Monivalinnat

helppiwä

Miten noihin monivalintoihin pitäisi vastata? Sain sellasta tietoa, että arvailla ei kanata, koska jokaisesta väärästä vastauksesta menee piste. Mutta, mutta, eihän kaikista vastauksista voi olla 100% varma. Varsinkin, kun siellä seassa on tosi pilkun viilaamis-kysymyksiä.

Paljonko uskaltaa arvailla?
Toistuuko samat kysymykset eri vuosina? eli voisko vanhojen kysymysten tankkaamisella pärjätä?

5

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forsti

      Monivalinnoissa ei tosiaan kannata alkaa arpomaan. Itse vastasin liiketalouden ja kansantalouden kysymyksiin ja käytännössä vastasin vain kysymyksiin, joiden vastaukset tiesin, lukuina kolmeenkymmeneen neljästäkymmenestä. Toki se lottoaminenkin voi joskus tulosta tuottaa, mutta en suosittele. Aina voi jättää kohdan tyhjäksi, jos ei tiedä tai uskalla arvata. Pilkunviilauksesta selviää lukemalla, sen avulla erotellaan oikeasti motivoituneet kokeilemaan tulleista. Ja ainakin noiden kahden kohdalla edellisien vuosien kysymykset toistuivat jonkun verran. Parin vuoden koekysymyksissä toistuvuus ei välttämättä näy, mutta jo viiden vuoden syklillä samoja kysymyksiä löytyy jonkin verran. Mutta lukuintoa ja onnea kokeeseen, tarvitaan sielä vähän sitäkin:)

    • Opiskeleva

      Joensuussahan ei enää ensivuonna monivalintatehtäviä ole.

      • se uusi on?

        Tiedätkö millaiseksi muuttuu?

        Itse kävin pari vuotta sitten lottorivin vetämässä Joensuun pääsykokeissa, ei tärpännyt, mutta onneksi Helsinkiin pääsin :)


    • Kaappoo

      Itse vastasin viime vuonna 20 kysymykseen 40:stä ja kaikki olivat oikein. Lototessa teoriassa puolet pitäsi olla oikein, eli tulos olisi -0, mutta käytänössä taitaa vääriä vastauksia helposti tulla enemmän, jos ei tiedä mitä on tekemässä.

    • Kili

      Itse vastasin pääsykokeessa fyssaan ja kemmaan, luin ensin lukion kirjat läpi ja sitten kävin läpi kolmen edellisen vuoden kysymykset. Niissä oli selkeää toistoa, samoista asioista erilailla muotoillut kysymykset joka vuosi. Kaikki kysymykset joihin vastasin menivät oikein ja sain opiskelupaikan :)

      Ja olin siis kerran aikaisemmin hakenut sinne myös, ja silloin homma kaatui kohdallani juuri siihen, että lähdin arvailemaan vastauksia (ja siihen, että "oikoluin" kysymyksiä eli en lukenut niitä kunnolla, saattavat näet olla aika kompia).

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe