Ötökät,matkatavarat ja suomi

tänään palannut

Miten toimitaan matkatavaroiden kanssa suomessa,pitääkö niitä pitää pakkasessa ym. mahdollisten ötököiden varalta?

Tulin aamulla Inglesistä ja laukut varastossa vielä. Te paljon matkanneet miten toimitte? Hotellissa oli torakoita en tosin nähnyt itse yhtään. Naapureilla oli. Miten elintarvikkeet esim. ostin paikallista kahvia. En halua kotiin kutsumattomia vieraita.

17

6135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ymmärrä

sinä luulet mukanasi tuonneen? Satiaiset kylläkin mutta silloin lääkärillä käynti auttaa...ainoat eli torakat eivät sinun matkalaukkuusi mene, ovat sen verran viisaita.

• Inglesiin

Inglesissä olitte? Me lähdetään 22 pv päästä Villas Santa Anaan, ja vähän mietityttää millaista siellä on, kun on terassi.

• ei ymmärrä

ja kerrotko mikäs siinä on sitten teranssissa ihmeellistä?? ei kyllä aina teitä ymmärrä, eihän Kanarialla ole edes kärpäsiä ja torakat tulee vessanpöntästä eikä kävele teransin kautta.

• Torakka
        ei ymmärrä kirjoitti:

ja kerrotko mikäs siinä on sitten teranssissa ihmeellistä?? ei kyllä aina teitä ymmärrä, eihän Kanarialla ole edes kärpäsiä ja torakat tulee vessanpöntästä eikä kävele teransin kautta.

Yleensä torakat pysyvät Kanarialla ulkona ja tulevat esille iltaisin.Kamalia otuksia.Juu ja vessassa minäkin niitä olen vain tavannut ja olen Espanjassa asustellut.Eivät ole kyllä ikinä matkatavaroihin kiivenneet!Mutta kertahan se on ensimmäinenkin! :)

• näin on
        Torakka kirjoitti:

Yleensä torakat pysyvät Kanarialla ulkona ja tulevat esille iltaisin.Kamalia otuksia.Juu ja vessassa minäkin niitä olen vain tavannut ja olen Espanjassa asustellut.Eivät ole kyllä ikinä matkatavaroihin kiivenneet!Mutta kertahan se on ensimmäinenkin! :)

kun ovat 6 tuntia 50C pakkasessa ruumassa.

• torakka
        näin on kirjoitti:

kun ovat 6 tuntia 50C pakkasessa ruumassa.

Älä viitsi pelotella pakkasella, tavarat eivät jäädy siellä. Laita matkalaukkuun laventelipussi, ei ole pahanhajuinen.

• tulee sisiliskoja

Jopa 4kerrokseen seinää myöten kiipeää sisiliskoja.Niitä sitten ajetaan takaa.Jopa saatiin kiinni, tosin hyönteismyrkkyllä torjuttiin.
        Ota pikku purkki hyönteismyrkkyä mukaan. WCssä usein mustia ötököitä.
        Aina kun lähtee huoneistosta voi ruiskuttaa myrkkyä :HYVIN TOIMII

• katolta terassille ja sisään
        ei ymmärrä kirjoitti:

Tulimme La Puerto Ricosta ja 3 torakkaa tuli terassille ja sisään...myrkky auttoi!!!!

• terassin kautta
        ei ymmärrä kirjoitti:

Tämä ei ole pelottelua, eikä vitsi. Meille ainakin käveli armeija torakoita sisään terassin oven alaraosta. Eli jos terassi sattuu olemaan maan tasalla, ei kerroksissa, tämä on ihan mahdollista. Torakat sai kyytiä - keskellä yötä ja siitä eteenpäin tungettiin siihen rakoon vanhoja hesareita. No problems.

• kokemusta on

Pidä parvekkeella matkalaukku ja avaa siellä kaikki.Pese kaikki pyykit.Heitä kahvi pois ja äkkiä.
      Olin itse viiden tähden hotellissa ja kas kummaa valkoisessa puserossa joka oli hotellin vaatepuussa kiemurteli harmaa toukka.En olisi uskonut, että niinkin siistissä hotellissa oli ihme mönkijöitä.
      Joskus mausteista ym olen kuullut, että tulee ötöiköitä kotiin.

• huoh-oijaaa

kyllä nyt kannattaa varmanpäälle pelata ja polttaa koko matkalaukku sisältöineen, ja ehkä harkita myös muuttoa jos matkalaukku ehti jo olla sisällä...

• hekotukset
        huoh-oijaaa kirjoitti:

kyllä nyt kannattaa varmanpäälle pelata ja polttaa koko matkalaukku sisältöineen, ja ehkä harkita myös muuttoa jos matkalaukku ehti jo olla sisällä...

Moi! Ehkä se talokin kannattaa varmuuden vuoksi polttaa... Olen sairaslomalla huvikseni lukenut näitä viestejä ja oikeasti ihmetellyt, miten naiveja noi ihmisten kysymykset voi olla.
        Mutta kiva että joku pitää toipilaan pirteänä..
        Ötököitä matkalaukussa... estä ja varjele.

• "Ei ne tapa"
        huoh-oijaaa kirjoitti:

Naurattaa todella kaikki "torakka-viestit" täällä.
        JOs torakat tai muut ötökät kammottaa niin paljon että niistä pitää oikein keskusteluja käydä, niin ehkä todella olisi viisaampaa jättää matkustamatta!
        Tiedättekö, te torakka-kammoiset täällä, ettei torakoista ole edes vaaraa/haittaa?
        Eikös teidän kotonanne Suomessa ole esim. sokeritoukkia? Niitähän vilistää lähes jokaisen kodissa. Eihän nekään nyt rakastettavia ole, mutta kun tietää ettei niistä vaaraa/haittaa ole, niin unohtakaa pikkuiset!
        Eiköhän ne torakat pelkää teitä enemmän,
        ainakin syytä olisi! Te voitte tallata ne kengillä hengiltä, ne eivät voi tehdä teille samaa vaikka haluaisivat!
        Järkeä päähän vähän, kiitos
        tai unohtakaa sitten matkailu!

Juuri oltiin taas perheen kanssa kanarialla, torakoita oli muutama illassa hienossa hotellissamme (ei riipu siis siitäkään!) kun yöllä meni vessaan, mutta kovaa kyytiä ne pakoon menivät, eikä niistä ollut mitään haittaa! Ymmärtäisin kammonne jos ne olisivat tappavan myrkyllisiä, pistäisivät, purisivat, kuristaisivat tai jotain muuta.

• "Ötököitä"

Aina lämpimissä maissa on alkuperäisiä luonnon tuotteita. Olette käsittämättömän lapsellisia kitinöinenne, ettekö ole koulussakaan saaneet mitään tietoa? No eihän nykykoulussa mitään edes opet tiedä! Kahvia ei pidä heitellä mihinkään eikä turhia kuvitella; jos ei kamppeissa näy torakkaa, tuuletuksen jälkeen ei ainakaan. Las palmasissa kyllä on niitä ihan oikeita suomalaisen torakan serkkuja, mutta ne isot eivät ole samaa lajia vaan kaskaita, jotka lentävät vaikka viidenteen kerrokseen jos evästä tai siipan haistavat. Harmiton otus, kun vaan et mene tappamaan. Unohtakaa koko vouhotus, ei oikeassakaan tropiikissa noin vauhkota!

• Lämmöllä hoituu.

Hei !
      En suosittele pakkasta. Ötökät yms. vain nukahtavat "talviuneen".
      Parempi lämmittää sauna todella kuumaksi (min. 120 astetta C) ja laukut yms tavarat pariksi tunniksi saunaaan.
      Välillä voi käydä heittämässä löylyä niin lämpökäsittely vain tehostuu.Löylyveteen kannattaa lorauttaa vaikka pirtua tai konjakkia n. 1 /4 suhteessa.
      Itsekin voi siinä samalla saunoa.
      Kaksi kärpästä hoituu silloin samalla iskulla.

• tetebepe

Kumpikohan on pahempaa pienet ötökät vai MYRKKY. Pienen pieniä muurahaisia oli Inglesissä, nehän herkuttelevat vielä pienemmillä ötököillä, joita me ei edes nähdä ja mikä on hämähäkkien tehtävä. Kuka kulkee myrkkypullo kädessä Suomen suvessa? Ylä- tai alakerta, kaikki eläväiset pääsevät minne tahtovat. Ollaan reissattu ympäri maailmaa, koskaan ei ole tuontiötököistä ongelmia ollut, tuskin elävät edes meidän olosuhteissa.

• ennemmin tulee
        tetebepe kirjoitti:

Kumpikohan on pahempaa pienet ötökät vai MYRKKY. Pienen pieniä muurahaisia oli Inglesissä, nehän herkuttelevat vielä pienemmillä ötököillä, joita me ei edes nähdä ja mikä on hämähäkkien tehtävä. Kuka kulkee myrkkypullo kädessä Suomen suvessa? Ylä- tai alakerta, kaikki eläväiset pääsevät minne tahtovat. Ollaan reissattu ympäri maailmaa, koskaan ei ole tuontiötököistä ongelmia ollut, tuskin elävät edes meidän olosuhteissa.

Teneriffalla olin muutaman viikon ja viimeisenä iltana sain hieman huonoa ruokaa vatsa kierti vielä kotimaassakin.Onneksi ei kuitenkaan tullut samanlaista tuliaista kuin Venäjältä ja Intiasta olen saanut että vaatii läkärin hoitoa ja antibiotteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162