Monivalinnat

helppiwä

Miten noihin monivalintoihin pitäisi vastata? Sain sellasta tietoa, että arvailla ei kanata, koska jokaisesta väärästä vastauksesta menee piste. Mutta, mutta, eihän kaikista vastauksista voi olla 100% varma. Varsinkin, kun siellä seassa on tosi pilkun viilaamis-kysymyksiä.

Paljonko uskaltaa arvailla?
Toistuuko samat kysymykset eri vuosina? eli voisko vanhojen kysymysten tankkaamisella pärjätä?

5

832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Forsti

Monivalinnoissa ei tosiaan kannata alkaa arpomaan. Itse vastasin liiketalouden ja kansantalouden kysymyksiin ja käytännössä vastasin vain kysymyksiin, joiden vastaukset tiesin, lukuina kolmeenkymmeneen neljästäkymmenestä. Toki se lottoaminenkin voi joskus tulosta tuottaa, mutta en suosittele. Aina voi jättää kohdan tyhjäksi, jos ei tiedä tai uskalla arvata. Pilkunviilauksesta selviää lukemalla, sen avulla erotellaan oikeasti motivoituneet kokeilemaan tulleista. Ja ainakin noiden kahden kohdalla edellisien vuosien kysymykset toistuivat jonkun verran. Parin vuoden koekysymyksissä toistuvuus ei välttämättä näy, mutta jo viiden vuoden syklillä samoja kysymyksiä löytyy jonkin verran. Mutta lukuintoa ja onnea kokeeseen, tarvitaan sielä vähän sitäkin:)

• Opiskeleva

Joensuussahan ei enää ensivuonna monivalintatehtäviä ole.

• se uusi on?

Tiedätkö millaiseksi muuttuu?

Itse kävin pari vuotta sitten lottorivin vetämässä Joensuun pääsykokeissa, ei tärpännyt, mutta onneksi Helsinkiin pääsin :)

• Kaappoo

Itse vastasin viime vuonna 20 kysymykseen 40:stä ja kaikki olivat oikein. Lototessa teoriassa puolet pitäsi olla oikein, eli tulos olisi -0, mutta käytänössä taitaa vääriä vastauksia helposti tulla enemmän, jos ei tiedä mitä on tekemässä.

• Kili

Itse vastasin pääsykokeessa fyssaan ja kemmaan, luin ensin lukion kirjat läpi ja sitten kävin läpi kolmen edellisen vuoden kysymykset. Niissä oli selkeää toistoa, samoista asioista erilailla muotoillut kysymykset joka vuosi. Kaikki kysymykset joihin vastasin menivät oikein ja sain opiskelupaikan :)

Ja olin siis kerran aikaisemmin hakenut sinne myös, ja silloin homma kaatui kohdallani juuri siihen, että lähdin arvailemaan vastauksia (ja siihen, että "oikoluin" kysymyksiä eli en lukenut niitä kunnolla, saattavat näet olla aika kompia).

Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe