitusta, ja tällaisena asiana eteemme tullut lapsettomuus on vaikea ymmärtää ja hyväksyä.
Lapsettomuustutkimuksissa emme ole käyneet, pohdin, onko edes tarpeen. Lapsettomuushoitoa en edes ajattele vaihtoehtona, sillä kuten edellä totesin, uskon Jumalan johdatukseen ja haluan uskoa elämäni kokonaisuudessaan Jumalan haltuun.
Totta kait toivon ja rukoilen (olen kohta 28v), että meitä vielä Taivaan Isä siunaisi lapsilla, mutta jos niin ei ole meidän kohdallemme tarkoitettu, niin sitten on hyväksyttävä se. Mutta vielä on toivoa, ilman luonnottomia lapsettomuushoitoja, joissa mielestäni ihminen sekaantuu Jumalan työhön, ja sillä ei ole siunausta.
En tuomitse ketään, kuka ajattelee toisella tavalla, mutta rukoilen kaikille saman ongelman kohdanneille uskoa ja luottamusta Taivaan Isän johdatukseen ja huolen pitoon. Hän siunaa meitä monilla muillakin ihanilla asioilla maan päällisen elämämme aikana, puhumattakaan siitä ihanasta armon lahjasta, minkä hän on meille Pojassaan antanut.
Taivaan Isän siunausta ja varjelusta meille kaikille!- zappa-kissa
Tosi uskovainen helluntaiseurakuntaan kuuluva tuttava pariskunta saivat kummatkin lapsensa luonnottomilla Jumalan asioihin sekaantuvilla inseminaatio ja hormoni hoidoilla. Nyt Tyttäret ovat iloisia seurakunta nuoria 12-14 vuotiaita. Eikö tässä ollutkaan siunausta mukana?! Eivätkö he olisi saaneet syntyä tähän maailmaan näin luonnottomasti? Eikö siskon poikani iloinen TERVE koeputki poika joka täytti juuri vuoden olisi saanut syntyä maailmaan? Eikö tässäkään ollut siunausta mukana?
Ihmettelen että olet niin jumalallisella viisaudella varustettu että tiedät kenellä ja missä asiassa on siunausta tai ei. On hyvä että joku tässä maailmassa tietää ketä Jumala siunaa ja ketä ei.Kyllä se varmasti varmaa on ettei Jumala siunaa tälläisiä luonnottomiin hoitoihin ryhtyjiä.Kyllä varmasti joku helvetillinen juttu odottaa jokaista tälläiseen hirvitykseen ryhtyjiä. Varmaan jotakin kamalaa epäsiunausta on meikäläisellekkin tiedossa. - Uskova
zappa-kissa kirjoitti:
Tosi uskovainen helluntaiseurakuntaan kuuluva tuttava pariskunta saivat kummatkin lapsensa luonnottomilla Jumalan asioihin sekaantuvilla inseminaatio ja hormoni hoidoilla. Nyt Tyttäret ovat iloisia seurakunta nuoria 12-14 vuotiaita. Eikö tässä ollutkaan siunausta mukana?! Eivätkö he olisi saaneet syntyä tähän maailmaan näin luonnottomasti? Eikö siskon poikani iloinen TERVE koeputki poika joka täytti juuri vuoden olisi saanut syntyä maailmaan? Eikö tässäkään ollut siunausta mukana?
Ihmettelen että olet niin jumalallisella viisaudella varustettu että tiedät kenellä ja missä asiassa on siunausta tai ei. On hyvä että joku tässä maailmassa tietää ketä Jumala siunaa ja ketä ei.Kyllä se varmasti varmaa on ettei Jumala siunaa tälläisiä luonnottomiin hoitoihin ryhtyjiä.Kyllä varmasti joku helvetillinen juttu odottaa jokaista tälläiseen hirvitykseen ryhtyjiä. Varmaan jotakin kamalaa epäsiunausta on meikäläisellekkin tiedossa.Kuten edellisessä viestissä totesin, en voi enkä halua tuomita kenenkään ratkaisuja. En ole sitä mieltä, että "luonnottomilla" tavoilla (ts. muulla kuin normaalissa yhdynnässä) syntyneet lapset eivät olisi siunattuja. Otetaanhan heidät kasteessakin Jumalan lapsiksi. Itse tunnen vain vahvasti, että jos sellaiseen ryhtyisin, niin sillä ei olisi Jumalan siunausta, ja rankaisu siitä koituisi ennen kaikkea minun kohdalleni, ei näiden viattomien lasten.
Minua ei ole varustettu jumalallisella viisaudella, vaan yritän parhaan kykyni mukaan toimia Raamatun mukaan. Raamatussa selkeästi kyllä kuvataan lasten syntymää miehen ja naisen välisessä yhteydessä.
Minä ja mieheni olemme tässä samassa kivuliaassa elämäntilanteessa, jossa moni tällä palstalla kirjoittava on, eli emme ole onnistuneet saamaan omaa lasta. Olen myös paljon pohtinut noita erilaisia hoitoja, ja sitä, mikä on luonnollisen (vrt. Raamattu) ja luonnottoman elämän synnyttämisen välinen raja. Hormonihoito on minun mielestäni siinä rajalla, mutta koeputkihedelmöitys on minun mielestäni jo ehdottomasti luonnotonta siinä merkityksessä, missä Taivaan Isä on tarkoittanut uuden elämän syntyväksi.
Nämä ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni, ja vakaumukseni. En puutu Jumalan työhön tuomitsemalla ketään hänen / heidän valinnoistaan. Pahoittelen, jos aiempi viestini on loukannut sinua tai joitain muita. Mutta koen, että myös minulla on oikeus omaan vakaumukseeni. - Angelo-kissa
Uskova kirjoitti:
Kuten edellisessä viestissä totesin, en voi enkä halua tuomita kenenkään ratkaisuja. En ole sitä mieltä, että "luonnottomilla" tavoilla (ts. muulla kuin normaalissa yhdynnässä) syntyneet lapset eivät olisi siunattuja. Otetaanhan heidät kasteessakin Jumalan lapsiksi. Itse tunnen vain vahvasti, että jos sellaiseen ryhtyisin, niin sillä ei olisi Jumalan siunausta, ja rankaisu siitä koituisi ennen kaikkea minun kohdalleni, ei näiden viattomien lasten.
Minua ei ole varustettu jumalallisella viisaudella, vaan yritän parhaan kykyni mukaan toimia Raamatun mukaan. Raamatussa selkeästi kyllä kuvataan lasten syntymää miehen ja naisen välisessä yhteydessä.
Minä ja mieheni olemme tässä samassa kivuliaassa elämäntilanteessa, jossa moni tällä palstalla kirjoittava on, eli emme ole onnistuneet saamaan omaa lasta. Olen myös paljon pohtinut noita erilaisia hoitoja, ja sitä, mikä on luonnollisen (vrt. Raamattu) ja luonnottoman elämän synnyttämisen välinen raja. Hormonihoito on minun mielestäni siinä rajalla, mutta koeputkihedelmöitys on minun mielestäni jo ehdottomasti luonnotonta siinä merkityksessä, missä Taivaan Isä on tarkoittanut uuden elämän syntyväksi.
Nämä ovat minun henkilökohtaisia mielipiteitäni, ja vakaumukseni. En puutu Jumalan työhön tuomitsemalla ketään hänen / heidän valinnoistaan. Pahoittelen, jos aiempi viestini on loukannut sinua tai joitain muita. Mutta koen, että myös minulla on oikeus omaan vakaumukseeni.Voisitko tarkentaa, mitä varten Taivaan isä siunaa monia koeputkihedelmöitys hoidoissa olevia pareja lapsella, jos hän ei halua että lapsia näillä hoidoilla syntyy?
Mikä sinusta koeputkihedelmöityksen tekee luonnottomaksi ja mikä siitä voisi olla rangaistuksena? - Anonyymi
Angelo-kissa kirjoitti:
Voisitko tarkentaa, mitä varten Taivaan isä siunaa monia koeputkihedelmöitys hoidoissa olevia pareja lapsella, jos hän ei halua että lapsia näillä hoidoilla syntyy?
Mikä sinusta koeputkihedelmöityksen tekee luonnottomaksi ja mikä siitä voisi olla rangaistuksena?Ei Jumala heitä siunaa vaan lääkäri pakottaa labrassaan elämää sinne, missä sitä ei kuulu olla. Samalla lailla murhaaja voisi ajatella, että koska elämä ja kuolema on Jumalan käsissä, saan huitoa ihmisiä puukolla, ja vain ne kuolevat, jotka on Jumala kuolemaan tarkoittanutkin.
Luonnotonta on puuttuminen Jumalan työhön elämän antajana. Rangaistus on lapsi, joka ei ole Jumalan oma ja joka saa syntymästään asti kantaakseen vanhempiensa synnit.
Tunnen tämän omissa nahoissani. Olen koeputkilapsi ja vihannut sitä jokaisena elämäni päivänä siitä lähtien, kun sain tietää asiasta. Harkitsen vakaasti itsemurhaa, sillä en kuulu tähän Jumalan maailmaan. Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala heitä siunaa vaan lääkäri pakottaa labrassaan elämää sinne, missä sitä ei kuulu olla. Samalla lailla murhaaja voisi ajatella, että koska elämä ja kuolema on Jumalan käsissä, saan huitoa ihmisiä puukolla, ja vain ne kuolevat, jotka on Jumala kuolemaan tarkoittanutkin.
Luonnotonta on puuttuminen Jumalan työhön elämän antajana. Rangaistus on lapsi, joka ei ole Jumalan oma ja joka saa syntymästään asti kantaakseen vanhempiensa synnit.
Tunnen tämän omissa nahoissani. Olen koeputkilapsi ja vihannut sitä jokaisena elämäni päivänä siitä lähtien, kun sain tietää asiasta. Harkitsen vakaasti itsemurhaa, sillä en kuulu tähän Jumalan maailmaan.Nyt menet pieleen kun puhut jumalasta. Ei sellaista satuolentoa ole olemassa..
Elämän synty ei tarvitse, eikä ole tarvinnut jumalaa.
Valtaeliitti on luonut aikoinaan jumala käsitteen ihmisten kontrollointia varten.. Siinä kontrolli perustuu kuoleman pelkoon kun jumala rankaisee väärintekijää. Aivan samalla tavalla nyt on pari vuotta ohjailtu ihmisiä koronan pelolla, joka sekin perustuu kuolemanpelkoon..Näin ihmiset saadaan alistumaan tulevaisuuden totalitarismiin ja kontrolliyhteiskuntaan, mikä on valtaeliitin suunitelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783