Olen asunut pari vuotta Saksassa ja olen vallan mainio korvapuustien leipoja. Ongelmani on se, että korvapuustit onnistuvat paremmin Suomessa kuin Saksassa ja kysyisinkin, että tietääkö kukaan syytä siihen. Saksassa niistä tulee liian kuivia. johtuuko kenties vehnäjauhoista? Suomessa käytetään puolikarkeeta vehnäjauhoa, mutta onko Saksassa vastaavaa? Olen kokeillut eri vehnäjauholaatuja ja jopa sekoitellut niitä keskenään, mutta vieläkään en ole päässyt lähelle Suomen makua;)
korvapuustien onnistuminen saksassa
6
1778
Vastaukset
- itse leipuri
Tiedän itse vain tyypit 405 ja 505 vehnäjauhoissa. Ne varmaan tiedät itsekin. Puolikarkeaa kumpikaan niistä tuskin vastaa. Tuo 505 on kuitenkin karkeampaa kuin 405, joten oletko kokeillut leipoa pelkästään sillä? Tai vähentää jauhojen määrää, kunnes sopiva suhde löytyy?
- millis80
...rasvaa. Olen ainakin itse tullut siihen tulokseen, kun teen köksän kirjan ohjeen mukaan, niin en pihistele sulatetun rasvan käytössä. Siis teen ohjeen mukaan, enkä mitään low fat-korvapuusteja.
Toin joku vuosi sitten jopa suomalaisia jauhoja mukanani, mutta samanlaisia kuivia pullia tuli niistäkin. En usko, että kuivuus johtuu jauhoista.- Hosenscheisser
...saksalainen vesi on kuivempaa (trocken).
Lorautappa kunnolla Wasseria, ni jopas tulee märkiä Ohrfeigeja. - oder so
Hosenscheisser kirjoitti:
...saksalainen vesi on kuivempaa (trocken).
Lorautappa kunnolla Wasseria, ni jopas tulee märkiä Ohrfeigeja.Ja meneppäs sinä Mutterin sylkkyyn ja ota peukku Mundiin niin taas on parempi fiilinki ja alles wieder klar.
- leipoja
Leivon paljon ja syyksi epäonneen on joko vehnäjauhon laatu (liian karkeaa) tai todellakin rasvan vähyys. Kunnolla rasvaa ja rasvaisempaa maitoa myös. Sitten, myöskin uuni voi vaikuttaa. Suomalaisissa uuneissa ei esim. saa oikein kunnon patonkeja aikaan. Mieti näitä ja onnea pullan paistoon!
- -s-
asiallisista vastauksista!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665511Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1334233Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.861797- 631415
- 2611117
- 471112
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126959Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45782Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31723Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.38672