Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

korvapuustien onnistuminen saksassa

mistä johtuu?

Olen asunut pari vuotta Saksassa ja olen vallan mainio korvapuustien leipoja. Ongelmani on se, että korvapuustit onnistuvat paremmin Suomessa kuin Saksassa ja kysyisinkin, että tietääkö kukaan syytä siihen. Saksassa niistä tulee liian kuivia. johtuuko kenties vehnäjauhoista? Suomessa käytetään puolikarkeeta vehnäjauhoa, mutta onko Saksassa vastaavaa? Olen kokeillut eri vehnäjauholaatuja ja jopa sekoitellut niitä keskenään, mutta vieläkään en ole päässyt lähelle Suomen makua;)

6

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse leipuri

      Tiedän itse vain tyypit 405 ja 505 vehnäjauhoissa. Ne varmaan tiedät itsekin. Puolikarkeaa kumpikaan niistä tuskin vastaa. Tuo 505 on kuitenkin karkeampaa kuin 405, joten oletko kokeillut leipoa pelkästään sillä? Tai vähentää jauhojen määrää, kunnes sopiva suhde löytyy?

    • millis80

      ...rasvaa. Olen ainakin itse tullut siihen tulokseen, kun teen köksän kirjan ohjeen mukaan, niin en pihistele sulatetun rasvan käytössä. Siis teen ohjeen mukaan, enkä mitään low fat-korvapuusteja.
      Toin joku vuosi sitten jopa suomalaisia jauhoja mukanani, mutta samanlaisia kuivia pullia tuli niistäkin. En usko, että kuivuus johtuu jauhoista.

      • Hosenscheisser

        ...saksalainen vesi on kuivempaa (trocken).

        Lorautappa kunnolla Wasseria, ni jopas tulee märkiä Ohrfeigeja.


      • oder so
        Hosenscheisser kirjoitti:

        ...saksalainen vesi on kuivempaa (trocken).

        Lorautappa kunnolla Wasseria, ni jopas tulee märkiä Ohrfeigeja.

        Ja meneppäs sinä Mutterin sylkkyyn ja ota peukku Mundiin niin taas on parempi fiilinki ja alles wieder klar.


    • leipoja

      Leivon paljon ja syyksi epäonneen on joko vehnäjauhon laatu (liian karkeaa) tai todellakin rasvan vähyys. Kunnolla rasvaa ja rasvaisempaa maitoa myös. Sitten, myöskin uuni voi vaikuttaa. Suomalaisissa uuneissa ei esim. saa oikein kunnon patonkeja aikaan. Mieti näitä ja onnea pullan paistoon!

    • -s-

      asiallisista vastauksista!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe